78513

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



R. Polášek (90.178.51.173) --- 28. 2. 2020
Re: Asi budeme muset -rozhodne nebudem (74006) (74007) (74009) (74011) (74012)

"Dnes pro zmenu z tech samych mist jsou roztrusovany info o pancovani vosku,pac uz tenhle svazovy ekonomicky zazrak neni svazovy,zustalo jen u dluhu,slibu a neznamych pachatelu."
a.
To skončí tak, že každý trochu větší včelař bude ty mezistěny dělat doma.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74013


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.66.128) --- 28. 2. 2020
Re: Asi budeme muset -rozhodne nebudem (74006) (74007) (74009) (74011)

To byla Karle doba Vse pro Vcelpo,doba,kdy skoro kazdy clen RV byl zaroven vykupcem medy pro Vcelpo a mel z toho prachy.O fungovani se nikdo nestaral,dokonce poschvalovali a rucili za uver na nakup medu,aby jim Vcelpo mohlo platit za med (uz tady je zrejme,ze to nemelo perspektivu-pujcit si,nakoupit o 2 kc draz nez konkurence,prodat za mene nez konkurence a vratit uver a zaplatit uroky)-ucel sveti prostredky.Dnes pro zmenu z tech samych mist jsou roztrusovany info o pancovani vosku,pac uz tenhle svazovy ekonomicky zazrak neni svazovy,zustalo jen u dluhu,slibu a neznamych pachatelu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74012


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.48.57.155) --- 28. 2. 2020
Re: Asi budeme muset -rozhodne nebudem (74006) (74007) (74009)

vedlejší příjem:
Kdysi jsem to řešil jako osvč co je a není.
podle tehdejšího vyjádření FU šlo o poměr příjmů.
Pokud někdo se 100 000 ročně příjmu ze zaměstnání má z medu taky 100 nebo víc litrů tak to není vedlejší příjem. :-)
Dneska pokud někdo vydělává 300 až 500 ročně a má z medu 100 tak už to nůže být vedlejší, náhodný atd.
Naopak to může FU prohlásit za pravidelný příjem.
V zákoně je víc kritérií.
Třeba těch 30000 ročně a 60 včelstev atd.
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74011


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.48.57.155) --- 28. 2. 2020
Re: Asi budeme muset -rozhodne nebudem (74006)

Reklama na plotě je podnikání je hodně ujetá.Zdeněk
----
Přesto se našli přednášející odborníci ČSV a psalo se tak ve Včelařství atd a strašili včelaři aby neprodávali med sami ale dávali jej do výkupu do Včely. :-) A ten odporný prodej ze dvora přímo od včelaře a sklenice na med atd podporovaly rozvratné skupiny.
Ostatně za povolení prodeje ze dvora vděčíme nařízení EU, do té doby lobbing ČSV to omezoval. Registrovaná provozovna atd.
Proto jsou taky do dnes cedule z té doby - Zde bydlí včelař, nebo jen MED atd. :-)
Protože vedení děsilo včelaře a ny výkupu medu bohatla velká část funkcionářů a členů UV.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74010


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(178.255.168.151) --- 28. 2. 2020
Re: Asi budeme muset -rozhodne nebudem (74006) (74007)

sory , ale mě jde o to, abych mě nikdo 1.5. nezačal buzerovat, bo ve Včelařství je první čast napsáno nemusí a pak na závěr je shrnuto, je- li soustavná tak musí. Tak nevím.
jsem zájmový a doufám, že i s rodinou dál zůstanu.. Tot vše...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74009


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 28. 2. 2020
Re: Mezistěny doma (73996) (73998)

Zajímá mě voskový plát o síle milimetr či půl milimetru, ze kterého se mezistěna ve finálu lisuje.
Odlévání, zvláště na "levných" drahých silikonových formách, mně připadá nesmyslné, protože je pomalé, okolí se musí při práci silně zaprasit voskem, který odpadne, produktivita je mizerná a výsledek, podle článků, stejně nakonec nemusí být nic moc, protože na mezistěně bude plno chyb.
Jak se ta deska toho třeba jednoho milimetru konkrétně vyrobí, mě moc nezajímá.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74008


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.21.60) --- 28. 2. 2020
Re: Asi budeme muset -rozhodne nebudem (74006)

To jsou spis takove zoufale vykriky nekoho,kdo do eet ma od kvetna spadat a nedokaze zkousnout,ze 99% vcelaru nechova vcely za ucelem zisku a nikdy z nich nebudou vcelarsti podnikatele ani zivnostnici,tak prudi a vymysli blbosti.Podobne uvahy zazni cas od casu s APV,ale i tam je rada normalnich a rozumnych lidi.Jsou to uvahy typu:mas pole,musis na nem podnikat-musim prd,co si na nem pestuju je moje vec,mas stado ovecek-musis byt podnikatel a podobne.Doporucil bych panu anonymovi,pokud chova vcely za ucelem zisku a je zemedelsky podnikatel,porid si eet,plat zdravotni,socialni,dane,zebrej o dotace a nemontuj se do zajmoveho vcelareni..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74007


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Zdeněk (93.89.107.245) --- 28. 2. 2020
Re: Asi budeme muset -rozhodne nebudem

Odpověď najdete ve Včelařství 3/2020 Reklama na plotě je podnikání je hodně ujetá.Zdeněk

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74006


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.88.227) --- 28. 2. 2020
Re: Asi budeme muset -rozhodne nebudem (74003) (74004)

A uz vubec nechapu,proc tuhle hloupost porad rozebirat.Kdo je zivnostnik,at se chova jako zivnostnik a neotravuje s hovadinama.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74005


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.74.84) --- 28. 2. 2020
Re: Asi budeme muset -rozhodne nebudem (74003)

Nikam nepujdem,zadne eet ani zivnostnak porizovat nebudem.Kapisto???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74004


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(178.255.168.151) --- 28. 2. 2020
Asi budeme muset " zlegalizovat tržby" - pořídit si živnosták

Trochu jsem hledal a našel:
Prodej přebytků ze zahrádky nemusí, ale předpokládá se u toho, že vyprodukuji 100 kg medu a 20 kg prodám. Určitě ne že vyprodukuji 1000 kg a 999 kg prodám, to je již podnikání, a musím řešit jako příklad akvaristy: jak "zlegalizovat tržby"- pořídit živnosták

Dobrý den věnuji se chovem akvarijních rybek když se poštěstí a něco odchovám tak to prodám na akva trhu částka za rok mně nepřesáhne částku 25000kč nemám živnostenský list mám to jako koníčka, musím mít EET a živnost děkuji Robert

Odpovědět
EET PoradnaEET Poradna 04. 12. 2017 (09:22)
Dobrý den, Roberte, pokud máte tržby v hotovosti, pravděpodobně je budete muset evidovat. Existuje sice výjimka, která se jmenuje ojedinělý příjem, ale ta platí pro prodejce, kteří se potřebují zbavit nějakých přebytků, což se ve vašem případě asi neděje – pravděpodobně chováte rybky záměrně mimo jiné i za účelem prodeje. Více o výjimkách pro nepodnikatele si přečtete v metodice k zákonu o EET na straně 10: http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika_k_evidenci_trzeb_v3.0.pdf

Nevíme přesně, jak své příjmy daníte, ale domníváme se, že EET se pravděpodobně nevyhnete. Doporučujeme vám zajít se zeptat na živnostenský úřad, zda potřebujete živnostenské oprávnění. Pokud ho budete mít, evidovat tržby určitě musíte. Bez něj si nejsme jistí, jak vaše tržby „zlegalizovat“. Pokud by vás ještě něco napadlo, určitě nám napište. Držíme vám s EET palce.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74003


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(178.255.168.151) --- 28. 2. 2020
Re: soustavnost - musí být EET (74001)

To, že si budeme tady říkat jestli je to tak či onak je pěkné, ale důležité bude aby po 1.5. kdy bude EET povinné nepřišel nějaký dozor a nedal mi za uši,
TO JE Důležité. Ale dle vyjádření 3/2020 jsem trochu v rozpacích , ale pokud by to tak bylo bylo by to super.

Definice reklamy:
(2) Reklamou se rozumí oznámení, předvedení či jiná prezentace šířené zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména podporu spotřeby nebo prodeje zboží, výstavby, pronájmu nebo prodeje nemovitostí, prodeje nebo využití práv nebo závazků, podporu poskytování služeb, propagaci ochranné známky,1a) pokud není dále stanoveno jinak.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74002


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(178.255.168.151) --- 28. 2. 2020
soustavnost - musí být EET


K EET odpověď Machové ve Včelařství 3/2020 str.81.
"prodej přebytků medu ze dvora není podnikáním, tudíž nepodléhá EET v případě, že tuto činnost majitel nedělá soustavně a za ůčelem dosažení zisku, tj. nespadá pod definici zem. podnikatele podle zákona 252/1997."

Píšeš zde:nepodléhá EET v případě, že tuto činnost majitel nedělá soustavně a za ůčelem dosažení zisku

O soustavnosti se tam také hovoří a to na konci za příkladem. Pokud se jedná o soustavnou činnost tak se EET vtahuje. musíš to dočíst do konce.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74001


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:dc59:8a1e:8f43:110) --- 27. 2. 2020
Re: EET (73950) (73968)

K EET odpověď Machové ve Včelařství 3/2020 str.81.
"prodej přebytků medu ze dvora není podnikáním, tudíž nepodléhá EET v případě, že tuto činnost majitel nedělá soustavně a za ůčelem dosažení zisku, tj. nespadá pod definici zem. podnikatele podle zákona 252/1997."

Pro prodej přebytků není třeba živnostenské oprávnění ani v případě, že se jedná o opakovaný nebo každoroční prodej - nespadá totiž pod živnostenský zákon.

Zákon č. 252/1997 Sb.
Zákon o zemědělství
§ 2e

Podnikání v zemědělství
(1) Zemědělským podnikatelem podle tohoto zákona je fyzická nebo právnická osoba, která hodlá provozovat zemědělskou výrobu jako soustavnou a samostatnou činnost vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku, za podmínek stanovených tímto zákonem a která, pokud jde o osobu fyzickou
a) je plně svéprávná,

b) má trvalý pobyt10) na území České republiky nebo doloží doklad prokazující udělení víza k pobytu nad 90 dnů nebo povolení k dlouhodobému pobytu, nejedná-li se o občana České republiky nebo o občana členského státu Evropské unie,
.............
(2) Fyzická osoba provozující drobné pěstitelské a chovatelské činnosti, anebo prodávající nezpracované rostlinné a živočišné výrobky, nepodléhá evidenci zemědělského podnikatele podle tohoto zákona.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 74000


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:dc59:8a1e:8f43:110) --- 27. 2. 2020
Re: Mezistěny doma (73996) (73998)

Výchozí voskový plát? naleješ do pekáče tak 1,5 - 2 cm a necháš ztuhnout. Výrobci maj na to přímo plechové formy viděl jsem cca 30*100cm, hloubka kolem 5 cm, z nerezu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73999


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 27. 2. 2020
Re: Mezistěny doma (73996)


> R. Polášek (90.178.51.173) --- 26. 2. 2020
Mezistěny doma

Jestli někdo dělá mezistěny doma v lisu, chtěl jsem se zeptat, jak kdo děláte výchozí voskový plát, ze kterého se potom mezistěna vylisuje .<

Zajímá tě zřejmě pouze lisování, ne odlévání do formy s příklopem. ?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73998


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.78.206) --- 26. 2. 2020
Re: Mezistěny doma (73996)

Par malych a novych vyrobcu jsem navstivil.Forma kam se nalije vosk,prezene se to pres hladke valce,nebo primo pres glavirovaci..
Kdyz uz vyrobu doma,volil bych ne valce,ale zaviraci formu na mezisteny,je jich na trhu cela rada.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73997


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 26. 2. 2020
Mezistěny doma

Jestli někdo dělá mezistěny doma v lisu, chtěl jsem se zeptat, jak kdo děláte výchozí voskový plát, ze kterého se potom mezistěna vylisuje .

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73996


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2001:67c:2660:425:7::e9b) --- 26. 2. 2020
Re: Mezistěny - Sražisko (73992) (73993) (73994)

Těch 220 kg ještě teď dohromady nedám ale pracuje se na tom,výhledově se dvěma kolegy to máme v plánu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73995


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.72.45) --- 26. 2. 2020
Re: Mezistěny - Sražisko (73992) (73993)

Ps:od cca 220 kg vosku udela Strazisko i z vlastniho.Letos je zatim vetsina vyroby z vlastniho.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73994


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.72.102) --- 26. 2. 2020
Re: Mezistěny - Sražisko (73992)

Trochu pozdni uvaha,ted je neskutecne mnoho prace,jak na zpracovani vosti,tak na vyrobu mezisten.Spokojenost samozrejme,je to vyrobna nasi ZO,jine jsem nikdy nebral.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73993


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2001:67c:2660:425:24::18d) --- 26. 2. 2020
Mezistěny - Sražisko

Jak jste teď spokojeni z mezistěnami ze Stražiska,zvažuji zda tam provést výměnu za vosk nebo si je někde nechat vyrobit u menšího výrobce (válcované), snad by to bylo z mého vosku, jak to menší výrobci deklarují.Má někdo přehled o kolik je méně u válcovaných mezistěn v kg oproti Stražisku?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73992


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.168.233.207) --- 23. 2. 2020
Re: A jak dál? (73989) (73990)

Mám pár elgonov (kríženci s monticolou a sahariensis)výborné včely,letáč bránia,ale ked som ich mal priamo na stole na terase s letáčom von a opekali sme,tak sa za cele leto nestalo že by niekoho ohrozili..ani jedna včela..ked sa clovek postavil pred letáč tak lietavky čakali vo vzduchu kým im neuhne..to som pri krankách nezažil za 30 rokov.... Kto ale špekuluje so scutelatou tak si koleduje o pruser..ale možno budú dobré proti ázijským sršnom,ktorí už pomaly klopú na dvere.. :-)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73991


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:10e1:c8b8:d3be:6c7d) --- 23. 2. 2020
Re: A jak dál? (73989)

Scuttelata v ČR? Bůh nás ochraňuj!!!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73990


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (78.80.26.67) --- 23. 2. 2020
A jak dál?

TAK už máme první přínosy lískového pylu a hned je veseleji.
LÍSKY mají mimořádně velké jehnědy a pokud vydrží počasí tak
to bude paráda.Síla včelstev tak asi střední.Tam kde v zásobách zbyla medovice je trochu problém,který je k řešení.
Zatím je velké ticho před bouří.Ani Olomouc nepřínesla až
tak nic nového,co by většina z nás nevědela.
Takže v léčení klasika + kyseliny + bylinky.
Převčelení je dosti žávažný problém.
Nyni GENETIKA jsou v ČR včelaři, kteří již delší dobu
zkouší africkou včelu Montikolu,Skutatelatu a další.
ZACHRÁNÍ AFRICKÁ VČELA ČESKÉ VČELAŘSTVÍ !!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73989


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.93.235) --- 21. 2. 2020
Re: (73987)

Vtip je v tom,ze vetsina ani nejakou vysi clenskeho nepociti,neb pri placeni clenskeho nemusi sahat do vlastni kapsy..Ale uz takove presunuti 1.d na jarni pocty by bylo maso,kdy by clen pri placeni clenskeho byl nucen sahnout do vlastni kasicky a zaplatit par set nebo par tisic clenskeho koncem roku.To by pak byla junda.Tolik? Na co? Za co?Co z toho budu mit? Za co se to utrati??? Na co chteji tolik??? Pak by se rada clenu o hospodareni zacala zajimat tolik,az by to tem nahore nebylo mile.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73988


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(178.255.168.151) --- 21. 2. 2020

trochu to odlehčím, ale když je vidina, že mlčící stádo to tiše přejde.....Zvednou po volbách členské na člena 2000 Kč a budou mít kasu naducanou

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73987


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.6.87) --- 20. 2. 2020
Re: (73985)

Co jsem cetl tusim v navrhu zapisu z listopadoveho RV,byla zatim 1 nabidka za 800000,tj 1/3 odhadni ceny (pravdepodobne pozemku).To bylo kdysi v prosinci.Ale mozna to prodaji,pak udelaji dodatek a nechaji to taky za korunu a slib 50 %zisku z medu za x let do vyse odhadni ceny.Holt kouzelnici.Proc ne pronajem za pevnou rocni cenu do svazove pokladny s jasnou smlouvou a jasnou vypovedi pri nezaplaceni? Po nas potopa,jako u dovozu UA medu,ci prodeje akcii Vcely.Zvlast,kdyz nikdo za nic nemuze,neodpovida a clenove zalepi kazdou diru.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73986


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(178.255.168.151) --- 20. 2. 2020

Jablonany to bude jako dárek.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73985


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(83.208.123.47) --- 20. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977) (73978) (73979) (73980) (73981) (73982) (73983)

Nevím, jestli Vám rozumím správně. Píšete o bezcenných akciích Včely Předboj, o prodeji Včelpa Obora za 1 Kč, o prodeji Stanice Oblastního chovu ČSV Jabloňany?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73984


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 19. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977) (73978) (73979) (73980) (73981) (73982)


> JosPr (46.135.29.221) --- 18. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977) (73978) (73979) (73980) (73981)

Z podstaty nemuze jit RKK s proudem,pak je k nicemu.<

Jde o přežití celku. Ne o vyslovení nedůvěry a chaos. V principu nelze kontrolovat tak aby to subjekt zabilo. Pokud to není záměrem. A vtom je rozdíl. Proto musí být kontrola ve směru zájmu celku ne v protisměru, pokud celek nechce anarchii a nestabilitu.

Klasika - rozbij a panuj. Toho přeci nechceš ve svých myšlenkách dokázat v ČSV. Nebo jak si to představuješ že je davy lidí nachystaný převzít při Sjezdu vedení ČSV? :-) Toho lze docílit jen na Sjezdu a za mimořádných situací jako válka, rozpad státní moci, revoluci, nová konkurence, atp. Ne teď. Pokud se ČSV zdigitalizuje což se pomalu děje, stále má co nabídnout a kontrolovat nějaké drobné úniky peněz z historického hlediska, nebo vyslovovat nedůvěru, to mohou dělat dole ZO nebo OV vklidu a beze škod.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73983


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.29.221) --- 18. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977) (73978) (73979) (73980) (73981)

Z podstaty nemuze jit RKK s proudem,pak je k nicemu.To ze setri podnety (napr.na dodatek smlouvy o prodeji Vcelpa),nesmi znamenat,ze setreni je v duchu zameteni pod koberec,i kdyz zpravy RK mohou byt pouze brany na vedomi.Kdyz uz jsme u dodatku k prodeji,podle zapisu z unora 2020 je uz dokonce podana zaloba na dodatek k smirci komisi.(www.ovcsvfm.cz-zapis poov leden 2020).Zapisy PRV samozrejme opet na svazovem webu nejsou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73982


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 18. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977) (73978) (73979) (73980)

> JosPr (46.135.22.68) --- 18. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977) (73978) (73979)

Tusim,ze v rozpracovanych hlavnich smerech cinnosti CSV je cosi o vytvareni tlaku na ekonomickou prosperitu subjektu s majetkovym podilem CSV ci zabezpecit ucelne a ekonomicke vyuzivani majetku svazu s peci radneho hospodare..Nepochybne to dalsi slezina v prosinci vyhodnoti jako uspesne splneno.<

Nojo, jenže vtom dokumentu o kterém tu píšeš, jsou ty směry rozdány příslušným složkám ČSV, takže pokud píšeš o bodu 8. Majetek a ekonomika, musíš si hlavně zapamatovat, kdo to má na triku. A krom dotací kdy to má na triku kdokoli z Prahy plus Nasa a Dol, tu je tajuplná zkratka EK. Takže kdo se za EK schovává? S RK podle posledních slov se jen počítá že bude součinně pracovat ve směru, ne v protisměru s RV, jak si bláhově myslíš.




8. majetek, ekonomika

a) subjekty s majetkovým podílem ČSV – vytvářet tlak na jejich ekonomickou prosperitu a
využívat je vice k propagaci a podpoře oboru, do kontrolních orgánů těchto subjektů
delegovat odborně erudované zástupce svazu
T. trvalý EK

b) majetek svazu – zabezpečit účelné a ekonomické využívání s péčí řádného hospodáře,
T: trvalý EK

c) ekonomika – v činnosti orgánů svazu důsledně prosazovat zásadu plánovitého a
účelného využívání rozpočtových prostředků,
T: trvalý EK

d) dotační politika :
- program EU k podpoře včelařství – i nadále vytvářet podmínky pro plné využití
disponibilních prostředků, připravit analýzu a návrh včelařského programu na další
programovací období
- národní podpora 1.D – udržet tuo formu podpory i pro další období
T: trvalý Zástupci svazu v orgánech
VVÚV – Dol, Včelpo,
SOUV - Nasavrky



Při realizaci úkolů se počítá s úzkou součinností organizačních jednotek a
odborných komisí RV.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73981


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.22.68) --- 18. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977) (73978) (73979)

Tusim,ze v rozpracovanych hlavnich smerech cinnosti CSV je cosi o vytvareni tlaku na ekonomickou prosperitu subjektu s majetkovym podilem CSV ci zabezpecit ucelne a ekonomicke vyuzivani majetku svazu s peci radneho hospodare..Nepochybne to dalsi slezina v prosinci vyhodnoti jako uspesne splneno.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73980


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 17. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977) (73978)

> (46.135.18.75) --- 16. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977)

Skoda ze revizni komise nema pravo pri zjisteni naznaku poskozovani ekonomiky svazu vznest pozadavek na vyjadreni neduvery a odvolani vedeni svazu.<

Vedení přeci plní programové body Sjezdu, ten může Svaz i zrušit. Tak proč by ho nemohl ekonomicky v dobré víře poškozovat když se takový úkon odhlasuje a vedení ho jen plní?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73979


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.18.75) --- 16. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976) (73977)

Skoda ze revizni komise nema pravo pri zjisteni naznaku poskozovani ekonomiky svazu vznest pozadavek na vyjadreni neduvery a odvolani vedeni svazu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73978


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.77.230) --- 14. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975) (73976)

Smidem rizene loutky v PRV se cini,bez revizni komise odpovedne sjezdu to by se to prodaval majetek svazu za korunu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73977


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:4db4:3523:c69e:2145) --- 14. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974) (73975)

d) dopis př. Jana Šmída ze dne 12.11.2019 a předaný sekretářkou pí.Hladíkovou dne
22.11.2019 – výzva k rezignaci členů ÚKK
Usnesení:
ÚKK po seznámení s obsahem podání pověřuje vypracováním návrhu odpovědi př.
Lusta a Hanušku

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73976


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:4db4:3523:c69e:2145) --- 14. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973) (73974)

https://www.vcelarstvi.cz/dokumenty-cms/zapis-z-19-schuze-ukk-z-21-1-2020.pdf

Z á p i s
z 19. schůze ÚKK ČSV, konané dne 21. ledna 2020 od 9,30 v kanceláři předsedkyně svazu
v Praze
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Přítomni: Josef Hanuška, Stanislav Doležel, František Lust, Jiří Lejčar
Omluven: Aleš Frühbauer
Program:
1. schválení programu, zápisu z minulé schůze,
2. povolání náhradníků do funkce člena ÚKK
3. kontrola plnění úkolů
4. doplnění plánu práce na rok 2020
5. došlé podněty a stížnosti
6. příprava kontrolní akce KO202001 Kontrola inventarizace za rok 2019
7. informace členů ÚKK
8. závěr
ad 1)
Schůzi zahájil předseda ÚKK př. Hanuška a konstatoval, že komise je dle stavu
přítomných usnášeníschopná. Předložil ke schválení návrh programu schůze – tento byl
bez připomínek schválen. K zápisu nebyly vzneseny připomínky, Komise zápis ze dne
22.11.2019 schválila všemi hlasy per rollam dne 4.12.2019
--
--
---

c) podnět př. Karla Brücklera podaný dne 29.11.2019 – týkající se situace ve Včelpu
Usnesení per rollam 1:
ÚKK po seznámení s obsahem podání předává k prošetření toto podání kontrolní
skupině ve složení: př. Josef Hanuška, ved. KS, členové KS: př. František Lust,
Stanislav Doležel.
Per rollam bylo schváleno všemi hlasy dne 3.12.2019
Usnesení per rollam 2:
ÚKK po seznámení s výsledky šetření podnětu schvaluje dopis ÚKK př. Brücklerovi
v předloženém znění a souhlasí s jeho odesláním jmenovanému
Per rollam bylo schváleno dne 9.1.2020
Dopis odeslán jmenovanému e-mailovou poštou dne 9.1.2020.
d) dopis př. Jana Šmída ze dne 12.11.2019 a předaný sekretářkou pí.Hladíkovou dne
22.11.2019 – výzva k rezignaci členů ÚKK
Usnesení:
ÚKK po seznámení s obsahem podání pověřuje vypracováním návrhu odpovědi př.
Lusta a Hanušku
e) stížnost př. Vladimíra Procházky podaná dne 3.1.2020 e-mailovou poštou – týkající se
nesprávného stanovení klíče počtu delegátů na okresní konference schváleného RV dne
23.11.2019
4
ÚKK po seznámení s obsahem stížnosti projednala návrh odpovědi předložený
předsedou a místopředsedou ÚKK a per rollam přijala následující usnesení:
ÚKK schvaluje odpověď na stížnost př. Vladimíru Procházkovi v předloženém znění
a souhlasí s jejím odesláním jmenovanému
Per rollam bylo schváleno dne 9.1.2020
Dopis odeslán jmenovanému e-mailovou poštou dne 9.1.2020.
f) dopis př. Josefa Imricha ze dne 22.11.2019 – žádost o provedení revize hospodaření ZO
ČSV Sokolov
Usnesení:
ÚKK po seznámení s obsahem podání ustavuje k prošetření tohoto podání kontrolní
skupinu ve složení: Jiří Lejčar, ved. kontrolní skupiny, a Aleš Frühbauer, člen
kontrolní skupiny
Ad 6
Projednána příprava kontrolní akce KO202001 Kontrola inventarizace majetku a závazků
k 31.12.2019.
Členům ÚKK předán protokol z KO201901k prostudování s tím, že přidělení úkolů bude
provedeno po obdržení zápisu ÚIK. U tajemníka byla urgována zpráva o plnění doporučených
opatření z této kontrolní akce – po obdržení bude členům ÚKK zaslána.
Ad 7
Proběhla výměna poznatků a zkušeností z práce funkcionářů na nižších org. jednotkách svazu.
Ad 8
Předseda ÚKK př. Hanuška poděkoval všem za účast dne 21.1.2020 a připomněl další
termín schůze na 3.3.2020.
Zapsal: Josef Hanuška

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73975


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.6.125) --- 12. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972) (73973)

Dokumenty/zapisy z jednani.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73974


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 12. 2. 2020
Re: 19.zasedani ukrk (73972)

kde přesně?nemůžu to najít

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73973


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.88.76) --- 12. 2. 2020
19.zasedani ukrk

Na svazovy web doplnen zapis z letosniho prvniho jednani ukrk.Zda se,ze prodej Vcelpa v akci za 1 kc se nesetkava s pochopenim,a naopak ukrk je vyzyvana k rezignaci.(kvuli setreni podnetu)?Valci PRV s ukrk?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73972


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

pepan (217.170.101.106) --- 12. 2. 2020
korektně upraveno

Nechtěli by ste už s těma hovadinama přestat? Na této diskusi se vlastně pár zapšklých hlup... celou dobu dohaduje o /=/. Ze stejných důvodů už zanikli 2 diskuse na LIDÉ. Dnes už se dá číst vělařská diskuse jen na fejzu. Chraň vás ale Pán Bůh se tam realizovat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73971


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (91.139.47.194) --- 11. 2. 2020
Mafie

Gusto u Vás mafie ještě postaru hraje s politiky loutkohru, u nás už mafie vládne přímo s posvěcením hloupé lůzy. Důkaz, že konečnou fází demokracie je oligarcho-klepto-kracie. Sokrates to věděl.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73970


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.168.235.154) --- 11. 2. 2020

Presne tak..vsetkymi mastami mazaný..čím skor ho vykopete z vasej krajiny,tým vám bude lepsie..mafian o akom sa vam ani nesnivalo..kto mal možnost zapliest sa s nim,tomu nemusím vysvetlovat..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73969


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ivan (212.79.110.188) --- 11. 2. 2020
Re: EET (73950)

Tak tady máte přátelé srovnané příspěvky toho demagoga.No, žádný raketový inženýr to asi nebude....Ten jeho VÝKAD o FINNAČÁkU je TUDÍŠ trochu zkreslený. Neberte ho vážně a nikam nevolejte. Tohle je jeden ze 30 procent Andrejovo voličů. Celá EET je o závisti. A když jsou lidi rozeštvaní, dobře se vládne, řídí firma, lidi se chtějí zavděčit, donáší se, nic nového pod sluncem. Andrej je lišák. Tak podle toho u příštích voleb konejte.
(185.155.34.31) --- 11. 2. 2020
Schválně si zavolej na FÚ pro výkad o EET na prodej medu ze dvora. Asi budeš překvapen.
(185.155.34.31) --- 10. 2. 2020
Jakmile pověsíš na plot ceduli o prodeji medu, nebo s ním vyrazíš na trh, tak už podnikáš.
(185.155.34.31) --- 10. 2. 2020
Finnačák už se na to jaro těší. Aktivně inzeruješ tudíš podnikáš, tam není nic k nepochopení.
(185.155.34.31) --- 10. 2. 2020
Jasně, pokud budeš brát hotovostní platby, tak jsi povinen je registrovat v systému EET. Můžeš prodávat bezhotovostně a nebo prodávat před Vánoci kapry, ty jsou jako jediní osvobození. Prostředí je narovnáno, tak se radujte.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73968


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.9.225) --- 11. 2. 2020
Re: EET (73966)

Zamerne provokuje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73967


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (37.188.182.34) --- 11. 2. 2020
EET

EET pro činnost nepodléhající dani z příjmu? Bavíme se o tom samém? Šíříte tyto dezinformace záměrně?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73966


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(185.155.34.31) --- 11. 2. 2020

Schválně si zavolej na FÚ pro výkad o EET na prodej medu ze dvora. Asi budeš překvapen.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73965


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (37.188.151.63) --- 11. 2. 2020
Trznice

Prodej na trhu patří do prodeje ze dvora. Pokud prodává včelař do 60 včelstev na tržnici, tak se pro takový "prodej ze dvora" (jakoukoliv povolenou formou) na něj žádná eet nevztahuje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73964


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 10. 2. 2020
Re: (73959) (73960)

> JosPr (46.135.67.147) --- 10. 2. 2020
Re: (73959)

Neni lepsi rovnou zrusit penize a do kazdeho nastrelit ctecku elektronickych plateb,aby nikdo nemohl prodat za hotove ani dve cibule??? To by bylo rovnanicko trzniho prostredi jedna basen :)<

To existuje, je to dobrovolné, ale existuje to. Prostě podkožní ID který ti umožní třeba přístup do práce, zaplacení místo kartou, obsahuje občanku, má vsobě hodně paměti na různé klíče, má bezkontaktní dohled nad obsahem. Nic nového. Ktomu spěje i 5G, chce to přeci každý hňup, mít levný internet a monitoring vlastní osoby. Za chvíly bude trestné mít hotovost vyšší než obvyklou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73963


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(178.255.168.151) --- 10. 2. 2020
Re: (73953) (73955) (73956) (73957)

kolega mi radí: Já mám 100 včelstev- rozepiš to na Do 60 kosku a asi nic. NO CO Už, asi ho polechno
¨
60 kosku je 60 kosku

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73962


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 10. 2. 2020
Re: Nátěr plodu Re: (73946) (73949)

Taky jsem si nevšimnul oslabení včelstev po nátěru M1-Aer, tak mě ani nenapadlo, že by měl hynout plod. Ti dotyční co to tvrdili, říkali, že raději vyřežou plod, vyjde to prý nastejno....

Jedná se o slabé včelstva na 2-3 rámky, tak včelstvo vyřezáním plodu ještě více oslabí a to je špatně, zvláště když jsou to jediné včelstva co žijou, spojováním by se stavy ještě snížily - podle vzorku co jsem zahlíd v ZO je minus 55% stavů, reálně to bude do jara ještě větší propad, a v případě, že byde nařizeno jarní ošetření, krom M1-Aer nic nezbude na výběr. KM na ty slabochy nepůjde.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73961


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.67.147) --- 10. 2. 2020
Re: (73959)

Neni lepsi rovnou zrusit penize a do kazdeho nastrelit ctecku elektronickych plateb,aby nikdo nemohl prodat za hotove ani dve cibule??? To by bylo rovnanicko trzniho prostredi jedna basen :)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73960


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(185.155.34.31) --- 10. 2. 2020

Jasně, pokud budeš brát hotovostní platby, tak jsi povinen je registrovat v systému EET. Můžeš prodávat bezhotovostně a nebo prodávat před Vánoci kapry, ty jsou jako jediní osvobození. Prostředí je narovnáno, tak se radujte.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73959


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.2.217) --- 10. 2. 2020
Re: (73953) (73955) (73956) (73957)

Naprosta vetsina v tom ma jasno.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73958


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

MartinP (93.185.58.37) --- 10. 2. 2020
Re: (73953) (73955) (73956)

Shrnu to jinak.
Pokud mi jako malovčelaři do 60 včelstev nevzniká z prodeje medu ze dvora daňová povinnost, tak je přece blbost aby se na mne vztahovalo EET.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73957


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.2.217) --- 10. 2. 2020
Re: (73953) (73955)

Oni budou vcelari,ne ze ne.Jen si leci mindrak z dopadu eet na vlastni podnikani a provokuji,misto,aby se chovali jako pravi podnikatele hrdi na to,co dokazali a s usmevem plnili Andrejovi kasu pro dobro "snedeneho kramu"..Jeste,ze je jich jen par a nezmeni se to ani do budoucna.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73956


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ivan (212.79.110.188) --- 10. 2. 2020
Re: (73953)

Kolegové včelaři, ty kecy, co jsem se tu dočetl, jsou jen výlevy závistivců. Kteří ani nejsou včelaři. Prosím Vás, ignorujte je. Podnikatelé nejsme, pokud nemáme ŽL na zemědělskou výrobu nebo zpracování medu. Máme režim prodeje ze dvora, s daným limitem a tím jsou naše daně vyřešeny. Hezký den Ivan

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73955


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.2.217) --- 10. 2. 2020
Re: (73953)

Kde je v legislative inzerovani = podnikani??? Vsechna tahle zbozna prani jsou motivovana pouze snahou o lobink pro odbyt vlastni produkce a misto pro vcelstva v mnohde prevcelene CR na ukor zajmoveho pojeti vcelareni po praci ve svem volnu.Zajmove vcelareni je v CR z historickeho hlediska vetsinove,tradicni od dob Marie Terezie,i komanci to brzy pochopili,byt jej v soucastnosti przni ruzne dotacni loby a snahy o prosazeni se ruznych ekonomickych zajmu jednotlivcu ci skupinek).Tyhle snahy beru jako postekavani na hodne spatny strom bez sance na nejaky vysledek,snahu o marne upoutani pozornosti,nic vic..Ono koneckoncu neni tak tezke vymenit ceduli Med primo od vcelare na plote za ceduli Zde bydli zajmovy vcelar,ktera primo prodej medu nehlasa,ale jen blb by nepochopil,ze tohle je misto kam jit pro med primo od vcelare podle stale platne a EU podporovane legislativy zvane Prodej ze dvora pro zemedelske prebytky a na to navazujici predpisy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73954


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(185.155.34.31) --- 10. 2. 2020

Finnačák už se na to jaro těší. Aktivně inzeruješ tudíš podnikáš, tam není nic k nepochopení.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73953


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78513 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 73953 do č. 74013)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu