- Vlastimil Protivínský --- 19. 9. 2002
Re: Co do kočovného vozu
Když jsem v roce 1985 osazoval první nízkonástavkové úly (tehdy s nástavky 11 x [39 x 17] cm), vcěděl jsem, že jedna z hlavních předností je hmotnost. Dnes bych volil ještě lehčí nástavky. Záda jsou jen jedny a sil přibývat nebude. Menší počet rámků v nástavku se mi zdá jako jediné možné řešení. V zimě se chomáč stejně vejde na 5-6 uliček a v létě plochý tvar díla tolik nevadí. jediný problém: s počtem nástavků roste cena úlu.
vojta
Nejvetsi kocovnik ktereho znam, rekl bych pomalu legenda je PAN Volejnik, ktery ve svych dobrych 75 letech kocuje se 200 ! vcelstvy.Uly ma nizkonastavkove 39*17 po 9! ramcich. Rikal, ze by treba dal 42,ale tehdy tato mira jeste neexistovala. Pouze devet ramku bez ocek, ul = 6 nastavku. 9 ramku ma vice duvodu, jeden z nich je, ze i ve svych letech je unese a mluvi o tom, jak vcely "putuji" od spoda nahoru a zpet. Cely rok pouziva tedy i v zime 6 nastavku, pry to tak chodi. Dale se ptas ohledne falcu. TY ma udelane trochu jinak. Pouze na predni a zadni strane a vysoke pouze cca 5mm, siroke cca 15 - 20mm. POmerne dobre se stim pracuje, kdyz to srovnam se svymi K39 a k tem 9 ramkum se asi taky priklonim, protoze nevim jak Ty, ale ja uz ted nastavek 39*24 s 11 ramky neunesu. Gabon jsem dal, jak ma byt i jeden dolu a vyndavat ho byl zazitek. Zrejme opravdu vetsina vcelaru na to kasle a Gabony nedava jak ma a nechavaji je tam do jara apod. S pozdravem Radek
> Zdravim vsetkych, > Jeden vcelar u nas v organizacii ma dobre vyrieseny kocovny voz. Ule > pouziva bezfalcove Optimaly. Na prednej stene ma navarene zelezne "T". Ul > je vzdy vlozeny presne medzi dve "T". V kazdom "T" ma uchytene dve gulatiny > priemeru 8 mm, ktore maju na konci zavit. Gulatina je cca o 5 cm dlhsia ako > ul. Na tuto gulatinu pri prevoze našroubuje pasovinu, ktora drzi vzdy dva > susedne ule. Po prekocovani pasovinu odsrobuje a ulozi pod ule a gulatinu > spusti medzi dva susedne ule. V kocovnom voze ma dvadsat vcelstiev a cele > upevnenie ulov pred prevozom netrva viac ako 10 minut a co je hlavne moze > vyuzivat pri praci vyhodu bezfalcovych ulov. > > Matej > > <Ahoj přátelé! > <Ptal jsem se jaké úly do kočovného vozu. Názory jsou samozřejmě různé, > někdo > <doporučuje úly s falcy, jiný bez nich. Myslím, že bezfalcové úly by měly > <být, kvůli přepravě, přiraženy k sobě, aby byly při převozu pevnější, ale > <zde by mě vadilo, že nemají mezeru pro lepší uchopení nástavků. Poku by > byly > <úly s ofalcovynými nástavky, pak je možno je umístit s mezerama, ale zde > asi > <narazím u zastánců bezfalcových úlů. > <Tak nevím... Budu si muset domluvit návštěvu u nějakého kočovníka a zřejmě > <se jím nechat umluvit, že právě jeho systém je ten nejlepší... :)) > > > >
______________________________________________________________________ Reklama: Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy.cz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1719
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |