78082

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Radim Polášek (e-mailem) --- 13. 2. 2006
Re: DOVOZY MEDU

Karel napsal:
> A bylo to legální.
> Jak zajistit novou značku oproti takovémuto způsobu napodobení je velmi
> jednoduché. Společně s registrací značky
> založím sročko, to mě stojí 100 000Kč a do předmětu činnosti jí dám
ochranu
> a marketing této značky. Dále zaregistruji domény ZNAČKA.cz, ZNAČKA.com ,
> info a další. Na to stačí bohatě pár tisíc korun.
> A pak propaguji,propaguji, chráním, chráním a prodávám.

Taky nejsem právník. Je možné, že se nemusela žádná sro. zakládat, třeba to
měl dělat zřizovatel značky, což je ČSV. V každém případě, pokud se založila
firma, jejíž název by se se značkou mohl zaměnit, asi se měl někdo ozvat.
Předpokládat, že by ve vedení Svazu ty tři roky nevěděli , že firma "Český
med" existuje a tudíž se ozvat nemohli, je jaksi dost naivní. Možná kdyby se
vedení svazu v posledních letech "nezabetonovalo" proti vstupu nové generace
s dnešním myšlením, někoho by to tam před těmi pár lety napadlo a Svaz by
ochranu značky prováděl. Tady vidím velkou podobnost se Včelou. Jak se
prokázalo prakticky, že vedení Svazu neumí podnikat, tak se taky jeví, že
vedení Svazu neumí ochraňovat a udržovat obchodní značku. Vedle ochrany
proti podobným názvům tam vidím i propůjčování značky "Český med" a
"Moravský med" jen proti prokazatelnému splnění určitých podmínek včelařem.

> Za další je problematické používat takovéto regionální označeníé za
značku,
> protože je poměrně obtížné komukoli zakázat napsat na sklenici: český med.
> To nelze dle mně žalovat, pokud to je opravdu český med. Opak se špatně
> dokazuje.

No, asi značka "Český med" respektive "Moravský med" byla skutečně z tohoto
důvodu nešťastně zvolena. Měla to být značka, která není podobná prostému
označení původu medu. Ale po bitvě je každý generálem. Možná je nejlepší
řešení nechat tyto značky dožít a vedle nich zoložit novou, která bude
skutečně Svazem udržována.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Karel" <
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, February 13, 2006 6:06 PM
Subject: Re: DOVOZY MEDU


> A.Hrdina:
> To určitě ne!
> Český med vznikla až sloučením jistých firem(pokud vím). A to se stalo
> maximálně před dvěma-3mi lety. (odhaduji)
> Arnošt "
> .......
> A bylo to legální.
> Jak zajistit novou značku oproti takovémuto způsobu napodobení je velmi
> jednoduché. Společně s registrací značky
> založím sročko, to mě stojí 100 000Kč a do předmětu činnosti jí dám
ochranu
> a marketing této značky. Dále zaregistruji domény ZNAČKA.cz, ZNAČKA.com ,
> info a další. Na to stačí bohatě pár tisíc korun.
> A pak propaguji,propaguji, chráním, chráním a prodávám.
> .....
> Za další je problematické používat takovéto regionální označeníé za
značku,
> protože je poměrně obtížné komukoli zakázat napsat na sklenici: český med.
> To nelze dle mně žalovat, pokud to je opravdu český med. Opak se špatně
> dokazuje.
> Na druhou stranu nutno říci, že zančka "Mistr včelař" je pěkná značka a má
> i pěkný marketing. Můžete to nazývat agresívní marketing, ale je to
> marketing. Lepší agresívní, než žádný.
>
> K regionálním označením byla pěkná a logická legislativa za starého
> mocnářství. Proto taky byly zakládány firmy:
> První labská paroplavební ..., První krkonošký ..., atd.
> Protože určité obecné názvy nebylo možné registrovat. Tak to bylo dle mých
> chabých právních znalostí. Nejsem právník.
> Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 14626


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Karel (80.188.151.156) --- 13. 2. 2006
Re: DOVOZY MEDU

Radim Polášek
Taky nejsem právník. Je možné, že se nemusela žádná sro. zakládat, třeba to
měl dělat zřizovatel značky, což je ČSV. V každém případě, pokud se založila
firma, jejíž název by se se značkou mohl zaměnit, asi se měl někdo ozvat.
Předpokládat, že by ve vedení Svazu ty tři roky nevěděli , že firma "Český
med" existuje a tudíž se ozvat nemohli, je jaksi dost naivní.
.....
ČSV se nějak snažila soudit, o výsledku snad nebylo informováno, stejně tak o průběhu dalších soudních pří, či o jejich axistenci (bistro, atd).

.............
R.P.
Možná je nejlepší
řešení nechat tyto značky dožít a vedle nich zoložit novou, která bude
skutečně Svazem udržována.
.......
Svaz kde je 90% členů naprosto pasívních, a aktivizuje se pouze při pobírání dotací, bude mít problém udržovat cokoli.

Pokud mají nějaké značky šanci, tak to budou jednotlivé značky sdružení, cechů atd, včelařů kteří si budou nějakým způsobem důvěřovat a zvolí si pro ně vhodnou prodejní strategii.
Pro značnou část včelařů bude i nadále problém balit med a dávat na sklenice nová víčka.

Značka český med a její strategie byla šitá na míru Včele a Včelpu. Jen tak mimochodem, zůstalo právo používat značku v konkurzní podstatě Včely? Ta jí měla nějak propújčenou?
Aby si toto právo nakonec nějaký agresívní obchodník za pár šupů nekoupil. To by bylo skřípění zubů. :-)



Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 14628


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Radim Polášek (e-mailem) --- 13. 2. 2006
Re: DOVOZY MEDU

Co se týká soudů ČSV, tak aspoň nějaká činnost, jak je vidět, byla. Ale
zřejmě se nepovedlo, jinak bychom se o výsledcích dověděli.

Co se týká udržování značky Svazem, nezáleží příliš na tom, jestli je
členstvo pasivní. Tohle je v kompetenci vedení Svazu a tam by se pasivní
lidi neměli dostat. Ale je jasné, že je něco jiného, když si takovou značku
založí nějaké sdružení nebo cech atd, kde jsou si vědomi, že na této značče
visí většina hospodářských úspěchů a prestiže tohoto společenstva než když
výkonný orgán je placen z příspěvků a tudíž není nijak výsledkově na značče
zainteresován.

Co se týká přímo značky "Ceský med" a "Moravský med" tak pokud byla šita na
míru Včele a Včelpu ( nevím ale jak, když byla dána včelařům k volnému
užívání), tak se možná o její udržování měly tyto organizace i starat?

Co se týká koupě značky, bylo by to určitě dost zajímavé, až by včelaři
prodávající produkty pod touto značkou třeba někde na tržišti měli problémy.
Snad by se konečně mezi včelaři rozneslo povědomí o tom, že taková značka
nemá jen cenu dvoukorunové nálepky na sklenici, ale jako garant kvality má
klidně i stamiliónovou hodnotu a tudíž roční náklady v řádu třeba několik
desítek tisíc Kč na udržování značky nejsou peníze vyhazované oknem ale
naopak účelně vynaložené náklady.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Karel" <>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, February 13, 2006 10:22 PM
Subject: Re: DOVOZY MEDU


> Radim Polášek
> Taky nejsem právník. Je možné, že se nemusela žádná sro. zakládat, třeba
to
> měl dělat zřizovatel značky, což je ČSV. V každém případě, pokud se
> založila
> firma, jejíž název by se se značkou mohl zaměnit, asi se měl někdo ozvat.
> Předpokládat, že by ve vedení Svazu ty tři roky nevěděli , že firma "Český
> med" existuje a tudíž se ozvat nemohli, je jaksi dost naivní.
> ....
> ČSV se nějak snažila soudit, o výsledku snad nebylo informováno, stejně
tak
> o průběhu dalších soudních pří, či o jejich axistenci (bistro, atd).
>
> ............
> R.P.
> Možná je nejlepší
> řešení nechat tyto značky dožít a vedle nich zoložit novou, která bude
> skutečně Svazem udržována.
> ......
> Svaz kde je 90% členů naprosto pasívních, a aktivizuje se pouze při
> pobírání dotací, bude mít problém udržovat cokoli.
>
> Pokud mají nějaké značky šanci, tak to budou jednotlivé značky sdružení,
> cechů atd, včelařů kteří si budou nějakým způsobem důvěřovat a zvolí si
pro
> ně vhodnou prodejní strategii.
> Pro značnou část včelařů bude i nadále problém balit med a dávat na
> sklenice nová víčka.
>
> Značka český med a její strategie byla šitá na míru Včele a Včelpu. Jen
tak
> mimochodem, zůstalo právo používat značku v konkurzní podstatě Včely? Ta

> měla nějak propújčenou?
> Aby si toto právo nakonec nějaký agresívní obchodník za pár šupů nekoupil.
> To by bylo skřípění zubů. :-)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 14631


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
A.Podhájecký (82.99.163.242) --- 14. 2. 2006
Re: DOVOZY MEDU

Musím se zastat. Povedlo. Firma se nyní jmenuje MEDOEXPORT.
Informovali nás o tom na OV.
Tonda.

>Co se týká soudů ČSV, tak aspoň nějaká činnost, jak je vidět, byla. Ale zřejmě se nepovedlo, jinak bychom se o výsledcích dověděli.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 14635


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Karel (194.228.135.114) --- 14. 2. 2006
Re: DOVOZY MEDU

Musím se zastat. Povedlo. Firma se nyní jmenuje MEDOEXPORT.
Informovali nás o tom na OV.
Tonda
......
Dobré. Škoda že ta komunikace byla taková, jaká byla. U nás. K nám (a tedy i mně) se takové informace nedostávaly.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 14636


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
Eman (194.149.115.135) --- 14. 2. 2006
Re: DOVOZY MEDU

Kdybys o tu informaci měl opravdu zájem, tak je v obchodním rejstříku

Datum zápisu: 9.dubna 2004
Obchodní firma: ČESKÝ MED s.r.o.
Zapsáno: 9.dubna 2004 Vymazáno: 2.ledna 2006
MEDOEXPORT s.r.o.
Zapsáno: 2.ledna 2006
Sídlo: Jaroměř, Svatopluka Čecha 367, PSČ 551 01
Zapsáno: 9.dubna 2004
Identifikační číslo: 260 08 866
Zapsáno: 9.dubna 2004

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 14637


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                  
Radim Polášek (e-mailem) --- 14. 2. 2006
Re: DOVOZY MEDU

No, když to někdo nutně potřebuje, tak si to tam určitě najde. Ale jinak asi
málokdo tyhle rejstříky sleduje pravidelně. Tyto zprávy mají přicházet k
členům samy. Když už ČSV nevydává elektronický časopis na internetu, tak
aspoň v papírové verzi Včelařství.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Eman" <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, February 14, 2006 8:14 AM
Subject: Re: DOVOZY MEDU


> Kdybys o tu informaci měl opravdu zájem, tak je v obchodním rejstříku
>
> Datum zápisu: 9.dubna 2004
> Obchodní firma: ČESKÝ MED s.r.o.
> Zapsáno: 9.dubna 2004 Vymazáno: 2.ledna 2006
> MEDOEXPORT s.r.o.
> Zapsáno: 2.ledna 2006
> Sídlo: Jaroměř, Svatopluka Čecha 367, PSČ 551 01
> Zapsáno: 9.dubna 2004
> Identifikační číslo: 260 08 866
> Zapsáno: 9.dubna 2004

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 14644


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu