78077

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



PavelA (93.90.164.80) --- 20. 2. 2019
Re: uhyn (72636)

Večer zavřu úl Včelstvo uhynulo.


těžko uvěřit,že to někde ještě je tak jak má být?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72637


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 20. 2. 2019
Re: uhyn


Večer zavřu úl Včelstvo uhynulo.




Pepan



---------- Původní e-mail ----------
Od: PavelA <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 20. 2. 2019 9:30:35
Předmět: Re: uhyn
"mě v tuhle chvíli nejvíc udivuje to slídění.
to mám jen já "normální" včely,který na jaře neslídí,nejdřív nosí vodu a
první pyl a potom teprve nektar?
Mě tady prostě včely NIKDY na jaře neslídily ptž.,aby loupily.

Co s těma včelama děláte?
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72636


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 20. 2. 2019
Re: uhyn (72620) (72621) (72622) (72630) (72631) (72633) (72634)

o víkendu jsem rubal stromy na novým stanovišti a osiky na samých vršcích,kde nejvíc bylo slunce,dělali jehnědy.
Břízy taky.
Na pyl je ale brzo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72635


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.85.40) --- 20. 2. 2019
Re: uhyn (72620) (72621) (72622) (72630) (72631) (72633)

Zadny pyl zatim neni.Zatim rouskuji a nosi piliny.Liskove jehnedy se zatim nenatahly ani o chlup.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72634


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 20. 2. 2019
Re: uhyn (72620) (72621) (72622) (72630) (72631)

mě v tuhle chvíli nejvíc udivuje to slídění.
to mám jen já "normální" včely,který na jaře neslídí,nejdřív nosí vodu a první pyl a potom teprve nektar?
Mě tady prostě včely NIKDY na jaře neslídily ptž.,aby loupily.

Co s těma včelama děláte?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72633


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.157) --- 20. 2. 2019
Re: uhyn (72620) (72621) (72622) (72630) (72631)

Tech 130 bylo Pavle udajne od podzimu,pry skoro polovina kmenovych.Vic jsme to nepitvali,nebylo mu moc do reci,komu by bylo.Osetreni klasicky.GabonPF,ktery uz asi nefunguje,2x aerosol,pac ma vlastni aparat.Stanoviste oddelku pry v poradku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72632


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.157) --- 20. 2. 2019
Re: uhyn (72620) (72621) (72622) (72630)

Nic nekvete,neni pyl,vcely nosi vodu a hojne slidi.Kdovi kolik kde stoji ulu plnych zasob,kde vcelar jeste ani nevi,ze vcely nejsou,pac u nich jeste nebyl.
Preziti oddelku je pochopitelne,zadna nebo mala zatez v dile,mlada matka,nove dilo.Bez ztraty kyticky mi prezimovalo vsech 12 oddelku a 8 smetencu v 6 ramkovych plemenacich,takze mam cim doplnit.Nevim jestli nebude rozumnejsi po poslednim medobrani nejsilnejsi vcelstva premest do smetencu do rezerv,nez riskovat jejich ztratu.Dilo vyvarit,aspon bude vosk.Jinak www.bee-info.cz-metodika svata Anna.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72631


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 19. 2. 2019
Re: uhyn (72620) (72621) (72622)

ten jarní med na kterém byly zimované je z čeho?
tedy z větší části?

loupež v únoru po proletech,to je nevídané,tady to nikdy nebylo.....
podotýkám,že tady jsou lesy,takže zimuji zásadně na cukru...
------------------------------------------------------------

Med je z 500m daleké řepky, jako každoročně, ovocné stromy proplodují.

------------------------------------------
Největší pecka je na momentálních loupežích to, že jsou rabované ty co ještě neměly prolet. Dívám se na ně pod folií, 6 uliček střední síla, a na česnech mrtvolky a rušno.

Další nejsilnější co měly prolet před 3mi dny - jako jedny z prvních - říkal jsem si jak to udělaly že se neoslabily? no přestaly náhle létat a jsou rabované taky.
A kdo že si tak troufá loupit? 2 poslední včelstva a oddělek na 4 rámcích v plemenáči. Domino pokračuje, do 14 dní bude i po nich. To už je na úrovni moru, kdy se při prvním příznaku likviduje vše! To není k pláči, to je k smíchu :-) :-)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72630


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.98.2.246) --- 19. 2. 2019
Re: uhyn (72625)

Tak u nás úhyny celkom velké..včelar co ma priamo v obci 34 tak všetky ko..druhý včelar mal 40 kmenových a z nich urobených 70 odlozencov ,všetko na vlečkách typu kolomý porozkladané na cca 1ha pozemku- tak odložence neuveritelne žijú všetky a kmenové 40 všetky ko..a tak mozem pokracovat doradu z celeho okolia.. uhyny zacali na prelome rokov,ked este na vianoce vacsina ok,tak potom postupne to islo do kopru..niekde sa vytratia postupne,inde padne cele vcelstvo na podložku,prípadne chumáciky včiel zostanú uhynuté rozne po úli,castokrat aj priamo na zasobach....vírusy,ceranae,serratia..všetko potencované velkou chemizáciou v polnohospodarstve..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72629


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 19. 2. 2019
Re: prolet (72626)

Pepane tvé zkušenosti okolo zazimování více jak jednoho sta včelstev jsou velmi omezené. Spočívá tvé malovčelařství a praktikum vtom, že se snažíš mít v okolí svých včelstev co nejmíň včelařů, nebo omezovat v tvém okolí větší včelařstí? Jestli ano, jak toho dociluješ? A . Co ti radí Dol že je tak tvou velkou modlou? Díky za odpovědi.



.....
(e-mailem) --- 19. 2. 2019
Re: prolet


Přesně tak, MŮŽE ZA TO PUTIN. Kdo také jiný:-)




Pepan

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72628


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 19. 2. 2019
Re: prolet

Krásná hloupost. I když na podzim ošetříš na varozu a to dva plus jedna
acetonem, vyčistíš podložky , nejlépe dáš novy, můžeš mít ve vzorku víc
rostočů, než v prvním ošetření. Vysvětlím jak to může být možné. Buňky na
díle jsou mírně šikmo dolu. Do nich padnou po 3 ošetřeních mrtví roztoči.
Vyčistíš podložky a trochu se oteplí. Jakmile se hnízdo zvětší včely tyto
okrajove buňky vyčistí a máš tam roztoče i ty co jsou mrtví z prvního
ošetření. Tady prosazuji , nenatírat na jaře plod maurikem, to je další jed
a na nejmladší včely a pokud na mě roztoč nemrká ,muže byt dávno mrtvý a
našli ho ve vzorku. Standa
---------- Původní e-mail ----------
Od: e-mail/=/nezadan
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 18. 2. 2019 19:03:45
Předmět: Re: prolet
"Můžete sdělit jak to děláte vy když máte ve včelách Nosemu Cerane a viry?

To si vzpomínám na jistého včelaře, který mi podobně dával najevo něco ve
smyslu o zanedbání. Když jsem se ho ptal jak řeší viry a nosemu, odpověď:
mě se to netýká, já je ve včelách nemám.
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72627


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 19. 2. 2019
Re: prolet


Přesně tak,  MŮŽE ZA TO PUTIN. Kdo také jiný:-)




Pepan




---------- Původní e-mail ----------
Od: PavelA <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 18. 2. 2019 13:27:17
Předmět: Re: prolet
"a nebo UFO?
nebo zájem třetích mocností?





A co tak vlastní nedbalost a hloupost.


pepan
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72626


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 19. 2. 2019
Re: uhyn

Zatím nám to lítá všechno. Včera 9 stupnů ale zatím nic moc. Že potřebují
prolet to je jasný, ale zase se má ochladit. Starý lonský včely , deně sto
až dvě sta mrtvolek na podložce. Mám 6 - 7 uliček měli ale taky se bojím jak
píšete že to hodně zeslabne, Zimuji vyloženě na cukru. Prosím kdo tomu
rozumí, ten cukr co je ve slevě prý je něčím nastavený. Kdo dělá v cukrovaru
, měl by o tom něco vědět. Já tomu nevěřím i když krmím 15 až 17 kg není to
nic moc. Standa Já chci taky sluníčko a teplo. Včera v 13,00 devět stupnů ,
dorána mínus 8.
---------- Původní e-mail ----------
Od: Josef.Mensik/=/seznam.cz
Komu: vcely/=/v.or.cz
Datum: 19. 2. 2019 9:52:21
Předmět: Re: uhyn
"
Úspěšné zimování na cukru se projevilo hned po jeho zavedení za císaře pána

kdy se musel pro válečné účely dodávat med a byl pro včelaře zaveden příděl

cukru jako náhrada.


I když to bylo známo o pár let dříve projevilo se to až po těch povinných
dodávkách a příspěvku na zimování, který se mimo jiné zachoval až do roku
2000.





Pepan

---------- Původní e-mail ----------
Od: e-mail/=/nezadan
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 19. 2. 2019 9:07:18
Předmět: Re: uhyn
"Kdyby za to mohl aceton, musel by negativně působit pořád.

Všechno to jsou důsledky úhynů, jestli nosema, varoa, viry, aceton,
varidol, kyselina ... ta příčina je jednoznačná a velmi obecná - oslabená
obranyschopnost včelstev. Pak stačí cokoliv a je kolaps.

Na tom by nebylo nic podivného, kdyby nepadaly včelstva zimující na jarním
medu, s volným dílem, absolutně žádné rozdíly mezi těmi vedeny konvenčně s
cukrem - paradoxně naopak, ty na cukru lítají jako o závod, ty na jarním
medu teď ruším jako jednouličkové často s pokálenými plásty (medovice u nás

není) - to je výsledek již několika let, žádná náhla změna včelaření.

Přirozenější chov jak propaguje např. L. Dvorský určitě funguje, ale za
dobrých snůškových podmínek, dobrých lokalit, zavčelení.

No včera rabovaly na více stanovištích, volal mi kolega to samé, a to je
půlka února.

Mám stanoviště kde je vyzimování 100% úspěšné, stejný typ prostředí, stejně

vedené. Naproti tomu nejhorší 2km vedle je nad 80% ztráta.
"
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72625


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 19. 2. 2019
Re: prolet


Pak to může být právě ta snaha o maximalizaci zisku. Ta má také svoje
hranice. Jakmile se překročí je zle! Může to být přehánění léčení nebo i
jeho nedocenění, přílišné laborování a zrovna tak nákazy a jejich
podceňování. Také mnoho včelařů čte na netu nekriticky spoustu hloupostí
které se rozhodne vyzkoušet a pak je již podruhé opatrnější. To si ale musí
každý přebrat sám jakou a kde udělal hloupost.  Také jsem je občas ze
stejných důvodů udělal. Moje zkušennost je DŮVĚŘOVAT Dolu a veterině.




Pepan






---------- Původní e-mail ----------
Od: PavelA <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 19. 2. 2019 7:32:40
Předmět: Re: prolet
" JosPr (46.135.71.21) --- 18. 2. 2019
Re: prolet (72612) (72614) (72615)

Dnes jsem Pepane mluvil se vcelarem,kterymu kleklo cca 130 vcelstev.Mate
pocit,ze pokud je nekdo na prijmech se vcelareni zavisly a zivi ho
to,dovoli si pohodlnost nebo hloupost???


že se do toho pletu,ale JAK MŮŽE NĚKOMU SPADNOUT 130 VČELSTEV?

naráz nebo od podletí?

a netvrď mi,Josefe,že za to může zlej vir,kterej kde se vzal tu se vzal,
zlikvidoval vše najednou.A přenesl se vzduchem! nebo,jak bývá s oblibou
tvrzeno "migrujícími roztoči"!
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72624


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 19. 2. 2019
Re: uhyn


Úspěšné zimování na cukru se projevilo hned po jeho zavedení za císaře pána
kdy se musel pro válečné účely dodávat med a byl pro včelaře zaveden příděl
cukru jako náhrada.


I když to bylo známo o pár let dříve projevilo se to až po těch povinných
dodávkách a příspěvku na zimování, který se mimo jiné zachoval až do roku
2000.





Pepan

---------- Původní e-mail ----------
Od: e-mail/=/nezadan
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 19. 2. 2019 9:07:18
Předmět: Re: uhyn
"Kdyby za to mohl aceton, musel by negativně působit pořád.

Všechno to jsou důsledky úhynů, jestli nosema, varoa, viry, aceton,
varidol, kyselina ... ta příčina je jednoznačná a velmi obecná - oslabená
obranyschopnost včelstev. Pak stačí cokoliv a je kolaps.

Na tom by nebylo nic podivného, kdyby nepadaly včelstva zimující na jarním
medu, s volným dílem, absolutně žádné rozdíly mezi těmi vedeny konvenčně s
cukrem - paradoxně naopak, ty na cukru lítají jako o závod, ty na jarním
medu teď ruším jako jednouličkové často s pokálenými plásty (medovice u nás
není) - to je výsledek již několika let, žádná náhla změna včelaření.

Přirozenější chov jak propaguje např. L. Dvorský určitě funguje, ale za
dobrých snůškových podmínek, dobrých lokalit, zavčelení.

No včera rabovaly na více stanovištích, volal mi kolega to samé, a to je
půlka února.

Mám stanoviště kde je vyzimování 100% úspěšné, stejný typ prostředí, stejně
vedené. Naproti tomu nejhorší 2km vedle je nad 80% ztráta.
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72623


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 19. 2. 2019
Re: uhyn (72620) (72621)

ten jarní med na kterém byly zimované je z čeho?
tedy z větší části?

loupež v únoru po proletech,to je nevídané,tady to nikdy nebylo.....
podotýkám,že tady jsou lesy,takže zimuji zásadně na cukru...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72622


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 19. 2. 2019
Re: uhyn (72620)

Kdyby za to mohl aceton, musel by negativně působit pořád.

Všechno to jsou důsledky úhynů, jestli nosema, varoa, viry, aceton, varidol, kyselina ... ta příčina je jednoznačná a velmi obecná - oslabená obranyschopnost včelstev. Pak stačí cokoliv a je kolaps.

Na tom by nebylo nic podivného, kdyby nepadaly včelstva zimující na jarním medu, s volným dílem, absolutně žádné rozdíly mezi těmi vedeny konvenčně s cukrem - paradoxně naopak, ty na cukru lítají jako o závod, ty na jarním medu teď ruším jako jednouličkové často s pokálenými plásty (medovice u nás není) - to je výsledek již několika let, žádná náhla změna včelaření.

Přirozenější chov jak propaguje např. L. Dvorský určitě funguje, ale za dobrých snůškových podmínek, dobrých lokalit, zavčelení.

No včera rabovaly na více stanovištích, volal mi kolega to samé, a to je půlka února.

Mám stanoviště kde je vyzimování 100% úspěšné, stejný typ prostředí, stejně vedené. Naproti tomu nejhorší 2km vedle je nad 80% ztráta.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72621


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavel (89.24.57.232) --- 19. 2. 2019
uhyn

za všechno může aceton . tenhle sajrajt jsem si zakázal již před 10 lety po masivním úhynu. poté již jen max 10% mezi nejslabšími, nebo osiřelý. sorry jako

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72620


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 19. 2. 2019
Re: statistika nuda je, ma vsak cenne udaje (72617)

ano,je teplo.
k tomu málo snůšky,pylu
a borci co si pořizují včely,které plodují do aleluja....
včelstva u polí s postřikama...
pak přijde poslední spouštěč,což může být Varidol anebo KŠ....

a nakonec i včelstva s "brojleřími geny" a ona,mnohdy zoufalá snaha mít co nej nej nej nejsilnější včelstva.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72619


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 19. 2. 2019
Re: prolet (72612) (72614) (72615) (72616)

JosPr (46.135.71.21) --- 18. 2. 2019
Re: prolet (72612) (72614) (72615)

Dnes jsem Pepane mluvil se vcelarem,kterymu kleklo cca 130 vcelstev.Mate pocit,ze pokud je nekdo na prijmech se vcelareni zavisly a zivi ho to,dovoli si pohodlnost nebo hloupost???


že se do toho pletu,ale JAK MŮŽE NĚKOMU SPADNOUT 130 VČELSTEV?

naráz nebo od podletí?

a netvrď mi,Josefe,že za to může zlej vir,kterej kde se vzal tu se vzal, zlikvidoval vše najednou.A přenesl se vzduchem! nebo,jak bývá s oblibou tvrzeno "migrujícími roztoči"!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72618


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 18. 2. 2019
statistika nuda je, ma vsak cenne udaje

Ať si kdo chce co myslí otom co tu níže napíšu a popíšu, ale umne na JM jsou stanoviště mrtvá až na číslech nula.

Myslím si, že statistická data v součtech a teplotách v mírném pásmu ukazuje přímou uměrnost s destrukcemi včelstev.

To by měl být odrazový můstek. Vedle dalšího odrazovýho můstku zapříčiňující úhyny - chemie která se pere okolo stanovišť do pol, chemie kterou pere do úlů včelař.



Pro zamyšlení. Rozdíly ve počtech dnů a teplot. Rok 2017 a 2018:


Meteorologické záznamy - rok 2017
Teplotní statistiky

Průměrná roční teplota: 10.6°C - rok byl teplotně průměrný.

Počet arktických dní (dní kdy maximální teplota nevystoupila nad -10 °C) - celkem 0 dní.

Počet ledových dní (dní kdy maximální teplota nevystoupila nad bod mrazu) - celkem 26 dní.

Počet mrazových dní (dní kdy minimální teplota poklesla pod bod mrazu) - celkem 107 dní.

Počet jarních dní (dní kdy maximální teplota vystoupila nad 20 °C) - celkem 142 dní.

Počet letních dní (dní kdy maximální teplota vystoupila nad 25 °C) - celkem 91 dní.

Počet tropických dní (dní kdy maximální teplota vystoupila nad 30 °C) - celkem 39 dní.

Počet tropických nocí (nocí kdy minimální teplota nepoklesla pod 20 °C) - celkem 4 dní.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Meteorologické záznamy - rok 2018
Teplotní statistiky

Průměrná roční teplota: 12°C tj 1.35°C teplotně nad průměrem.

Počet arktických dní (dní kdy maximální teplota nevystoupila nad -10 °C) - celkem 0 dní.

Počet ledových dní (dní kdy maximální teplota nevystoupila nad bod mrazu) - celkem 20 dní.

Počet mrazových dní (dní kdy minimální teplota poklesla pod bod mrazu) - celkem 97 dní.

Počet jarních dní (dní kdy maximální teplota vystoupila nad 20 °C) - celkem 175 dní.

Počet letních dní (dní kdy maximální teplota vystoupila nad 25 °C) - celkem 126 dní.

Počet tropických dní (dní kdy maximální teplota vystoupila nad 30 °C) - celkem 47 dní.

Počet tropických nocí (nocí kdy minimální teplota nepoklesla pod 20 °C) - celkem 9 dní.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72617


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.71.21) --- 18. 2. 2019
Re: prolet (72612) (72614) (72615)

Dnes jsem Pepane mluvil se vcelarem,kterymu kleklo cca 130 vcelstev.Mate pocit,ze pokud je nekdo na prijmech se vcelareni zavisly a zivi ho to,dovoli si pohodlnost nebo hloupost???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72616


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.71.21) --- 18. 2. 2019
Re: prolet (72612) (72614)

Zanedbani ceho? To je takovy alibismus.LD nam ted na VF omlatil o hlavu ozdravna opatreni proti podobnym jevum,coz je v podvedomi siroke vcelarske verejnosti pole neorane.Kdybych to dokazal poznat vcas,neprisel bych o 5 na podzim a 2 na jare.Kdyz podobny uhyn dik navstevam na vcelnici potkal mne,pridala ae jeste melicitoza,premetl jsem vetsinu vcelstev,ktere prezili na mezisteny,co jsem si nechal nepremetene na med a osetroval je bezne,o to jsem prisel dalsi podzim.Mnel jsem se na med vykaslat a premest vsechno.Co letos slysim od vcelaru,tak vesmes jsou letos vyzimovana vcelstva slaba,nekteri to pozoruji uz vice let,i kdyz k uhynum u nich zatim nedoslo,rada to nedava ani do souvislosti s varroa.Vi cert,kde je pravda.Co jsem zmenil je,ze jsem zacal pouzivat stavelku,ta pulka,kde jsem ji kapal je dobra.Jestli je to nahoda,nebo ne,to nevim.Nerad bych se dostal k pouzivani metody sv.Anna,v tu dobu odstranit plod a provest ozdravna opatreni,ale mozna nam nic jineho nezbyde.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72615


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 18. 2. 2019
Re: prolet (72612)

Můžete sdělit jak to děláte vy když máte ve včelách Nosemu Cerane a viry?

To si vzpomínám na jistého včelaře, který mi podobně dával najevo něco ve smyslu o zanedbání. Když jsem se ho ptal jak řeší viry a nosemu, odpověď: mě se to netýká, já je ve včelách nemám.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72614


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 18. 2. 2019
Re: prolet (72612)

a nebo UFO?
nebo zájem třetích mocností?





A co tak vlastní nedbalost a hloupost.


pepan

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72613


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 2. 2019
Re: prolet

A co tak vlastní nedbalost a hloupost.

pepan
---------- Původní e-mail ----------
Od: PavelA <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 18. 2. 2019 7:55:57
Předmět: Re: prolet
"tohle je vždycky věštění,proč to popadalo....
co třeba lacinej cukr?
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72612


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 18. 2. 2019
Re: prolet (72602) (72605) (72606) (72607) (72610)

úhyny do 10% jsou úplně normální....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72611


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 18. 2. 2019
Re: prolet (72602) (72605) (72606) (72607)

tohle je vždycky věštění,proč to popadalo....
co třeba lacinej cukr?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72610


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 18. 2. 2019
Re: momentální stav včelstev (72608)

v sobotu to krásně lítalo
ve stínu bylo cca 7°C
díky absenci medovicové snůšky loni na podzim,včely nekálí tolik co jiná jara
úhyny 0
Podkrkonoší,Královédvorsko

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72609


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mir.Hom. (85.71.223.70) --- 15. 2. 2019
momentální stav včelstev

U nás na Nechanicku prolet zatím nebyl,dnes v pátek celodenní mlha s teplotou +2°C,úhyny hlášeny prozatím nejsou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72608


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.94.141) --- 15. 2. 2019
Re: prolet (72602) (72605) (72606)

Takhle bych rekl,ze se projevuji virozy spolu s NC,nakaza se predava z ulu do ulu,vcely nebrani cesna a hojne se navstevuji,nepomuze zadne zuzovani na 1 vcelu,nepomuze zatim nic.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72607


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.94.141) --- 15. 2. 2019
Re: prolet (72602) (72605)

Ja odepsal dvoje,ale u obou vim,ze se ucastnila hemzeni na palete,na ktere odeslo vsech 5 vcelstev uz na podzim.Tahle dve stala o kus dal,oboje nadherna vcelstva na 39x30.A jsou v prachu.Pri odberu meli spousta mrtvolek,uvnitr tak na 1 ulicku mrtvych vcel.No co uz,zitra zatopim v paraku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72606


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 15. 2. 2019
Re: prolet (72602)

U nás na severu moravy jsou dnes taky prolety.

Na jednom stanovišti mi lítaly všechny, další stanoviště jen sem tam, zbytek prázdné úly nebo 1 ulička včel. V jednom případě téměř celý vůz KO. Nebo venku jedny vedle druhých celá řada KO.

3 roky jsem s opatrností obsazoval úly po plošném úhynu v roce 2014/15. A prásk je to tu zase. Nějaká genetická odolnost z minulých přeživších ... ani náznak, dcery od ,,odolných" matek a dcery dcer ... všechny fuč.

Tentokrát na úhyn nebylo potřeba varroa, ani rabování na podzim. V poklidu a tichosti, běžný kontakt včel na stanovišti.

Otázka co dál? Množit? Ze kterých? V 90% nejvitálnější a nejsilnější včelstva hynou na podzim jako první, do zimy jde nevýrazný střed a slaboši za kterých úhyny pokračují.

Teď můžu včechny ty chytré knihy jako Chováme silná včelstva, Včelaření v prostorných nástavcových úlech apod.... hodit tak akorát na oheň.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72605


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 15. 2. 2019
Re: prolet (72602)

Tak polovina ale pánu Bohu díky. Konečně. Standa
---------- Původní e-mail ----------
Od: JosPr <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 15. 2. 2019 14:34:24
Předmět: prolet
" Tak konecne poradny prolet.
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72604


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.16.120) --- 15. 2. 2019
Petice

www.euro.cz-rekordni pocet Bavoru vytahl do boje za zachranu vcel...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72603


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.16.120) --- 15. 2. 2019
prolet

Tak konecne poradny prolet.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72602


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 15. 2. 2019
Re: (72591) (72598) (72599) (72600)

mě ta naše kočka taky štve,sere na zahradě kde chce!
zavřít do klecí!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72601


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.85.53) --- 14. 2. 2019
Re: (72591) (72598) (72599)

Predvidatelny krok,je treba lidem zneprijemnovat zivot urady,kde to jde.Takove schvalene hnojiste nebo kontrola vedlejsich zivocisnych produktu po zabijacce...Dnes jsem cetl,ze kocky nemaji pobihat po zahradach a polich,ale maji byt doma..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72600


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 14. 2. 2019
Re: (72591) (72598)

já jsem optimista-do několika let budeme povinně hlásit akvarijní rybky a souběžně s tím evidovat nakládání s uhynulými rybkami-zpopelnění,eko pohřeb a nebo asanace.


to je totiž ten druhý krok,který přijde po povinné evidenci prasat-co děláme s kejdou,bioplynem a živočišným odpadem po zabíjaččce...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72599


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 14. 2. 2019
Re: (72591)

"Za socíku se evidovaly slepice, králíci, kozy, prasata na porážku, krávy,
ovce. včely a kožešinová zvířata. Jen byla jiná metodika zběru dat."
-----------------
Slepice za socíku s evidovaly jednou za pár let, spíš to byla evidence kapacity chovu slepic než skutečný počet. Pokud nehrozilo šíření nějaké slepičí nemoci, to se potom celá vesnice musela obejít za den, dva dny a slepice se musely uvádět přesně. Králíky si nepamatuji, že by se za socíku vůbec nějak evidovali. Pravděpodobně se jednalo o chov pro vlastní potřebu, chovy pro nějaký drobný prodej, pokud to tehdy šlo dělat, se asi evidovaly.
Včely taky nevím, že se za socíku zvlášť evidovaly, pokud ovšem soudruzi netahali počty včelstev z místní organizace včelařů, kde to měli všechno pohromadě.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72598


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 11. 2. 2019
Re: Re (72595)

Systém si nepřeje soběstačnost. Naopak láká na pohodlnost, lacinost, efektivitu, závislost. Takže toho koukejte nechat nebo ještě uvidíte !

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72597


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.9.102) --- 11. 2. 2019
Re: Re (72595)

Dalsi priklad utahovani sroubu.www.idnes.cz-Dokazte,ze remizek je remizek....A hlavne platte...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72596


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.14.83) --- 11. 2. 2019
Re

A o tom samozasobeni to presne je.K cemu je statu clovek,ktery si vypestuje brambory,prase,zeleninu,med? Narod potreba nahnat do prace do vecera,ocesat o dane,pak do obchodu utratit co vydelal,aby z toho zase jini dali statu desatek.Ekonomika frci,urednictvo se mnozi.Takovy samozasobitel nepochopil vyhody podobneho zivota a tak je mu vse potreba ztizit,nahnat ho do registru,do kontrol,do hlaseni blbosti a vse znechutit,jak se da.Nez dostane rozum,a zaradi se mezi bezny lid,ktery vydelava a utraci jak o zivot.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72595


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 11. 2. 2019
Re: (72593)

jenže tohle je realita,viz. kontrola finačáku na nějaké svatbě a obávám se,že to směřuje k likvidaci jakéhokoliv samozásobitelství,ze kterého stát má prd.
Začínám pomalu chápat Kalouska a jeho výrok o ohrožení svobod/nebo tak nějak/.Je to plíživé,je to všude a právě proto,že mnoho lidí to nesleduje,tak díky tomu je to o to horší.
pak přijde pár udání,třeba na smrad z prasat nebo bodnutí včelama a najednou zjistíš,co je nových zákonů,omezení a povinností v tomhle směru....


Ale nebojme se,ony ty dvě tuny medu ze dvora taky dlouho nevydrží...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72594


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 11. 2. 2019
Re:

Pavle to je maličkost. Proč nadáváš. Ukradni nejmín 3 miliardy a všichni se
tě budou bát a ani finančáci se tě nebudou všímat. Vyjímka je mudr Rát. Vzal
si málo a jak vydíš pokoj mu chudákovi nedají Standa
---------- Původní e-mail ----------
Od: PavelA <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 11. 2. 2019 12:11:56
Předmět: Re:
"je to stále stejný scénář.Jako u včel-registrace u ČMSCH a pak LPIS a
dál.....?
Prasata-reg. u ČMSCH a pak jebání od FÚ kvůli zabíjačce?


Utahování šroubů postupuje jak mor!Hanba blít!
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72593


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 11. 2. 2019
Re:

Za totáče se registrovali i slepice. Dnes nad 50 ks taky. A za totáče jsme
zaplatili za porážku vlastně vykrmeného prasete Tam jsme dostali tzv.
kruponku a potvrzenou museli odevzdat žes prodal krupon, za který si dostal
10 až 12 kč a lístek za autobus stál 4,20 a zpět taky tak co ti zůstalo.
Rýma a kašel když si tam vystál frontu venku v zimě. To bylo naše mládí.
Dnes se to doma nevyplatí krmit. Koupíč polský kvalitní maso za pár euro ale
musíš si tam dojet. Standa
---------- Původní e-mail ----------
Od: JosPr <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 11. 2. 2019 10:38:36
Předmět: Re:
" S registrovanim vseho mozneho uz urednikum asi zacina hrabat.Registraci
vcelstev jeste pochopim,ve hre jsou dotace a jejich zneuzivani,ale
registrovat domaci prase v chlivku,to uz je vrchol otravnosti uredniku EU.A
to plati od 25.1.2019.(www.cmchs.cz)
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72592


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 11. 2. 2019
Re:


TA EVIDENCE BYLA CO SI PAMATUJU


Za socíku se evidovaly  slepice, králíci, kozy, prasata na porážku, krávy,
ovce. včely a kožešinová zvířata. Jen byla jiná metodika zběru dat.





pepan




---------- Původní e-mail ----------
Od: JosPr <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 11. 2. 2019 10:38:38
Předmět: Re:
" S registrovanim vseho mozneho uz urednikum asi zacina hrabat.Registraci
vcelstev jeste pochopim,ve hre jsou dotace a jejich zneuzivani,ale
registrovat domaci prase v chlivku,to uz je vrchol otravnosti uredniku EU.A
to plati od 25.1.2019.(www.cmchs.cz)
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72591


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 11. 2. 2019
Re: (72587) (72588) (72589)

je to stále stejný scénář.Jako u včel-registrace u ČMSCH a pak LPIS a dál.....?
Prasata-reg. u ČMSCH a pak jebání od FÚ kvůli zabíjačce?


Utahování šroubů postupuje jak mor!Hanba blít!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72590


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.71.118) --- 11. 2. 2019
Re: (72587) (72588)

S registrovanim vseho mozneho uz urednikum asi zacina hrabat.Registraci vcelstev jeste pochopim,ve hre jsou dotace a jejich zneuzivani,ale registrovat domaci prase v chlivku,to uz je vrchol otravnosti uredniku EU.A to plati od 25.1.2019.(www.cmchs.cz)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72589


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 8. 2. 2019
Re: (72587)

Ale ProBoha tento Julio je jen další trafikant s registracemi medu. Kdo chce med registrovat? Včelaři ho mají registrovat? Ať začne laskavě u sebe v CIPSA a až dojde zákazník nato, že jeho med je o jednu trafuku dražší, koupí si chudý demonstrant z Evropy nebo dělnk z Ukrajiny nebo nelegální imigrant z Afriky, nebo jinověrec z muslimského světa med levný, protože většina lidí v Evropě od velkoměst nesmírně chudnou tím jak se zvedají ceny základních potřeb kvůli přesně takovým trafikanským politickým kšeftařům.

Jediný jisty jsou zatím důchody v Německu, Rakousku a výplaty v Holandsku. Zatím, ale až nebudou ...

............
berny (2a00:1028:96cd:396a:a967:dd71:fa96:c4cb) --- 8. 2. 2019

Hlas vývozce z ARGENTINY

Bez váhání a vždy dobře předisponovaných k našemu prostředí, CIPSA Julio Fontan ukázal, že je vše ironizováno. Nic se nepohybuje ani v Evropě, ani ve Spojených státech. Všude tam je přeplněná zásoba, například ve Španělsku mají med z minulých sezónních včelařů a nemohou je prodat navzdory tomu, že ten nový přijde, "uvedl. "Jsem dezorientovaný, protože nikdy před rokem 2015 neměl med, který zůstal, vždy byl scénář doufal, že počasí a my se podíváme na ceny," pokračoval.
Již několik týdnů se trh s medem úplně zastavil, přičemž operace probíhají velmi pomalu a ve velmi výjimečných případech.
To nepochybně reaguje na několik otázek: na jedné straně nespravedlivou hospodářskou soutěž ze strany asijských zemí, zejména Číny, snižování výroby s rýžovým sirupem a prodej za ceny, s nimiž není možné konkurovat, způsobuje, že se mezinárodní kupci opírají o tyto produkty, bílé čisté medoviny a vynikající kvalitu jako ty, které se vyrábějí v této části světa.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72588


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

berny (2a00:1028:96cd:396a:a967:dd71:fa96:c4cb) --- 8. 2. 2019

Hlas vývozce z ARGENTINY

Bez váhání a vždy dobře předisponovaných k našemu prostředí, CIPSA Julio Fontan ukázal, že je vše ironizováno. Nic se nepohybuje ani v Evropě, ani ve Spojených státech. Všude tam je přeplněná zásoba, například ve Španělsku mají med z minulých sezónních včelařů a nemohou je prodat navzdory tomu, že ten nový přijde, "uvedl. "Jsem dezorientovaný, protože nikdy před rokem 2015 neměl med, který zůstal, vždy byl scénář doufal, že počasí a my se podíváme na ceny," pokračoval.
Již několik týdnů se trh s medem úplně zastavil, přičemž operace probíhají velmi pomalu a ve velmi výjimečných případech.
To nepochybně reaguje na několik otázek: na jedné straně nespravedlivou hospodářskou soutěž ze strany asijských zemí, zejména Číny, snižování výroby s rýžovým sirupem a prodej za ceny, s nimiž není možné konkurovat, způsobuje, že se mezinárodní kupci opírají o tyto produkty, bílé čisté medoviny a vynikající kvalitu jako ty, které se vyrábějí v této části světa.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72587


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.175.55) --- 7. 2. 2019
Re: (72585)

ano,ale stále je to o tom,že to odsouhlasil,dostal na to zatravnění dotaci a pokud to chce během Rozhodného období změnit,tak dotaci vrátí,ale to taky PODEPSAL.
Takže to není o tom,že by se sedláka nikdo na nic neptal.
Pokud mu nabídnou dotaci,tak to možná udělá a nějaký včelaři mu jsou putna!
Včelaři,to je takovej "obtížnej hmyz"!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72586


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 7. 2. 2019
Re:

Bohu žel máš pravdu. To byl jeden velkej podvod i na maly zemedělce. Brách
ma 13 ha a pronajal si před lety asi 15 ha. Dělá brambory na drobný prodej a
obilí pro dobytek. Nabídka zněla na 3 roky zatravnění na dotace, Obilí měl
dost , tak 5 ha zatrávnil . Bohužel tam nesmí pěstovat nic jinýho než jednou
za 3 roky obnovit travní porost. Tak to má již asi 15 let. Ptal jsem se
jestli tam může naset svazenku. Bohužel jen travní porost. Ani čistý jetel ,
pouze několik procent jetele ale to mu neřekli z určitostí. Když pronajatý
pole vrátil tak mu toho moc nezůstalo. Když to zorá tak vrátí dotace za celé
období nazpět.Standa
---------- Původní e-mail ----------
Od: JosPr <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 7. 2. 2019 7:38:39
Předmět: Re:
" Nejspis do toho moc zemedelec kecat nemohl.Tyhle nove vytycene polni cesty

nebo vysete travnate pasy kolem potoku jsou realita.
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72585


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.175.55) --- 7. 2. 2019
kompenzace

"Komplexní pozemkové úpravy ve smyslu zákona a ve veřejném zájmu prostorově a funkčně uspořádávají pozemky, scelují je nebo dělí a zabezpečuje se využití pozemků a vyrovnání jejich hranic tak, aby se vytvořily podmínky pro racionální vlastnické hospodaření.V těchto souvislostech se uspořádávají vlastnická práva a s nimi související věcná břemena"

...prioritou je ale toto.
Moc mě nepřekvapuje,že to probíhá v krajině u Tebe,v nížinách jsou většinou výše zmiňované podmínky splněny.
Zpřístupnění pozemků,cesty?tady úvozové cesty nechaly zarůst a jezdí se po loukách,meze neudržované,když vítr vyvrátí nálety na mezích,tak se jezdí okolo.
Za těch 8 let co to má běžet, jsem zaznamenal akorát zakreslení krajinných prvků/stromy /,který když majitel skácí,tak nájemce musí doložit jeho potvrzení,apod.
Žádné scelování,žádné travnaté pásy,naopak louky zlikvidovaný od prasat nebo lesáků.....
vyšisovaný pole plný šutrů....jakmile je to pacht,tak to podle toho vypadá...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72584


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.175.55) --- 7. 2. 2019
Re: kompenzace (72582)


(e-mailem) --- 7. 2. 2019
Re: kompenzace

překlep má být

Tak začni

opravdu si myslíš,že kompenzace,které běží u zemědělců za sucho vyřídil jeden člověk?


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72583


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 7. 2. 2019
Re: kompenzace


překlep má být

Tak začni

---------- Původní e-mail ----------
Od: PavelA <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 6. 2. 2019 19:29:03
Předmět: Re: kompenzace
"
(e-mailem) --- 6. 2. 2019
Re: kompenzace (72569)

tak tačni!!!

tačni????
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72582


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.24) --- 7. 2. 2019
Re: (72579) (72580)

Zkus googlovat e-agri,komplexni pozemkova uprava a jeji cile.Sirym rodnym lanum odzvonilo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72581


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.24) --- 7. 2. 2019
Re: (72579)

Nejspis do toho moc zemedelec kecat nemohl.Tyhle nove vytycene polni cesty nebo vysete travnate pasy kolem potoku jsou realita.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72580


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.174.95) --- 6. 2. 2019


JosPr (46.135.81.175) --- 6. 2. 2019
Re: kompenzace (72569) (72570) (72571) (72572) (72573) (72574)
V souvislosti se auchem spis so opatreni,ktere vodu v krajine udrzi a na to nabastlit opatreni k zvyseni snuskovych schopnosti krajiny.U nas jsou treba hotove pozemkove upravy,ke kterym jsme coby vcelari vznesly pripominky.Pribyla nam spousta polnich cest,val proti privalove vode atd,kolem nichz se da realizovat spousta vcelarskych vysadeb,zmensila se rozloha lanu.Do toho dotovany greening.


to by mě zajímalo,který sedlák přistoupí na rozdrobení polností,když to znamená jen náklady navíc.

k tomu sečení dotovaných luk jeden příklad.Mám tu v okolí jak louky sečené "konvenčně" tak i v EKO režimu.Ty EKO jsou sečené průměrně o 10 až 14 dní později a druhová skladba kvetoucích rostlin je cca dvojnásobná.Ač nejsem moc příznivec EKO trávníkářů,tady se potvrzuje,že to funguje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72579


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.174.95) --- 6. 2. 2019
Re: kompenzace (72569) (72576)


(e-mailem) --- 6. 2. 2019
Re: kompenzace (72569)

tak tačni!!!

tačni????

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72578


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.24.196) --- 6. 2. 2019
tisk

www.lidovky.cz- v Beskydech se potlouka medved....Ze by citil jaro???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72577


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78077 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 72577 do č. 72637)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu