78508

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



(93.90.164.80) --- 3. 4. 2019

ttps://www.ceskenoviny.cz/zpravy/intersucho-rezerva-vody-v-pude-je-letos-vyrazne-nizsi-nez-loni/1740034?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73008


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 3. 4. 2019
POČASÍ

včera ráno -6°C a šedivec jak cyp....
v lese vykvetly sasanky a mimo vrb zatím nekvete nic,ani zimolez.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73007


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 3. 4. 2019
Re: konec ČSV (72993) (72996) (72999) (73001) (73005)

jak tak sleduji tu vaši debatu o dotacích,tak mi uniká proč do čerpání dotací/kterýchkoliv/ furt tahat Svaz.
Kdo chce "něco dělat",tak si způsob najde.Já,taky žádám sám od KÚ a Spolek do toho netahám.
Ledaže by to bylo jen o té odpovědnosti.kterou žadatel má vůči poskytovateli dotace?

Je to stále opakované klišé,o "většinu" dotací může žádat včelař sám,i jako fyzická osoba!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73006


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Podhájecký (37.221.241.253) --- 2. 4. 2019
Re: konec ČSV (72993) (72996) (72999) (73001)

Z naší OO nikdo s krajským úřadem nic nevyjednává. Ani z KKV. Ten u nás nefunguje vůbec.
Zástupce KÚ jezdí na seminář do Nasavrk. Tam vždy nějaké dotace slíbí a informuje, jaké dávají. To ale dávají vědět hlavně jinou formou. Včelaři si žádají u nich sami. Bohužel se toho jenom zneužívá. Na začínající včelaře to berou tatínkové. Kraj by se víc bavil o dotacích s vyšším zástupcem z Prahy, než s nějakým neznámým včelařem z okolní vesničky.
Jak dělají volby spolky, které okresy ani kraje nemají? Takových je dost a jde to. Třeba ten Automotoklub ČR, nebo Autoklub ČR. Je to už dávno a nepamatuju si to. Volilo se ale od zdola nahoru taky.
Tonda

>A co zastupování okresními funkcionáři při vyjednávání s krajským úřadem (dotace, akce). To by muselo skončit taky.

A kdo by byl volen do republikového výboru? Ze ZO ? Jak?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73005


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.98.4.90) --- 2. 4. 2019
Re: (72994) (72995) (72997) (72998)

gupa (93.92.52.23) --- 2. 4. 2019
Re: (72994) (72995) (72997)
To by mohlo vysvětlovat takřka permanentní výskyt zvápenatění plodu v posledních třech letech, jenže je to věc, která se používá cca od roku 1960 a najdenou je to špatně. Furt vtom vidím výměnu trafikantů a trafik, někdo dojde stím samým ale s jiným odborným názvem a hlavně více "bio a eko" a zcela určitě dražším prostředkem. Nebo ta výměna plodin, protože jde o látku ničící játra ryb a obojživelníků a ty jsou indikátorem při pěstování rýže. Prostě systém zůstane, vymění se jen účinkující._gp_


>
osobne vidim problém v tom že po roku 2000,resp.az cca 2005 sa začalo príšerne chemizovat a najmä pri repke sa prestali dodržiavať osevné postupy s 4-5 ročným vynechaním osevu na tej istej parcele..u nás čo sledujem tak sa necháva prestávka 1 rok,tak tam násobne viac chémie musí ist pretože škodlivé činitele sa kumulujú..takisto sa zneužívajú herbicídy,za 10 rokov zmizlo neskutočne medonosných burín .. To zvapenatenie ma prekvapuje,u nás presne opačná skúsenosť,nezažit ho v začiatkoch včelárenia cca 92-95 rokoch,tak ho poznám len z kníh,a to robievam aj prehliadky iným včelárom..takmer 25 rokov som sa s nim nestretol...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73004


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.69.1) --- 2. 4. 2019
Re: konec ČSV (72993) (72996) (72999) (73001) (73002)

Kdyz uz jsme u voleb,potrebujem RV o 80 clenech,kteri stejne nemaji vcas materialy ke studiu a zvazeni,aby mohli rozhodovat??? Smlouvu o prodeji Vcelpa dostali az ano na RV.Jak mohli mit cas ji nastudovat? Podobnych postupu jsou zapisy plne.Copak tak se da o necem kvalifikovane rozhodovat,bez patricne pripravy???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73003


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.85.28) --- 2. 4. 2019
Re: konec ČSV (72993) (72996) (72999) (73001)

Tohle vyjednavani vyvoleneho s kraji snad konci nebo skoncilo.Trebas i ikona spolecnych zadosti v Moravslezskem kraji padla.www.ovcsvfm.cz- mrknete na komentar ke krajskym dotacim,vcelari si zadaji sami,vcelarske spolky si zadaji sami...PRV zrusil nesmysl s oslovenim asociace kraju kvuli spolecnym postupum zadani o dotace pro vcelare,usetri pozadavky na administraci.
Volby? Nevidim duvod,proc nemit volbu primou.V CISU jsou moduly pro kde,co,urcite by snesl i volebni modul.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73002


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 2. 4. 2019
Re: konec ČSV (72993) (72996) (72999)

A co zastupování okresními funkcionáři při vyjednávání s krajským úřadem (dotace, akce). To by muselo skončit taky.

A kdo by byl volen do republikového výboru? Ze ZO ? Jak?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73001


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.85.28) --- 2. 4. 2019
Re: konec ČSV (72993) (72996) (72999)

Ono ani rozsirene pravomoci pro ZO by ani nebyly potreba.Okres neni jen zrout penez,ale rekl bych,ze jej tohle vedeni stavu nuti do pozice,kdy ma kontrolovat cinnost ZO a usmernovat nazory ze zdola.Coz s chapanim okresu z drivejska poskytovatele servisu ZO moc nekoresponduje.To jsem v nekterem podrobnem zapise z PRV jeste cetl,ze se uvazuje o vzniku placeneho radila v OO,kvuli poradenstvi clenum..Roupama ten nas svaz nevi,jak penize vyhodit.
Asi nejusmevnejsi je,ze si platime CIS,ktery na sekretariat serviruje veskera data,ti co je serviruji to delaji zdarma,ti co si vygeneruji sestavy za to berou plat a odmeny!To toho je odmenen za kontrolu a cenzuru nazoru okres a zvazuje se zabudovani kkv do stanov..Na tohle vsechno mame financni prostredky?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73000


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Podhájecký (37.221.241.253) --- 2. 4. 2019
Re: konec ČSV (72993) (72996)

Za mlada jsem dělal předsedu Svazarmu. Po nařízeném zrušení Svazarmu pak Automotoklubu. Když už tenkrát, hned po revoluci, zrušili kraje a okresy, tak se mně to moc nelíbilo. Vše posílat do Prahy, jezdit do Prahy a oni k nám z Prahy určitě nepojedou na nějakou schůzi. Aby jsme je vůbec viděli?
Opak byl pravdou. Vyřizování s Prahou přímo bylo daleko jednodušší. Na výroční schůze jezdil zástupce z Prahy pravidelně. Nikdy nevynechal. Dříve z okresu přijel za celou dobu, co pamatuji, jen jednou. My jsme jezdili do Prahy jen na kalendář akcí a na tiskové konference. Z toho tady není potřeba nic. Já osobně čekám, že kraje a okresy také v ČSV někdo zruší. Podle mne už to dávno mělo být. Je to ale jenom můj názor.
Tonda

>A proč nezrušit okresy přímo a předat jakési rozšířené pravomoci přímo ZO? Ono níže popsané je o přesměrování toku peněz, není to o šetření a hledání vnitříních úspor, pokud se někdo zamyslí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72999


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 4. 2019
Re: (72994) (72995) (72997)

To by mohlo vysvětlovat takřka permanentní výskyt zvápenatění plodu v posledních třech letech, jenže je to věc, která se používá cca od roku 1960 a najdenou je to špatně. Furt vtom vidím výměnu trafikantů a trafik, někdo dojde stím samým ale s jiným odborným názvem a hlavně více "bio a eko" a zcela určitě dražším prostředkem. Nebo ta výměna plodin, protože jde o látku ničící játra ryb a obojživelníků a ty jsou indikátorem při pěstování rýže. Prostě systém zůstane, vymění se jen účinkující._gp_


>
Gusto (195.98.4.90) --- 2. 4. 2019
Re: (72994) (72995)

Chlorothalonil sa používa aj do repky počas kvitnutia..problem fungicidov je ze ničia včelám črevnú mikroflóru a s tým ide do hája odolnost proti chorobám..a dalsí problém je ,že sú vnímané ako neskodné pre vcely,tak tí chuji nemajú problém íst do rozkvitnutých porastov na pravé poludnie s postrekovačmi..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72998


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.98.4.90) --- 2. 4. 2019
Re: (72994) (72995)

Chlorothalonil sa používa aj do repky počas kvitnutia..problem fungicidov je ze ničia včelám črevnú mikroflóru a s tým ide do hája odolnost proti chorobám..a dalsí problém je ,že sú vnímané ako neskodné pre vcely,tak tí chuji nemajú problém íst do rozkvitnutých porastov na pravé poludnie s postrekovačmi..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72997


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 4. 2019
Re: konec ČSV (72993)

A proč nezrušit okresy přímo a předat jakési rozšířené pravomoci přímo ZO? Ono níže popsané je o přesměrování toku peněz, není to o šetření a hledání vnitříních úspor, pokud se někdo zamyslí.

Je fakt že projet a projíst peníze na okresech určitě lze snadno.

... kam tedy přesměrovat peníze nyní určené pro OO, do Prahy nebo do ZO?

Co s OO zrušit úplně protože si to doba nyní žádá?_gp_



> ehra (89.24.55.132) --- 1. 4. 2019
konec ČSV

Ano zpětná vazba mezi ZO a OO neni téměř žádná.
Ústředí ČSV si de fakto kupuje OO.Za úkon sečíst 15 čísel
pro dotaci 1D a výsledek zaslat na ústředí,obdrží jedna osoba částku 10.000,-kč.Dále OO dostává ročně 6.500,-kč.od ústředí.
Každá ZO přispívá částkou 2.40,-kč.krát počet včelstev na
činost OO.Na okrese Svitavy je 15 ZO,které ošetřují cca
10.000 včelstev,což je 24.000,-kč.Naše ZO Svitavy přispívá
přes členské příspěvky částkou 3.500,-kč.na činost OO a to
každý rok.Podobné to je s objednávkou léčiv.Současnou agendu
OO je schopna zajištovat 1 osoba s 50 % úsporou financi.
OO jsou pátou kolonou ČSV!! Né zvyšování členských příspěvků
ale cestou vnitřních úspor!!!

<

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72996


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 4. 2019
Re: (72994)

A kde je ta souvislost s opylovači? Protože daná účinná látka je aplikována hlavně na obiloviny a ty nenavštěvuje ani čmelák ani včela.

Pokud ale pozměňuje RNA,(citlivost pro čmeláka a jabloně) tak asi pro ekologii to dlouhodobě žádné vítěztví nebude.

Nevím proč cítím v kostech a povědomě jakýsi tlak na pěstování rýže. To by byl konec velotraktorům alá Agrotec a dost dobré prostředí na nové rýžové barony jako v případě fotovoltaických panelů pro založení takových pěstebních ploch, které nejsou tak jednoduché jako v případě typického pěstování obilí unás dnes.

_gp_


>
PavelA (93.90.164.80) --- 1. 4. 2019

https://svetobeznik.info/eu-zakazala-jeden-z-nejcasteji-pouzivanych-pesticidu-na-svete/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

<

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72995


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 1. 4. 2019

https://svetobeznik.info/eu-zakazala-jeden-z-nejcasteji-pouzivanych-pesticidu-na-svete/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72994


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (89.24.55.132) --- 1. 4. 2019
konec ČSV

Ano zpětná vazba mezi ZO a OO neni téměř žádná.
Ústředí ČSV si de fakto kupuje OO.Za úkon sečíst 15 čísel
pro dotaci 1D a výsledek zaslat na ústředí,obdrží jedna osoba částku 10.000,-kč.Dále OO dostává ročně 6.500,-kč.od ústředí.
Každá ZO přispívá částkou 2.40,-kč.krát počet včelstev na
činost OO.Na okrese Svitavy je 15 ZO,které ošetřují cca
10.000 včelstev,což je 24.000,-kč.Naše ZO Svitavy přispívá
přes členské příspěvky částkou 3.500,-kč.na činost OO a to
každý rok.Podobné to je s objednávkou léčiv.Současnou agendu
OO je schopna zajištovat 1 osoba s 50 % úsporou financi.
OO jsou pátou kolonou ČSV!! Né zvyšování členských příspěvků
ale cestou vnitřních úspor!!!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72993


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.230) --- 31. 3. 2019
Re: konec ČSV (72981) (72982) (72983) (72991)

Zadna zpetna vazba neni,povetsinou nefunguje ani mezi ZO a okresy,natoz tak Prahou.Ale evidentne to tem nahore nevadi...To se to planuje,organizuje a odmenuje,kdyz stat sype....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72992


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 31. 3. 2019
Re: konec ČSV (72981) (72982) (72983)

Výročka ukazuje takový směr, že členstvo dalo najevo nespokojenost s prací Prahy a výsledek se dá předpokládat, že index členského příjmu klesne místo předpokladu příjmu 200% z nynějších 100% tak na 75 - 80%. Prostě na výročce dalo posazenstvo najevo hromadný odchod z ZO ČSV a šetření.

Nevím kde ta Praha je v myšlenkách, ale vidím to, že místo násobku příjmu přichází docela jistě podfinancování činností ČSV kvůli zdražování a nespokojenosti s jejich špatnou reputací.(Včelpo, násobek zdražení)

Myšlenky v řešení při diskuzi byly ať časopis Včelařství zbytečně netisknou pro všechny na papír, že stačí dnes v běžném v pdf a velice rychle ať si rozváží jestli Praha chce vést včelařskou činnost nebo rozbit poslední včelařskou důvěru v ní.

Nespokojenost zní už o samotných činovníků, nejen od běžných členů, takže asi tak. A obsah zprávy z výroček a skutečnost je opravdu velký rozdíl jako zpětná vyzba pro Prahu.

Takže ať spí šípkové Růženky dál.

_gp_

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72991


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.188.138.224) --- 31. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974) (72986) (72987) (72989)

Tak jo.
Tak tam ten Gabon meli.mit jako nekteri u nas.
Od cervna do dubna Gabon a na jare jeste natrit.
To by tu nulu meli.

Ja mam radsi jen tri vcelstva co to daji bez letniho osetrovani.
Kazdy muze mit vcely jake chce.
Hlavne kdyz je ma.

Karel


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72990


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.89) --- 31. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974) (72986) (72987)

Karle, ta léčená včelstva nebyla s nulou.
Podívej se na originální grafy. Pokus začal koncem června vložením Apistanu. Celé léto napadení léčených včel pomalu kleslo, ale ne na nulu. V druhé polovině září napadení opět vzrostli na 2 %, což podle síly včelstev mohlo být 500-1000 kleštíků na včelstvo. Byli to kleštíci z kolabujících včelstev, tedy nosiči té agresivnější formy DWV. Tato kombinace podle mých zkušeností stačí u citlivějších včelstev ke kolapsu. Rozhodně bych to nehodnotil jako záhadný úhyn bez kleštíků.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72989


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.89) --- 31. 3. 2019
Re: (72981) (72982) (72983) (72984)

Pan bývalý jednatel Včelpa by měl stát před soudem, protože jistě věděl, kolik bylo nakoupeno zahraničního medu a kolik bylo prodáno jako český med. Pokud by například nasmlouval dodávky 400 tun ukrajinského a 100 tun českého a nasmlouval odběr 400 tun deklarovaný jako český med a 100 tun jako EU a mimo EU, pak by šlo o záměrný podvod. Souhlasím s vámi v tom, že pan Margaritopoulos nestojí před soudem proto, že by tam asi prozradil, čí přání a očekávání plnil.
-------------
VP napsal.
>>Dotaz,proc Margaritopoulos dodnes nestoji pred soudem.

A za co? Že plnil buď příkazy nebo očekávaná přání???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72988


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.188.142.204) --- 31. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974) (72986)

To vcelstvo s nulou neuhynulo?


Karel.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72987


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.89) --- 31. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974)

Karle,
pokud se podíváš do originálního článku, tak zjistíš, že pokus probíhal na jedné včelnici. Takže celý závěr by mě být: Pokud máš na včelnici v létě silné zamoření kleštíkem a ošetříš akaricidem jen polovinu včelstev, mohou ti uhynout i ošetřená včelstva, jsou-li citlivá. Na druhé straně mohou přežít i neošetřená, jsou-li odolná. Závěr, že by kleštík nebyl příčinou jejich úhynů v tom článku nevidím.
Broněk
--------------
Karel napsal:
Bohuzel. Ani nula nekdy nepomuze.
Mozna zaporne cislo.
Karel

http://www.vcelarisobe.cz/2019/03/dwv-tichym-zabijakem-vcel/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72986


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 31. 3. 2019
Re: (72981) (72982) (72983) (72984)

Blokovani prispevku?
To je bud paranoia a nebo technicky problem, nebo problem u klavesnice.

Cokoli se napise do tohoto okna a da spravne heslo se zobrazi.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72985


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

VP (2a00:1028:96d2:6852:d00:f3c2:5f50:76d7) --- 30. 3. 2019
Re: (72981) (72982) (72983)

>>Dotaz,proc Margaritopoulos dodnes nestoji pred soudem.

A za co? Že plnil buď příkazy nebo očekávaná přání???

A co tehdejší předseda, dozorčí rada, kontrolní a revizní komise, právník ?


Je to asi můj poslední příspěvek, nejméně na delší dobu, protože moje příspěvky jsou blokovány. Zda úmyslně, nebo technickou poruchou nevím.

VP

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72984


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.71.181) --- 30. 3. 2019
Re: (72981) (72982)

Tak dnes vyrocka v pratelskem duchu,diskuze bourliva,ostry nesouhlas se zvysenim clenskeho,schvalen jednomyslne.Dotaz,proc Margaritopoulos dodnes nestoji pred soudem.Na ten ovsem odpoved neznam...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72983


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 30. 3. 2019
Re: (72981)

Proc se takove informace vcelari nedoctou misto neplacenych reklam na skvelou chemii?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72982


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 30. 3. 2019

"Švédské pokusničení nakonec do příštího jara přežilo pět ošetřených včelstev a tři neošetřená, což hezky ilustruje fakt, že ani při klinických projevech DWV nemusíme nutně začít kopat hroby. Individuální citlivost k DWV i variabilita mezi včelstvy je poměrně vysoká a pole pro selekci tudíž široké. Účelem tohoto článku je tak spíše poukázat na dynamiku DWV, způsoby jeho šíření a provázanost s Varroa destructor, než přinášet návody k řešení virové problematiky.

Často se setkáváme s tím, že včelaři zjara otevřou prázdné úly, přestože nic nezanedbali a postupovali v souladu s platnou metodikou. Problém pak hledají v otravách či tajemných neprozkoumaných nákazách. .....



A třeba také zváží negativní dopad dovozů včelstev, kterých jsme po hromadných úhynech často svědky, a raději namnoží včelstva, která odolala.

http://www.vcelarisobe.cz/2019/03/dwv-tichym-zabijakem-vcel/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72981


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 30. 3. 2019
Re: vaoráza (72976) (72979)

"Nové výzkumy ukazují, že odstranění kleštíků ze včelstva nebrání DWV v množení, což ohrožuje hlavně zimní generaci včel. I včelstva zbavená roztočů tak mohou uhynout. Pomalu a plíživě, bez zjevných klinických příznaků."


http://www.vcelarisobe.cz/2019/03/dwv-tichym-zabijakem-vcel/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72980


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gusto (195.168.236.250) --- 29. 3. 2019
Re: vaoráza (72976)

***** Příčinou neznámých úhynu včelstev je vir SERATTINO ! ****


Máš to trochu pomýlené..... Serratia marcescens je baktéria..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72979


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 29. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956)

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/94071/hospodareni-ve-stylu-lazo-plazo-aneb-stat-by-si-mel-posvitit-na-neziskovky.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72978


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

pepan (217.170.101.106) --- 29. 3. 2019

Jurečka, který byl ministrem zemědělství v koaliční vládě Bohuslava Sobotky a dosud zástupcem končícího předsedy Pavla Bělobrádka, vsadil na květový med z Kosíře. „Je to med s příběhem,“ řekl při příchodu na sjezd Jurečka.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kdu-csl-sjezd-volebni-pivo-med-ustava-bartosek-jurecka-vyborny.A190329_090622_domaci_kop?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72977


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (37.48.56.255) --- 29. 3. 2019
vaoráza

Příčinou neznámých úhynu včelstev je vir SERATTINO !

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72976


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 28. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974)

DWV - bejvávalo. Dneska jsou horší viry, už v červnu je pozdě. Asi těžko Varoa.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72975


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 28. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973)

Bohuzel. Ani nula nekdy nepomuze.
Mozna zaporne cislo.
Karel

http://www.vcelarisobe.cz/2019/03/dwv-tichym-zabijakem-vcel/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72974


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 28. 3. 2019
Re: (72969) (72972)

MYDLIT JE,PREVÍTY,DO POSLEDNÍHO ! /roztoče/

ABSOLUTNÍ NULA, NÁŠ CÍL !

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72973


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.48.35.61) --- 28. 3. 2019
Re: (72969)

Taky nemám s lecenim vcel vetsich problemu.
Uz davno jsem se presvedcil ze ihynu nezabrani ani to ze vcelstva jsou bez roztocu.
Maximalne ten kolaps odvrátite o par let pozdeji.
A o to horsi to pak je.
Tak to vybijeni roztocu tak fanaticky neresim. Staci hednou v zime a poradne.
Karel
Podkrkonosi

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72972


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vladimír Ptáček (89.102.37.127) --- 28. 3. 2019
Chov čmeláků

Vážení přátelé včelaři,
pokud někteří z vás máte zájem také o chov čmeláků, jejichž matky začínají létat, je možné stále získat knihu o jejich chovu se začátkem v kontrolovaných podmínkách a dokončením venku. Kniha obsahuje barevné fotografie téměř všech našich druhů.
https://eshop.librix.eu/produkt/detail/473/chov-cmelaku-v-laboratori
Vše dobré a hodně radosti se včelami.
Vladimír Ptáček
Smetanova 41
602 00 Brno
ptacek.home/=/seznam.cz
http://www.sci.muni.cz/ptacek/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72971


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.90.164.80) --- 28. 3. 2019

https://cs.wikipedia.org/wiki/Rotenon

VADERIS

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72970


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (37.48.33.72) --- 28. 3. 2019

Z léčením včelstev nemám větších problémů.Samozřejmě , že
je možné stávající metodiku léčení včelstev vhodným způsobem
doplnit či vylepšit.Pro letošní sezonu jsem zakoupil rostliný / mohu zajístit dodání i velkého počtu balení zRF./
přípravek Ekopol a izolační klícky na jeden plást.Za
úhrnou cenu 20,-tis.kč.Řiká Vám něco přípravek Vaderis a
Rotenone? mě ano.Začínám zkoušet svůj vlastní rostliný
přípravek,dílčí výsledky jsou velice slibné.Stávajicí
metodika ošetřování včelstev proti varoáze je pro 90%
včelařů zcela nezbytná!! Hledejme a zkoušejme přípravky a
postupy k omezení varoázy.
Chci Vás požádát uvádějte ve Vaších příspěvcích alespon
název okresu kde včelaříte event.n.m.v.
Já Josef Ehrenberger ZO ČSV Svitavy tel.732 372995

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72969


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.188.190.59) --- 27. 3. 2019
Re: (72963)

Ehro,
Bezte se zeptat do lekarny zda si mate u nich koupit vitaminy a nebo si jit natrhat koprivy a dalsi osvedcene byliny.

Kolik doktoru z peti vam co poradi?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72968


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 27. 3. 2019
Re: (72963)

V případě loňského klimatu který byl oproti předloňskému o 40 dnů delší při porovnání počtů dnů nad 20°C, je tato procedura vzhledem k reinvazím nedostatečná. Reinvaze neprobíhají totiž jen vurčitých období, ale neustále a podle zavčelení._gp_
..........
ehra (37.48.22.229) --- 27. 3. 2019

Problém jarního přelečení včelstev proti varoáze jsem kozultoval s ing.Titěrou.Jeho názor je zcela zásadní a sice
provést nátěr zavíčkovaného plodu přípravkem M-1AER!!
A vten den provést fumigaci Varidolem event.Varomedem.
Ošetření včelstem pouze Varomedem je zcela nedostatečné!!!
Takže takto a né jinak!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72967


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.74.208) --- 27. 3. 2019
tisk

olomouckadrbna.cz-neznamy zlodej ukradl 5 vcelstev....A uz to zase zacina...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72966


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.26.62) --- 27. 3. 2019
Re: (72963) (72964)

Pridam perlicku.Asi se verejne nevi,ze navrh metodiky kontroly zdravi neobsahoval povinne podzimni leceni? Nebo vi? Bylo doplneno az po urgenci.Ted si predstavte,ze by urgence nebyla prijata.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72965


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.17.173) --- 27. 3. 2019
Re: (72963)

U 3,3 az 4,1 ve trech vzorcich bych jarni preleceni klidne ozelel,lec MKZ hovori jasne,tak je treba ji respektovat a konat podle ni.Nazor ing.Titery je nazor soukrome osoby,ne MKZ.Na listopadovem RV zaznela info o 50% uhynech v okrese Chomutov i pres jarni osetreni,ted ztraty celych stanovist v Jiznich Cechach i pres leceni poverenou osobou.Co je spatne,kdyz to organizovane a podle metodik dopada takto smutne???
Ted si vemte,kdyby tech 15 vcelaru z clanku v novinach chtelo po "leciteli" nahradu za uhynula vcelstva,protoze vysledek leceni dopadl uhynem??? Nebo dokonce po ZO?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72964


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (37.48.22.229) --- 27. 3. 2019

Problém jarního přelečení včelstev proti varoáze jsem kozultoval s ing.Titěrou.Jeho názor je zcela zásadní a sice
provést nátěr zavíčkovaného plodu přípravkem M-1AER!!
A vten den provést fumigaci Varidolem event.Varomedem.
Ošetření včelstem pouze Varomedem je zcela nedostatečné!!!
Takže takto a né jinak!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72963


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.79.247) --- 27. 3. 2019
Re: (72961)

Letos maji 3 clenove jarni preleceni,dostal jsem dotaz,zda li muzou pouzit varromed.Samozrejme ano,pro jistotu jsem kontaktoval inspektorat.Odpoved,pochopitelne ano,je to schvaleny vlp.Provedeno bez nesmyslneho rozebirani vcelstva,zaznam odeslan,splneno.Zalezi jaky ma inspektor prehled o vcelarske problematice a znalosti..
Celkem by mne zajimalo,jak by clen dokladal porizeni vlp,kdyz je berem na fakturu pro ZO? A cleny vlp nestoji nic,platime je ze spolkove kasy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72962


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.90.164.80) --- 27. 3. 2019

http://www.vcelky.cz/clanky/2016-kontrola-kvs-2x-jinak.htm

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72961


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956) (72957) (72958)

v čehož důsledku se na aplikaci dotovaných léčiv více zaměřuje při kontrolách SVS...dle mých informací
ale to mohou být jen domněnky,třeba to SVS nedělá dle zadání :)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72960


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956) (72957) (72958)

dotace vs evidence vs množství vydaných dotovaných léčiv vs množství "evidovaných" včelstev... :)

stále nám říkají,že s dotovaným Varidolem kšeftují Slováci a Poláci.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72959


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956) (72957)

Co zavání s léky?
Kromě toho že se aplikuji 3x víc než je SVS MKZ nařízeno?

Karel
kAREL

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72958


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956)

to bylo jasné hned,když se na KKV jednalo o zvýšení čl.příspěvků,že někde je PRŮSER !
stejně jako s léčivama,tam taky něco SMRDÍ !

konečně informace vyplouvají na povrch!

díky za ně!/informace/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72957


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (37.48.36.21) --- 27. 3. 2019
RV 2019

ÚVODNÍK p Štěpána v č.4 Poskytnutá informace neni tak docela
relevantní. Nejsou uvedené skutčnosti,které k tomuto stavu
vedli.ČSV dostával jako NNO 20 mil. kčs.ročně!! A to nejméně
po dobu 15 roků.Tyto finance jsou ze státního rozpočtu přes
Mz.Jsou účelové a přísně zůčtovatelné.Tyto zásady vedení ČSV
po více let ignorovalo. Problémy nevyužité finance převedené do Nasavrk a uložené na zvláštní účet,pokuta 2.5 mil.Akce bez medu to nejde,pokuta,0,5mil.Časopis Včelařství nebylo výběrové řízení a zneužití inzerce,pokuta 1mil. Vrcholem všeho je záležitost Včelpa.Takže Mz si řeklo když vy ČSV nechcete dodržovat nastavená pravidla tak vám snížim přísun financí až dojde k nápravě.P Štěpán tyto informace
má a uvádí polopravdy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72956


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72950) (72951) (72952) (72953)

těch odchodů z ČSV kvůli členským příspěvkům,bych se,Josefe,neobával......
soudě podle reakcí včelařů,to vypadá,že je jim to úplně fuk....
a letos k zvyšování nedojde,a pokud ano tak před koncem roku...
už jsem to asi někde psal,pakliže se příspěvek zvýší,včelaři budou brblat jako u LPISu a za pár týdnů bude zase ticho...


INFORMACE jsou žádaná komodita.Ne nadarmo platí,že ten kdo je ovládá,ovládá masy.Proto taky oceňuji p.Pospíšila,že něco "vynesl ven".

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72955


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.80.56) --- 27. 3. 2019
tisk

www.modernivcelar.eu-obsah vydani 4/2019

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72954


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72950) (72951) (72952)

Dokonce to Ustredi vcelarskych spolku v Kremencove, coz pry byla servisni kancelar spolku mela pry jen jednoho nebo dva placene zamestnance.
Teprve po zestatneni se vztah premenil na prevodovou paku smerem dolu.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72953


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.72.31) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72950) (72951)

A navic je treba premyslet,ze casem nebudou treba vubec zadne dotace,jelikoz zijeme v dobe slibu potencionalnim volicum a az pak se premysli,kde na to stat vezme.Pan Stepan v zaveru uvodniku vyjadruje obavu o preziti svazu kvuli financim.Zapomina,ze vetsina prace byla odjakziva dobrovolna a bez naroku na odmenu.Vedeni svazu by nepochybne prospelo vratit se ke korenum a ne mit rozpocty v radu desitek milionu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72952


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.72.31) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72950)

Informace to je priorita dnesni doby,to ze je clenove nemaji-setrvaly stav.Dnesni Vcelarstvi a uvodnik plne v duchu doby pred listopadem 89,ale s vystiznym nazvem Bez penez do hospody nelez.Pravda,tohle plati od jakziva.A jak pise Martin,je treba prehodnotit,na co ma svaz prostredky a co vlastne muze nebo chce za tyto prostredky delat.Dat svazu o 10 milionu vic z prispevku,jak v uvodniku navrhuje M.Stepan totiz neni reseni,rada clenu tohle zvyseni akceptovat nebude a ukonci clenstvi (ve vetsine ZO jim budem dal zajistovat stejny servis jako clenum),svaz tech 10 mega stejne nedostane.Pak bude clenske 600,800,1000???
Resenim pro svaz je pokryt servis pro ZO a cleny (proto si taky koneckoncu sekretariat a tajemnika platime),a delat to na co bude mit prostredky.
Nevidim duvod proc nemit Vcelarstvi jako verejny casopis,podobne jako Moderni vcelar.Pro zahradkarsky svaz je Zahradkar vyraznym zdrojem prijmu,vcelari na casopis potrebuji dotace??? Zvednout clenske a dal vesele utracet,to je to nejjednodussi a nejpohodlnejsi,co muze svaz udelat.(naplanujete si v ZO zajezd na Kubu,kdyz na nej nemate penize? NE.Budete se kodrcat autobusem tam,kam Vam vystaci penize?Ano).
Pokud svaz zvysi clenske,neziska nic,pouze ztrati cleny.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72951


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Karel (98.158.248.105) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942)

Pepa:Nějak mi v té obvyklé štvanici proti ČSV chybí informace, co bylo příčinou.
---------------
Kde je tady nějaké štvaní? To že lidi nemají informace? :-)

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72950


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72946) (72948)

Velice Vám děkuji za vysvětlení.

Ať se Vám daří!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72949


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

MartinP (93.185.58.37) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72946)

Rozpočet je sice plánovaný jako vyrovnaný, ovšem jsou tam započítány i dotace NNO na projekty, které byly v minulosti běžně podporovány. Nyní se ovšem stalo, že jeden z projektů nedostal podporu a tím by se rozpočet dostal do velké ztráty. A jelikož jde zrovna o projekt, který se týká dětí a Zlaté včely, tak svaz chce za každou cenu toto udržet, proto se hledají zdroje na pokrytí těchto aktivit. I proto RV sáhl k tomu, že rozhodl pro letošní rok o přerozdělení částky odvodu ze včelstva tak, že do SF se odvedou jen 2 Kč a 5 Kč pujde na projekty svazu.
Nejde v žádném případě o nějaký tunel Svépomocného fondu, který je každý rok ve výrazném přebytku. Jde jen o to, že do SF se odvede částka, která přibližně odpovídá roční výši vyplacených náhrad. Všechny bych chtěl uklidnit, protože finanční polštář SF je dostatečný a je i vcelku zbytečné tam hromadit bezúčelně další a další prostředky. Osobně podporuji myšlenku přerozdělení stávajících členských prostředků a hledání úspor před navyšováním členského příspěvku. Ovšem je možné, že po vyčerpání všech možností a provedených úsporných opatřeních zjistíme, že k navýšení příspěvku bude muset dojít. Bude záležet na tom, co jako svaz budeme chtít pro své členy dělat, zabezpečovat a podporovat.
Martin Pospíšil
člen RV CSV

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72948


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78508 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 72948 do č. 73008)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu