78125

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Radim Polášek (e-mailem) --- 7. 5. 2006
Re: Vysávání včelařů potamo ČSV vlasně nás vechny.

20 tisíc dneska je asi 1,5 násobek takového mírně podprůměrného měsíčního
platu. Z toho pohledu to není tak moc
Je trošku věc přístupu, jak takový kompresor získat. Mohou se procházet
katalogy a vytypovat ten nejlevnější a nejvýhodnější. To bude potom třeba
co dva roky vycházet jiný kompresor od jiné firmy. Bude to levné ale o
servis se budou starat samotné organizace. Servis nejspíš nebude v České
republice, takže v případě poruchy to znamená poslat nejspíš nějakou
zásilkovou službou s nějakým průvodním dopisem v angličtině, možná v
němčině, v horším případě v jiné řeči a optimálně i nějaký upřesňující
telefonát v cizí řeči, co s tím. Pro dnešní mladou generaci je to úplně
normální věc, pro funkcionáře ZO to může být velký problém.
U toho výzkumáku je to problém, že to je malosériová výroba a protože
výzkumák je soukromý, tak to musí dohromady nakonec i něco vynášet.
Kompresor se musí i v podstatě vyvinout, složit dohromady motor, válec a
převody mezi tím a aspoň trochu to odzkoušet. Musí být minimální záruční
doba dva roky a musí být tuším deset let náhradní díly, to znamená spoustu
věcí takovou dobu skladovat. A tyto náklady rozpustit do malého počtu
výrobků, řádově snad stovky. Asi i proto jsou ty dotace vázány jen na
kompresory vyráběné v Dole, kdyby to tak nebylo, organizace by spíš kupovaly
ty levnější, odbyt Dolských by se snížil na desítky kusů a o to by musely
být dražší.
Možná nejlevnější řešení by bylo, kdyby samotný Dol si přestal hrát na
výrobce a uzavřel s nějakým zavedeným výrobcem několikaletou obchodní
smlouvu na hromadnou dodávku takových kompresorů. A vyrazil z nich slevu na
množství, slevu na propagaci - 50 tisíc včelařů by každý rok vidělo jejich
kompresory v akci a možná by kvůli tomu i vzniklo servisní středisko v ČR,
pokud by tady už nebylo.
Zase by lidi šťourali, kolik kdo asi dostal provize a že místo podpory
zlatých českých ručiček podporujeme nějakou zahranični firmu.

R. Polášek


----- Original Message -----
From: "Pepík" <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Saturday, May 06, 2006 9:45 PM
Subject: Vysávání včelařů potamo ČSV vlasně nás vechny.


> Nedávno jsem tady psal o výrobci kompresorů na aerosol ,který pohání motor
> Honda 4 takt i 2 takt. Ceny jsou od 12 tisíc do 16 tisíc.Komresory
vyráběné
> výzkumákem stojí asi 22 tisíc 4 takt a kompresor od P.Svobody 20 tisíc 2
> takt.Není to moc? Není odpovídali účastníci této konference,prý dostaneš
15
> tisíc dotaci a zaplatíš vlastně docela málo.To je dobré hodnocení,že!
> Já bych to viděl trochu jinak není škoda vyhazovat společné peníze? Vždyť
> jsou naše!! Není to tak trochu hra na včelaře ,aby mohli říkat svaz nám
dal
> na kompresor patnáct tisíc a tak ho máme skoro zadarmo! Zase bych to viděl
> jinak.Včelaři dost reptají musíme jim zavřít pusu,šoupnem jim dotaci na
> kompresor a bude zase klid.Mlčící většina bude argumentovat těm
> reptajícím,co pořád máte? Vy chcete mermomocí rozvrátit ČSV a svaz nám
dává
> dotace. Máte vůbec představu kolik odvádí ZO svazu peněz každý rok? Za ty
> peníze by ZO mohla koupit každý rok jeden takto drahý kompresor.Myslím ZO
s
> asi 100 členy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16298


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 7. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.

O kompresoru k vyvíječi a servisu něco vím.
Cena je odpovídající k nákladům s asi 20% provizí na práci a DPH. Dolský čtyřtakt je složen z italského kompresoru a motoru Briks & Stratton nejnižší a tz. nejlevnější kategorie. Potom z odkalovače, rámu a ochrany před točivými řemenicemi dílenské výroby. Každý díl má jako reklamačku při poruše vlastního českého zástupce a to znamená, že když se podělá motor, má B&S má zastoupení i v ČR. Jde ale o zboží na jedno použití a motor stejného výkonu, ale např. té nejvyšší kategorie je od nejnižší asi třínásobně dražší. Takže žádný válec a převody se Radime v Dole neskládají. A také tz. že komponenty pro dolský kompresor k vyvíječi je podle peněz z 60 % dovoz.

Každý výrobek v prodeji v ČR dle zákonů musí mít český návod k použití a u servisovaného zboží opravnu.

Jestli někdo zde na konferenci dokáže najít třeba i na internetu něco podobného co prodává Dol, ať dá link. Předem díky, protože jsem měl tu čest s hledáním a nakonec jsem si ho nechal jako kopii s výdobytky pro mě namíru vyrobit u zámečníka.

............
Od: Radim Polasek:
> 20 tisíc dneska je asi 1,5 násobek takového mírně podprůměrného měsíčního
> platu. Z toho pohledu to není tak moc
> Je trošku věc přístupu, jak takový kompresor získat. Mohou se procházet
> katalogy a vytypovat ten nejlevnější a nejvýhodnější. To bude potom třeba
> co dva roky vycházet jiný kompresor od jiné firmy. Bude to levné ale o
> servis se budou starat samotné organizace. Servis nejspíš nebude v České
> republice, takže v případě poruchy to znamená poslat nejspíš nějakou
> zásilkovou službou s nějakým průvodním dopisem v angličtině, možná v
> němčině, v horším případě v jiné řeči a optimálně i nějaký upřesňující
> telefonát v cizí řeči, co s tím. Pro dnešní mladou generaci je to úplně
> normální věc, pro funkcionáře ZO to může být velký problém.
> U toho výzkumáku je to problém, že to je malosériová výroba a protože
> výzkumák je soukromý, tak to musí dohromady nakonec i něco vynášet.
> Kompresor se musí i v podstatě vyvinout, složit dohromady motor, válec a
> převody mezi tím a aspoň trochu to odzkoušet. Musí být minimální záruční
> doba dva roky a musí být tuším deset let náhradní díly, to znamená spoustu
> věcí takovou dobu skladovat. A tyto náklady rozpustit do malého počtu
> výrobků, řádově snad stovky. Asi i proto jsou ty dotace vázány jen na
> kompresory vyráběné v Dole, kdyby to tak nebylo, organizace by spíš kupovaly
> ty levnější, odbyt Dolských by se snížil na desítky kusů a o to by musely
> být dražší.
> Možná nejlevnější řešení by bylo, kdyby samotný Dol si přestal hrát na
> výrobce a uzavřel s nějakým zavedeným výrobcem několikaletou obchodní
> smlouvu na hromadnou dodávku takových kompresorů. A vyrazil z nich slevu na
> množství, slevu na propagaci - 50 tisíc včelařů by každý rok vidělo jejich
> kompresory v akci a možná by kvůli tomu i vzniklo servisní středisko v ČR,
> pokud by tady už nebylo.
> Zase by lidi šťourali, kolik kdo asi dostal provize a že místo podpory
> zlatých českých ručiček podporujeme nějakou zahranični firmu.


_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16300


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Radim Polášek (e-mailem) --- 7. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.

Válec jsem myslel jednotku pístového kompresor, ne snad že by v Dole
skládali spalovací motor. Ty doby, kdy si výrobci soustružili jednotlivé
válce a písty a kliky a další věci jsou už jednoznačně pryč, náklady na
vývoj při takové výrobě ze základních prvočinitelů by se musely rozložit do
statisíců vyrobených kusů, aby to bylo konkurenceschopné. Jasně že dolský
kompresor je stavebnice, hotový motor a hotový kompresor ale k sobě musí
nějak pasovat přes nějaké převody, aby se jedno nebo druhé nepodělalo
předčasně.
Ale třeba je to necelých 15 let, v Tatře Kopřivnici tehdejší američtí
manažeři zmenšovali skladové zásoby, tatrováci mohli nakoupit kompletní
válec kompresoru do nákladní tatrovky za skladovou cenu okolo snad 900 Kč
nebo tak nějak. Do válce stačilo nalít olej, našroubovat řemenici s převodem
od motoru, přišroubovat nějaký filtr nasávaného vzduchu a nějaké výstupní
šroubení vzduchu a kompresor byl hotov. Myslím, že pro fumigaci by mohl
stačit. Kolik ten válec stojí dneska jako standartní náhradní díl, nevím.
Převody proto, že ten dvoutakt má poměrně vysoké otáčky, takže přímé
spřažení motoru a kompresoru by ten kompresor asi nevydržel. Ostatně myslím
že je tam něco jako spojka, která připojí kompresor až když motor běží a má
nějaké otáčky.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Gustimilián Pazderka" <>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Sunday, May 07, 2006 7:49 AM
Subject: Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.


O kompresoru k vyvíječi a servisu něco vím.
Cena je odpovídající k nákladům s asi 20% provizí na práci a DPH. Dolský
čtyřtakt je složen z italského kompresoru a motoru Briks & Stratton nejnižší
a tz. nejlevnější kategorie. Potom z odkalovače, rámu a ochrany před
točivými řemenicemi dílenské výroby. Každý díl má jako reklamačku při poruše
vlastního českého zástupce a to znamená, že když se podělá motor, má B&S má
zastoupení i v ČR. Jde ale o zboží na jedno použití a motor stejného výkonu,
ale např. té nejvyšší kategorie je od nejnižší asi třínásobně dražší. Takže
žádný válec a převody se Radime v Dole neskládají. A také tz. že komponenty
pro dolský kompresor k vyvíječi je podle peněz z 60 % dovoz.

Každý výrobek v prodeji v ČR dle zákonů musí mít český návod k použití a u
servisovaného zboží opravnu.

Jestli někdo zde na konferenci dokáže najít třeba i na internetu něco
podobného co prodává Dol, ať dá link. Předem díky, protože jsem měl tu čest
s hledáním a nakonec jsem si ho nechal jako kopii s výdobytky pro mě namíru
vyrobit u zámečníka.



Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16303


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Pepan (e-mailem) --- 7. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.

Ono to má ještě jednu stránku věci ale pro vivíječ je třeba určitých parametrů - tlak , litry / min ,olej filtr a pokud jsem se díval po obchodech tak jsem nic nenašel ,. Známe se dost dobře abychom věděli, že co včelař to výzkumník a to by pak vylo vyplacených dotací na nevhodné stroje a sporů kdo je má dostat a kdo ne,

pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Radim Pol??ek <polasek/=/e-dnes.cz>
> Předmět: Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.
> Datum: 07.5.2006 07:09:43
> ----------------------------------------
> 20 tisíc dneska je asi 1,5 násobek takového mírně podprůměrného měsíčního
> platu. Z toho pohledu to není tak moc
> Je trošku věc přístupu, jak takový kompresor získat. Mohou se procházet
> katalogy a vytypovat ten nejlevnější a nejvýhodnější. To bude potom třeba
> co dva roky vycházet jiný kompresor od jiné firmy. Bude to levné ale o
> servis se budou starat samotné organizace. Servis nejspíš nebude v České
> republice, takže v případě poruchy to znamená poslat nejspíš nějakou
> zásilkovou službou s nějakým průvodním dopisem v angličtině, možná v
> němčině, v horším případě v jiné řeči a optimálně i nějaký upřesňující
> telefonát v cizí řeči, co s tím. Pro dnešní mladou generaci je to úplně
> normální věc, pro funkcionáře ZO to může být velký problém.
> U toho výzkumáku je to problém, že to je malosériová výroba a protože
> výzkumák je soukromý, tak to musí dohromady nakonec i něco vynášet.
> Kompresor se musí i v podstatě vyvinout, složit dohromady motor, válec a
> převody mezi tím a aspoň trochu to odzkoušet. Musí být minimální záruční
> doba dva roky a musí být tuším deset let náhradní díly, to znamená spoustu
> věcí takovou dobu skladovat. A tyto náklady rozpustit do malého počtu
> výrobků, řádově snad stovky. Asi i proto jsou ty dotace vázány jen na
> kompresory vyráběné v Dole, kdyby to tak nebylo, organizace by spíš kupovaly
> ty levnější, odbyt Dolských by se snížil na desítky kusů a o to by musely
> být dražší.
> Možná nejlevnější řešení by bylo, kdyby samotný Dol si přestal hrát na
> výrobce a uzavřel s nějakým zavedeným výrobcem několikaletou obchodní
> smlouvu na hromadnou dodávku takových kompresorů. A vyrazil z nich slevu na
> množství, slevu na propagaci - 50 tisíc včelařů by každý rok vidělo jejich
> kompresory v akci a možná by kvůli tomu i vzniklo servisní středisko v ČR,
> pokud by tady už nebylo.
> Zase by lidi šťourali, kolik kdo asi dostal provize a že místo podpory
> zlatých českých ručiček podporujeme nějakou zahranični firmu.
>
> R. Polášek
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Pepík" <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Saturday, May 06, 2006 9:45 PM
> Subject: Vysávání včelařů potamo ČSV vlasně nás vechny.
>
>
> > Nedávno jsem tady psal o výrobci kompresorů na aerosol ,který pohání motor
> > Honda 4 takt i 2 takt. Ceny jsou od 12 tisíc do 16 tisíc.Komresory
> vyráběné
> > výzkumákem stojí asi 22 tisíc 4 takt a kompresor od P.Svobody 20 tisíc 2
> > takt.Není to moc? Není odpovídali účastníci této konference,prý dostaneš
> 15
> > tisíc dotaci a zaplatíš vlastně docela málo.To je dobré hodnocení,že!
> > Já bych to viděl trochu jinak není škoda vyhazovat společné peníze? Vždyť
> > jsou naše!! Není to tak trochu hra na včelaře ,aby mohli říkat svaz nám
> dal
> > na kompresor patnáct tisíc a tak ho máme skoro zadarmo! Zase bych to viděl
> > jinak.Včelaři dost reptají musíme jim zavřít pusu,šoupnem jim dotaci na
> > kompresor a bude zase klid.Mlčící většina bude argumentovat těm
> > reptajícím,co pořád máte? Vy chcete mermomocí rozvrátit ČSV a svaz nám
> dává
> > dotace. Máte vůbec představu kolik odvádí ZO svazu peněz každý rok? Za ty
> > peníze by ZO mohla koupit každý rok jeden takto drahý kompresor.Myslím ZO
> s
> > asi 100 členy.
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16304


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Kouba Josef (e-mailem) --- 7. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.

Nedávno v diskuzi byl článek o piezoelektrickém aerosolovém přístroji a byl
publikován na poměrně laciný aplikátor pomocí malé bomby na PB. Nemá někdo o
těchto přístrojích a předpokládaném vývoji podrobnější informace?
Podle mojich informaci mají v Dole vyrobených asi třicet fumigačních
přístrojů, které potřebují prodat a proto asi ta dotace na kompresory,
fumigační přístroje dotovány jsou.

Josef Kouba

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16308


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Radek Krušina (195.39.121.166) --- 9. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.

Josef Kouba napsal:

>Podle mojich informaci mají v Dole vyrobených asi třicet fumigačních
>přístrojů, které potřebují prodat a proto asi ta dotace na kompresory,
>fumigační přístroje dotovány jsou.

Podle mých informací nestihají v Dole pokrýt poptávku a na kompresory se čeká.

Radek Krušina

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16343


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Pravda (195.39.100.66) --- 8. 5. 2006
Re: Vysávání včelařů potamo ČSV vlasně nás vechny.

Dotace je na agregát jakéhokoliv výrobce. Nevím, proč se tady pořád řeší nějaká udělátka. Mám 6 let zkušenost s agregátem př. Svobody (motor dvoutakt OLEO-MAC + italský pístový kompresor MK 4). Je lehký, maximálně spolehlivý, jednoduchý na údržbu a zvláště dnes, kdy je možno čerpat dotaci, za cenu více než příznivou. Pravda

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16312


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 8. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.

Pravda:
> Dotace je na agregát jakéhokoliv výrobce. Nevím, proč se tady pořád řeší
> nějaká udělátka. Mám 6 let zkušenost s agregátem př. Svobody (motor
> dvoutakt OLEO-MAC + italský pístový kompresor MK 4). Je lehký, maximálně
> spolehlivý, jednoduchý na údržbu a zvláště dnes, kdy je možno čerpat
> dotaci, za cenu více než příznivou.
......

Ono nechci se přít, ale udělátko je i jak dolský, tak ten agregát př. Svobody. Mám zkušenosti, že motory od výrobce (dovozce) jsou v základu nabídky spotřebním zbožím a ty mají před sebou své motohodiny a po nich se prostě musí koupit nový.U čtyřtaktu po takových motohodinách B&S a podobných se nejčastěji přetrhne ojnice, zanese palivový filtr v nádrži, pozvednou ventily, protrhne membrána v karburátoru. U dvoutaktu je to nejčastěji opotřebovaný prostor kolem jehly v karburátoru, zapálené a přilepené pístní kroužky, ložiska s vůlí, klepání pístu.

Kvalitní může být i udělátko a jak ho udělat, třeba nafotit a publikovat, ... tak to je promě konstrukčně hodnotné. Jsme podrobenou republikou a hlavně utopeně zadluženou ze všech stran. Na to není těžké přijít, když se občas podívám přes satelitní vysílání do světa a v opravdu finančně vyspělých státech si někdo bez problému může dovolit zahradní dřevák - domek 3x 4 m, z dětských snů přilepený na stromě za 16 tis briských liber.

Když někdo nemá na nový kompresor, tak může např. podle webových stránek J.Jindry se inspirovat.

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16313


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Radim Polášek (e-mailem) --- 8. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.

Ono nechci se přít, ale udělátko je i jak dolský, tak ten agregát př.
Svobody. Mám zkušenosti, že motory od výrobce (dovozce) jsou v základu
nabídky spotřebním zbožím a ty mají před sebou své motohodiny a po nich se
prostě musí koupit nový.U čtyřtaktu po takových motohodinách B&S a podobných
se nejčastěji přetrhne ojnice, zanese palivový filtr v nádrži, pozvednou
ventily, protrhne membrána v karburátoru. U dvoutaktu je to nejčastěji
opotřebovaný prostor kolem jehly v karburátoru, zapálené a přilepené pístní
kroužky, ložiska s vůlí, klepání pístu.

No zas kolik čisté doby je potřeba aby ten kompresor běžel? Když na jedno
včelstvo je maximální potřebná doba tuším minutu a půl při ošetřování vodným
roztokem. Jestli jsou v nějakém katalogu u těch motorů uvedeny motohodiny,
po kterých už životnost motoru končí, tak sem s nimi.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Gustimilián Pazderka" <>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, May 08, 2006 8:24 AM
Subject: Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.


Pravda:
> Dotace je na agregát jakéhokoliv výrobce. Nevím, proč se tady pořád řeší
> nějaká udělátka. Mám 6 let zkušenost s agregátem př. Svobody (motor
> dvoutakt OLEO-MAC + italský pístový kompresor MK 4). Je lehký, maximálně
> spolehlivý, jednoduchý na údržbu a zvláště dnes, kdy je možno čerpat
> dotaci, za cenu více než příznivou.
......

Ono nechci se přít, ale udělátko je i jak dolský, tak ten agregát př.
Svobody. Mám zkušenosti, že motory od výrobce (dovozce) jsou v základu
nabídky spotřebním zbožím a ty mají před sebou své motohodiny a po nich se
prostě musí koupit nový.U čtyřtaktu po takových motohodinách B&S a podobných
se nejčastěji přetrhne ojnice, zanese palivový filtr v nádrži, pozvednou
ventily, protrhne membrána v karburátoru. U dvoutaktu je to nejčastěji
opotřebovaný prostor kolem jehly v karburátoru, zapálené a přilepené pístní
kroužky, ložiska s vůlí, klepání pístu.

Kvalitní může být i udělátko a jak ho udělat, třeba nafotit a publikovat,
... tak to je promě konstrukčně hodnotné. Jsme podrobenou republikou a
hlavně utopeně zadluženou ze všech stran. Na to není těžké přijít, když se
občas podívám přes satelitní vysílání do světa a v opravdu finančně
vyspělých státech si někdo bez problému může dovolit zahradní dřevák - domek
3x 4 m, z dětských snů přilepený na stromě za 16 tis briských liber.

Když někdo nemá na nový kompresor, tak může např. podle webových stránek
J.Jindry se inspirovat.

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16315


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Pepík (212.158.145.2) --- 8. 5. 2006
Re: Vysávání včelařů potamo ČSV vlasně nás vechny.

Jestli je 20.000 laciné tak to nevím! Možná ano? Když dostanu dotaci,ale to je to o čem tady povídáme.Žádná udělatka! Firemní výrobek s motorem Honda 4 takt a ne nějaký Italský chrást.To už tady bylo Back Pack.Cenu je třeba hodnotit podle reálných nákladů na výrobu a přiměřený zisk! Né ,že je levný s dotací.Ta je přece z našich společných peněz a s těmi je třeba také dobře hospodařit a né myslet jen na sebe!Radovat se ,že jsem utrh dotaci ze svazových peněz!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16316


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Petr Lokvenc (e-mailem) --- 8. 5. 2006
Re: Vysávání včelařů potamo ČSV vlasně nás vechny.

Na druhé straně dodatečně plakat nad tím, že dotace nebyly vyčerpány, mi
také nepřipadá příliš rozumné. Z našich společných peněz to jde jako z peněz
daňových poplatníků, potažmo ze vkladů do EU a ne svazových, a ty jsme
formou daní vydali, ať už čerpáme dotace nebo ne :-).
S pozdravem Petr

----- Original Message -----
From: "Pepík" <e-mail/=/nezadan>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, May 08, 2006 10:33 AM
Subject: Re: Vysávání včelařů potamo ČSV vlasně nás vechny.


>... Né ,že je levný
> s dotací.Ta je přece z našich společných peněz a s těmi je třeba také
> dobře
> hospodařit a né myslet jen na sebe!Radovat se ,že jsem utrh dotaci ze
> svazových peněz!
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16319


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu