78079

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Vlastimil Protivínský --- 19. 9. 2002
Re: Co do kočovného vozu

Když jsem v roce 1985 osazoval první nízkonástavkové úly (tehdy s nástavky
11 x [39 x 17] cm), vcěděl jsem, že jedna z hlavních předností je hmotnost.
Dnes bych volil ještě lehčí nástavky. Záda jsou jen jedny a sil přibývat
nebude. Menší počet rámků v nástavku se mi zdá jako jediné možné řešení. V
zimě se chomáč stejně vejde na 5-6 uliček a v létě plochý tvar díla tolik
nevadí. jediný problém: s počtem nástavků roste cena úlu.

vojta



Nejvetsi kocovnik ktereho znam, rekl bych pomalu legenda je PAN
Volejnik, ktery ve svych dobrych 75 letech kocuje se 200 !
vcelstvy.Uly ma nizkonastavkove 39*17 po 9! ramcich. Rikal, ze by
treba dal 42,ale tehdy tato mira jeste neexistovala. Pouze devet
ramku bez ocek, ul = 6 nastavku. 9 ramku ma vice duvodu, jeden z nich
je, ze i ve svych letech je unese a mluvi o tom, jak vcely "putuji"
od spoda nahoru a zpet. Cely rok pouziva tedy i v zime 6 nastavku,
pry to tak chodi.
Dale se ptas ohledne falcu. TY ma udelane trochu jinak. Pouze na
predni a zadni strane a vysoke pouze cca 5mm, siroke cca 15 - 20mm.
POmerne dobre se stim pracuje, kdyz to srovnam se svymi K39 a k tem 9
ramkum se asi taky priklonim, protoze nevim jak Ty, ale ja uz ted
nastavek 39*24 s 11 ramky neunesu. Gabon jsem dal, jak ma byt i jeden
dolu a vyndavat ho byl zazitek. Zrejme opravdu vetsina vcelaru na to
kasle a Gabony nedava jak ma a nechavaji je tam do jara apod.
S pozdravem Radek

> Zdravim vsetkych,
> Jeden vcelar u nas v organizacii ma dobre vyrieseny kocovny voz. Ule
> pouziva bezfalcove Optimaly. Na prednej stene ma navarene zelezne "T". Ul
> je vzdy vlozeny presne medzi dve "T". V kazdom "T" ma uchytene dve
gulatiny
> priemeru 8 mm, ktore maju na konci zavit. Gulatina je cca o 5 cm dlhsia
ako
> ul. Na tuto gulatinu pri prevoze našroubuje pasovinu, ktora drzi vzdy dva
> susedne ule. Po prekocovani pasovinu odsrobuje a ulozi pod ule a gulatinu
> spusti medzi dva susedne ule. V kocovnom voze ma dvadsat vcelstiev a cele
> upevnenie ulov pred prevozom netrva viac ako 10 minut a co je hlavne moze
> vyuzivat pri praci vyhodu bezfalcovych ulov.
>
> Matej
>
> <Ahoj přátelé!
> <Ptal jsem se jaké úly do kočovného vozu. Názory jsou samozřejmě různé,
> někdo
> <doporučuje úly s falcy, jiný bez nich. Myslím, že bezfalcové úly by měly
> <být, kvůli přepravě, přiraženy k sobě, aby byly při převozu pevnější, ale
> <zde by mě vadilo, že nemají mezeru pro lepší uchopení nástavků. Poku by
> byly
> <úly s ofalcovynými nástavky, pak je možno je umístit s mezerama, ale zde
> asi
> <narazím u zastánců bezfalcových úlů.
> <Tak nevím... Budu si muset domluvit návštěvu u nějakého kočovníka a
zřejmě
> <se jím nechat umluvit, že právě jeho systém je ten nejlepší... :))
>
>
>
>

______________________________________________________________________
Reklama:
Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1719


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu