78124

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Radek Kruina (e-mailem) --- 20. 9. 2005
Reklama na domácí potraviny

Přátelé, ve včelařských novinách vyšel tento článek pod názvem podporujeme
malochovatele: http://forum.vcelarskenoviny.cz/viewtopic.php?t=91

Nabízíte med, či jiné domácí potraviny, nebo zvířata? zaregistrujte se
zdarma na našich stránkách a zviditelnětě se.
http://www.mie.cz

Možná to není špatný nápad.
Může být takováto reklama v rozporu se zásadami "prodeje ze dvora"?
Osobně si myslím, že ne.
Možná by stálo za to mít i ve svazu registr takovýchto nabídek zveřejněný
na internetu.
co si o tom myslíte?

Radek Krušina

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12342


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
(e-mailem) --- 20. 9. 2005
Re: Reklama na domĂĄcĂ­ potraviny

Zaregistruje se jich deset, pak dvacet, sto, dve ste ...
A od koho si zakaznik koupi med? Od toho na prvnim nebo druhem radku.
Proc by se obtezoval prochazet 200 stejnych zaznamu "prodam vceli med" ?
Internet je bohuzel jeden stejny dvorek, kde se prodava.

D. Helmut


Radek Kruina schrieb am 20.9.2005 15:13

>Přátelé, ve včelařských novinách vyšel tento článek pod názvem podporujeme
>malochovatele: http://forum.vcelarskenoviny.cz/viewtopic.php?t=91
>
>Nabízíte med, či jiné domácí potraviny, nebo zvířata? zaregistrujte se
>zdarma na našich stránkách a zviditelnětě se.
>http://www.mie.cz
>
>Možná to není špatný nápad.
>Může být takováto reklama v rozporu se zásadami "prodeje ze dvora"?
>Osobně si myslím, že ne.
>Možná by stálo za to mít i ve svazu registr takovýchto nabídek zveřejněný
>na internetu.
>co si o tom myslíte?
>
>Radek Krušina
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12343


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Miroslav Jakuš - HAiDA (e-mailem) --- 20. 9. 2005
RE: Reklama na domácí potraviny

No, možná si vybere toho včelaře, který je nejblíže, protože chce med z
oblasti, kde žije.

M. Jakuš


-----Original Message-----
Sent: Tuesday, September 20, 2005 6:21 PM
To: Vcelarska konference
Subject: Re: Reklama na domácí potraviny

Zaregistruje se jich deset, pak dvacet, sto, dve ste ...
A od koho si zakaznik koupi med? Od toho na prvnim nebo druhem radku.
Proc by se obtezoval prochazet 200 stejnych zaznamu "prodam vceli med" ?
Internet je bohuzel jeden stejny dvorek, kde se prodava.

D. Helmut

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12344


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Radim Polášek (e-mailem) --- 20. 9. 2005
Re: Reklama na domácí potraviny

To taky a taky si vybere toho, co bude mít nejrozumněji udělané webové
stránky - nejlepší presentaci a taky srozumitelnou mapku a uvedenou dobu,
kdy bude zaručeně doma....
Nebo třeba z Ostravy nebo Prahy pojede na víkend do Jeseníků nebo Beskyd a
najde si už předem, od koho si přiveze med.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Miroslav Jakuš - HAiDA" <>
To: "'Vcelarska konference'" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, September 20, 2005 7:19 PM
Subject: RE: Reklama na domácí potraviny


No, možná si vybere toho včelaře, který je nejblíže, protože chce med z
oblasti, kde žije.

M. Jakuš


-----Original Message-----
Sent: Tuesday, September 20, 2005 6:21 PM
To: Vcelarska konference
Subject: Re: Reklama na domácí potraviny

Zaregistruje se jich deset, pak dvacet, sto, dve ste ...
A od koho si zakaznik koupi med? Od toho na prvnim nebo druhem radku.
Proc by se obtezoval prochazet 200 stejnych zaznamu "prodam vceli med" ?
Internet je bohuzel jeden stejny dvorek, kde se prodava.

D. Helmut


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12345


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
pan Josef Menšík (e-mailem) --- 20. 9. 2005
Re: Reklama na MED

Reklama musí mozek masírovat ať už chcete nebo ne.
A hlavně musí být jednoduchá tak aby její čtení netrvalo víc jak 2-3
vteřiny. Jenom jeden člověk ze sta si bude ochoten něco takového vyhledávat
na internetu když to má v každém obcodě ale my musíme naopak zaujat těch
zbývajících 99 a to tak aby to ani nevnímaly
TOMU SE ŘÍKÁ UMĚNÍ REKLAMY

Pepan

----- Original Message -----
From: "Radim Pol??ek" <polasek/=/e-dnes.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, September 20, 2005 8:37 PM
Subject: Re: Reklama na dom?c? potraviny


> To taky a taky si vybere toho, co bude mít nejrozumněji udělané webové
> stránky - nejlepší presentaci a taky srozumitelnou mapku a uvedenou dobu,
> kdy bude zaručeně doma....
> Nebo třeba z Ostravy nebo Prahy pojede na víkend do Jeseníků nebo Beskyd a
> najde si už předem, od koho si přiveze med.
>
> R. Polášek
>
> ----- Original Message -----
> From: "Miroslav Jakuš - HAiDA" <>
> To: "'Vcelarska konference'" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Tuesday, September 20, 2005 7:19 PM
> Subject: RE: Reklama na domácí potraviny
>
>
> No, možná si vybere toho včelaře, který je nejblíže, protože chce med z
> oblasti, kde žije.
>
> M. Jakuš
>
>
> -----Original Message-----
> Sent: Tuesday, September 20, 2005 6:21 PM
> To: Vcelarska konference
> Subject: Re: Reklama na domácí potraviny
>
> Zaregistruje se jich deset, pak dvacet, sto, dve ste ...
> A od koho si zakaznik koupi med? Od toho na prvnim nebo druhem radku.
> Proc by se obtezoval prochazet 200 stejnych zaznamu "prodam vceli med" ?
> Internet je bohuzel jeden stejny dvorek, kde se prodava.
>
> D. Helmut
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12349


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 20. 9. 2005
Re: Reklama na domácí potraviny

D. Helmut
> Zaregistruje se jich deset, pak dvacet, sto, dve ste ...


M. Jakuš:
> No, možná si vybere toho včelaře, který je nejblíže, protože chce med z
> oblasti, kde žije.

......

Nebo mesta mestke ctvrti nebo ulice... Neni to spatny napad. ...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12347


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
(e-mailem) --- 20. 9. 2005
Re: Reklama na domĂĄcĂ­ potraviny

Ano neni to spatny napad, pokud nekdo vytvori internetovy portal, kde
zakaznik najde snadno kontakt na vcelare podle geograficke polohy,
portal bude garantovat urcitou kvalitu prodeje medu, bude to vynikajici
napad. Spousta lidi z velkych i malych mest by si chtelo koupit med u
vcelare, ale nevi, kde ho hledat.
Posilat tezke sklo a husty med pres dopravce a postou neni moc vyhodne,
takze reklama pod jednou hlavickou na med od vcelare na internetu je
velmi dobry napad.
Ted jen aby se toho nekdo chytil a skutecne neco takoveho stvoril.
Vcelari by takoveho jedince mohli podporit i financne, protoze z toho
muzou mit jen zisk.

Samostatny prodej medu pres internet ma tu potiz, ze takovych e-shopu je
hodne a kvalita webu se casem srovna stejne jako ceny. Ke kteremu shopu
potom zakaznik sahne je velmi obtizne odhadnout, spis to bude nahodne
nebo to bude prvni, ktery najde.

D. Helmut

Gustimilián Pazderka schrieb am 20.9.2005 21:17

> D. Helmut
>
>> Zaregistruje se jich deset, pak dvacet, sto, dve ste ...
>
>
>
> M. Jakuš:
>
>> No, možná si vybere toho včelaře, který je nejblíže, protože chce med z
>> oblasti, kde žije.
>
>
> ......
>
> Nebo mesta mestke ctvrti nebo ulice... Neni to spatny napad. ...
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12350


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
R. Poláek (e-mailem) --- 21. 9. 2005
Re: Reklama na domácí potraviny

Jestli se toho chytí někdo, kdo už nějaké stránky provozuje nebo jestli
někdo zakoupí nějakou novou webovou adresu a ten portál tam vytvoří.

Jinak měly by to být jednoznačně dynamické stránky s databází, aby bylo
možné vyhledávat podle regionu nebo přímo podle města, případně i podle
jiných kritérií, napadá mě profi balení medu z plnírny nebo třeba plnění
medu do donesených nádob nebo druhy medu.

Posílat poštou to má smysl při větším množství od 5 - 10 kilo, jinak to
poštovné neúnosně zdraží. A taky by to muselo být spíše v plastu, pošta
občas práskne i s křehkým balíkem. Dopravce snad ne.

Vlastní stránky jednotlivých včelařů by nemusely být nijak složité. Stačí
pár základních htm značek, jako je volba barvy podkladu, písma na text a na
nadpis a umístění nějaké včelařem vytvořené fotečky. Stránky by stačily jen
tři, úvodní s nějakou pěknou fotečkou, textem určeným pro automatické
vyhledávače a odkazy na další, stránka s historií a popisem včelařství
příslušného včelaře včetně mapky (nakreslené, ne kvůli autorským právům
okopírované) a třetí stránka s aktuální nabídkou medu. Ta jediná by se
musela pravidelně aktualizovat. Klidně by mohly být umístěné na webhostingu
zdarma, tudíž náklady by byly minimální. V případě zakoupení nějaké webové
adresy a použití nejlevnějšího placeného webhostingu by byly náklady na
provoz pod 1000Kč za rok, možná by šly stáhnout i pod 500 za rok.

Pokud by se o portálu dovědělo hodně lidí, takový portál by byl dost
navštěvovaný a tudíž by mohl být zobrazováním banerové reklamy na svých
stránkách i výdělečný. Zdá se, že teď je vhodná doba pro rozvoj takových
aktivit, stránky http://www.mie.cz/ určitě časem nebudou jediné.


R. Polášek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12352


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Radek Kruina (e-mailem) --- 21. 9. 2005
Re: Reklama na domácí potraviny

Radim Polášek napsal:
>Zdá se, že teď je vhodná doba pro rozvoj takových aktivit,
>stránky http://www.mie.cz/ určitě časem nebudou jediné.

Přemýšlím, jak je zajímavé, že někdo, kdo se medem v podstatě moc nezabývá,
je schopen zprovoznit takové stránky
http://www.mie.cz/potraviny.html
Pokud by se podařilo opravdu po celé ČR udělat seznam včelařů, kteří mají
medu víc než pro svou potřebu, byl by to velmi záslužný čin pro propagaci
prodeje medu přímo od včelaře.
Jen si myslím, že by to mohlo jít i přes svaz. Jsem moc naivní?
Třeba do začátku na výroční schůzi každé ZO by se nahlásili Ti včelaři,
kteří by chtěli být zařazeni v této databázi (kteří předpokládají, že jsou
schopni nabídnout med po celý rok). Stačilo by udat přesnou adresu včelaře,
telefon, popř. email.
Tyto údaje by se centrálně shromáždily na ČSV v Praze k nějakému datu. Svaz
by nechal vytvořit WWW stránku s názvem třeba: „Med přímo od včelaře“. V
nějakých úvodních informacích by mohly být napsány výhody koupě medu přímo
od včelaře oproti anonymnímu medu přímo z obchodu. Informace o tom, že
zodpovědnost za kvalitu medu má každý včelař za sebe. Nějaké základní
informace o medu. A hlavně seznam včelařů z celé ČR v členění třeba – kraj
– ZO – včelař.
Když by někdo chtěl koupit med přímo od včelaře, našel by si kraj,
nejbližší ZO, nejbližší včelaře ve svém okolí s kontaktem.
Aktualizace by mohla být jednou ročně, zase po výroční schůzi.

Mělo by to smysl?
Když to umí jiní, proč by to nemohl udělat svaz?

Radek Krušina

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12361


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Havlík (e-mailem) --- 21. 9. 2005
Re: Reklama na domácí potraviny

Nechci Vám kazit náladu z objevů, ale když byste se podívali na stránky
ČSV, tak ten nápad už někoho napadl.Asi před měsícem.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12362


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 21. 9. 2005
Re: Reklama na dom?c? potraviny

Havlik:
> Nechci Vám kazit náladu z objevů, ale když byste se podívali na stránky
> ČSV, tak ten nápad už někoho napadl.Asi před měsícem.
.....

Tak takova evidence se mi jeví v takove podobe jako nedostatecna z duvodu tech 100, 200, 1000 kontaktu. A to nemluve o zatizeni sefredaktora Vcelarstvi Sorry.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12363


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
(e-mailem) --- 21. 9. 2005
Re: Reklama na dom?c? potraviny

Stranky by musely byt jednoduche, aby zakaznika neodradilo slozite hledani.
Jenze jak rikam mnohem slozitejsi je ziskat dostatecny pocet adres aby
to vubec k necemu bylo.

D. Helmut

Gustimilián Pazderka schrieb am 21.9.2005 17:21

>Havlik:
>
>
>>Nechci Vám kazit náladu z objevu*, ale když byste se podívali na stránky
>>C(SV, tak ten nápad už ne(koho napadl.Asi pr(ed me(sícem.
>>
>>
>.....
>
>Tak takova evidence se mi jeví v takove podobe jako nedostatecna z duvodu tech 100, 200, 1000 kontaktu. A to nemluve o zatizeni sefredaktora Vcelarstvi Sorry.
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12369


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Radek Kruina (e-mailem) --- 21. 9. 2005
Re: Reklama na domácí potraviny

Havlík napsal:
>Nechci Vám kazit náladu z objevů, ale když byste se podívali
>na stránky ČSV, tak ten nápad už někoho napadl.
>Asi před měsícem.

Nejde o kažení nálady z objevů. Jen aby ta internetová adresa šla nějak
dobře vyhledat pro ty, kdo chtějí koupit med. A aby se pokryla ČR pro
prodej ze dvora. Když tam někdo kdo hledá med klikne, aby našel včelaře ve
svém okolí. Třeba by to stálo za diskusi.
Seznam ČSV je na této adrese:
http://www.vcelarstvi.cz/cz/index.html?page=med
popř:
http://www.vcelarstvi.cz/cz/index.html?page=novinky

Zdravím
Radek Krušina

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12371


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
R. Poláek (e-mailem) --- 21. 9. 2005
Re: Reklama na domácí potraviny

To už tady bylo probírané v předešlých diskuzích, naposledy snad někdy v
červnu.
Obecně z jednoho kg cukrů vznikne asi půl kg etanolu plus nějaké další
látky, které medovinu dochucují, třeba glycerol. Záleží to na kmeni
kvasinek a asi i čistotě.
Do 8 - 12 % etanolu se kvasinky rozmnožují a bouřlivě "kvasí" do cca 15 -
18 % přežívají, nad tuto koncentraci hynou. Zase hliubokoprokvášející
vydrží víc, běžné hynou dříve. Proto mají třeba likéry koncentraci
alkoholu od 20 %, aby tam nějaké kvasinky nedělaly problém
Co se týká nežádoucíh kvašení, probíral se tady dodatečný přídavek čistého
alkoholu do medoviny. Na tom principu, pokud by byl k dispozici destilační
přístroj, by byla možnost rychlé výroby medoviny, kdy by se na medovinu
dalo tolik medu, aby po zkvašení bylo v medovině okolo 10 % alkoholu.
Takhle řídká medovina vykvasí velice rychle. Potom by se z poloviny
vydestiloval alkohol a nalil do druhé poloviny medoviny. Malé množství
medoviny se dá vymrazit v mrazničce. Já jsem to zkoušel s vínem v Pet
lahvi, vzniklo z toho koncentrované alkoholické víno a       vinný nápoj s
minimem alkoholu vhodný pro pití na žízeň v létě.
A když se použijí zkušenosti z vinařství, tam se dodatečnému kvašení vín
brání filtrací - odstraní kvasinky, konzervací oxidem siřičitým nebo
pasterizací - zahubí kvasinky, nebo konzervací nadbytkem oxidu uhličitého
- živé kvasinky jsou neaktivní.
Perspektivní se mně zdá ta pasterizace. Na rozdíl od vína je medovina před
kvašením převařována, takže by při pasterizaci nemusel být oproti vínu
nějaký větší chuťový posun. Pasterizace by šla udělat tak, že by se
medovina pouštěla přes tenkou trubku z potravinářské nerezi vnitřního
průměru tak 5 milimetrů a délky cca 2 - 3 metry smotanou ve šroubovici a ta
šroubovice by byla ponořena v hrnci s horkou vodou udržovanou pod bodem
varu. Připadá mně to jako dost jednodušší zařízení než třeba nějaký filtr
na kvasinky a nevnáší to do medoviny cizí látky jako třeba síření.

R. Polášek

----- Original Message -----
From:
To: "Vcelarska konference"
Sent: Wednesday, September 21, 2005 8:30 PM
Subject: Re: medovina


> Na mnozstvi medu v roztoku zavisi mnozstvi alkoholu. Je na to nekde
> jakasi rovnice.
> Merit mnozstvi alkoholu v medovine je problematicke, protoze je to
> roztok vody, cukru a alkoholu a lihomery meri pouze lih ve vodnem
> roztoku, cukry v roztoku vysledek silne zkresluji.
>
> Pokud nechate veskery cukr zkvasit na alkohol, dostanete naprosto suche
> vino a v roztoku uz pak nema co kvasit. Jenze kvasinky pri urcitem
> mnozstvi alkoholu sami ve svych vykalech (alkohol je jejich odpadni
> latka) odemrou a nejaky cukr zustane nezkvasen. Teoreticky by pak jiz
> roztok kvasit nemel nebo jen malo.
> Zajimave, ze kdesi jsem videl medovinu s 18% alkoholu. Rad bych vedel
> jak se tohoto da dosahnout. To uz hranici s lihovinou.
>
> Pokud do medoviny pro doslazeni a upravu chuti nakonec opet pridate med,
> muze se kvaseni rozjet znovu, potrebujete ale kvasinky osmoticky velmi
> odolne.
>
> D. Helmut

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12373


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
(e-mailem) --- 22. 9. 2005
Re: Reklama na domĂĄcĂ­ potraviny

Dovolil bych si nektere udaje opravit.
Vina maji obvykle obj. 10%, 11.5%, 12%, 12.5%, 13% alkoholu.
Vice uz byva spise vyjimecne.
Nad 14% kvasinky vesmes hynou, rada z nich hyne jiz driv.
Ukazte mi vyrobce kvasinek, ktery nabizi kvaseni na 18% ? To si zadny na
obal ani letak netroufne napsat.

Likery jsou z lihu, protoze to pijakum chutna.
Sireni vin je zcela bezne a povolene, ale pozor, je to jed!
Filtrace vsechny kvasinky neodstrani, jenom ty usazene jako sediment na
dne (mrtve kvasinky), kvasinky jsou male a jsou i ve vzduchu.

D. Helmut


R. Poláek schrieb am 21.9.2005 23:20

>Do 8 - 12 % etanolu se kvasinky rozmnožují a bouřlivě "kvasí" do cca 15 -
>18 % přežívají, nad tuto koncentraci hynou. Zase hliubokoprokvášející
>vydrží víc, běžné hynou dříve. Proto mají třeba likéry koncentraci
>alkoholu od 20 %, aby tam nějaké kvasinky nedělaly problém
>Co se týká nežádoucíh kvašení, probíral se tady dodatečný přídavek čistého
>alkoholu do medoviny. Na tom principu, pokud by byl k dispozici destilační
>přístroj, by byla možnost rychlé výroby medoviny, kdy by se na medovinu
>dalo tolik medu, aby po zkvašení bylo v medovině okolo 10 % alkoholu.
>Takhle řídká medovina vykvasí velice rychle. Potom by se z poloviny
>vydestiloval alkohol a nalil do druhé poloviny medoviny. Malé množství
>medoviny se dá vymrazit v mrazničce. Já jsem to zkoušel s vínem v Pet
>lahvi, vzniklo z toho koncentrované alkoholické víno a       vinný nápoj s
>minimem alkoholu vhodný pro pití na žízeň v létě.
>A když se použijí zkušenosti z vinařství, tam se dodatečnému kvašení vín
>brání filtrací - odstraní kvasinky, konzervací oxidem siřičitým nebo
>pasterizací - zahubí kvasinky, nebo konzervací nadbytkem oxidu uhličitého
>- živé kvasinky jsou neaktivní.
>Perspektivní se mně zdá ta pasterizace. Na rozdíl od vína je medovina před
>kvašením převařována, takže by při pasterizaci nemusel být oproti vínu
>nějaký větší chuťový posun. Pasterizace by šla udělat tak, že by se
>medovina pouštěla přes tenkou trubku z potravinářské nerezi vnitřního
>průměru tak 5 milimetrů a délky cca 2 - 3 metry smotanou ve šroubovici a ta
>šroubovice by byla ponořena v hrnci s horkou vodou udržovanou pod bodem
>varu. Připadá mně to jako dost jednodušší zařízení než třeba nějaký filtr
>na kvasinky a nevnáší to do medoviny cizí látky jako třeba síření.
>
>R. Polášek
>
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12376


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
R. Poláek (e-mailem) --- 22. 9. 2005
Re: Reklama na domácí potraviny

Ty kvasinky do 18 % jsem asi skutečně trochu přehnal. Likéry jsou právě od
těch 18 % a víno doplňované alkoholem typu vermut má 16,5 %
Hlavně ale vinaři umí zastavit kvašení na takovém procentu alkoholu a
zbytkového cukru, jaký potřebují. A umí spolehlivě zařídit, že to v těch
lahvích nekvasí. Teprve když se víno otevře a nechá nějaký den stát,
napadají do něho kvasinky ze vzduchu a oxid siřičitý vyprchá, začne znovu
kvasit. Vinaři dělají takhle stovky a tisíce litrů vína už po generace. Já
myslím, že pro stovky litrů medoviny, je na místě tyhle metody okopírovat
od vinařů.
Myslím, že nejrozšířenější u vinařů je právě kombinace filtrace kvasinek a
síření. Jinak oxid siřičitý ze síření vín je právě hlavní příčina
"bolehlavu" po vypití většího množství levnějších vín.

R. Polášek

----- Original Message -----
From:
To: "Vcelarska konference"
Sent: Thursday, September 22, 2005 8:20 AM
Subject: Re: Reklama na domácí potraviny


> Dovolil bych si nektere udaje opravit.
> Vina maji obvykle obj. 10%, 11.5%, 12%, 12.5%, 13% alkoholu.
> Vice uz byva spise vyjimecne.
> Nad 14% kvasinky vesmes hynou, rada z nich hyne jiz driv.
> Ukazte mi vyrobce kvasinek, ktery nabizi kvaseni na 18% ? To si zadny na
> obal ani letak netroufne napsat.
>
> Likery jsou z lihu, protoze to pijakum chutna.
> Sireni vin je zcela bezne a povolene, ale pozor, je to jed!
> Filtrace vsechny kvasinky neodstrani, jenom ty usazene jako sediment na
> dne (mrtve kvasinky), kvasinky jsou male a jsou i ve vzduchu.
>
> D. Helmut
>
>
> R. Poláek schrieb am 21.9.2005 23:20
>
> >Do 8 - 12 % etanolu se kvasinky rozmnožují a bouřlivě "kvasí" do cca 15
-
> >18 % přežívají, nad tuto koncentraci hynou. Zase hliubokoprokvášející
> >vydrží víc, běžné hynou dříve. Proto mají třeba likéry koncentraci
> >alkoholu od 20 %, aby tam nějaké kvasinky nedělaly problém
> >Co se týká nežádoucíh kvašení, probíral se tady dodatečný přídavek
čistého
> >alkoholu do medoviny. Na tom principu, pokud by byl k dispozici
destilační
> >přístroj, by byla možnost rychlé výroby medoviny, kdy by se na medovinu
> >dalo tolik medu, aby po zkvašení bylo v medovině okolo 10 % alkoholu.
> >Takhle řídká medovina vykvasí velice rychle. Potom by se z poloviny
> >vydestiloval alkohol a nalil do druhé poloviny medoviny. Malé množství
> >medoviny se dá vymrazit v mrazničce. Já jsem to zkoušel s vínem v Pet
> >lahvi, vzniklo z toho koncentrované alkoholické víno a vinný nápoj s
> >minimem alkoholu vhodný pro pití na žízeň v létě.
> >A když se použijí zkušenosti z vinařství, tam se dodatečnému kvašení vín
> >brání filtrací - odstraní kvasinky, konzervací oxidem siřičitým nebo
> >pasterizací       - zahubí kvasinky, nebo konzervací nadbytkem oxidu
uhličitého
> >- živé kvasinky jsou neaktivní.
> >Perspektivní se mně zdá ta pasterizace. Na rozdíl od vína je medovina
před
> >kvašením převařována, takže by při pasterizaci nemusel být oproti vínu
> >nějaký větší chuťový posun. Pasterizace by šla udělat tak, že by se
> >medovina pouštěla přes tenkou trubku z potravinářské nerezi vnitřního
> >průměru tak 5 milimetrů a délky cca 2 - 3 metry smotanou ve šroubovici a
ta
> >šroubovice by byla ponořena v hrnci s horkou vodou udržovanou pod bodem
> >varu. Připadá mně to jako dost jednodušší zařízení než třeba nějaký
filtr
> >na kvasinky a nevnáší to do medoviny cizí látky jako třeba síření.
> >
> >R. Polášek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12378


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
(e-mailem) --- 21. 9. 2005
Re: Reklama na domácí potraviny

Takova akce vyzaduje inzerci v tisku nebo spolupraci pres svaz vcelaru,
protoze vetsina vcelaru nema internet.
Tvorba stranek je uz pak oproti tomu jednoducha.

D. Helmut

Radek Kruina schrieb am 21.9.2005 15:41

>Radim Polášek napsal:
>
>
>>Zdá se, že ted( je vhodná doba pro rozvoj takových aktivit,
>>stránky http://www.mie.cz/ urc(ite( c(asem nebudou jediné.
>>
>>
>
>Pr(emýšlím, jak je zajímavé, že ne(kdo, kdo se medem v podstate( moc nezabývá,
>je schopen zprovoznit takové stránky
>http://www.mie.cz/potraviny.html
>Pokud by se podar(ilo opravdu po celé C(R ude(lat seznam vc(elar(u*, kter(í mají
>medu víc než pro svou potr(ebu, byl by to velmi záslužný c(in pro propagaci
>prodeje medu pr(ímo od vc(elar(e.
>Jen si myslím, že by to mohlo jít i pr(es svaz. Jsem moc naivní?
>Tr(eba do zac(átku na výroc(ní schu*zi každé ZO by se nahlásili Ti vc(elar(i,
>kter(í by chte(li být zar(azeni v této databázi (kter(í pr(edpokládají, že jsou
>schopni nabídnout med po celý rok). Stac(ilo by udat pr(esnou adresu vc(elar(e,
>telefon, popr(. email.
>Tyto údaje by se centrálne( shromáždily na C(SV v Praze k ne(jakému datu. Svaz
>by nechal vytvor(it WWW stránku s názvem tr(eba: "Med pr(ímo od vc(elar(e". V
>ne(jakých úvodních informacích by mohly být napsány výhody koupe( medu pr(ímo
>od vc(elar(e oproti anonymnímu medu pr(ímo z obchodu. Informace o tom, že
>zodpove(dnost za kvalitu medu má každý vc(elar( za sebe. Ne(jaké základní
>informace o medu. A hlavne( seznam vc(elar(u* z celé C(R v c(lene(ní tr(eba - kraj
>- ZO - vc(elar(.
>Když by ne(kdo chte(l koupit med pr(ímo od vc(elar(e, našel by si kraj,
>nejbližší ZO, nejbližší vc(elar(e ve svém okolí s kontaktem.
>Aktualizace by mohla být jednou roc(ne(, zase po výroc(ní schu*zi.
>
>Me(lo by to smysl?
>Když to umí jiní, proc( by to nemohl ude(lat svaz?
>
>Radek Krušina
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 12368


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu