| - Karel (213.235.134.148) --- 12. 2. 2006
Re: Mexický med
J.Horký
Český zákazník má výběr,jsem však zásadně proti míchání medů. V hypermarketech čteme"med z EU mimo území EU a z tropických krajin",to je hrůza taková míchnice.Proč by neměl zákazník mít možnost výběru z mnoha druhů a zemí ochutnat a najít si to co mu chutná.
.....
Minulý týden jsme nakoupil 20 litrů vinné směsky v krabicích a nedělal jsem si iluze o kvalitě.
Prostě jsem potřeboval nakoupit víno na svaření, když jsme zde dělali Eskymácké oslavy. A právě dnes ode mě odjela návštěva, se kterou jsme načali litrovku vína na fondy a zbytek pak dopili, aby jsem ještě více ocenili to víno, co jsem pak pili.
Stejně tak se domnívám, že pokud bych neměl včely, a nebyla jiná možnost, tak do perníku atd. bych kupoval laciný med, třeba směsku atd.
Ale jsou směsky a směsky. Jsou medy a medy.
Jak má ale zákazník porovnat co nakupuje, jestliže má smůlu a bydlí na území, kde včelaři jen nadávají "spekulantům" a nezorganizují jedinou ochutnávku a případně výstavu medu, pečení perníků, přednášku atd.
Poučený zákazník se ve zboží orientuje a nemusí jej chránit žádné zákony. Pokud zjistí v kvalitě výrazné rozdíly, nakoupí příště nějakou jinou "značku".
Pokud lidé trvale nakupují medy dle "někoho" špatné kvality, lze stanovit několik hypotéz:
- medy nechutnají špatně
- nemají si to s čím srovnat a tak jim tato kvalita vyhovuje.
(t.zn. že producenti "kvalitního" zboží nejdou do soutěže a nenabízejí své zboží.)
V případě, že druhá možnost je pravdivá, tak dobře jim tak.
V podzimním předsjezdovém čísle Moderního včelaře jsem se s ČSV rozloučil takovou malou scifi. Nechápu, jak jednotná "organizace" se stotisíci členy, dvaceti a více milionovou přímou státní dotavcí + třiceti miliony vybraných nepřímo z další státní dotace, není schopna vyřešit tak elementární problém.
Zvlášte, když tento problém byl jinde, nejenom v medu, mnohokrát úspěšně vyřešen.
Osobně si myslím, že organizace včelařů by měla především řešit složitější témata, která se týkyjí chovu. Především nákazovou situaci, plemenitbu atd. Ve srovnání s tím je marketing medu na dosud neobsazeném trhu s medem naprostá banalita, se kterou by si měl poradit každý absolvent obchodní akakdemie.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 14599
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |