78403

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


ČSV - Odborné oddělení --- 27. 8. 2002
RE: Co do kočovnéhp vozu

Dvoupatrové umístění úlů v kočovném voze přináší více nevýhod než výhod.
Jako hlavní nevýhodu lze považovat stálé oslabování horních včelstev,
působené zalétáváním do dolních česen.
Pokud jsou použity bateriové úly nebo některý typ úlů zadem přístupných,
tak je také možno je použít pouze na jednu stranu, nebo je velmi zúžená
ulička mezi uly a tím zhoršená obsluha.

Vzhleden k tomu, že takový kočovný vůz má člověk obvykle mimo trvalé
bydliště tak je také velmi důležitá úspora času na ošetřování, která
není u zadem přístupných úlů prakticky možná.

Takže i do kočovného vozu pouze nástavkové úly.

S těmi je jediná komplikace, při přesunech je nutné je nějakým způsobem
upevnit. To lze za pomocí rozepření, ale ani v takovém případě bych
nevolil bezfalcové úly jako jsou Langstroth nebo Dadant, které by v
takovém případě mohly zvýšit riziko vzájemného posunu (Pokud ano, tak by
musely být na rozích opatřeny nějakým kováním.

S pozdravem

Lněnička

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1581


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu