78123

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Emanuel Vesely --- 23. 8. 2002
Re: med v plastech jak beton

Moc ti nepomůžu, ale jen vím, že modřínový a vřesový med (anglicky HEATHER -
vřes obecný) dělá takovýhle problémy. Kdysi jsem na internetu viděl stránku
s technologií vytáčení vřesových medů i s obrázky, ale už ji nějak nemůžu
najít
Třeba budeš mít víc štěstí. Tuším, že asi před rokem to tu v diskuzi taky
bylo.
Eman

- Nevím, co to je, do poslední chvíle nosily něco z lesa.
- Část už jsem vyvařil a udělám z toho medovinu.
- Máte někdo nějaké lepší řešení ?

Díky za rady,
Ludvík.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1565


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Josef ©amalík --- 26. 8. 2002
Co do kočovnéhp vozu


Ahojky!
Rád bych zde rozvířil (malinko) debatu, jaké úly patří do kočovného
vozu...
Baterie? - jsou skladné, ale přece jen úly ze zadu přístupné v dnešní
době??
Nástavkové? - úly moderní, ale zase jen do jedné řady?!

Jaké úly máte ve vozech vy??

Mějte se prima

JOse

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.:)
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.384 / Virová báze: 216 - datum vydání: 21.8.2002


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1576


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
ČSV - Odborné oddělení --- 27. 8. 2002
RE: Co do kočovnéhp vozu

Dvoupatrové umístění úlů v kočovném voze přináší více nevýhod než výhod.
Jako hlavní nevýhodu lze považovat stálé oslabování horních včelstev,
působené zalétáváním do dolních česen.
Pokud jsou použity bateriové úly nebo některý typ úlů zadem přístupných,
tak je také možno je použít pouze na jednu stranu, nebo je velmi zúžená
ulička mezi uly a tím zhoršená obsluha.

Vzhleden k tomu, že takový kočovný vůz má člověk obvykle mimo trvalé
bydliště tak je také velmi důležitá úspora času na ošetřování, která
není u zadem přístupných úlů prakticky možná.

Takže i do kočovného vozu pouze nástavkové úly.

S těmi je jediná komplikace, při přesunech je nutné je nějakým způsobem
upevnit. To lze za pomocí rozepření, ale ani v takovém případě bych
nevolil bezfalcové úly jako jsou Langstroth nebo Dadant, které by v
takovém případě mohly zvýšit riziko vzájemného posunu (Pokud ano, tak by
musely být na rozích opatřeny nějakým kováním.

S pozdravem

Lněnička

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1581


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Hykel Jaroslav --- 28. 8. 2002
Re: Co do kočovnéhp vozu

Puvodne jsem mel v kocovnem vozu baterie ve dvou patrech 32 ulu -
plodiste a mednik. Pred dvema roky jsem baterie odstranil a misto nich
instaloval nastavkove uly. Pocet ulu se sice snizil na 14 v jedne
rade - ul muze mit az pet vysokych nastavku. Patrovou konstrukci ulozeni ulu, vsak mohu nad
kazdym ulem ulozit novy ul az s dvema vysokymi a v nem vytvorit nove
vcelstvo - oddelek.
V tom pripade zakladni uly mohou mit pouze tri vysoke nastavky.
Pouzivam nastavky vlastni konsrukce s odnimatelnym vysokym dnem,
vysoke nastavky na ramkovou miru 39 x 27,5 a nizke nastavky s
polovicni vyskou ramku.

Jarda
mailto:valsora/=/email.cz

JŠ> Ahojky!
JŠ> Rád bych zde rozvířil (malinko) debatu, jaké úly patří do kočovného
JŠ> vozu...
JŠ> Baterie? - jsou skladné, ale přece jen úly ze zadu přístupné v dnešní
JŠ> době??
JŠ> Nástavkové? - úly moderní, ale zase jen do jedné řady?!

JŠ> Jaké úly máte ve vozech vy??

JŠ> Mějte se prima

JŠ> JOse

JŠ> ---
JŠ> Odchozí zpráva neobsahuje viry.:)
JŠ> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
JŠ> Verze: 6.0.384 / Virová báze: 216 - datum vydání: 21.8.2002

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1596


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Josef ©amalík --- 1. 9. 2002
Re: Co do kočovného vozu



> plodiste a mednik. Pred dvema roky jsem baterie odstranil a misto nich
> instaloval nastavkove uly.

Další otázkou může být rámková míra ( tohle se samozřejmě netýká jen vozu).
Vím, že na tohle téma vždy proběhne vášnivá diskuze. Já sám mám dvě míry a
to 39*24 a 42*něco (27,5 17, 13). Přestože míra 42*x má blíž k ideálu
nástavkové míry, mám zkušenosti jiné. Jen pro zajímavost uvádím průměrné
výnosy na včelstvo na těchto mírách:

rok 99: míra 39 - průměr 44 kg, míra 42 - průměr 23 kg (52 % oproti míře
39)
rok 00: míra 39 - průměr 35 kg, míra 42 - průměr 22 kg (62 % oproti míře
39)
rok 01: míra 39 - průměr 30 kg, míra 42 - průměr 25 kg (83 % oproti míře
39)
rok 02: míra 39 - průměr 43 kg, míra 42 - průměr 34 kg (79 % oproti míře
39)

Jak vidíte jsou průměrné výnosy dost rozdílné. Je fak, že na míře 39
včelařím dost dlouho, mám zkušenosti, na míře 42 včelařím jen asi 5 roků. Je
fakt, že úly na 39 mám ve včelíně, úly na 42 jsou na včelnici. Tak jakou
byste mě poradili rámkovou míru?? :))

Včelařím v nadmořské výšce asi 650 m. Na míru 42 jsem se vrhnul s nadšení,
ale nejsem z těch, kteří by rozměr 39 cm šmahem odsoudili... Když se
podíváte na ty výsledky...

Tak se mějte a ať nám to bzučí!

Jose


---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.381 / Virová báze: 214 - datum vydání: 2.8.2002

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1621


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu