78134

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Ing. Arnošt Hrdina (e-mailem) --- 17. 10. 2005
Re: Re:Produkujte med a drte hubu

No ano! To hezky popisuješ stav!
Ale co s tím? Jaké je skutečné řešení? Protože do obchodu dělám, tak vím, že
ani reklama není všespasitelná. A masová reklama podle mě není pro nás to
pravé ořechové. Ikdyž může pomoci přinejmenším v tom, že český med kvalitní
je a může zvýšit poptávku.
Není jen klasický obchod. Je to jen to co mi známe a co máme na očích.
Když chcete mít víc z marže, musíte jít blíž k zákazníkovi a vynechat co
nejvíc článků, které vám zdražují finální produkt. Protože se pohybuji i v
obchodu s kvalitativně vyšší úrovní zboží, než jaká je v jakémkoli
supermarketu vím, že je to pouze jeden ze segmentů trhu. Segment pro lidi,
co mají hluboko do kapsy.
Uvažuji tak, že přestože lidi jezdí v trabantech a ojetinách, tak by určitě
radši jezdili v novém Mercedesu....je to tak? Jen to musí vědět, že je to
Mercedes. A to se v regálu mezi zbožím z Číny asi těžko napadne. Zřejmě jim
takové zboží musí být nabídnuto jiným způsobem.
No a když může mít Mercedes za cenu Opla???? Myslíte, že by to pro zákazníka
bylo zajímavé?
"Med z oblasti ve které žijí bez rizika vzniku alergii z rostlin, které zde
nejsou ..... atd....maximální využití flavonoidů a biologicky aktívních
látek v medu obsažený?" Není to Mercedes?

Myslím, že problém v cenách medu není medem samotném. Lidi (myslím
dodavatele) není tak jednoduché zorganizovat tak, aby měli společný cíl, aby
se zdroje využili efektivně. Navíc vždycky bude někdo, kdo bude rebelovat.

Ještě k té reklamě! Máme na reklamu opět jen jedem pohled a to ten, který se
nám nabízí jako naprosto jasný a to je reklama v médiích? Ale je to skutečně
všecko? Jak drahá je ta reklama? A konečně otázka nejdůležitější, jak velký
vliv skutečně na spotřebitele má? Proč tedy ten cenový boj, když je reklama
tak mocná (myslím ta reklama jak ji obecně chápeme).....
Co když to jde dělat i jinak......?

Na nějakém semináři se ptal přednášející, jestli si dokážeme vybavit, aniž
bychom se hned na hodinky podívali, jakou barvu má ciferník našich
hodinek...jaké máme ručičky? Jaká máme čísla ... jsou tam jen značky, nebo
tam ta čísla nebo značky?
Co myslíte? Kolik lidí si to skutečně dokázalo vybavit? Zkuste si to?
Pochopitelně jsme se pak podívali a byli jsme dost překvapeni :)!
Potom se nás zeptal, kolik je hodin :)! A co myslíte? Kolik lidí si všimlo,
kolik je hodin dívající se na ciferník.

Co z toho plyne? Že většinou vnímáme a přemýšlíme o tom co je zřejmé a na co
se zaměřujeme a nevidíme mnohdy jiné možnosti a mnohdy ani podstatu věci.
Jsme ve vleku stereotypů a nejsme otevření jiným myšlenkám a řešením. Ale to
je normální a lidé se tak většinou chovají. Proto je těch skutečně úspěšných
tak málo :).

Víc o tom psát nebudu ... doufám, že jsem vám dal dost námětů na přemýšlení
:)!

Arnošt

----- Original Message -----
From: "Gustimilián Pazderka" <gupa/=/seznam.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, October 17, 2005 11:43 AM
Subject: Re: Re:Produkujte med a drte hubu


Ing. Arnošt Hrdina:
> .... Psychologický
> boj a vymývání mozků spotřebitelů reklamou převálcuje výrobce kvalitního
> zboží.
> Možná to chce skutečně najít jinou cestu, než cestu do hypermarketů.....
........

Takove markety jsou v rozdeleni hospodarstvi obchodem a obchodnim prumyslem,
ktere vyznamne zasahuji do situace v cenach.

A reklama je i na kvalitni a tim i drazsi zbozi.

Zkus delat do obchodu, a nemit reklamu. Spravna reklama je zaklad pri vsem.
A to se studuje a verim, ze je mozne najit vychodisko pro vyssi vykupni cenu
medu a tim vyssi spokojenost prvovyrobcu medu. Zatim se potvrzuje to, co se
dalo ocekavat od prodeje "ze dvora". Navenek pekna vec, ale uvnitr? Kazda
mince ma dve strany.



_gp_

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12643


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 17. 10. 2005
Re: Re:Produkujte med a drte hubu

Od: Ing. Arnošt Hrdina:
...
> Co když to jde dělat i jinak......?
...

Kolik lidi ve vedeni CSV vidi na ten cifernik. To je otazka pro vedeni. Co?
Co se deje, tak je zjevne rozcarovani ze slepoty nasich "svatych" ve vedeni. :-)

Opravdu vyborna prednaska pro ne.
_gp_

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12644


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu