78508

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



(2001:67c:2660:425:26::13a) --- 19. 11. 2018
Re: warre (72279)

.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72280


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:ca8:a1f:a76b:95e8:75bd:9fb:fd2f) --- 18. 11. 2018
warre

warre

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72279


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.13.118) --- 17. 11. 2018
Re: (72275) (72276) (72277)

Dnes jsem procházel les v okolí.V mokřinách někde schnou olše,ve standartním porostu sem tam suchý modřín a břízy.
Místa,která byla permanentně podmáčená lze přejít "suchou" nohou.Kůrovec se tady zatím moc neprojevuje.
Na příští sezónu chystám ještě jedno lesní stanoviště,které se teď jeví vlhčím.
Snad se zadaří....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72278


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 17. 11. 2018
Re: (72275) (72276)

U nás pozdně červencová a srpnová medovicová snůška skončila před 20 lety buď s likvidací kotlů na uhelné kaly a podobná neřádstva ( emise z nich prý oslabovaly stromy, takže se víc množily mšice)( a byly to pěkné smradíky, v zimě za mrazu a sněhu kilometr dva daleko od prvních baráků po větru v lese smrad jako uprostřed "černé" Ostravy nebo hned u komína) nebo s definitivním koncem genů původní černé včely předbnostně sbírajících medovici.
Ale pořád zůstává medovicová snůška třeba na javoru klenu společně s květy nebo na lípách.
letos ale celkově medovice byla jen málo, u nás bylo letos asi optimální sucho, teplo a občas vlhký vzduch na dobrou květovou snůšku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72277


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.2.75) --- 17. 11. 2018
Re: (72275)

Lesni snuska (tedy ta prava) je poresena asi na radu let dopredu.Smrky mizi pred ocima,hektar po hektaru diky kurovci,borovice odchazeji suchem,modrin taky uspesne neco zere.Hardvestory dilo zkazy dokonaji uplne.Pro par pristich let tu bude uz jen lesni kvetova z pralesu ostruzin,pokud jim cas od casu zaprsi.Tak nejspis budem koncit se snuskou nekdy v cervenci a ne v srpnu.Holt vetru a desti u, porucit neumime.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72276


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 16. 11. 2018
Re:

Tak z tou snuškou to nebylo tak hrozný. O řepce je to normální množství
medu. Další snůška , málo kvetly nékteré jabloné, peckoviny dobré, bohužel
les po asi 2 dnech zaschl.Jeslli se dá o lesu mluvit. Mšice jsem nenašel ,
jen puklici poloskrytou a to jen ty dva dni. Už nemám padesát včelstev vůči
věku to nestačím tak jen dvacet. Z toho se opravdu špatně vybírá tak musí
pomoci kamarádi a to už není ono. Já totiž na přelarvování špatně vidím.
Strada
---------- Původní e-mail ----------
Od: Radek Hubač <drh/=/seznam.cz>
Komu: Včelařská konference <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 16. 11. 2018 10:30:05
Předmět: Re:
"Vidím to tak, že silná odolná včelstva se s tím poperou. Horší byl letošní

rok, nástup moc brzy, moc sucho, žádná snůška. Hlavní problém drobných
včelařů v této souvislosti je, že nemohou z malých počtů poznat, co je dobré

a co nerozchovávat. Pak to končí předvídatelně - čas od času velký úhyn... a

otázky bez odpovědí.
Radek Hubač


---------- Původní e-mail ----------
Od: Blažena Dvořáková <bl.dvorakova/=/email.cz>
Komu: Včelařská konference <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 15. 11. 2018 16:40:28
Předmět: Re:
"Co se děje. Celou dobu ani řádek. Včelaři ošetřují včelstva a asi jsme se
otrávili. To je hrozné počasí. Vysočina 19 mm srážek a to je měsíc kdy jsou


plískanice. Přijel jsem ze Slovenska , tam je teplejc a taky sucho. Teploty


, že včely kladou a jak vyjde slunko jsou na vodě. To bude rostočů
nepočitatelně. jak to vidíš Standa
---------- Původní e-mail ----------
Od: Josef.Mensik/=/seznam.cz
Komu: josef.mensik/=/seznam.cz, V?ela?sk? mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 15. 11. 2018 11:54:45
Předmět:
"xx
"
"
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72275


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 16. 11. 2018
Re: (38620) (38633) (72258)

"Nevím co mám dělat,když v listopadu mám velký spad měli. "
-----------------------------
Buď v tom teple hodně plodovaly nebo naopak byly vyloupeny a už tam nejsou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72274


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.83.92) --- 16. 11. 2018
Zas a znova

www.idnes.cz-med z rodinne farmy mel byt z EU...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72273


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radek HubaÄ? (e-mailem) --- 16. 11. 2018
Re:

Vidím to tak, že silná odolná včelstva se s tím poperou. Horší byl letošní
rok, nástup moc brzy, moc sucho, žádná snůška. Hlavní problém drobných
včelařů v této souvislosti je, že nemohou z malých počtů poznat, co je dobré
a co nerozchovávat. Pak to končí předvídatelně - čas od času velký úhyn... a
otázky bez odpovědí.
Radek Hubač


---------- Původní e-mail ----------
Od: Blažena Dvořáková <bl.dvorakova/=/email.cz>
Komu: Včelařská konference <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 15. 11. 2018 16:40:28
Předmět: Re:
"Co se děje. Celou dobu ani řádek. Včelaři ošetřují včelstva a asi jsme se
otrávili. To je hrozné počasí. Vysočina 19 mm srážek a to je měsíc kdy jsou

plískanice. Přijel jsem ze Slovenska , tam je teplejc a taky sucho. Teploty

, že včely kladou a jak vyjde slunko jsou na vodě. To bude rostočů
nepočitatelně. jak to vidíš Standa
---------- Původní e-mail ----------
Od: Josef.Mensik/=/seznam.cz
Komu: josef.mensik/=/seznam.cz, V?ela?sk? mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 15. 11. 2018 11:54:45
Předmět:
"xx
"
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72272


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 16. 11. 2018
Re: (72269) (72270)

kdo,"jak to vidíš?"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72271


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 15. 11. 2018
Re: (72269)

Co se děje. Celou dobu ani řádek. Včelaři ošetřují včelstva a asi jsme se
otrávili. To je hrozné počasí. Vysočina 19 mm srážek a to je měsíc kdy jsou
plískanice. Přijel jsem ze Slovenska , tam je teplejc a taky sucho. Teploty
, že včely kladou a jak vyjde slunko jsou na vodě. To bude rostočů
nepočitatelně. jak to vidíš Standa
---------- Původní e-mail ----------
Od: Josef.Mensik/=/seznam.cz
Komu: josef.mensik/=/seznam.cz, V?ela?sk? mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 15. 11. 2018 11:54:45
Předmět:
"xx
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72270


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 15. 11. 2018

xx

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72269


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.16.151) --- 14. 11. 2018
Re: Včelpo (38620) (38633) (72258) (72263) (72264) (72266) (72267)

Vzpomenete si nekdo,jakym zpusobem bylo clenum oznameno,ze si akcie Vcely Predboj muzou nalepit tak akorat na hajzlik???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72268


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 14. 11. 2018
Re: Včelpo (38620) (38633) (72258) (72263) (72264) (72266)

Včelpo,příspěvek č. 2393

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72267


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Miroslav Holý (80.95.103.249) --- 14. 11. 2018
Re: Včelpo (38620) (38633) (72258) (72263) (72264)

Kde to tam je, nemohu to najít. Díky

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72266


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 14. 11. 2018
Re: Včelpo (38620) (38633) (72258) (72263) (72264)

nikdy,Josefe.Členové do toho přece nemají co kecat!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72265


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.28.106) --- 13. 11. 2018
RE: Včelpo (38620) (38633) (72258) (72263)

Na VF hruzostrasna zprava o stavu Vcelpa pro posledni RV.Pouze pro zdatne jedince.Kdy s tim PRV coby VH hodlalo seznamit cleny?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72264


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.84.66) --- 12. 11. 2018
Re: (38620) (38633) (72258)

V listopadu hodne meli? Jsi si jisty,ze mas jeste vcely?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72263


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.77.86) --- 12. 11. 2018
Re: Dotace 1.D. Podpora včelařství (72260) (72261)

Jestli mas 2000 vcelstev,tak snad.Takhle bude putyka dunet do 22,00 a prinos tehle dotace bude pro znacnou cast vyresen....Za rok zase.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72262


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.13.118) --- 12. 11. 2018
Re: Dotace 1.D. Podpora včelařství (72260)

juchu...koupím auto,pojedu na dovolenou a ještě zbyde na měkáče!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72261


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.77.86) --- 12. 11. 2018
RE: Dotace 1.D. Podpora včelařství

Pro dotace chtive vcelare,castka na vcelstvo 149 kc-zdroj vcelarstvi.cz.Obeznik2/2018 tamtez..
Zase bude plna schranka plnych moci..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72260


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 12. 11. 2018
Re: (38620) (38633) (72258)

měli?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72259


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

cardy45 (2a00:1028:96c7:ab02:940e:ab85:541d:ee3f) --- 12. 11. 2018
Re: (38620) (38633)

Nevím co mám dělat,když v listopadu mám velký spad měli.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72258


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 12. 11. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248) (72249) (72250) (72252) (72253) (72254) (72255) (72256)

osobně jsem ho niky nedával.I když velký chef v ZO řekl,že by jsme ho mohli dát,protože už jsme ho dlouho nedávali.
Podle mne místo Gabonu v pohodě stačí KM.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72257


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 12. 11. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248) (72249) (72250) (72252) (72253) (72254) (72255)

Gabon PF nebrat! nefunguje! Gabon Flum je ale výborný, spady hned druhý den.MH

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72256


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 12. 11. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248) (72249) (72250) (72252) (72253) (72254)

rezistence na Gabon
nedával bych ho vůbec

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72255


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.65.217) --- 11. 11. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248) (72249) (72250) (72252) (72253)

Vcera fumigace,dnes kontrola podlozek.Polovina vcelstev osetrena v lete varomedem- temer bez spadu.Druha polovina osetrena gabonem PF-spad v radu stovky a 3 vcelstva z teto skupiny odesla do vecnych lovist.Vcil mudrujte...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72254


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 4. 11. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248) (72249) (72250) (72252)

Záleží jaká to je kyselina šťavelová. Běžně to je dihydrát, ten taje při nějak 101 st C a odpařuje se při asi 157 st C. Pokud to je bezvodá kyselina šťavelová, ta má podle údajů sublimovat při teplotě kolem těch 157 st C. Přirozeně dávkování musí být taky rozdílné.
Jinak při té teplotě varu či sublimace dochází zřejmě k částečnému rozkladu a částečně se do vzduchu dostává přímo kyselina šťavelová. Jak moc, záleží na podmínkách toho ohřevu. Jednak na teplotním spádu neboli teplotě, na jakou se zahřívá to odpařovací místio a potom na příměsích, které v kyselině jsou a na materiálu odpařovacího zařízení. Některé materiály mohou rozklad kyseliny šťavelové iniciovat, takže se do vzduchu dostane kyseliny šťavelové méně.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72253


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavel A (31.30.13.118) --- 4. 11. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248) (72249) (72250)

aha,ale pokud se "vaří" krystaly KŠ,tak kolik tam je °C?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72252


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.73.119) --- 3. 11. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248) (72249) (72250)

Ke kyseline stavelove tema na Vcelarskem foru.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72251


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.92.52.23) --- 3. 11. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248) (72249)

Ale přeci sublimace má několik stadií podle právě probíhající teploty. I pára z vody není jen jedna.

>
PavelA (93.90.164.80) --- 30. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248)

taky jsem na to mrknul a překvapilo mě,že zahříváním KŠ vzniká KM a oxid uhelnatý...
pokud vím,někteří zahřívají KŠ na jakési pánvičce/elektricky/ v úlech po dobu cca 3min,a to až do úplného odpaření...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72250


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 30. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72248)

taky jsem na to mrknul a překvapilo mě,že zahříváním KŠ vzniká KM a oxid uhelnatý...
pokud vím,někteří zahřívají KŠ na jakési pánvičce/elektricky/ v úlech po dobu cca 3min,a to až do úplného odpaření...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72249


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 30. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243)

"Ano,KŠ byla údajně v minulosti považována za jed.A dnes se jí dostalo milosti k léčení včel.
Zoufalá doba asi vyžaduje zoufalé činy."
-------------
Kyselina šťavelová byla v minulosti za socíku zvlášť nebezpečný jed. Dnes je to "jenom" jed. Co jsem se díval na internet, KŠ LD50 na potkanech je dost velké, cca 400 mg na kilogram živé váhy. Což je tak 30 gramů na člověka.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72248


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.91.132) --- 29. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72244) (72245) (72246)

Samozrejme amitrazu,ne itrazu.Vsiml jsem si,ze gabon dava spousta vcelaru holyma rukama,pritom taufluvalinat je prostupny kuzi.Taky dobry pocin,jak si nacit vlastni zdravi.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72247


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.91.132) --- 29. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72244) (72245)

A prece ji pouziva cimdal vic vcelaru.Osveta zadna,trebas i to "nase" Vcelarstvi mohlo k spravne a bezpecne aplikaci prispet.V dnesnim cisle pouze opet foto aerosoloveho vyvijece jako "spravneho"leceni.Tam je taky potreba respirator,rukavice atd.Zkuste se itrazu naslukovat,staci si sluknout u fumigace.Co je bezpecne nebo neni je otazka.V dnesni dobe pesticidu v potravinach a mikroplastu je otazka casu,kdy se skoro vsichni potkame na onkologii,nekdo driv,nekdo pozdeji.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72246


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.13.118) --- 29. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243) (72244)

také jsem někde četl o jejích účincích na člověka.Ostatně i kys. mravenčí není zrovna čajíček.
Jde o to,zda-li je nějaká účinná a smysluplná/ekonomicky/ ochrana při jejím samostatném použití/mimo plynové masky s chobotem/.Protože co vím,tak někteří ji používají "čistou".

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72245


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pravda (2a02:24c0:24:3:b4a9:fd95:86f9:3f69) --- 29. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242) (72243)

Kyselina šťavelová je mimořádně jedovatá, hlavně hrozí selhání ledvin. U nás povolená léčba k. šťavelovou oficiálně není - tedy v čisté formě, jen jako součást Varomedu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72244


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 29. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241) (72242)

Ano,KŠ byla údajně v minulosti považována za jed.A dnes se jí dostalo milosti k léčení včel.
Zoufalá doba asi vyžaduje zoufalé činy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72243


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.24.70) --- 28. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238) (72241)

Novator je clovek,ktery zavadi nove veci,tyhle jsou davno bezne,jen v CR jsou nebo spis byly tabu.Vzpominam na jednu prednasku dr.Kamlera,ktery vcelarum tvrdil,ze stavelka je nelegalni a v ramci jednotnych postupu bude jako rezerva az vznikne rezistence na amitraz.(volne receno).Bohuzel si neuvedomil,ze on neni ten,ktery rozhoduje o ceskem vcelarstvi,s odstupem let to byla zvlastni politika.Dnes je Dol pouze jednim z vyrobcu pouzivanych leciv a stavelku velka vetsina diky temto nahledum i diky clankum ve Vcelarstvi nezna a pouzivat neumi.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72242


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.13.118) --- 28. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238)


-----------------------------------------------------
Pavel a taky mnozí jiní novátoři to zajisté myslí dobře,o tom není pochyb,hledat novou metodu při léčení včel. Jenže ti staří včelaři,kterých je naprostá většina to asi aplikovat nebudou.Je to na mladých,kteří to asi vyzkouší.Držíme jim palce že svými pokusy posunou včelaření zase o trochu dál a je to taky moc zapotřebí.

No,novátor zrovna nejsem.Ale jsou včelaři,kteří to praktikují a mě zajímalo jestli se nějaký neozve.
Prostý selský rozum napovídá,že sublimace v zimě do relativně studeného úlu/tím myslím zařízení úlu/ s sebou nutně nese vysrážení zbytků kyseliny.Ta tam pak zůstává už do jara nebo první oblevy.
Ostatně toho potvrdil i R.Polášek v příspěvku výše.
Je to dozajista ovlivněno stanovištěm a úly jako takovými.V nížině je tepleji a včely to snáz vyvětrají než pod horami,kde při prudkém ochlazení mám u česen rampouchy.
V podstatě používám kyseliny/KM/ jako sezónní léčivo a na podzim věřím Varidolu.
Celoroční používání kyselin,jakožto jediných léčiv, je spíš dnešní móda.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72241


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.28.44) --- 27. 10. 2018
Re: kyselina šťavelová (72238)

Polovinu clenu mam mladych,vekovy prumer ZO soustavne klesa,ted je pod 59 let,i kdyz letos skoncilo nekolik krajsky-dotacne zacinajicich "vcelaru",pac zjistili,ze vcelareni je taky kus prace.Pro mladsi generaci je ten "nas"svaz spis k smichu a k podiveni pro svoje zakonzervovane mysleni,nez by mu meli byt za neco vdecni a Vcelarstvi jako "odborny" casopis skoro k nicemu.Dnes je to spis prezentace zasluh funkcionaru,spolecenska kronika a odbornost se vytratila.Tam se o pokapu nebo sublimaci kys.stavelovou nedoctou nicehoz nic,pokud prednaska,tak nekdo z mladych prednasejicich,ne ze zaslouzile stare gardy,kteri leta omilaji stale stejne veci z dob sveho mladi.
K sublimaci,osobne uprednostnuji pokap misto sublimace.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72240


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 27. 10. 2018
Re: Kyselina šťavelová (72237)

"Zajímal by mě váš názor,chlapi,na aplikaci kys.šťavelové sublimací,ale v zimě,v prosinci.
Nejen co se týče zbytkových látek,které v úle zůstávají při zimních teplotách,ale hlavně co se týče smyslu a účinnosti.
Jak se na to díváte?"
----------------------------
No, smysl je v tom, že podobně jako u kyseliny mravenčí včely vydrží o něco větší koncentraci kyseliny šťavelové než roztoči.
Zbytkové látky nejsou žádné, protože kyselina šťavelová je poslední stupeň oxidace organické látky na vodu a oxid uhličitý. Navíc je to defakto přírodní látka. V úlu může maximálně urychlovat korozi kovových dílů. Případně ovlivňovat něco nežádoucím způsobem jako nerozložená kyselina śťavelová.
Problém asi bude v tom, že v zimě bude docházet k intenzívnímu vysrážení kyseliny na prvním studeném kusu úlu, kde se ta kyselina nahromadí, možná i ve vysoké koncentraci a dále ke včelám se dostane jen zbytek. Totéž bude, pokud včely budou v zimních chumáči, dovnitř pronikne jen málo. Pokud tam bude vlhko z plodování a sražená voda na stěnách, bude se do ní ta kyselina taky intenzívně rozpouštět a ještě o to méně kyseliny přijde ke včelám.
Další problém je v tom, že kyselina šřavelová je nebo aspoň ke konci socíku byla zvlášť nebezpečný jed. Mechanismus účinku je ve vytváření vápenaté soli šťavelanu vápenatého, který je extrémně nerozpustný. Z organismu tedy kyselina šťavelová odebírá ionty vápníku a vytváří tak v buňkách intovou nerovnováhu. Nerozpustné soli kyseliny šťavelové se potom v organismu podílejí na vzniků všelijakých kamenů a dalších nežádoucích pevných látek, ve žlučníku, ledvinách, kloubech.... Smrtelná dávka je poměrně vysoká, ale asi bude třeba prověřit, co s člověkem udělá pravidelnější příjem většího této kyseliny při léčení včel.
Co se týká účinnosti, nevím, nezkoušel jsem a nečetl...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72239


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

manek (109.238.42.8) --- 27. 10. 2018
kyselina šťavelová

Zajímal by mě váš názor,chlapi,na aplikaci kys.šťavelové sublimací,ale v zimě,v prosinci.
-----------------------------------------------
Takže jeden chlap Vám odpovídá toto:staré přísloví včelařů praví abys na podzim zahodil klíče od včelína a znovu jej našel až na jaře.
------------------------------------------------------------
Dnes včelíny již ve velké míře nejsou,mnoho se změnilo za posledních asi 50 let,ale jsme taky vzdělanější ohledně chovu včel díky osvětě,kterou nám za ta léta poskytoval náš
ČSV buď prostřednictvím přednášek našich předních chovatelů a ve velké míře i náš časopis VČELAŘSTVÍ.
Můžeme být hrdí na to,že jsme tam dnes kde jsme.
-----------------------------------------------------
Pavel a taky mnozí jiní novátoři to zajisté myslí dobře,o tom není pochyb,hledat novou metodu při léčení včel. Jenže ti staří včelaři,kterých je naprostá většina to asi aplikovat nebudou.Je to na mladých,kteří to asi vyzkouší.Držíme jim palce že svými pokusy posunou včelaření zase o trochu dál a je to taky moc zapotřebí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72238


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 26. 10. 2018
Kyselina šťavelová

Zajímal by mě váš názor,chlapi,na aplikaci kys.šťavelové sublimací,ale v zimě,v prosinci.
Nejen co se týče zbytkových látek,které v úle zůstávají při zimních teplotách,ale hlavně co se týče smyslu a účinnosti.
Jak se na to díváte?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72237


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 24. 10. 2018
Re: zkušenosti s odvíčkovačem Lega Roll (72231) (72234) (72235)

Zásadní nevýhodou je nutnost zlepšeného cezení odstřeďovaného medu protože to nechává víčka kde jsou, není to vlastně odvíčkovač ale jakýsi ježek perforovač nebo protlačovač. Pokud vezmu odvíčkovače jako takové,druhá sekce na lince hned za tímto segmentem je odkapávač a mlýnek co lisuje med.Další Nutnost je odstředivka A tou nutností z věty první je odstředivka medu pod výtokem medometu, protože se normální síto prostě velmi ucpává.

V podstatě strojové odvíčkování celý proces při množství rámků co mám, by komplikoval. Zaty peníze stojí zato si koupit kvalitní vidličku a druhý medomet s pohonem a odkapávač rámků zahodit.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72236


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Miroslav Homoláč (85.71.223.70) --- 24. 10. 2018
Re: zkušenosti s odvíčkovačem Lega Roll (72231) (72234)

na doplnění- čistící lišta válců je na obou stranách.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72235


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 24. 10. 2018
Re: zkušenosti s odvíčkovačem Lega Roll (72231)

zajímalo by mě jak to funguje na medovicovém medu,ty válce se musí obalit medem s víčky....a čistící lišta tam není,pokud jsem ji nepřehlíd..
nicméně milovníky langů by to oslovit mohlo...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72234


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.13.118) --- 23. 10. 2018
Re: zkušenosti s odvíčkovačem Lega Roll (72231) (72232)

33 600 s DPH.
Chvíli jsem uvažoval,ale mezerníky,plod a rovné lang dílo mne nenapadlo.
Takže nic.
Není nad unifikované včelí dílo!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72233


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 23. 10. 2018
Re: zkušenosti s odvíčkovačem Lega Roll (72231)

Hurá do toho, je nutné podle videí na youtube: používat hřebeny, mít ukázkové rovné dílo, mít pouze medné plásty bez plodu, mít jeden rámek jako druhý a nakonec vzít vidličku a dokončit okraje. Umne nepoužitelný kvůli mezerníkům, nerovnému dílu, nepoužívání mateří mřížky.

Od pohledu bazmek. Koli zato chcou peněz?


> Miroslav Homoláč (85.71.223.70) --- 23. 10. 2018
zkušenosti s odvíčkovačem Lega Roll

Minulý týden jsem navštívil včelařskou výstavu v Olomouci,kde byl vystaven odvíčkovač plástů italské výroby LEGA ROLL.Zaujal mne svojí jednoduchostí,proto bych prosil ty z vás,kteří uvedený odvíčkovač již máte a používáte jej o předání svých zkušeností nejen positivních ale i negativních.
Díky

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72232


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Miroslav Homoláč (85.71.223.70) --- 23. 10. 2018
zkušenosti s odvíčkovačem Lega Roll

Minulý týden jsem navštívil včelařskou výstavu v Olomouci,kde byl vystaven odvíčkovač plástů italské výroby LEGA ROLL.Zaujal mne svojí jednoduchostí,proto bych prosil ty z vás,kteří uvedený odvíčkovač již máte a používáte jej o předání svých zkušeností nejen positivních ale i negativních.
Díky

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72231


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 23. 10. 2018
Re: Krmení včel v říjnu (72224) (72227)

Já si myslím,že pokud se jim dá invert,tak přes den,kdy se oteplí,brát budou.
S těma 7kilama bych to neriskoval i kdyby šlo o oddělky.Dával jsem oddělkům 9kg invertu a v předjaří byl hlad/předjařím myslím celý březen,to tady ještě mnohdy ani jíva nekvete/.
Bývalo pravidlem,že první obleva přišla v polovině ledna,ale posledních cca 5 let to už moc neplatí.Spíš je zima o kolísání
teplot,třeba i o 15° dolů během dvou dní.Loni to šlo z -5 na - 20° za dva dny.To pak v úlech u česen byly rampouchy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72230


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 21. 10. 2018
Re: Krmení včel v říjnu (72224) (72227) (72228)

Zas tak málokdy tuhá zima nebývá, protože oteplení do 5 nebo krátkodobě jen 10 st C nemusí stačit, zimní chumáč se nemusí rozvolnit.
Med se do souše dá nalít, ale v předjaří tam ty včely musí být. A v dostatečném počtu, jinak se tím včelstvo zatíží moc a zkolabuje.
Jinak podle mně je nejlepší provádět opatření už na podzim. V listopadu i možná prosinci ještě obvykle bývá pár slunečných dní, je vhodné ten den vystihnout, a do včel se podívat, jaké mají zásoby v místě, kde bude zimní chomáč. A případně do středu přidat nějaký plást z kraje, kde je zásob mnohem víc. 1 plást znamená dostatek zásob ve dvou uličkách, takže asi dva plásty.
V zimě je pak třeba sledovat na podložce podel měli, jak zimní chumáč postupuje a včelstvo slabé nebo s vyčerpanými zásobami připojit k jinému.
Akorát že toto všechno vyžaduje včelařské zkušenosti a cit, jinak se nadělá víc škody než užitku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72229


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.30.74) --- 21. 10. 2018
Re: Krmení včel v říjnu (72224) (72227)

Tak tuha zima byva malokdy,neni problem nalit do souse rozpusteny med,nechat okapat a prisunout z jara vedle sediska,prenesou si med kam potrebuji.Je to lepsi varianta,nez ruzna testa z jara a podobne.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72228


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 20. 10. 2018
Re: Krmení včel v říjnu (72224)

No, krmení je důležitější než léčení varaózy, protože bez dostatečných zásob včelstvo přes zimu uhyne stoprocentně, na varaózu přes zimu možná. A na jaře je pořád možnost nátěru plodu.
Thymovar je léčivo založené na bázi thymolu, což je látka nějak rušící individuání vůně včelstev a tím zabraňuje strážkyním česna rozeznat od sebe vlastní včelu a zlodějku. Proto thymol vyvolává loupeže mezi včelstvy a zřejmě proto je ta kontraindikace krmení po dobu účinnosti léčiva, protože by krmení vyvolalo zničující loupež.
Vlastně používat toto léčivo je velký opruz, dvakrát po jednom měsíci mít včelstva blokované léčením a nemoct s nimi nic dělat, navíc se nedá používat při vyšších teplotách... Takové léčivo patří spíš do koše než do včel.
Co se týká dokrmování, nyní už je vlastně nouzová situace. Včely prakticky neberou cukrový roztok chladnější než cca 15 st C, proto ony mimořádní opatření s umístěním roztoku tam, kde se ohřeje od včel. Ale i jinak už je příliš chladno na zpracování cukerného roztoku, včely to stojí mnohem větší úsilí než když je teplo.
S malým množstvím zásob je to jinak loterie, jaká bude zima. A kde ty včely jsou, jestli třeba na jižní Moravě někde u Znojma nebo někde na severní straně Jeseníků u Polska nebo tak nějak. Pokud bude co 14 dnů, měsíc teplá obleva, včely zimu nejspíš přežijou bez problémů, protože při oblevě se zimní chumáč roztáhne a včely si naberou zásoby do volátka z bočních plástů, které jinak v zimě neobsedají. Jestli chlad po nulou či do cca 5 st C začne v prosinci a bude trvat až do konce března, bude to problém, protože včely za tak nízké teploty budou mít přístup jen k zásobám, která jsou v úlových uličkách, kde zimní chumáč sedí. A tam obvykle bývají ty zásoby vybrány z podzimního plodování.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72227


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.66.137) --- 20. 10. 2018
Re: Krmení včel v říjnu (72224) (72225)

Pokud to bude nad zimnim sediskem,neco jeste vezmou(zatim ani naznak zimnich chumacu).Jinak neni nad to,kdyz si clovek vzdy zduvodni co dela a proc to dela,nez poslouchat "rady"tech okolo.Dulezite je,kolik zasob je ted v ule,bylo li tech 7 kilo dokrmeno k nejakemu mnozstvi zasob,co v ule bylo.Pokud tam ted bude 8-10 kg,nedelal bych si s prezimovanim starost a ve zvysene mire hlidal mnozstvi zasob na jare,kdy na plodovani a rozvoj vcelstva padne nejvetsi cast zimnich zasob.Na zaver,kazdou podobnou radu poradne promyslet vlastni hlavou,nekteri v panice z klestika jsou schopni neskutecnych nesmyslu.Zabit roztoce vyhladovenim vcel je rada k "nezaplaceni".Napred zasoby,pak boj s vetrnymi mlyny.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72226


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.13.118) --- 20. 10. 2018
Re: Krmení včel v říjnu (72224)

a teď ,"babo raď!"
pokud byste jim dala v uplynulém týdnu invert,asi by to ještě vzaly,ale teď,když se ochladilo,bude problém i s invertem.
Asi vám nic jiného stejně nezbude,než dát invert a doufat,že ho ještě uloží.
Nezapomeňte poděkovat tomu koumákovi,který vám poradil přerušit krmení kvůli léčení.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72225


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

El Severínová (88.103.227.241) --- 20. 10. 2018
Krmení včel v říjnu

Dobrý den,
Ve včelaření jsem začátečnice a ještě o něm nemám takový rozhled, proto se chci zeptat - mám 4 včelstva a každé cca kolem 10. srpna byla nakrmena zatím jen 7 kg cukru na včelstvo s tím, že po podání léčiva Thymovar včelstva dokrmím alespoň na těch 12 kg. Jenže u léčiva byla kontraindikace při použití nad 30 stupňů, tak jsem pořád čekala, až se teplota trochu sníží a léčivo budu moci podat. Podávaly se dvě dvě dávky léčiva, s tím že jedna dávka má působit 3 až 4 týdny. Tak mám právě doléčeno, ale nevím co s tím dokrmením včelek. Co jsem četla, tak by se v říjnu již krmit neměly, někde jsem četla že se může, ale po menších dávkách v blízkosti chomáče, aby si roztok zahřály nebo pomocí medocukrového těsta... Prosím nějakého zkušeného včelaře o radu, ať včelkám nějak neublížím. Asi jsem jim měla dát celou dávku krmení před léčením, zase ale jiný včelař říkal, že to mám dát až doléčím, ale asi nepočítal, že doléčím až v tak pozdní dobu... Děkuji za případné rady :)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72224


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

emca (109.238.42.8) --- 20. 10. 2018
úlohá váha

váha? k čemu váha?
------------------------------------
Inu k tomu aby se kupovala a výrobcům se zaplatila.Jinak kdysi to byla moda a včelař,který si koupil váhu,na ni postavil středně velké včelstvo,měl jakýsi přehled o snůšce každý den a z toho usuzoval každodenní přínos.Ty lepší váhy měly inkoust a pero,které zapisovalo na papír graf přínosu za den a úbytek ráno co včely odpařily.Tímto zdravím přítele mě milého,který toto zařízení provozuje dodnes.Netřeba odsuzovat tyto včelaře,kterým se to líbí,denně zkontrolují přínos a ráno úbytek,je to taky koníček a nic proti tomu.Dnes budeme na hřbitově kolem jedné
a třeba se nám podaří se spolu setkat. Ahojse.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72223


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 19. 10. 2018
Re: úlová váha (72221)

váha? k čemu váha?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72222


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

soukup (178.255.168.41) --- 19. 10. 2018
úlová váha

Posílal jsem již do Včelařství popis této váhy, ale jaksi není zájem. Je to levná záležitost a výrobci drahých vah mají asi vliv.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72221


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 19. 10. 2018
Re: SPADY (72213) (72214) (72216) (72217)

Rika se,ze kun jde stejnou naucenou cestou,vcelari jsou na tom podobne.Hledani cest je nepohodlne,kdyz je vyslapana pesinka.

k hledání cest musí být důvod a ten v případě Varidolu není.Pokud by EU zrušila amitraz?Nezruší,toho se neobávám.
V současnosti není důvod vytěsnit amitraz z léčení,maximálně jej upozadit a preferovat organ.léčiva.Tak nějak je to v Německu,pokud se nepletu.Ale nechat regulaci kleštíka ze 100% jen na organ.léčivech?Při hustotě zavčelení u nás těžko,možná někde v NP.
Co jsem zaznamenal, ti co léčí "jen" organ.léčivy,tak dělají krátce/2-5 let/.Až to bude dělat někdo jedním léčivem/nikoliv mixy nových,každoročně nově "objevených" organ.látek/,deset nebo patnáct let a zvládne tímhle léčivem vykrýt třeba i reinvaze,pak to vezmu jako možnost léčení.
V současnosti je preferování léčení jen organ.látkami spíš móda.
A co je nejvarovnější?To s jakou lehkostí mnozí střídají ve včelstvech mixy "přírodních" chemikálií,podle toho co zrovna je "in"!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72220


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78508 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 72220 do č. 72280)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu