78403
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.
Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma".
V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...",
která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku.
Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)
Zběžné zobrazeníArchiv Včelařské konference
- ČSV - Odborné oddělení --- 27. 8. 2002
RE: Co do kočovnéhp vozu
Dvoupatrové umístění úlů v kočovném voze přináší více nevýhod než výhod. Jako hlavní nevýhodu lze považovat stálé oslabování horních včelstev, působené zalétáváním do dolních česen. Pokud jsou použity bateriové úly nebo některý typ úlů zadem přístupných, tak je také možno je použít pouze na jednu stranu, nebo je velmi zúžená ulička mezi uly a tím zhoršená obsluha.
Vzhleden k tomu, že takový kočovný vůz má člověk obvykle mimo trvalé bydliště tak je také velmi důležitá úspora času na ošetřování, která není u zadem přístupných úlů prakticky možná.
Takže i do kočovného vozu pouze nástavkové úly.
S těmi je jediná komplikace, při přesunech je nutné je nějakým způsobem upevnit. To lze za pomocí rozepření, ale ani v takovém případě bych nevolil bezfalcové úly jako jsou Langstroth nebo Dadant, které by v takovém případě mohly zvýšit riziko vzájemného posunu (Pokud ano, tak by musely být na rozích opatřeny nějakým kováním.
S pozdravem
Lněnička
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1581
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma
Klikněte sem pro nápovědu