- Ing. Arnošt Hrdina (e-mailem) --- 17. 10. 2005
Re: Re:Produkujte med a drte hubu
No ano! To hezky popisuješ stav! Ale co s tím? Jaké je skutečné řešení? Protože do obchodu dělám, tak vím, že ani reklama není všespasitelná. A masová reklama podle mě není pro nás to pravé ořechové. Ikdyž může pomoci přinejmenším v tom, že český med kvalitní je a může zvýšit poptávku. Není jen klasický obchod. Je to jen to co mi známe a co máme na očích. Když chcete mít víc z marže, musíte jít blíž k zákazníkovi a vynechat co nejvíc článků, které vám zdražují finální produkt. Protože se pohybuji i v obchodu s kvalitativně vyšší úrovní zboží, než jaká je v jakémkoli supermarketu vím, že je to pouze jeden ze segmentů trhu. Segment pro lidi, co mají hluboko do kapsy. Uvažuji tak, že přestože lidi jezdí v trabantech a ojetinách, tak by určitě radši jezdili v novém Mercedesu....je to tak? Jen to musí vědět, že je to Mercedes. A to se v regálu mezi zbožím z Číny asi těžko napadne. Zřejmě jim takové zboží musí být nabídnuto jiným způsobem. No a když může mít Mercedes za cenu Opla???? Myslíte, že by to pro zákazníka bylo zajímavé? "Med z oblasti ve které žijí bez rizika vzniku alergii z rostlin, které zde nejsou ..... atd....maximální využití flavonoidů a biologicky aktívních látek v medu obsažený?" Není to Mercedes?
Myslím, že problém v cenách medu není medem samotném. Lidi (myslím dodavatele) není tak jednoduché zorganizovat tak, aby měli společný cíl, aby se zdroje využili efektivně. Navíc vždycky bude někdo, kdo bude rebelovat.
Ještě k té reklamě! Máme na reklamu opět jen jedem pohled a to ten, který se nám nabízí jako naprosto jasný a to je reklama v médiích? Ale je to skutečně všecko? Jak drahá je ta reklama? A konečně otázka nejdůležitější, jak velký vliv skutečně na spotřebitele má? Proč tedy ten cenový boj, když je reklama tak mocná (myslím ta reklama jak ji obecně chápeme)..... Co když to jde dělat i jinak......?
Na nějakém semináři se ptal přednášející, jestli si dokážeme vybavit, aniž bychom se hned na hodinky podívali, jakou barvu má ciferník našich hodinek...jaké máme ručičky? Jaká máme čísla ... jsou tam jen značky, nebo tam ta čísla nebo značky? Co myslíte? Kolik lidí si to skutečně dokázalo vybavit? Zkuste si to? Pochopitelně jsme se pak podívali a byli jsme dost překvapeni :)! Potom se nás zeptal, kolik je hodin :)! A co myslíte? Kolik lidí si všimlo, kolik je hodin dívající se na ciferník.
Co z toho plyne? Že většinou vnímáme a přemýšlíme o tom co je zřejmé a na co se zaměřujeme a nevidíme mnohdy jiné možnosti a mnohdy ani podstatu věci. Jsme ve vleku stereotypů a nejsme otevření jiným myšlenkám a řešením. Ale to je normální a lidé se tak většinou chovají. Proto je těch skutečně úspěšných tak málo :).
Víc o tom psát nebudu ... doufám, že jsem vám dal dost námětů na přemýšlení :)!
Arnošt
----- Original Message ----- From: "Gustimilián Pazderka" <gupa/=/seznam.cz> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Monday, October 17, 2005 11:43 AM Subject: Re: Re:Produkujte med a drte hubu
Ing. Arnošt Hrdina: > .... Psychologický > boj a vymývání mozků spotřebitelů reklamou převálcuje výrobce kvalitního > zboží. > Možná to chce skutečně najít jinou cestu, než cestu do hypermarketů..... ........
Takove markety jsou v rozdeleni hospodarstvi obchodem a obchodnim prumyslem, ktere vyznamne zasahuji do situace v cenach.
A reklama je i na kvalitni a tim i drazsi zbozi.
Zkus delat do obchodu, a nemit reklamu. Spravna reklama je zaklad pri vsem. A to se studuje a verim, ze je mozne najit vychodisko pro vyssi vykupni cenu medu a tim vyssi spokojenost prvovyrobcu medu. Zatim se potvrzuje to, co se dalo ocekavat od prodeje "ze dvora". Navenek pekna vec, ale uvnitr? Kazda mince ma dve strany.
_gp_
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 12643
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |