78119

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Josef Šamalík --- 28. 8. 2002
Kočovný vůz

Nazdar přátelé!!

Musím se pochlubit, dneska jsem koupil včelín na kolečkách :) - kočovný vůz.
Je ale osazen bateriemi a to se mi nezdá... Tyto úly tedy vymontuju a přes
zimu udělám úly nástavkové. Vás všechny bych chtěl poprosit o rady, o různé
vychytávky, Vaše nápady které jste ve svých vozech realizovali. Jedná se mi
třeba o přichycení dna, o zajištěná nástavků při převozech a podobně.
Taky bych uvítal, kdyby byla možná návštěva ve Vašich vozech.
Díky!!


Mějte se prima a a nám to bzučí...

JOse


---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.381 / Virová báze: 214 - datum vydání: 2.8.2002

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1595


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Jaromir Marek --- 30. 8. 2002
Re: Kočovný vůz

Kočovný vůz mám tři roky, hospodařím v polonástavcích bez falce. Úly
upevňuji na převoz kurtama po třech (textilní pasky se šponovací ráčnou),
česna ucpávám molitanem, dna ještě upevňuji vrutama s křížovou hlavou
akuvrtačkou. Chybou je plná deska pod úly, stačí dva trámky nebo ocelové
profily, nelze využít zasíovaná dna. Na česna jsem nechal prostor jen 25 cm
vysoký a chtělo to tak 100 cm kvůli očkům. Mám česna z obou stan vozu což je
nepraktické. Vůz používám maximálně pro 12 úlů ostatní dávám kolem na
stojany a vůz je jako skladiště a pracovna (přelarvování, značení ap.) .
Vytáčím a cukr připravuji doma. Vůz přetahuji traktorem, podkládám do
vodováhy kvůli krmení a aby se nehoupal na pérech.
Také mne zajímají názory druhých
Jaromír Marek.


Subject: Kočovný vůz



Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1612


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Emanuel Vesely --- 2. 9. 2002
Re: Kočovný vůz

>Na česna jsem nechal prostor jen 25 cm
>vysoký a chtělo to tak 100 cm kvůli očkům.
To se dá napravit dírami do stěny vozu a vložením plastové trubky (průměr asi 5 cm) k očkům (tunýlky). Očka jsou dobrá věc.
Eman

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1629


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Jaromir Marek --- 3. 9. 2002
Re: Kočovný vůz

O tom jsem také přemýšlel, ale různě úly přešupuji do stran. Očka mám
otevřená i proti stěně kvůli větrání.
V druhém příspěvku je o bočních oknech, s těmi jsem se dost natrápil, udělal
jsem vespod výkluzy, ale stejně zůstane dost včel uvnitř a zkřehne. To je
také dáno tím , že mám mezi úly mezery pro pohodlí a včely mohou volně létat
dovnitř. To stešní okno je pro světlo asi ideální, v tom mém vajíčka nevidím
musím ven.
Jaromír Marek.
----- Original Message -----
From: "Emanuel Vesely" <eman.vesely/=/cesa.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, September 02, 2002 3:51 PM
Subject: Re: Kočovný vůz


> >Na česna jsem nechal prostor jen 25 cm
> >vysoký a chtělo to tak 100 cm kvůli očkům.
> To se dá napravit dírami do stěny vozu a vložením plastové trubky (průměr
> asi 5 cm) k očkům (tunýlky). Očka jsou dobrá věc.
> Eman

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1632


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
jkala --- 4. 9. 2002
Re: Kočovný vůz

Nemám sice kočovný vůz, ale výkluzy včel ze včelína mám řešeny způsobem,
který opravdu zaručuje, že žádná včela nezůstane vevnitř. Je to skleněná
nebo plexi ) tabulka o asi 4 cm delší a širší, než rozměry okenního otvoru
ve stěně. Tabulka je posazena do čtyř špalíčků s drážkou tak, aby byla vně
včelína cca 7mm od stěny. Podrobněji viz
http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html úvod ( včetně obrázků). Myslím, že
by se to dalo využít jako inspirace i v kočovném voze.
Ale pokud chci vidět vajíčka a zejména jednodenní larvičky musím ven, nebo
si nasadit " horníka" tedy malou svítilnu na pruhu látky na čelo.

A jěště něco:
Tuším, že ve Švihově jsem kdysi viděl pěkný kočovný vůz, který měl místo
bočních oken pruh drátěného pletiva šíře asi 0,5m po celé délce boční stěny.
Nad ním byla sklopná stříška, která v otevřené poloze navazovala na třechu.
Na zimu a pro transport se sklopila dolů a tím uzavřela pruh pletiva. Určitě
byly ve voze tachováky, ale to je tak vše, co k tomu mohu říci.

Josef Kala
pepa.kala/=/volny.cz
http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html


> V druhém příspěvku je o bočních oknech, s těmi jsem se dost natrápil,
udělal
> jsem vespod výkluzy, ale stejně zůstane dost včel uvnitř a zkřehne. To je
> také dáno tím , že mám mezi úly mezery pro pohodlí a včely mohou volně
létat
> dovnitř. To stešní okno je pro světlo asi ideální, v tom mém vajíčka
nevidím
> musím ven.


---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.375 / Virová báze: 210 - datum vydání: 10.7.2002


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1634


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Emanuel Vesely --- 5. 9. 2002
Re: Kočovný vůz

> včelína cca 7mm od stěny. Podrobněji viz
> http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html úvod ( včetně obrázků). Myslím,
že

Odkazy na obrázky mi na té stránce nefungují.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1640


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
tata --- 5. 9. 2002
Re: Kočovný vůz

Výkluz včel ze včelína je podle mého názoru velmi jednoduchá věc.
Stačí se je pozorně dívat na chování včel u okenní tabule. Uvidíte jak včela
přilétne k horní části okna a pokouší se proletět ven. To se děje postuně
od shora dolů až narazí na spodní okraj rámu znova nabere výšku a pokus
znova opakuje Na tomto princupu nám založeno svoje okno. Jeho světelná
výška je 80 cm a je rozdělena na va díly spodní díl skla je cirka 10cm
vysoký a horní díl ho střechovitě překrývá asi o 3 - 4 cm a je spodním
okrajem vzdálen od spodního na vzdálenost délky včelího těla. S tohoto
řešení pak jsně výplívá jak včela opouští úlový prostor. Pozor!! Okno které
je ale děleno na výšku musí mít toto provedení v každé tobulce. Funguje nám
to tak již desítky let. Překrití jednotlivých dílů pak zabraňuje vzniku
průvanu.

Pepan

----- Original Message -----
From: "jkala" <pepa.kala/=/volny.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, September 03, 2002 10:00 PM
Subject: Re: Kočovný vůz


> Nemám sice kočovný vůz, ale výkluzy včel ze včelína mám řešeny způsobem,
> který opravdu zaručuje, že žádná včela nezůstane vevnitř. Je to skleněná
> nebo plexi ) tabulka o asi 4 cm delší a širší, než rozměry okenního
otvoru
> ve stěně. Tabulka je posazena do čtyř špalíčků s drážkou tak, aby byla
vně
> včelína cca 7mm od stěny. Podrobněji viz
> http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html úvod ( včetně obrázků). Myslím,
že
> by se to dalo využít jako inspirace i v kočovném voze.
> Ale pokud chci vidět vajíčka a zejména jednodenní larvičky musím ven, nebo
> si nasadit " horníka" tedy malou svítilnu na pruhu látky na čelo.
>
> A jěště něco:
> Tuším, že ve Švihově jsem kdysi viděl pěkný kočovný vůz, který měl místo
> bočních oken pruh drátěného pletiva šíře asi 0,5m po celé délce boční
stěny.
> Nad ním byla sklopná stříška, která v otevřené poloze navazovala na
třechu.
> Na zimu a pro transport se sklopila dolů a tím uzavřela pruh pletiva.
Určitě
> byly ve voze tachováky, ale to je tak vše, co k tomu mohu říci.
>
> Josef Kala
> pepa.kala/=/volny.cz
> http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html
>
>
> > V druhém příspěvku je o bočních oknech, s těmi jsem se dost natrápil,
> udělal
> > jsem vespod výkluzy, ale stejně zůstane dost včel uvnitř a zkřehne. To
je
> > také dáno tím , že mám mezi úly mezery pro pohodlí a včely mohou volně
> létat
> > dovnitř. To stešní okno je pro světlo asi ideální, v tom mém vajíčka
> nevidím
> > musím ven.
>
>
> ---
> Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> Verze: 6.0.375 / Virová báze: 210 - datum vydání: 10.7.2002
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1642


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
jkala --- 5. 9. 2002
Re: Kočovný vůz

Ano. Já jsem však dospěl k názoru, že výměna vzduchu ve včelíně pomocí 18
"okének" v mém včelíně není průvan ( neohne to ani plamen svíčky) ale ve
včelíně je sucho. A potvrzuji, že to opravdu funguje. Podrobněji na
http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html

např. obr. č. 4 v kapitole úvod.
Josef Kala
pepa.kala/=/volny.cz

eS Pepanem souhl
----- Original Message -----
From: tata <josef.mensik/=/seznam.cz>
To: Vcelarska konference <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, September 04, 2002 8:40 PM
Subject: Re: Kočovný vůz


> Výkluz včel ze včelína je podle mého názoru velmi jednoduchá věc.
> Stačí se je pozorně dívat na chování včel u okenní tabule. Uvidíte jak
včela
> přilétne k horní části okna a pokouší se proletět ven. To se děje postuně
> od shora dolů až narazí na spodní okraj rámu znova nabere výšku a pokus
> znova opakuje Na tomto princupu nám založeno svoje okno. Jeho světelná

Okno které
> je ale děleno na výšku musí mít toto provedení v každé tobulce. Funguje
nám
> to tak již desítky let. Překrití jednotlivých dílů pak zabraňuje vzniku
> průvanu.
>
> Pepan
>
> ----- Original Message -----
> From: "jkala" <pepa.kala/=/volny.cz>
> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Tuesday, September 03, 2002 10:00 PM
> Subject: Re: Kočovný vůz
>
>
> > Nemám sice kočovný vůz, ale výkluzy včel ze včelína mám řešeny způsobem,
> > který opravdu zaručuje, že žádná včela nezůstane vevnitř. Je to skleněná
> > nebo plexi ) tabulka o asi 4 cm delší a širší, než rozměry okenního
> otvoru
> > ve stěně. Tabulka je posazena do čtyř špalíčků s drážkou tak, aby byla
> vně
> > včelína cca 7mm od stěny. Podrobněji viz
> > http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html úvod ( včetně obrázků).
Myslím,
> že
> > by se to dalo využít jako inspirace i v kočovném voze.
> > Ale pokud chci vidět vajíčka a zejména jednodenní larvičky musím ven,
nebo
> > si nasadit " horníka" tedy malou svítilnu na pruhu látky na čelo.
> >
> > A jěště něco:
> > Tuším, že ve Švihově jsem kdysi viděl pěkný kočovný vůz, který měl místo
> > bočních oken pruh drátěného pletiva šíře asi 0,5m po celé délce boční
> stěny.
> > Nad ním byla sklopná stříška, která v otevřené poloze navazovala na
> třechu.
> > Na zimu a pro transport se sklopila dolů a tím uzavřela pruh pletiva.
> Určitě
> > byly ve voze tachováky, ale to je tak vše, co k tomu mohu říci.
> >
> > Josef Kala
> > pepa.kala/=/volny.cz
> > http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html
> >
> >
> > > V druhém příspěvku je o bočních oknech, s těmi jsem se dost natrápil,
> > udělal
> > > jsem vespod výkluzy, ale stejně zůstane dost včel uvnitř a zkřehne. To
> je
> > > také dáno tím , že mám mezi úly mezery pro pohodlí a včely mohou volně
> > létat
> > > dovnitř. To stešní okno je pro světlo asi ideální, v tom mém vajíčka
> > nevidím
> > > musím ven.
> >
> >
> > ---
> > Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > Verze: 6.0.375 / Virová báze: 210 - datum vydání: 10.7.2002
> >
> >
> >
>
>


---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.375 / Virová báze: 210 - datum vydání: 10.7.2002

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1643


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Josef Šamalík --- 8. 9. 2002
Re:Co do kočovného vozu

Ahoj přátelé!
Ptal jsem se jaké úly do kočovného vozu. Názory jsou samozřejmě různé, někdo
doporučuje úly s falcy, jiný bez nich. Myslím, že bezfalcové úly by měly
být, kvůli přepravě, přiraženy k sobě, aby byly při převozu pevnější, ale
zde by mě vadilo, že nemají mezeru pro lepší uchopení nástavků. Poku by byly
úly s ofalcovynými nástavky, pak je možno je umístit s mezerama, ale zde asi
narazím u zastánců bezfalcových úlů.
Tak nevím... Budu si muset domluvit návštěvu u nějakého kočovníka a zřejmě
se jím nechat umluvit, že právě jeho systém je ten nejlepší... :))


>Kočovný vůz mám tři roky, hospodařím v polonástavcích bez falce. Úly
>upevňuji na převoz kurtama po třech...

>S těmi je jediná komplikace, při přesunech je nutné je nějakým způsobem
>upevnit. To lze za pomocí rozepření, ale ani v takovém případě bych
>nevolil bezfalcové úly jako jsou Langstroth nebo Dadant, které by v
>takovém případě mohly zvýšit riziko vzájemného posunu...


Mějte se prima a a nám to bzučí...

JOse


---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.385 / Virová báze: 217 - datum vydání: 4.9.2002

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1646


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu