78716

Archiv Včelařské konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Standartní zobrazení
(okno s nejnovějšími příspěvky a s formulářem pro psaní nových)

Toto je speciální okno pro bádání v archivu konference. Jsou tady zobrazeny starší příspěvky, které se zde zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole. Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek můžete kliknout na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začínala, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu /kde jsou starší/ a postupovat směrem dolu /kde jsou novější/").


Zde je zobrazeno 121 starších příspěvků: od č. 67666 do č. 67786

Pohyb ve frontě příspěvků: Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší


B. Pravda (79.142.150.36) --- 13. 12. 2015
Re: Zisk z včelpa (67650) (67651) (67652) (67653) (67660)

Aby mohlo mít Včelpo vliv na trh s medem, muselo by mít především výkupní síť. Tu nemá, takže jim přiveze med jen pár okolních včelaříků (a kdoví jestli). Zásobovat medem dva velké řetězce chce obrovské množství medu, takže jak jsem tady již psal jsou odkázáni na dovozový med buď přímo nebo prostřednictvím překupníků typu Straka, Špaček apod., kteří již tento dovozový med deklarují jako český.
plošnou výkupní síť měla Včela Předboj, ale to nám zlikvidovala právě nová předsedkyně (+Mandík, Peroutka, Kamler a jiní) - tak nevím jestli už je v RV tolik mladých, kteří to neví nebo ti starší mají ztrátu paměti.
Jiak, ale tento scénář jsem tady popsal 6.12.!!! Brückler mne tedy nikterak nepřekvapil......

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67666


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 13. 12. 2015

K volbě předsednictva asi toto. Kozel se obloukem vrací dělat zahradníka.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67667


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 13. 12. 2015

K volbě předsednictva asi toto. Kozel se obloukem vrací dělat zahradníka.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67668


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(213.192.26.250) --- 13. 12. 2015
končím ve svazu

Přátelé, je čas odejít. Lidé bděte

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67669


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 14. 12. 2015
Situace ve Svazu po X. sjezdu

Individuální vystupování ze Svazu nic neřeší. Přeci nebudeme ustupovat lidem, kteří mají tak kvalitní kačení žaludek. Je potřeba založit alternativní organizaci a ti, kterým to staronové vedení vyhovuje, tak ať si zůstanou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67670


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vašek (188.120.221.34) --- 14. 12. 2015
sjezd

Přátelé Stanislavpe, Pravda, JosPr, Petr , mohli byste včelařské konferenci sdělit, co měl podle vás sjezd odsouhlasit, koho zvolit předsedou a místopředsedy, co udělat se Včelpem, co udělat s ministrem, co udělat s Brücklerem, s Machovou, se Sciskalou a celým PRV, abyste mohli výsledky sjezdu vynášet do nebes a ne jen na ně kydat hnůj ? Každý z vás mohl kandidovat na předsedu a vést naše včelaře do včelařského ráje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67671


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 14. 12. 2015
Re: Situace ve Svazu po X. sjezdu (67670)

Každý si řeší vzniklou situaci po svém. Nedomnívám se, že je řešením založit nový spolek. Znám situaci v mém okolí a do funkce se nikomu nechce a mně se uvolní ruce, když vystoupím. Brekot nad tím, že to málokdo chce dělat postrádá smysl. JUDr Machová příliš silný mandát nezískala, tak uvidíme jek schopně se projeví ÚV, který má rozhodující slovo nebo alespoň by měl mít. Doufám také, že předsednictvo nebude chtít tzv. řídit Zeměkouli.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67672


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 14. 12. 2015
Re: sjezd (67671)

Podívej se, přijmou skutečnost je jedna věc a pochybnost je druhá věc. A domnívám se že třeba nad př. Peroutkou přinejmenším pochybovat mohu, nebo nemáme mít právo používat vlastní mozek. Mimochodem doteď je na svazovém webu pouhá krátká zprávička. Tam už mělo být video z průběhu sjezdu, jasně jsem z jiné planety.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67673


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 14. 12. 2015
Re: Situace ve Svazu po X. sjezdu (67670) (67672)

Nebo mám snad jásat nad tím, že je v předsednictvu člověk, který byl u všech finančních průšvihů svazu, které staly miliony?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67674


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 14. 12. 2015
Re: Situace ve Svazu po X. sjezdu (67670) (67672) (67674)

No to je právě ten problém, že tam není jen jeden, ale hned čtyři - Machová, Peroutka, Kamler, Stibor. Vlastně pět, protože předsednictva se zúčastňuje i Mandík z pozice čestného členství. Po minulém otřesném sjezdu, kterého jsem se zúčastnil, jsem si nedělal velké iluze. Sice bylo divné, že byli nominováni jen dva kandidáti (musí být nominováni, nemohou se přihlásit sami), ale přesto, co jsem tady psal 6.12., jsem očekával zvolení Brücklera a snad trochu lepší PRV než to před sjezdem. To by se dalo akceptovat, ikdyž pod vedením prakticky nevčelaře by to byla spíše stagnace. Teď je tedy na pořadu dne rozdělení svazu. Jestli to bude celá Morava, jednotlivé kraje, okresy nebo jen jednotlivé ZO ukáže nejbližší doba. Naše ZO a okres už k tomu směřují. Zítra máme schůzi.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67675


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vala Franti�ek (85.207.12.226) --- 14. 12. 2015
členství

Během roku jsem se chtěl znovu stát členem.Kvůli zlepšení časopisu Včelařství a celé situaci ve svazu.Ted su rád,že jsem to neudělal.Placením příspěvku nepodporuji červený zloděje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67676


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.223.8) --- 14. 12. 2015
Re: sjezd (67671)

Nevsiml jsem si Vasku,ze bych kydal hnuj.Vysledek voleb je pro mne prekvapenim,ale respektuju ho,byt ma nova pani predsedkyne slaby mandat,ale ocenuju,ze nebylo hlasovano "jednotne".Koho si nominovala a nechala schvalit,a jestli nejaky blesk zacne otiskovat podklady shromazdene na VF v tematu X.sjezd,pred,prubeh,po a nasledky(snad jsem to nepopletl) ma svaz,pokud opet zahraje mrtveho informacniho brouka dalsi potize.Se Vcelpem jednoznacne,at obchoduje cesky med(skutecny) a ne to co kdo priveze,jestli je to nerealne,at neobchoduje vubec..A co se mne tyka,ja kandidovat nemohl.Na sjezd jsem jet nechtel.Vsiml jste si urcite,ze svazu prchaji mladi funkcionari a zustava mlcici vetsina,kterou nezajima nic?Proc?Otevrte svazovy web,prvni co najdete DOTACE! Proc ne vcelareni,vcely a dotace az v zadu??? Co dotace,to pruser...Bez nich to nepujde??Venujme se vcelareni a ne sbirani dotaci,ubude spousta "clenu" a spolkovani bude mit znovu smysl.Takhle ho ztraci v obhajovani ekonomickych propletencu a lobovani zajmovych skupin..A clenum je vse jedno...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67677


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 15. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677)

Mimochodem doteď je na svazovém webu pouhá krátká zprávička. Tam už mělo být video z průběhu sjezdu, jasně jsem z jiné planety.
---------------------------

Kdo nečte Blesk, ví kulový.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67678


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 15. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677)

Výsledek sjezdu dle všeho, byl jako vždy velmi pečlivě připraven. Už před 10ti lety byly informace o nominaci p. Machové po p. Peroutkovi. ČSV Praha Křemencova je v podstatě rodinný podnik.

Otázky pro oddržení organizací jsou:

Vlastní stanovy?
Systém napojení na MZe kvůli D1?
Pojištění proti úrazu?
Svépomocný fond?
Nadsystém pro národní včelařský rejstřík a data.

Stanovy jsou dány spolkem. Systém napojení je otázkou, protože pokud nebude mít ČSV odhaduji více už jak 80% ZO pod palcem, musí MZe navrhnout změnit zákon a vytvořit Včelařskou kancelář a úředníka na plný úvazek, který by zpracovával D1 od menších celků coby sumární žádosti pro Národní dotaci.

Stanovy schvaluje a kontroluje pokud se něco nezěnilo, Min. vnitra.

Úrazové pojištění je otázkou kolik by stálo jedno včelstvo, výše pojistného se počítá podle počtu chovaných včelstev. Lze vyjít s pojistky č. 79995053-10 ze dne 20. 12. 2000 v ČP a najít schopného agenta, který nabídne stejné podmínky.

Svépomocný fond je podle mého názoru opět korunová záležitost. Je docela možné, že i stávající výše co se dnes odvádí do Prahy, uspokojí a pokryje potřeby plnění, na nějaké oblastní úrovni.

Restruktualizaci ZO a OV neovládám, ale kroniky v ZO jsou a pokud jde o jeden zápis, že se spolek přejmenoval, je dostatečná informace.

Takže teď jen aby se toho někdo chopil a pracoval pro stále nespokojené včelaře, což je také velký problém tak činit.

Je také možná idea nepolitické preorganizační struktury, žeby mohla vzniknout jako kopie a stínová svazová organizace se stínovými funkcemi, vní by byl tak schopný analytik a procesní odborník, který by nabídl jak MZe, tak SZIF, tak samotným ZO a OV, systém, který pokryje plně požadavky, které nyní jsou potřebné coby svazový komfort, ale na úrovni systémové informační služby ovšem jako zajištění zázemí na alternativní úrovni. Takový systém by mohl bezproblémů různých byrokratických překážek fungovat místo Křemencárny a v jistém smyslu ji plně nahradit.

_gp_


.........
JosPr (46.135.223.8) --- 14. 12. 2015
Re: sjezd (67671)

Nevsiml jsem si Vasku,ze bych kydal hnuj.Vysledek voleb je pro mne prekvapenim,ale respektuju ho,byt ma nova pani predsedkyne slaby mandat,ale ocenuju,ze nebylo hlasovano "jednotne".Koho si nominovala a nechala schvalit,a jestli nejaky blesk zacne otiskovat podklady shromazdene na VF v tematu X.sjezd,pred,prubeh,po a nasledky(snad jsem to nepopletl) ma svaz,pokud opet zahraje mrtveho informacniho brouka dalsi potize.Se Vcelpem jednoznacne,at obchoduje cesky med(skutecny) a ne to co kdo priveze,jestli je to nerealne,at neobchoduje vubec..A co se mne tyka,ja kandidovat nemohl.Na sjezd jsem jet nechtel.Vsiml jste si urcite,ze svazu prchaji mladi funkcionari a zustava mlcici vetsina,kterou nezajima nic?Proc?Otevrte svazovy web,prvni co najdete DOTACE! Proc ne vcelareni,vcely a dotace az v zadu??? Co dotace,to pruser...Bez nich to nepujde??Venujme se vcelareni a ne sbirani dotaci,ubude spousta "clenu" a spolkovani bude mit znovu smysl.Takhle ho ztraci v obhajovani ekonomickych propletencu a lobovani zajmovych skupin..A clenum je vse jedno...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67679


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 15. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679)

http://www.vcelarskeforum.cz/tema-Jak-jsme-se-odloucili-od-CSV-aneb-navod-pro-zdatne-a-pokrocile?pid=128802#pid128802

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67680


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.183.8) --- 15. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680)

Neni to spis tunel nez navod pro pokrocile??? JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67681


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jiri (93.99.42.4) --- 15. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681)

No je to hnus... CSV bude jen opravdu pro otrlé s kachním žaludkem... a paní machové by se opravdu neměl zapomenou nepovedený prodej Včely předboj jejímu chlebodárci z hnutí ANO a pošlapání práv bývalému zaměstnavateli (ČSV) s neschopností bránit jeho práva....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67682


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

KaJi (194.228.32.79) --- 15. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681)

Neni to spis tunel nez navod pro pokrocile??? JosPr.
------

A co by se mělo tunelovat? Většina organizací nic nemá a ti co něco mají to po Silvetru prý už mít nebudou.

Prosím o nějaký náznak co by s mohlo tunelovat, aby mohl mít člověk obavy před tunelováním.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67683


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

KaJi (194.228.32.79) --- 15. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682)

Jiří:
pošlapání práv bývalému zaměstnavateli (ČSV) s neschopností bránit jeho práva....
-----

V Blesku tvrdí že takové měla zadání - tedy udělat tak smlouvu o prodeji Včely.
V tomto bych se jí zastal, snad měla nějaké nadřízené, někoho si snad volíte do čela - PUV/PRV, né???? :-)
A je taky UKRK, UV/RV a Sjezd jako nejvyšší orgán. Od té doby zasedal 3x.

Karel

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67684


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.17.242) --- 16. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683)

Takhle prevadet majetky muzou jenom Ti co maji nic nebo jeste min.Rozdelit finance na dohody,vratit je zpatky,15% pryc.Majetek prodat a koupit zpet.Dane z prevodu memovitosti tam,zpatky,prevody hospodarskych zarizeni,poplatky,registrace,papirovani atd,atd.Dalsi prachy fuc,nehlede na prevod pasivniho clenstva...Dik za navod,jak se pripravit o cast majetku..JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67685


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.17.242) --- 16. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683)

A ze bych se po silvestru probudil a v dokladech byl jako majitel svaz,misto Z0 CSV??? Spis bych si pral po silvestru o polovinu clenu min,pak by to mozna zacalo znova bavit...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67686


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.143.1) --- 16. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685)

Jak jsem vyrozumel z "tematu" pro pokrocile" na VF tak,ZO MB porad existuje,byt s malo cleny a bez majetku,dosud ji nezlikvidoval likvidator podle stanov.Osirelym clenum tedy staci doplnit pocet clenu podle stanov CSV na platny pocet a domahat se vyvedeneho majetku,nebo se nechat zrusit,nic prevest na OO,ktere rovnez muze pozadovat podil sirotku a argumentovat oloupenim clenu,navic v obou pripadech maji narok na pravni zastoupeni svazu.Nerikal bych hop,dokud jsem nepreskocil...Mohla by z toho byt soudni tahanice na radu let s vysledkem nejistym....JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67687


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.17.246) --- 16. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684)

KaJi: "v Blesku tvrdi".Jo jo,v Blesku tvrdi,co jim kdo nakuka,bohuzel se neopiraji o zdroj informaci (patricny zapis,povereni,usneseni)..Je to jen verze mozneho prubehu a takovych verzi muze byt nescetne,aby odpovidaly predpokladanemu zaveru.Jako v detektivce,na zacatku 10 moznych pachatelu,na konci 1,nebo taky zadny,pac to byla sebevrazda..Predboj je ukladna vrazda nebo ekonomicka sebevrazda nebo nestastna souhra nebo nepochopeni prechodu ze socialistickeho hospodareni do kapitalismu?JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67688


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 17. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687)

Jak jsem vyrozumel z "tematu" pro pokrocile" na VF tak,ZO MB porad existuje,byt s malo cleny a bez majetku,dosud ji nezlikvidoval likvidator podle stanov.Osirelym clenum tedy staci doplnit pocet clenu podle stanov CSV na platny pocet a domahat se vyvedeneho majetku,nebo se nechat zrusit,nic prevest na OO,ktere rovnez muze pozadovat podil sirotku a argumentovat oloupenim clenu,navic v obou pripadech maji narok na pravni zastoupeni svazu.Nerikal bych hop,dokud jsem nepreskocil...Mohla by z toho byt soudni tahanice na radu let s vysledkem nejistym....JosPr

-----
STarý spolek nezanikl, jen nemá čelny.
Nový vznikl znova, takže co se dalo vyvést do noého a jak?
ZO co znám mají v majetku jen velkou bednu formulářů, plechovou kasu která je plná jen než se vybere a pošle do Prahy a pak pár korun na účtě jako rezervu na výročku.

POkud vznikne nový spolek, tak má hned na účtě podstatně víc peněz, protože pokud vybírají 200 na člena a 30 na včelstvo, tak při 120 členech 36 000 a pokud 1000 včelstev
tak dalších 30 000.
Předplatí jim Moderního včelaře za cca 40 000, za 5 000Kč pojistku a zbytek mají v kase. A nemusí do členů vybrat ani korunu navíc jako ZO co chtějí mít stejné peníze v kase, když ty první vybrané pošlou nahoru.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67689


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 17. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688)

KaJi: "v Blesku tvrdi".Jo jo,v Blesku tvrdi,co jim kdo nakuka,bohuzel se neopiraji o zdroj informaci (patricny zapis,povereni,usneseni)..Je to jen verze mozneho prubehu a takovych verzi muze byt nescetne,aby odpovidaly predpokladanemu zaveru.Jako v detektivce,na zacatku 10 moznych pachatelu,na konci 1,nebo taky zadny,pac to byla sebevrazda..Predboj je ukladna vrazda nebo ekonomicka sebevrazda nebo nestastna souhra nebo nepochopeni prechodu ze socialistickeho hospodareni do kapitalismu?JosPr

-------------
Za Á je trapný že ty informace co považuješ za nutné jako členové nemáte a ami nechcete vědět.
Za B V Bleksu to tvrdí paní Machová v rozhovoru - snad si jej nevymysleli.
Takže stačilo vzít 15Kč jít do trafiky a přečíst a mít víc informací jak za půl roku od ČSV a ne plkat tady hypotézy o nověřených informacích.

Taky tam píšou, že původní termín auditu ve Včelpu byl plánován do konce června 2016. A to se dá ověřit, že to je pravda.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67690


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.5.251) --- 17. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689)

Podobnost jmen odvolane dozorci rady se jmeny v novem RV ciste nahodna...Opet vysmech clenum? Vlastne ne,kdo by se zajimal,kdo v nem je..Jo,jo,clen se ma zrici aktivit,ktere by poskozovali dobre jmeno svazu..Tudiz lajda byt muze,ale musi mit ten spravny pohled na vec..Kdo by cetl jakesi usneseni...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67691


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.229) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690)

A tady další "neověřené" informace z Blesku. :-)

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/362553/kaufland-a-globus-konci-s-vcelpem-jurecka-slibuje-vice-kontrol-a-mene-dotaci.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67692


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.81.3) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692)

Prvni dusledky ztraty duvery.Jen tak dal...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67693


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin H. (109.80.192.176) --- 18. 12. 2015

Ze všech dostupných informací je jasné, že Včelpo jako podnik ztratilo značku. Buďto se podnik zavře úplně (nepravděpodobné), nebo se bude nakupovat opravdu český med (od včelařů přes 100kč), a prodávat za 200kč, čímž klesne odbyt a pojede se odzačátku. Prostě je to krach a navázat se může jen na tu zdravou část - český med od včelařů za drahý peníz.

Jestli ale bude velkovýroba pokračovat dále, bude silně poškozena značka Český med a svaz má nakročeno k definitivnímu rozpadu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67694


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692)

Snahy o odvolání ředitele mezi delegáty sjezdu byly, ale neúspěšné. Ze 104 hlasujících byli pro odvolání pouze 2, proti 94 a zbylých osm se hlasování zdrželo.

Více na http://www.blesk.cz/clanek/testy-sladke-medy/361832/cesky-svaz-vcelaru-povede-sefka-s-ulepenou-minulosti-reditel-vcelpa-ale-odvolan-nebyl.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy

Proboha, kdo nás to vlastně na tom sjezdu zastupoval???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67695


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(109.75.0.10) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692) (67695)

??? Naivní staříci co se v současném světě přestávají orientovat ???
A možná při tom zůstalo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67696


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Svoboda (90.179.69.31) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692) (67695)

Včelaři, kteří uvažují.
Vy jste skupina, která má zájem co naši dědové a otcové vybudovali, zničit a rozkrást.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67697


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692) (67695) (67697)

Co naši otcové a dědové vybudovali už dávno rozkradli a zničili ti, co v tom budou dále pokračovat po svém zvolení na tomto posledním sjezdu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67698


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.182.255) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692) (67695) (67697)

Nasi dedove a otcove by se nejspis divili,jak se z toho,co vybudovali,plati pokuty,penale a za cesky med nasi vcelarsti podnikatele vydavaji kde co,hlavne,ze to sype do kasicek...A nepochybuju,ze by za to tem,co "si hlidaji svoje prasatko,aby jim ho ta vcelarska holota nesezrala cele" poradne nakopali do riti...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67699


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Petr (109.81.210.240) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691)

Ale no tak chlapi, nechte toho mudrování. Někde jsou na sebe právem hrdí:
Na X.sjezdu ČSV byly zvoleni do nejvyšších orgánů ČSV zástupci naší OO Benešov. Mgr.Jarmila Machová -předsedkyně , MVDr. Miloslav Peroutka CSc.- místopředseda, MVDr.Josef Holejšovský CSc.-člen PRV.
Jménem předsednictva a všech členů OO CSV Benešov jim blahopřejeme ke zvolení a přejeme hodně zdraví a pevné nervy. Při plnění náročných úkolů, které jsou postavené před české včelařství , jim budeme nápomocni a všestranně je podporovat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67700


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.37.251) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700)

Ono je celkem jedno,kdo odkud je.Zarazejici je,ze v novem RV je predseda odvolane dozorci rady Vcelpa,dalsi clen je v zaloze revizni komise.Prekupnik,ktery figuroval u prvnich dvou jmen dodavek antibiotik je ZNOVU clen RV !!! Osobni odpovednost za ostudu zadna !!! Tohle Vam pane Svobodo nevadi ???Funkcionari ZO zvazuji odchod ze svazu,to Vam taky nevadi? Svaz za zady clenu podporuje prekupniky s medem,taky v poradku?Pokuty,penale,taky o.k.? Z penez obycejnych clenu,mych i Vasich?Taky O.K.???JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67701


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.37.251) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701)

A kdyz uz jsme u dusledku sjezdu,bude treba v zakladnich organizacich vyvezt vetsinu vcelstev ze svazu,tak aby clenovi zustala 3 vcelstva na pokryti poplatku svazu a zbytek prepsat na manzelky,potomky a sourozence-necleny svazu.Organizovanost klesne nekde k 60 % a pocet vcelstev ve svazu ke 30 %.Kdyz se svaz chova jako krivak ke clenum,nezbyde clenum nez to svazu oplatit stejne.A rozhodne neodchazet,ale PROBUDIT CLENSKOU ZAKLADNU a trpelive clenum vysvetlovat,co jim svaz dava,ale taky BERE...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67702


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pedro (46.227.14.42) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700)

Právem hrdí ... 😂
... hrdí na to kam vedou české vcelarstvi. Do totálního kolapsu.
Pn.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67703


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67703)

Nesouhlasím, jen je vede k obrození prostřednictvím kolapsu jedné nedílné složky národní fronty co po revoluci stále přežívá.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67704


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.234) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702)

A kdyz uz jsme u dusledku sjezdu,bude treba v zakladnich organizacich vyvezt vetsinu vcelstev ze svazu,tak aby clenovi zustala 3 vcelstva na pokryti poplatku svazu a zbytek prepsat na manzelky,potomky a sourozence-necleny svazu.
JosPro

---------
Nechápu důvod a hlavně přínos takové "kulišárny".

Pokud nemám žaludek být tam kde se děje něco s čím nesouhlasím, tak snad vystoupím, nebo tam jsem. se bojíte udávání nebo čeho, nechápu.
V konečném důsledku je to i lacinější jak nějaké ulívání včelstev.
Když si vezmu kolik jsem měl k dipozici na "charitu" za 10 let od 8.Sjezdu po Včele. :-)
Tedy od Včely k Včelpu.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67705


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.17.233) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705)

Kulisarna? Kdo rad operuje a vyjednava diky %? Zkrotne,az je nebude mit? Zacne si clenu vazit a ne je ignorovat? Utect neni reseni,svaz ma smysl.Ale ne takhle..Utrzene spolky si stejne budou hledat nejake zastreseni,kazdy bude mit svoje vize a priority,svoje predstavitele vedome sve vyjimecnosti a spravneho pohledu na vec.A dopadne to nemlich stejne.Potahnou za sebou cleny,kteri zlenivi prilisnou peci,projevi se generacni problem s dalsi generaci zarputilych "stariku",a deni pujde opet po spirale.Lidi jsou jenom lidi....JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67706


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.3.4) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705) (67706)

Ps:u nas se rika "Cert spolky zalozil,ale nemiloval...Nepamatuju,ze by nekdy ZO neclena udavala na veterinu,po neclenech je nam prd,jejich vcelareni je jejich vec.A na to,aby clovek spokojene vcelaril,ani zadny spolek nepotrebuje...JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67707


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.234) --- 20. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705) (67706)

Kulisarna? Kdo rad operuje a vyjednava diky %? Zkrotne,az je nebude mit? Zacne si clenu vazit a ne je ignorovat? JoPro

------------
No právě - člen se třemi včelstvy je stejný jako s 500.

Oni zastupují včelaře, 9x%,takže to pak nechápu už vůbec.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67708


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.10.15) --- 20. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705) (67706) (67708)

Kazdy si Karle muze vybrat cestu,kterou se vyda.Ac je moje duvera ve svaz na bodu mrazu,respektuju vuli vetsiny vyboru ZO zustat ve svazu,vcelarit si na urovni ZO po svem a jak uzname za vhodne,ze svym majetkem (na rozdil od jinych,co maji jen bednu na papiry a skladaji se na klobas).A jak si to udelame,to je nase vec,nasich clenu,a ne ochrancu prekupniku s medem na Kremencarne..JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67709


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.234) --- 20. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705) (67706) (67708) (67709)

To si buď (buďte) kde chceš, jen mně přišlo nelogické propagovat akci: zůstat a jen vyvést včelstva aby se z nich nemuselo platit.
To pomůže jen kasičce, jinak ničemu.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67710


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

mirek (90.177.195.18) --- 20. 12. 2015
sjezd

Já osobně ze svazu vystoupím na dotacích a léčivu se nic nezmění, to zajišťuje ZO se kterou se domluvím a jim zaplatím jejich příspěvky bez příspěvků čsv. Akorát nebudu podporovat ty vyžírky nahoře, protože vždycky se musí někdo obětovat a ZO řídit, potom stačí pár členů. ZO je označení základní a ne jak to Ti šmejdi teď předělali že jsme jejich pobočci a oni nás založili. Přeji všem veselé vánoce hodně zdraví a štěstí se včeličkama.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67711


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

vsusick (89.102.167.178) --- 20. 12. 2015
Re: sjezd (67711)

Máte možnost se angažovat a dostat nahoru. On o to až takový zájem není.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67712


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.222) --- 21. 12. 2015
Re: sjezd (67711) (67712)

Máte možnost se angažovat a dostat nahoru. On o to až takový zájem není.
-----------------

Trochu demagogické, ne?

Organizace kde jednoho člena RV lze vybrat z >700 členů a člena PRV z cca 10 000 (tedy 5 lidí z 53 000) snad nemůže být závislá na tom, jestli se nějaký Mirek bude drát nahoru.

Za těch 25 let kdy je to jen na ČSV a ne na Národní frontě (která do toho kdysi mluvila) máte jistě nastavený systém a stanovy které podporují talenty a vytahují schopné ze zdola od RV a ještě výš a zajišťují obměnu nejméně na úrovni 30%, ne? :-(

Nebo to pravdu čeká až se nějaký Mirek rozhodne vyvolat puč a půjde za kariérou?

Karel

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67713


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

vsusick (89.102.167.178) --- 21. 12. 2015
Re: sjezd (67711) (67712) (67713)

Jistě, ale ten talent o sobě musí dát vědět. Tedy začít pracovat v ZO, nechat se v ZO se delegovat na okresní konferenci atd. Není o tom, že se nahoru dostane za rok. Ale není to o tom nadávat jaká holota jsou ti co jsou právě nahoře a přitom sedět doma za pecí a nedělat nic. To je typicky české.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67714


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 21. 12. 2015

Na okresní konferenci se dostanete, ale dále už je to zabetonované.... Proto jsou v RV někteří desítky let(ti trvale tutlají staré i novější průsery) a jen pár "čerstvých", kteří se ale nenamáhají se do minulosti ohlédnout. Potom z toho vyleze tak tristní výsledek.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67715


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 21. 12. 2015
Re: (67715)

Ten výsledek neni tak špatný. Většinová senilita a neschopnost RV pochopit stav a realitu konečně otevřela oči MZe a SVS a spousty těm aktivnějším členům. Konečně někdo pochopil, že tudy cesta nevede.
Jsem pro další pokračování této politiky RV a PRV vedoucí k totálnímu zhroucení svazu a jeho vystavění na nových principech - to je rovnoprávných spolků.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67716


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (194.228.11.14) --- 21. 12. 2015

Přesně tak, přes okres se nedostaneš a pokud snad ano, tak musíš mít ty "správné" názory a vyhovující kádrový posudek. Ale vidím v tom naději, že právě tohle svaz položí. Počkejte, až sáhnou některé organizaci na jejich spolkový dům, nebo tak něco. Ono myslím bude stačit zase nějakej účelovej příspěvek do SF.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67717


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.32.254) --- 22. 12. 2015
Re: (67717)

Takhle tragicky bych to neviděl,ale je to dost rozšířeny názor.JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67718


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.206.251) --- 22. 12. 2015

Dnes krasny prolet,alespon přijde člověk na krapet jine myšlenky.JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67719


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 22. 12. 2015
Re: (67717) (67718)

To není názor, ale ověřená skutečnost. Před pěti lety, když jsem skončil Nasavrky, jsem chtěl pohnout s tristní úrovní tamního vzdělávání. No a do komise pro vzdělávání to lze jen přes RV. Jak to dopadlo je nasnadě.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67720


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (194.228.11.39) --- 22. 12. 2015
Re: (67717) (67718) (67720)

Ano, to je realita. Realita je také to, že to tady probíráme, jsme naštvaní, ale ti vyvolení nahoře se nám jenom smějí. Co konkrétního s tím můžeme udělat? Co navrhujete? Nemusíme být v tom jejich (našem) spolku. Ozveme se alepoň o schůzi? Sepíšeme petici ministrovi? Hodíme na někoho deku? Budeme posílat nepříjemné dotazy do časopisu? Založíme odboj? Co můžeme udělat, co můžeme zmněnit?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67721


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (194.228.11.39) --- 22. 12. 2015
Re: (67717) (67718) (67720) (67721)

No, ještě mne napadá, co takhle podat návrh na vyloučení některých členů z ČSV? Třeba na Peroutku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67722


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.235) --- 22. 12. 2015
Re: (67717) (67718) (67720) (67721)

Ano, to je realita. Realita je také to, že to tady probíráme, jsme naštvaní, ale ti vyvolení nahoře se nám jenom smějí. Co konkrétního s tím můžeme udělat? Co navrhujete? Nemusíme být v tom jejich (našem) spolku. Ozveme se alepoň o schůzi? Sepíšeme petici ministrovi? Hodíme na někoho deku? Budeme posílat nepříjemné dotazy do časopisu? Založíme odboj? Co můžeme udělat, co můžeme zmněnit?
---------------

Dobrá otázka. Sice pozdě, ale přeci. :-)

Pořád jsem doufal, že můj odhad o stádu co na sobě nechá dříví štípat je mylný. Nebyl. Bohužel. Není mým zájmem aby tady pořád překážel mlčící balvan.

Máte přeci internet, na rozdíl od situace před deeti lety již i majlové adresy atd.

Takže petice, protesty, dotazy, dopisy,. články, web, iniciativy, konference (přeci vám to nemusí všechno posvětit shora, ne? :-) Můžete si udělat vlastní schůzi o problémech. ). Co vám brání se angažovat pro blaho včelařství, když věříte v nutnost další existence jednotného Svazu?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67723


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

patapufa (195.113.123.86) --- 23. 12. 2015
Orientace ulu

Dobrý den. Chystám se na jaře začít včelařit a zrovna řešim umístění včelnice. Někde jsem se dočetl, že ideální je jižní či východní orientace česen. Byl by vyhovující okraj smíšeného lesa s výletem na západ, kde je velké pole? Pokud je tento dotaz úplně mimi mísu, tak se omlouvám. Patapufa.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67724


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Petr (109.81.210.142) --- 23. 12. 2015
Re: Orientace ulu (67724)

No to víš, občas od západu fičí, zvlášť když to není v zákrytu. Když ale vezmeš v potaz kočovné vozy s úly na obou stranách, tak se orientují východ - západ. Škoda, že se nezeptáš, jestli máš také vstoupit do svazu včelařů. Přečti si příspěvky dva týdny zpátky a bude ti jasné, že ne.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67725


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin H. (109.80.192.176) --- 24. 12. 2015

Dneska není moc dobré dávat včelstva přímo k poli. Zemědělci stříkají chemií třeba obilí a ráno tu včely létají pro vodu a můžou z toho být úhyny létavek.

Pro začínajícího je ale dobré mít včelstva nejlépe na zahradě až je má na očích a pozoruje a učí se. Vzdálenější stanoviště vyžadují více zkušeností.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67726


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 24. 12. 2015
Re: Orientace ulu (67724)

Víc než umístění česen je podstatné mikroklima toho místa a zdroje snůšky v okruhu kilometr 2 kilometry jako silné snůšky a potom v okruhu do 5 kilometrů jako ještě dosažitelné snůšky.
Nesmí tam být příliš větrno neboli to být někde na otevřeném kopci stejně jako to nesmí být úplně dole v údolí, kde přes zimu teče studený vzduch z kopců a v létě se tam drží zima a vhko.
Nesmí tam být příliš sucho, aby včelky , pokud pár dnů neprší, nemusely létat pro vodu kilometr stejně jako to nesmí být hned u velké vodní plochy nebo bažiny, kde včelky často splete vodní hladina nebo nad ní musí hodně létat a srazí je do vody vítr a kde jde na jaře z vody zima. Nesmí to být na úplně otevřením místě, kde od rána do večera praží na úly slunko, protože se úly v létě přehřejí stejně jako to nesmí být kdesi hluboko v lese nebo v rokli nebo pod skalami obrácené na sever, protože tam je po většinu dne málo světla a vhko, včely pozdě vylétávají a brzo končí se snůškou. Nesmí to být na místě, kde na jaře se dlouho drží sníh, protože to zpožďuje první prolet a způsobuje, že včely v zimě nevyužijí krátkodobější oblevy k proletům a nesmí to být na místě, kde široko daleko sleze sníh jako první, protož to vyžene včely ven v době, kdy venku ještě nic není a spousta jich uhyne na okolním sněhu. atd atd.
nesmí = není vhodné.
Asi 5 -10% běžné krajiny je z výše uvedených důvodů velice nevhodných pro včely, asi 5 - 10 % je pro včely hodně vhodných, ale často ty místa včelař nevlastní a není možné sehnat povolení majitele pro umístění včelstev nebo tam není přístup a všechny by se třeba muselo tahat v rukách třeba stovku metrů. Ve zbytku krajiny se včely dají umístit.
Musí tam taky být dobré "mikrozlodějské" podmínky neboli volně postavené úly neviditelné z frekventovaných veřejných cest nejsou navštěvovány zloději nebo vandaly častěji než řekněme jednou za rok, dva roky.....
Pro začátečníka je nejlepší ta vlastní zahrada, pokud není na extrémním místě. Případně později kočování přes léto převážením úlů na přívěsném vozíku.
Co se týká umísťování u polí, podle mně to chce úmísžovat od pole aspoň 5 metrů. Většinou je pole pro včely mrtvé území, kde nic není, protože plevely jsou vybity herbicidy a řepka je ošetřována insekticidy s přidaným odpuzovačem včel, takže dnes obvykle na řepku létají jen minimálně.
Záleží asi hodně na zemědělci, pokud na agrochemikáliích nešetří, dodržuje pravidla a do kvetoucích porostů ještě používá odpuzovače včel, stačí jen zajistit, aby postřiky nešly na úly a jejich bezprostřední okolí. Pokud zemědělec používá nějaké levné falšované agrochemikálie, míchá a dávkuje všelijak, chce to být od pole aspoň 100 - 200 metrů.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67727


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (85.71.180.241) --- 25. 12. 2015
Svátky

Krásné Vánoční svátky a Šťastný Nový rok všem přispěvatelům konference.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67728


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

patapufa (80.250.14.171) --- 26. 12. 2015
Re: Orientace ulu (67724) (67727)

Mnohokrát děkuji za vyčerpávající odpověď.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67729


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Franta (83.208.98.40) --- 29. 12. 2015
Moučkový cukr

Přátelé, jsem na této konferenci poprvé. Prolistováním jsem nenašel nic o ošetřování včelstev moučkovým cukrem.
Blíží se doba, kdy bude možné tento způsob použít. Můžete někdo říct jaký je nejlepší způsob aplikování cukru do včelstev a jaká je spotřeba cukru na včelstvo.

Děkuji Franta

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67730


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 29. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730)

Ta věc mne nezaujala, ale co vím, že jsou několikeré postupy.

K dosažení diagnostiky zamoření smetením vzorku určitého počtu včel z plodových plástů. Nasypat cukr do nádoby - láhve např na med, přemést přes smyk to určité množství včel z plodových plástů na ten cukr do lahve, hbitě zašroubovat a protřepat. Včely vypustit a spočítat v cukru počet roztočů. Výhoda oproti smyvu je neusmrcení včel.

Druhá varianta je coby doplňkový a alternativní postup boje proti roztoči vedle nařízeného ...

Pořídí se speciální cukrovací sítko na buchty, vloží se podložka do úlu, včelstvo se celé pečlivě zacukruje tím posypátkem a podložka se po nějaké době vysune a odstraní i s roztoči.

Ještě je třetí alternativa k druhé, pro větší chovy, jde o aplikaci cukru něčím jako fixírkou nebo pískovacím zařízení a stlačeným vzduchem, jde v principu o aplikaci práškováním za pomoci kompresoru. Podrobnosti neznám, ale někde to tu je na konferenci bylo nebo to je v archivu staré konference z roků okolo 2000. Ktomu slouží důvtip a schopnost vyhledávat na internetu informace.
_gp_
............

Franta (83.208.98.40) --- 29. 12. 2015
Moučkový cukr

Přátelé, jsem na této konferenci poprvé. Prolistováním jsem nenašel nic o ošetřování včelstev moučkovým cukrem.
Blíží se doba, kdy bude možné tento způsob použít. Můžete někdo říct jaký je nejlepší způsob aplikování cukru do včelstev a jaká je spotřeba cukru na včelstvo.

Děkuji Franta

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67731


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 29. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730) (67731)

Moučkový cukr je dobrý tak na medocukrové těsto a na diagnostiku, ale cukrování včel nemá vůbec, ale vůbec žádný efekt. Kdyby to fungovalo, tak už to je doporučované doplňkové ošetření. Vyzkoušej a uvidíš!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67732


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.41.1) --- 29. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730) (67731) (67732)

Zkus nagooglovat Svitkova metoda.JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67733


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vala Franti�ek (85.207.12.226) --- 30. 12. 2015
kniha

Nevíte někdo, kde se dá koupit český překlad APITERAPIE od ing.Demetera?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67734


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.99.69.80) --- 30. 12. 2015
Med

Nabízím domácí med od vlastních včelstev. Slunečnicový, řepkový a smíšený med ve 40 kg bal. nebo v 200 l sudech 1kg / 120,- kč Hodonín , mob. 792363481

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67735


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 30. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730) (67731) (67732) (67733)

Metoda je to zajímavá, ale co ty popisované tisíce roztočů. Asi to moc nefunguje. O cukrování včelstev jsem četl někdy v roce 98 nebo 99 už si nepamatuji přesně. Od té doby se s tím nic nového neudálo. Ono když někde něco náhodně funguje, tak to není zárukou pro hromadné používání. Zlato také zkoušeli vyrábět ze všeho možného a nikomu se to nepovedlo. Zatím nám funguje opatrné používání té proklínané chemie, tak buďme také opatrně rádi za alespoň za ní.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67736


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.31) --- 31. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730)

Přátelé, jsem na této konferenci poprvé. Prolistováním jsem nenašel nic o ošetřování včelstev moučkovým cukrem.

-----
Jseš na blbém místě, hledej jinde:

https://www.youtube.com/results?search_query=sugar+dusting+bees


I když i tady něco bylo:

https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=varo%C3%A1za%20mou%C4%8Dkov%C3%BD%20cukr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67737


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mr Carter Collins (116.202.144.140) --- 2. 1. 2016
Quick loan offer

Zdravím vás všechny,


Hledáte podnikatelský úvěr, osobní půjčky, hypotéky,
auto úvěry, studentské půjčky, konsolidace půjček,
nezajištěného dluhu,
rizikového kapitálu, atd. Nebo budete potřebovat úvěr u banky
nebo finanční
instituci pro jeden nebo více reasons.You na správném místě pro
úvěrové řešení! Jsem soukromý věřitel, který ustanovení
úvěry společnostem a
lidé v nízké a cenově úrokovou sazbou ve výši 2,5%. Máte zájem?
Kontaktujte nás za účelem sledování zpracování úvěru a
Transfer do 48 hodin

Kontaktní e-mail: cartercreditunionoffer.link/=/gmail.com

APLIKACE

Jméno:
Datum narození:
Sex:
Postavení:
Adresa:
Město: Tempe
Stát / Provincie:
PSČ:
Země:
Telefon:
E-mail:
Cíl státní úvěrové:
Částka půjčky:
Půjčka Doba trvání:
Čistý měsíční příjem.
Napište nám na (cartercreditunionoffer.link/=/gmail.com)
Vrať se ke mně co nejdříve s podrobnostmi o výše uvedené
Pro více informací.
Doufám, že to slyším od vás.

Pozdravy
Pan Carter collins

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67738


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 2. 1. 2016
Re: Moučkový cukr (67730) (67731) (67732) (67733) (67736)

Já bych řekl, že to je metoda poměrně nespolehlivá. Prašnost moučkového cukru totiž obrovsky záleží na vlhkosti prostředí. Pokud je vlhkost nad 80 % moučkový cukr jakožto hydroskopická látka vlhne a prach se shlukuje, takže nepráší. Na každé další ošetření se může vzít pokaždé nový moučkový cukr, ale stačí aby bylo někdy v létě po týden hodně deštivé a zároveň teplé počasí a slabě navlhnou i kilovky cukru už v prodejně. Běžný spotřebitel to nepozná, protože tam jsou protihrudkující přísady, ale roztoč na snížené prašnosti cukru ano.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67739


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.188.231.5) --- 3. 1. 2016
Re: Moučkový cukr (67730) (67731) (67732) (67733) (67736) (67739)

Jedna polévková lžička na včelstvo nasypaná do kuch. sítka a potřepat nad včelstvem do uliček. Takže nějaké hrudky nevadí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67740


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Miroslav (79.142.150.115) --- 4. 1. 2016
včelaření

Kurs včelaření

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67741


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.99.69.80) --- 4. 1. 2016
propolis

Nabízím vytěžený propolis se stropních polynetových sítí. (sypký) 3,9 kg - 3900,-kč. Okr.Hodonín, kontakt: 792363481

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67742


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavla (194.12.44.90) --- 9. 1. 2016
KNIHA APITERAPIA

Pane VELA tuto knihu koupíte zde:
http://www.martinus.sk/?uItem=189591

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67743


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.99.69.80) --- 9. 1. 2016
Med

Nabízím domácí med od vlastních včelstev,smíšený v 200 l sudech (6 ks) 1kg / 100,- kč. Na přání v dekrystalizační komoře rozpustím a přecedím přes uhelon do Vašich nádob (+5,-kč /kg). Hodonín / JM kraj mob. 792363481

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67744


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(213.192.26.250) --- 10. 1. 2016
Antibiotika v medu (67744)

jdete s cenou pěkně dolů, příště bude zadarmo?m snad nejsou důvodem ANTIBIOTIKA. Dejte to do včelpa. Beztak nemaj co balit

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67745


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 10. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745)

Mirku tento med jsem včera viděl a chutnal, jde o ukázkovou farmu za kterou se nemusí majitel a PAN včelař a prodejce daného medu vůbec stydět. Cena medu jde dolů bo zákazníci ztrácí důvěru celkově v kvalitu nabízených medu a významně se projevují reakce které tady projevuješ.

Hanba tvé stařečské demenci. Spočítat daně si neumíš ale kdo má v medu antibiotika, nato jseš expert.
_gp_



>> (213.192.26.250) --- 10. 1. 2016
Antibiotika v medu (67744)

jdete s cenou pěkně dolů, příště bude zadarmo?m snad nejsou důvodem ANTIBIOTIKA. Dejte to do včelpa. Beztak nemaj co balit

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67746


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.89.9) --- 10. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746)

Nezaznamenal jsem,ze by nebyl zajem o med,nebo byl tlak od zakazniku na cenu medu,sam odhaduju,ze vydrzim nekde do konce unora a budu mit doprodano.Pro med v sudech plati jine podminky a i jina cena.Spatny vtip dat med do Vcelpa a celkem nerozum ho preprodavat,ale to je kazdeho vec.Celkem zajimavy nazor na situaci na trhu s medem ma APV v prosincovem zpravodaji.Jsem zvedavy,jak se podraz CSV na ceske vcelare projevi s odstupem casu. JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67747


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 10. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747)

Antibiotika v medu, stejně jako jiné zakázané příměsi v běžné koncentraci není šance poznat v medu podle chuti. Kdyby jo, tak už by to bylo velmi špatné, obrovsky vysoká koncentrace těchto nežádoucích látek.
Mnohem větší vliv na chuťové buňky při degustaci má způsob zpracovávání medu.
Podle mně i 200l sudy medu nyní naleznou bez problémů své kupce. Spousta včelařů v zimě 2014 - 15 ztratila včely a loni akorát vyráběla oddělky, ale nedělala med. Přitom med potřebují, aby neztratili pravidelné zákazníky.
Akorát to už nebude "prodej ze dvora", jenže kdo by to kontroloval?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67748


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.134.254) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748)

Podle zprav tv Nova primichaval med zamestnanec Vcelpa.A dle info te same reportaze,se nam svaz atomizuje,coz je hezky vyraz pro fakt,kdy jde neco pomalu,ale jiste do kytek.A paradoxne se tak deje opet za nezajmu prijemcu leciv a dotaci az pod nos a po sjezdu,ktery se snazil zakonzervovat myslenkove idee a postupy z let davno minulych.X.sjezd je vskutku historicky,takhle nadzvednout vcelarstvo se jeste nikomu nepovedlo..Trosku tapu,ktere,ze to RV povolilo Vcelpu balit med z venku,zapisy mlci.Informovanost clenu opet zadna,opet z nich dela svaz blbce? JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67749


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(217.117.209.107) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749)

Dobře víte, že RV se mlčí o ledačems co by členové vědět měli. V poslední době zákaz inzerce ve Včelsřství. Chybí k tomu oficíální vyjádření proč? Co je jza tím? A takových záležitostí je celá řada. V nový starý RV nemůžu mít důvěru i kdyby mně v kole lámali.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67750


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749)

Ten med ve Včelpu byl (těžko ho tam zaměstnanec přenášel přes vrátnici) a buď se vědělo, že je s ATB a v tom případě měl být okamžitě zlikvidován nebo dobře zajištěn, nebo se o tom nevědělo (a určitě ani dotčený pracovník a vtom případěo nějaké sabotáži nemůže být ani řeč. Je to další mlžení současného vedení, které navazuje na to předchozí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67751


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Petr Baudis (e-mailem) --- 11. 1. 2016
[ADMIN] Omluva vypadku

Dobry den,

nekolika emaily jsme v poslednich dnech byli upozorneni na nefunkcnost
emailove konference vcely/=/v.or.cz - nejde o emailovou konferenci jako
takovou, ale rozbil se system preposilajici prispevky z webu do emailu.
Na naprave jsme prave zacali pracovat, omlouvame se za neprijemny
vypadek. Nove prispevky, ktere jste propasli, si muzete precist na
http://vcely.or.cz/ .

                            Petr Baudis

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67752


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(217.117.209.107) --- 11. 1. 2016

Zpráva na Nově nemá příliš velkou hodnotu. Postrádám rychlé a přesné zprávy ze spolku. Ošlapují kolem toho, jako kolem horké kaše. Členové spolku snad mají právo na přednostní informaci a ne, aby se to nejdříve objevilo ve sdělovacích prostředcích a na webu ČSV nic. Asi platí, že starého psa novým kouskům nenaučíš.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67753


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

petr č.B. (88.101.82.216) --- 11. 1. 2016

časopis včelařství je prý dotovaný ze státního a proto platí zákaz placené inzerce a podle vyjádření ministra zemědělství M. Jurečky v BLESKU dojde k velkému snížení dotací v tomto oboru, ale poctivé včelaře prý trestat nehodlá. Nevím jaký včelí taneček bude dále,nemám představu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67754


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(217.117.209.107) --- 11. 1. 2016
Re: (67754)

Samozřejmě, že je časopis Včelařství dotován, ale jse o postatu, že nám hlavní spolek předhodí:je zakázáno a hotovo. takto si informace pro členy nepředstavuji.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67755


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Podhájecký (37.221.241.252) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750)

Udělám výjimku a odpovím na anonym. Pokud jste členem ČSV, tak máte asi hlavně špatného zástupce v RV a čtete nepozorně časopis Včelařství.
Tu inzerci v časopise Včelařství vysvětlovali. Dohledejte si to.
My jsme z RV a OO informováni celkem dobře. Na sjezd jsme poslali mladé zástupce a v RV máme také mladého zástupce. Pak nic nesvádíme na staré strejce, jak tady někdo psal. On to taky nikdo dělat nechtěl. Hlavně z těch starých. Naposledy Včelpo řešili dnes na zasedání RV. On Blesk to má vyřešené hned pro větší atrakci pro čtenáře. Právně to jde pomaleji a hlavně nejde jen tak střílet. Taky se měnilo vedení ČSV. Tím se to taky trochu pozdrželo. Nechci se jich zastávat, ale je blbost jenom pomlouvat. Nic není jednoduché a není to hned. ČSV podává trestní oznámení na neznámého pachatele. Mělo dojít k zamíchání sudů se sudy s Českým medem. Má se zlikvidovat asi 250 tun medu. Už nesmí do prodeje. To by mělo stát asi 2,5 miliónů. Měla by to zhruba pokrýt pojistka společnosti a zaměstnanců. Bude se vyšetřovat, od ředitele až po výkupce, kdo tam antibiotika dostal, protože by neměla být v žádném medu. Mohl to být i záměr. Ono to měření medu není jednoduché. Přesné měřidlo stojí prý několik miliónů. Na to Včelpo a ČSV asi nemá. Pokud se nepletu, tak to posílají na změření do Německa. Tady si ale jistý nejsem. Měřidlo něco přes sto tisíc existuje, ale zase neměří přesně a nemá cenu ho prý kupovat.
Nevím, co psal Blesk o MZ, ale pokud vím, tak na sjezdu řekl, že to poškodilo samotné včelaře. Peníze krátit nebude, protože by to zasáhlo samotné včelaře, kterých si váží. Chce ale, aby nové vedení ČSV rychle tuto věc řešilo. Nám samotným včelařům to jenom pomohlo. Zase víc spotřebitelů kupuje od včelaře. Krámů se už bojí jak čert kříže. Je potřeba si fakta zjistit. Víc se k tomu ale nemá cenu vyjadřovat. Pokud chcete mít trochu podložená fakta, tak si musíte počkat.
Tonda

>Dobře víte, že RV se mlčí o ledačems co by členové vědět měli. V poslední době zákaz inzerce ve Včelsřství. Chybí k tomu oficíální vyjádření proč? Co je jza tím? A takových záležitostí je celá řada. V nový starý RV nemůžu mít důvěru i kdyby mně v kole lámali.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67756


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.75) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756)

Předávání informaci tichou poštou z centra přes zástupce v RV dolů ke včelařům nemůže nahradit rychlé a seriózní zveřejnění na oficiálním webu. Má to i rizika vzniku různých nepřesností, polopravd, mýtů šířených dále ústní tradicí.

Mě se například nezdá, že by likvidace 250 tun medu stála Včelpo jen 2,5 milionu Kč. Je to 10 Kč na kilogram. Možná jsou tím myšleny jen přímé náklady na odvoz a likvidace ve spalovně. Hodnota tohoto medu je kolem 15 milionů a ten med musel někdo zaplatit dodavatelům. To se asi z pojištění zaměstnanců nezaplatí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67757


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.58) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756)

Podhájecký:
ČSV podává trestní oznámení na neznámého pachatele. Mělo dojít k zamíchání sudů se sudy s Českým medem. Má se zlikvidovat asi 250 tun medu. Už nesmí do prodeje. To by mělo stát asi 2,5 miliónů.
-----

Když budu mít ve firmě binec, pomotáme materiál a vyrobím zmetky tak na to zavolám Policii?
Nebo když mi obchodní patner dodá nekvalitní materiál a já jej nezkontroluji, navíc pomíchám do jiného výrobku a udělám z něj zmetky, tak taky to dám Policii?

To nebude Policie dělat nic jiného, než vyšetřovat.

Asi si dám zlepšovák, zrušíme u nás oddělení kvality a budeme volat Qolicii Policii na Qualitu.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67758


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.3.3) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67757)

Predavani info tichou postou je opravdu k nicemu. Na svazovem webu ani tuk,na emailu nemlich tak.Hlavne,ze prvni cesta vedla do Benesova... Vetsinu starsich clenu nezajimalo nikdy nic,ale posledni dobou pribyla rada mladych,kteri se ptaji a zatim je svaz nestacil "vychovat k spravnemu uhlu pohledu",o zaplaceni prispevku to si svaz rict umi,informovat o situaci,TO NE! K cemu potom svazovy web je? K svazove turistice nebo by mel aktualne informovat? JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67759


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67757) (67759)

Svaz je dobrý pro získání mezinárodních kontaktů a následně soukromému byznysu - dovozu medu, invertu atd. Tím podporuje české včelařství a upevňuje jeho pozici mezi světovou špičkou kde patří k nejlepším.
Nevím co se vám nelíbí, kdyby ho nebylo, nebyl by na trhu český med a obsadili by jej zahraniční firmy.
Vždyť to snad vidíte, že je za těmi útoky jen ze zahraničí placený bulvár co slouží cizím zájmům. A odkud je ten med s ATB - taky ze zahraničí.
Rozhodně si to nenechte rozvrátit a braňte to a važte si toho co máte.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67760


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(109.75.0.10) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67757) (67759) (67760)

Jenom zda není rozdíl mezi "vážit si to co máme" a "platit si to co máme" a případně "doplácet na to co máme".

Vlastně je to podobné jako rozdíl mezi "nepřemýšlet" a "přemýšlet" a případně "domýšlet věci"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67761


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Potu?ník Václav (e-mailem) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67757) (67759) (67760)

> Svaz je dobrý pro získání mezinárodních kontaktů a následně soukromému
> byznysu - dovozu medu, invertu atd.

A Vy dovážíte med nebo invert, že máte tak přesné informace? Či máte
informace odjinud? Sem s nimi.
Podle mne dovoz medu a jeho "vyprání" v "český" je problém jeden a
zcela nezávisle na něm antibiotika jsou problém druhý. Samozřejmě nelze
vyloučit, že to provedla (či provádí) jedna a tatáž osoba. Lump zůstane
lumpem se svazem i bez něj.
VP.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67762


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.75) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67757) (67759) (67760) (67762)

Vy si opravdu myslíte, že problém antibiotik v medu Včelpa a "záměny" českého medu za zahraniční ve sklenicích Včelpa spolu nesouvisí? Je tu ještě problém třetí, totiž zahraniční pyl v medech Včelpa, prý z exotických rostlin u nás pěstovaných:
http://www.vcelarstvi.cz/files/pdf_2015/informace-predsednictva-rv-csv-10022015.pdf

Je jasné, že jde o jeden problém, nyní hozený na "jednoho zaměstnance" Včelpa. Ne každý ví, že tím zaměstnancem, který to nyní bere na sebe je ředitel Včelpa:
http://www.vcelarskeforum.cz/tema-Aktualni-deni-v-CSV?pid=132017#pid132017
http://www.blesk.cz/clanek/testy-blesku-sladke-medy/366629/reditel-vcelpa-se-priznal-k-podvodu-cesky-med-se-pancoval.html

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67763


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Potu?ník Václav (e-mailem) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67757) (67759) (67760) (67762) (67763)

> Vy si opravdu myslíte, že problém antibiotik v medu Včelpa a "záměny"
> českého medu za zahraniční ve sklenicích Včelpa spolu nesouvisí?

Jsem asi naivní blbec, ale čestně prohlašuji, že si to myslím. Proč?
a) záměna českého medu je podvod, kdy se dá vydělat něco peněz
b) antibiotika je podvod, kde jde o to, zničit konkurenci
Tedy nevěřím, že ten koktejl antibiotik pochází z případu a), to míchal
někdo, kdo chtěl mít jistotu, že se něco najde.
Stejně tak nevěřím tomu, že ani jediný včelař v EU, kde jsou
antibiotika zakázaná, je nepoužívá. Já nevěřím, tečka.

Abychom tu psali i o včelách, několik včelstev za září-listopad má
spotřebu zásob kolem nuly. Když počasí dovolilo, chodily do cizí spyžírny,
jiné vysvětlení není. Kolik VD si donesly jsem ještě nepočítal, výsledek
poslední fumigace zatím suším.
Zda si nepřinesly i antibiotika nevím, ale vyloučit na sto procent to
nemohu. Z toho plyne, že zákazníkovi nulový obsah ATB garantovat nemohu.
Stejně tak například obsah glyfosátu, protože nevím, ani nemohu zjistit, co
kde namořili či postřikovali zamědělci a zahrádkáři. Mohu garantovat odkud
med je, protože žádný nekupuji a to, že včelsva jsou v oblasti lesů a
pastvin, kde se chemikálie používají minimálně, spíše vůbec.
VP.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67764


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67757) (67759) (67760) (67762) (67763) (67764)

> Vy si opravdu myslíte, že problém antibiotik v medu Včelpa a "záměny"
> českého medu za zahraniční ve sklenicích Včelpa spolu nesouvisí?

-------------
Vy si myslíte že metanolová aféra měla za cíl poškodit podvodníky od konkurence, nebo zabíjet lidi?
Jim šlo jen a pouze o zisk, jen nezvládli kvalitu při nákupu nejlacinější suroviny.

Zde je to podle všeho v bleděmodrém. Dodavatel dodával to nejlacinější protože věděl že zákazník nemá jakoukoli evidenci aby se nepřišlo na to že tam dává jiný med než český.
A zákazník to měl zmáknutý, neboť měl SVS pod palcem a kdyby nebylo Blesku tak by žádná kontrola na antibiotika nebyla. Všichni věděli že v medu atb. nejsou.
Až se našel blb co to nevěděl a nechal na zahraniční laboratoři co všechno zkontroluje.
A pak najednou česká kontrola dodatečně objeví atb až v tři roky starých šaržích v obchodech.
Takže tady máte doklad že to jelo i se souhlasem "nadřízených" složek.
Pokud by byla vaše obhajovací teorie o imperialistickém agentovi-záškodníkovi pravdivá, tak by to stačila dělat jen jeden měsíc a udat, ne riskovat odhalení tři roky a čekat až se jednou (= nikdy) SVS nebo SZPI rozhodne kontrolovat atb v medu Včelpa což prokazatelně 3 roky zpět asi nedělali, jinak by na to dávno přišli.

A podívejte se kdo byl kooptován najednou do PRV. Náhoda?
Takže a vazby a zřejmě i krytí tam prokazatelně jsou.
A vyšetří se kulovka.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67765


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67757) (67759)

Ano informace je to nejcenější co nám z Křemencové má chodit. Nezpochybňuji volbu PRV, ale osoby, které mají prsty ve všech minulých nepravostech. A také cesta do Benešova, tak to tam viselo okamžitě a aktuální informace o záležitosti Včelpa nikde. To je to co aktivní členy spolku sejří.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67766


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

zdenek (188.120.222.13) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756)

Podhájecký napsal 11.1.:
My jsme z RV a OO informováni celkem dobře… Naposledy Včelpo řešili dnes na zasedání RV… Má se zlikvidovat asi 250 tun medu. Už nesmí do prodeje. To by mělo stát asi 2,5 miliónů. Měla by to zhruba pokrýt pojistka společnosti a zaměstnanců…
Opravdu se nedá jinak, než obdivovat tu slepou důvěru v „naše zástupce“ v RV.
Skutečně věříš, že nějaká zaměstnanecká pojistka pokrývá takovou do nebe sahající lumpárnu? Skutečně věříš, že těch 2,5 Mio je konečná částka? Skutečně věříš, že bude pohnán k odpovědnosti někdo ze zaměstnanců Včelpa, svazu nebo členů RV, s jejichž vědomím vše proběhlo? Mě se nechce věřit tomu, že jsi tak naivní. Řešení je přece nasnadě: S důvěrou se všichni postavíme za ČSV. Když každý dá mimořádně 10 Kč za včelstvo, vše je i s rezervou srovnané a v naprosté spokojenosti jedeme dál, jako kdyby se nic nestalo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67767


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Podhájecký (37.221.241.252) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67767)

Odpovídal jsem na anonym o informovanosti. Ne, čemu věřím a čemu ne. Taky jsem psal, že se jich nechci zastávat. Jenom to, že nás informují. O té inzerci ve Včelařství je informace myslím i na stránkách ČSV. Jen se podívat. Jednodušší je hned napadat.
To další, co jsem psal, to je co si tak pamatuju z té informace a pustil jsem to jen dál. Určitě ne proto, abych se tady dohadoval. Mám dost svých starostí. Ani neřeším, jak tady někdo psal, co může vyšetřovat policie. Třeba ty čísla nejsou ani správně. Ono toho bylo i víc, ale všechno si nepamatuju. Je mně už 65 let a všechno dobře nezachytím. Pokud si to dobře pamatuju, tak společnost je pojištěna asi na 1 mil. a každý zaměstnanec na tzv. blbost. Celkem snad spočítali, že by to pokrylo alespoň tu likvidaci. Psal jsem ale taky, že se asi musí trochu počkat. Nevystřelí to určitě tak rychle jako Blesk. Samozřejmě, že jsou opatrní.
Tonda
>Podhájecký napsal 11.1.:
My jsme z RV a OO informováni celkem dobře… Naposledy Včelpo řešili dnes na zasedání RV… Má se zlikvidovat asi 250 tun medu. Už nesmí do prodeje. To by mělo stát asi 2,5 miliónů. Měla by to zhruba pokrýt pojistka společnosti a zaměstnanců…
Opravdu se nedá jinak, než obdivovat tu slepou důvěru v „naše zástupce“ v RV.
Skutečně věříš, že nějaká zaměstnanecká pojistka pokrývá takovou do nebe sahající lumpárnu? Skutečně věříš, že těch 2,5 Mio je konečná částka? Skutečně věříš, že bude pohnán k odpovědnosti někdo ze zaměstnanců Včelpa, svazu nebo členů RV, s jejichž vědomím vše proběhlo? Mě se nechce věřit tomu, že jsi tak naivní. Řešení je přece nasnadě: S důvěrou se všichni postavíme za ČSV. Když každý dá mimořádně 10 Kč za včelstvo, vše je i s rezervou srovnané a v naprosté spokojenosti jedeme dál, jako kdyby se nic nestalo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67768


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu

Zdenku, to tady bylo někdy v sedmdesátým roce. Med který Včelpo prodalo do
Německa obsahoval eukaliptové pyly. Němci to vrátily. Byla toho celá
ocelokolna. A kam to šlo. Perníkaři si to v klidu za rozumný peníz
rozkoupili. Tak podobně to prodají. Snad si někdo nemyslí , že se to zničí.
Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: zdenek <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 12. 1. 2016 16:23:34

Předmět: Re: Antibiotika v medu


"Podhájecký napsal 11.1.:

My jsme z RV a OO informováni celkem dobře… Naposledy Včelpo řešili dnes na

zasedání RV… Má se zlikvidovat asi 250 tun medu. Už nesmí do prodeje. To by

mělo stát asi 2,5 miliónů. Měla by to zhruba pokrýt pojistka společnosti a

zaměstnanců…

Opravdu se nedá jinak, než obdivovat tu slepou důvěru v „naše zástupce“ v

RV.

Skutečně věříš, že nějaká zaměstnanecká pojistka pokrývá takovou do nebe

sahající lumpárnu? Skutečně věříš, že těch 2,5 Mio je konečná částka?

Skutečně věříš, že bude pohnán k odpovědnosti někdo ze zaměstnanců Včelpa,

svazu nebo členů RV, s jejichž vědomím vše proběhlo? Mě se nechce věřit

tomu, že jsi tak naivní. Řešení je přece nasnadě: S důvěrou se všichni

postavíme za ČSV. Když každý dá mimořádně 10 Kč za včelstvo, vše je i s

rezervou srovnané a v naprosté spokojenosti jedeme dál, jako kdyby se nic

nestalo."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67769


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Josef Šroll (e-mailem) --- 12. 1. 2016
RE: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67767) (67768)

Pro ty méně chápavé:
Časopis je dotovaný (a to hodně) a tudíž v něm nesmí být inzerce ani
neplacená. Sice se s ministerstvem o tom jedná, ale prostě to je tak. Snad
se bude inzerce dávat na zvláštní listy, které budou přibalené k časopisu.
Kvůli šíření nákaz se nebudou inzerovat staré krámy (úly) a pro rezidua v
medu ani inverty na krmení.
A že taková směsice antibiotik je náhoda nebo něčí nedbalost? Nedělejte si
ze mne srandu, někomu záleželo na tom, aby se něco našlo a asi se snažil
hodně a dlouho. Taková paleta antibiotik v medu není ani v zemích, kde se s
nimi léčí.
Pepa

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67770


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Josef Ĺ roll (e-mailem) --- 12. 1. 2016
RE: Antibiotika v medu (67769)

Zničí.
Na RV jsem navrhoval dát to někam na průmyslové zpracování, třeba do lihovaru na denaturák či kapalinu do ostřikovačů, ale když je tam chloramfenikol, tak se to musí jedině spálit. Z toho už není úniku.

-----Original Message-----
From: vcely-bounces/=/v.or.cz [mailto:vcely-bounces/=/v.or.cz] On Behalf Of Blažena Dvořáková
Sent: Tuesday, January 12, 2016 5:06 PM
To: vcely/=/v.or.cz
Subject: Re: Antibiotika v medu

Zdenku, to tady bylo někdy v sedmdesátým roce. Med který Včelpo prodalo do Německa obsahoval eukaliptové pyly. Němci to vrátily. Byla toho celá ocelokolna. A kam to šlo. Perníkaři si to v klidu za rozumný peníz rozkoupili. Tak podobně to prodají. Snad si někdo nemyslí , že se to zničí.
Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: zdenek <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 12. 1. 2016 16:23:34

Předmět: Re: Antibiotika v medu


"Podhájecký napsal 11.1.:

My jsme z RV a OO informováni celkem dobře… Naposledy Včelpo řešili dnes na

zasedání RV… Má se zlikvidovat asi 250 tun medu. Už nesmí do prodeje. To by

mělo stát asi 2,5 miliónů. Měla by to zhruba pokrýt pojistka společnosti a

zaměstnanců…

Opravdu se nedá jinak, než obdivovat tu slepou důvěru v „naše zástupce“ v

RV.

Skutečně věříš, že nějaká zaměstnanecká pojistka pokrývá takovou do nebe

sahající lumpárnu? Skutečně věříš, že těch 2,5 Mio je konečná částka?

Skutečně věříš, že bude pohnán k odpovědnosti někdo ze zaměstnanců Včelpa,

svazu nebo členů RV, s jejichž vědomím vše proběhlo? Mě se nechce věřit

tomu, že jsi tak naivní. Řešení je přece nasnadě: S důvěrou se všichni

postavíme za ČSV. Když každý dá mimořádně 10 Kč za včelstvo, vše je i s

rezervou srovnané a v naprosté spokojenosti jedeme dál, jako kdyby se nic

nestalo."=

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67771


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radek HubaÄ? (e-mailem) --- 12. 1. 2016
RE: Antibiotika v medu

Zdravím, není náhodou problematika antibiotik vedlejší věc, kvůli které se
přišlo na zásadní lumpárnu? Mgr. Machové se ředitel Včelpa přiznal, že v
organizaci vlastněné svazem falšoval český med ukrajinským. Co chce svaz od
jiných zpracovatelů? Jaké záruky dala Mgr. Machová RV, že bude už
zpracovávat jen český med jako Český med a ukrajinský označí jako med z EU a
mimo EU? A co měl dělat do teď? Proč RV nepožadoval vyhazov pro těžké
poškození dobrého jména svazu a Českého medu? Bylo členům RV vysvětleno, že
falšoval český med a že se k tomu přiznal? A zeptali se členové RV, co chce
vedení dělat se včelaři, členy svazu, kteří umí vykoupit v době úhynů
včelstev a prodeje ze dvora třeba 25 tun medu, což se poctivě snad nikdy v
minulosti, kdy nebyl ani prodej ze dvora nikomu nepovedlo? Myslím, že bychom
problém antibiotik měli nechat veterině a řešit to ostatní, abychom
neztratili důvěru ministerstva zemědělství a SVS.


---------- Původní zpráva ----------

Od: Josef Šroll <josef.sroll/=/post.cz>

Komu: vcely/=/v.or.cz

Datum: 12. 1. 2016 8:14:28

Předmět: RE: Antibiotika v medu


"Pro ty méně chápavé:

Časopis je dotovaný (a to hodně) a tudíž v něm nesmí být inzerce ani

neplacená. Sice se s ministerstvem o tom jedná, ale prostě to je tak. Snad

se bude inzerce dávat na zvláštní listy, které budou přibalené k časopisu.

Kvůli šíření nákaz se nebudou inzerovat staré krámy (úly) a pro rezidua v

medu ani inverty na krmení.

A že taková směsice antibiotik je náhoda nebo něčí nedbalost? Nedělejte si

ze mne srandu, někomu záleželo na tom, aby se něco našlo a asi se snažil

hodně a dlouho. Taková paleta antibiotik v medu není ani v zemích, kde se s

nimi léčí.

Pepa"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67772


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

mirek (90.177.195.18) --- 12. 1. 2016
čsv

Již delší dobu přemýšlím nad tim, jestli vůbec čsv potřebuje vlastnit nějakou firmu.Pokud čsv zařídí dotaci léčivo a nějaké drobnosti, protože hlavní práci pro včelaře dělají dobrovolně funkcionáři ZO. OO sloučí papírování svých ZO a následně to sepíše na jeden papír čsv a pak to jde opačným směrem.Na co tam platíme takový aparát ůředníků. Placený pouze předseda,tajemník a sekretářka .

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67773


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 12. 1. 2016
Re: Ä?sv (67773)

Mirku, to jsme po tzv. revoluci nakoupili akcie včelpa po 1 tisíci korunách
potom vydali další emisi. To se už neprodalo.Tyto akcie propadli v niveč,
tudíž včelpo je prakticky naše.To byl jeden z prvních podvodů. Starší dobře
pamatují. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: mirek <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 12. 1. 2016 17:44:34

Předmět: čsv


"Již delší dobu přemýšlím nad tim, jestli vůbec čsv potřebuje vlastnit

nějakou firmu.Pokud čsv zařídí dotaci léčivo a nějaké drobnosti, protože

hlavní práci pro včelaře dělají dobrovolně funkcionáři ZO. OO sloučí

papírování svých ZO a následně to sepíše na jeden papír čsv a pak to jde

opačným směrem.Na co tam platíme takový aparát ůředníků. Placený pouze

předseda,tajemník a sekretářka ."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67774


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.139.8) --- 12. 1. 2016
Re: čsv (67773)

Nemuzu nez nesouhlasit s Radkem,atb je jenom nasledek obrovske lumparny,podrazu na radu poctivych vcelaru.Tohle dorazi svaz,v ocich vcelaru ztratil svaz duveru clenu,a uz ji neziska.Neverim,ze v dovozu jel 1 darebak,dalsi lumpove to museli povolit,dalsi o tom vedeli a nekteri se s klidem nechali navolit znova.JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67775


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

mirek (90.177.195.18) --- 12. 1. 2016
čsv

Včelpo je sice naše ale krom problémů nevidím žádnou výhodu nebo snad máte dividendy, v tom případě souhlasím ale myslím si že většina včelařů včelpo nepotřebuje já osobně vůbec. Včelařím zhruba 10 let a neslyším o těch firmách nic pozitivního jenom samé podrazy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67776


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.75) --- 12. 1. 2016
Re: Ä?sv (67773) (67774)

Mirku, to jsme po tzv. revoluci nakoupili akcie včelpa po 1 tisíci korunách
potom vydali další emisi. To se už neprodalo.Tyto akcie propadli v niveč,
tudíž včelpo je prakticky naše.To byl jeden z prvních podvodů. Starší dobře
pamatují. Standa
-----------------------
Myslíte asi akcie Včely Předboj. Ono je to ale skoro jedno.
Broněk

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67777


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 12. 1. 2016
Re: Ä?sv (67776)

Ten příspěvek jsem psal já a pod tvou připomínku se ti podepíši.Byly to
lotři, jsou a budou to lotři. Já včelařim 48 rok a ti známí které jsem znal
dávno utekli z UV ČSV Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: mirek <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 12. 1. 2016 18:43:32

Předmět: čsv


"Včelpo je sice naše ale krom problémů nevidím žádnou výhodu nebo snad máte

dividendy, v tom případě souhlasím ale myslím si že většina včelařů včelpo

nepotřebuje já osobně vůbec. Včelařím zhruba 10 let a neslyším o těch

firmách nic pozitivního jenom samé podrazy."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67778


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.75) --- 12. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750) (67756) (67767) (67768) (67770)

Josef Šroll napsal:
A že taková směsice antibiotik je náhoda nebo něčí nedbalost? Nedělejte si ze mne srandu, někomu záleželo na tom, aby se něco našlo a asi se snažil hodně a dlouho. Taková paleta antibiotik v medu není ani v zemích, kde se s
nimi léčí. Pepa
-------------------------------
Pane Šrol, historie je divná učitelka.

Toto je váš příspěvek z roku 2006 v této konferenci (příspěvek číslo 19006):

Protři oči a dívej se lépe:
http://www.szpi.gov.cz/cze/tisk/article.asp?id=56877&cat=2162&ts=6ec23
Sulphathiazol, streptomycin, tetracyklin, chlortetracyklin nalezený v medu Státní Zemědělskou a Potravinářskou Inspekcí fakt nemusím. Náš včelař k těmto látkám ani nemá přístup, přítomnost těchto látek ve sklenici s označením původu ČR pokládám za příznak falšování domácího medu medem dovozovým. Co zabrání dovozcům v těchto praktikách? Směšné pokuty při namátkových kontrolách? Norma Český med je nastavena tak, že normální slušný český včelař ji splňuje aniž by se zabýval rozbory. Pro dovozce existuje pojem "riziko podnikání".
To se tu ale už mlelo vícekrát.

Pepa

------
Tenkrát (2005) se to týkalo problému s antibiotiky v medu Češky (Moraviaprodukt). Je to např. zde:
http://www.szpi.gov.cz/docDetail.aspx?docid=1006214&docType=ART&nid=11438
Češka byl tehdy velký nepřítel ČSV.

Pane Šroll, já jen, aby jste v tom republikovém výboru měřili všem falšovatelům českého medu stejným metrem.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67779


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.178.247) --- 12. 1. 2016
Re: čsv (67773) (67775)

Pan ministr je pro kontrolovani vcelstev bez svazu,jeste by ho mohlo napadnout rozdelovat dotace vcelarum bez svazu,primo MZE,posilit aparat SVS,aby zacal fungovat vztah chovatel-SVS.Pak nemusime mit ani protivny CIS,ani monstr sekretariat,a muzem se misto blbosti venovat vcelareni..Pani predsedkyne pronesla slova o materi vcelpokasicce misto medu a o tom,ze bude Vcelpo vcelarum pomahat... Skoda, ze nenastinila cim? Do Vcelpa se uz snad nebudou hrnout vcelari ani pro mezisteny,az tam pujde neduvera ve Vcelpo.JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67780


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.178.247) --- 12. 1. 2016

Ps:dle info z SVS je objednavani vysetreni pres CIS nedoresene a nedostacujici,a to uz mame v CISu malem i jmena babicek za svobodna... Overte si chlapci info ohledne vzorku na prislusnych SVS. JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67781


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radek HubaÄ? (e-mailem) --- 13. 1. 2016
Re: Ä?sv


Zdravím, přidám trochu jiný názor do diskuze.

Pokud bude v čele Včelpa poctivý ředitel, bude mít svaz, který chce být
hlavním garantem včelařství jako oboru v ČR, informace z oblasti zpracování
medu. A takové informace může uplatnit ve spolupráci s ministerstvem i SVS.
Nebýt Včelpo svazové, nikdy by se ani odborná veřejnost nedostala k podstatě
problémů. Podívejte se, jak se Margaritopoulos snaží věc ututlat, kope kolem
sebe  a to není Včelpo jeho.

Radek


---------- Původní zpráva ----------
Od: Blažena Dvořáková <bl.dvorakova/=/email.cz>
Komu: vcely/=/v.or.cz
Datum: 12. 1. 2016 19:39:00
Předmět: Re: čsv

"Ten příspěvek jsem psal já a pod tvou připomínku se ti podepíši.Byly to
lotři, jsou a budou to lotři. Já včelařim 48 rok a ti známí které jsem znal
dávno utekli z UV ČSV Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: mirek <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 12. 1. 2016 18:43:32

Předmět: čsv


"Včelpo je sice naše ale krom problémů nevidím žádnou výhodu nebo snad máte

dividendy, v tom případě souhlasím ale myslím si že většina včelařů včelpo

nepotřebuje já osobně vůbec. Včelařím zhruba 10 let a neslyším o těch

firmách nic pozitivního jenom samé podrazy.""

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67782


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.75) --- 13. 1. 2016
Re: Ä?sv (67782)

Ono by to bylo pěkné, kdyby v čele Včelpa stál poctivý ředitel a ČSV vedli poctiví funkcionáři. Jenže jsou to jenom lidi a kontrolní mechanizmy v ČSV i jeho podniku nefungují.

Takže bude pro včelaře i daňové poplatníky lepší, když plnírnu medu budou provozovat podnikatelé na vlastní zodpovědnost a "hlavním garantem včelařství jako oboru v ČR" bude ministerstvo zemědělství.

Kauza Včelpo napáchala škody ve zničení dobrého jména českého medu a to i mě, který nejsem členem svazu. Vzniklá škoda se dá vyvodit z nákladů na akci "Bez medu to nejde". Zatím nám to nedochází, ale hořké plody budeme sklízet v příštích sezónách. Letos máme zazimováno cca 600 000 včelstev, která po bezproblémové sezoně většinou dobře přezimují. Tak pokud se normálně urodí a poklesne poptávka, bude zase odbytový problém.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67783


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 13. 1. 2016
Re: CSV (67782)

DRH:
bude mít svaz, který chce být
hlavním garantem včelařství jako oboru v ČR
----

To je ten problém - buď budu chtít dělat něco pro včelaře, včely, včelařství atd. a nebo budu chtít být tím hlavním co to šéfuje.
Taková snaha bývá s tím prvním v protikladu, proto se taky říká, že pojem SLušný politik je protimluv.
Nemůžu chtít být vůdce a nedělat komromisy a tomu že budu šéfem musím podřídit svá rozhodnutí - bez ohledu na morálku. Nebo budu slušný, ale nezůstanu tam dlouho.

Myslím, že ČSV už dělá 100% pro to aby bylo hlavní, pro včely a včelařství jsem nezaznamenal za posledních deset let nic pozitivního?
Co jsem přehlédl, pokud se mýlím? Nějakou pozitivní aktivitu? Mám na mysli ústředí, ne lidi co občas ještě někde dole něco dělají.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67784


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 13. 1. 2016
Re: CSV (67782) (67784)

"To je ten problém - buď budu chtít dělat něco pro včelaře, včely, včelařství atd. a nebo budu chtít být tím hlavním co to šéfuje.
Karel"
a.
To právě vidím jako ten problém, na který zadělaly předchozí vedení ČSV. Ty chtěly získat co největší politickou moc zorganizováním ideálně až 100 % včelařů. bez ohledu na to, kteří jsou nějak aktivní a kteří úplně pasivní.
Systém byl vybudován za státní peníze - všelijaké vylobované dotace a podpory na všemožné pro včelaře, po včelařský časopis přes dotaci D1 až po certifikované výrobce úlů, medometů atd, kteří akorát o dotaci navýšili své ceny.
A stál na podpoře - dobrovolné a obvykle bezplatné práci funkcionářů základních organizací, kteří podle toho systému měli dělat řadovým členům - včelařům bezplatný servis.
a.
Problém je v tom, že tento systém je dlouhodobě životaschopný tak maximálně v nějaké totalitní společnosti. V tržní naší společnosti to funguje jen nějakou dobu. Než se funkcionáři základních organizací tou bezplatnou prací pro "slávu a moc" ústředí ČSV vyčerpají a skončí a noví do té otročiny nepůjdou. Protože si uvědomí, že kdyby stejný čas pracovali v nějakém zaměstnání za peníze nebo aspoň doma pěstovali zeleninu na zahrádce, budou z toho mít mnohem víc.
a.
Ten čas je právě nyní. i kdyby aféra s Včelpem nebyla, krize v ČSV by stejně nastala, akorát by to bylo asi o nějaký rok později.
ZO se budou osamostatňovat, protože jejich funkcionáři už nechtějí pracovat pro "slávu a moc" ústředí v Praze, ale pouze pro věhlas a spolkovou činnost ve svém regionu, bez zbytečné práce pro pasívní včelaře a pro ústředí.
A jednotliví včelaři budou z ČSV víc odcházet, protože nhtějí být omezováni organizací a chtějí si svoje věci se státem vyřizovat sami.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67785


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 13. 1. 2016
Re: Ä?sv (67782)

Mimochodem, divit se aféře se Včelpem může jen hodně neinformovaný či neznalý člověk.
Každý, kdo v posledních letech viděl ty plné regály všelijakých "českých medů" od Včelpa v supermarketech, kdy přitom výkup medu od českých včelařů byl minimální, tak mu to po trošce přemýšlení muselo být jasné. že se tam prodávají medy nevyrobené pod "českým lvem", ale dovezené. A že podle Včelpem nasazené agresívně nízké ceny jsou tyto dovezené medy velice levné a tím i nízké kvality.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67786


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78716 příspěvků(zde zobrazeno 121 příspěvků, od č. 67666 do č. 67786)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu