78219

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Jakub Dolínek (e-mailem) --- 27. 10. 2005
Re: Webov domna - vyuit


napad urcite dobry. premyslim o tech "neznamych" - pojdme je nejdriv najit...:

1) kdo se toho ujme?
idealne jiz fungujici obcanske sdruzeni zamerene na vcelareni (csv, psnsv-cz, ...)
zalozeni noveho by stalo prilis energie, ale take by slo.
soukroma osoba/firma?


2) jake budou podminky vydavani?
aby byla zajistena kvalita medu na jedne strane, ale zaroven aby nedoslo k presprilisne "buzeraci" vcelaru (viz obdobna situace v eko-zemedelstvi - KEZ)

3) jaky bude system financovani - rozpocet?
placeni kontrolnich navstev, staly zamestnanec zajistujici distribuci, kontroly, propagaci, logistiku...? staci na to jedna osoba? je dobre, aby to delal jen jedna osoba...?
bude-li pozice neplacena (dobrovolnik), je otazkou dlouhodoba udrzitelnost projektu...
placena urcite lepsi, ale kolik to ve vysledku bude stat vcelare? - na tom ve velke mire bude zaviset uspesnost zavedeni tohoto systemu (cena jedne prelepky)
neni nejaky dotacni titul (mze, mmr, eu, ...), ktery by na to slo vyuzit?

4) jak se o tomto systemu dozvi verejnost?
jinymi slovy - marketing a propagace MIMO vcelare
je na nic zavadet system, o kterem se nedovi ti, kterym je zejmena urcen - cilovi zakaznici...
v soucasnosti probiha reklamni kampan na produkty pochazejici z ceskych zemi - oznacene znackou "klasa" (znam jen z radia, nevim, jak se spravne pise). v minulosti obdobne "czech made" -spise negativni ucinek. csv planuje triletou reklamni kampan za 9 milionu - bylo by vhodne tento system do ni zapojit - ale stihne se to? pokud ne - jak jinak propagovat? a zase - kolik to bude stat...?
kazdopadne myslim, ze toto je alfa a omega

5) zajem mezi vcelari
druha nejdulezitejsi otazka - pujdou do toho vcelari? souvisi s bodem 2, 3, 4, ale i tak by stalo za to mit "predbezne" zajemce, nez se zacne vkladat energie do ostatniho. odpoved pujde nalezt i v mnozstvi reakci v teto konferenci

6) jak se zamezi zneuziti?
falsovani prelepek, neopravney odber ("pre-prodej"), ale i rovnost kontrolnich pozadavku atp.
nema nekdo kontakty na slovince - neslo by prevzit jejich know-how? proc vymyslet jiz vymyslene?

vic me zatim nenapada. samotna vyroba prelepek je jen technicka zalezitost - vcetne tech, ktere umi tisknout s ochrannymi prvky.

vse by mohlo fungovat formou "domaci kancelare" (home office) - setri se tim naklady za pronajem atd. staci pocitac, tiskarna, telefon, pripojeni na internet a posta v blizkosti. zajisteni kontrol vcelaru oddelene od funkce teto kancelare - min v dvouclennem obsazeni - formou externich regionalnich spolupracovniku - nejakym zpusobem "certifikovanych" (snizeni nakladu na dojezd) - kdo bude certifikovat a jak?
u KEZu je cena kontroly odvisla na cestovnich nahradach (= vzdalenost) - znevyhodnuje ucastniky z okrajovych regionu, ale je logicka...
britska organizace wwoof kontroluje svoje cleny bezplatne (ale neni zamerena na kontrolu produkce nybrz "pracovnich podminek" jejich dobrovolniku) - take to tedy jde.

obecne by velmi pomohlo, kdyby se toho ujal svaz - ma prostredky, zazemi, lidske zdroje, distribucni kanaly, dosahne na dotace, v neposledni rade i vahu sveho jmena. neni nejaka cesta, jak to zaridit (spriznena duse ve funkci - zalobovat, prinest hotovy navrh, nadchnout...)?

howgh - tesim se na reakce.

jd




> --- Původní zpráva ---
> Od: Bullet <bullet/=/email.cz>
> Datum: 27.10.2005 10:43:43
>
> Zdravím všechny diskutující,
>
> doufám, že se nedopustím nějakého průšvihu, když teď budu
> informovat/navrhovat. Na letní škole nástavkového včelaření u L. Nerada
> jsme diskutovali s p. Texlem o "projektu" abych tak řekl identifikace
> českého medu s určitou zárukou kvality. Shodli jsme se natom, že to co teď
> nastíním a popíšu by v první řadě měl provést svaz, ale když nic nedělá,
> musíme si to udělat sami.
> Tedy, byla řeč o vytvoření systému pečetí kvality (proužek ve správném,
> včelařském stylu), které by nesly číselnou řadu (identifikaci roku a
> pořadové číslo)a každý včelař by si mohl požádat o určitý počet pečetí v
> závislosti na počtu včelstev a výnosu. Např. 20včelstev x 20kg výnos =
> 400ks 1kg pečetí(píšu to ve zkratce,nemá asi cenu rozvádět vše do podrobna,
> jde o popis návrhu, není to definitivní)... tyto pečeti by byly evidovány
> "proti podpisu" = myslím různé možnosti kontroly, jejich distributor,
> rozdavač, doručitel by musel ověřit kvalitu provozu, produkovaného medu
> atd. (mimo rozsah příspěvku). Důležité je, že každá jednotlivá pečeť by
> byla dohledatelná komu, kdy a kým byla vystavena , k tomu nějaký kontrolní
> list atd. Databáze etiket a jejich držitelů přístupná na inetu všem k
> nahlédnutí, spotřebitel může snadno ověřit, zda ten, kdo mu med prodává
> tuto pečeť získal oprávněně, byla by jakousi zárukou kvality a původu.
> Pečeti by nemohl získat nikdo jiný než včelař - producent mnedu (nemohly by
> být tedy na medech velkozpracovatelů tad.)
>
> Tohle je jen v kostce, možná by to stálo za realizaci. Je u toho dost
> neznámých a problémů. Některé pramení i z toho, že se takováto věc tlačí
> "zezdola" a ne ze svazu, kde by na to bylo mnohem víc zdrojů (jakýchkoliv).
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12833


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Karel (193.165.217.66) --- 27. 10. 2005
Re: Webov domna - vyuit


Osobně si myslím, že to bude muset být samostatné sdružení s vlastními stanovami i výrobními standardy.
Členové by měli vkládat buď finance, nebo práci, nejlépe obojí.
Jakmile si vybudují vlastní značku, budou ji muset začít chránit před těmi, co na ní budou chtít parazitovat.
Bude se muset investovat úsilí i peníze do marketingu. A tím pádem bude třeba ten produkt "odlišit".
Neskromně poukazuji na svůj článek na Prodej medu http://www.vcelarskenoviny.cz/view.php?cisloclanku=2005031801
Od té doby jsem trochu zmoudřel, a především bych věnoval větší část právní ochraně značky.


Osobně jsem skeptický, že půjde o masový zájem něco dělat. Například, když tady Bullet na jaře informoval o přibližné ceně formy na sklenice, tak jsem tady vyzval případné zájemce, co by se spolusložily na formu a využivali ji pak společně. Buď nebyl zájem, nebo nejsem vhodným parnerem ke spolupráci.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12834


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu