78251

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


vhájek (83.208.142.234) --- 25. 7. 2005
výlevy OT

P.Prchal.
Já bych to tak úplněn neviděl. Jde přece také o zachování demokratických principů ve svazu. Časopis Včelařství nemůže být je hlásnou troubou vedení. Nemám teď možnost prolistovat loňská čísla, ale pokud si pamatuji, nikde jsem neviděl, že by dokument iniciativy 2J byl ve Včelařství zveřejněn. Ba naopak jsem viděl pouze jeho označení za pamflet a napadení jeho autorů jako rozvracečů svazu. A přitom se jedná o náměty k diskuzi o další činnosti svazu v předsjezdovém roce. Je třeba vidět, že je mezi námi včelaři skupina včelařů s větším počtem včelstev, či včelařů podnikatelů, kteří mají trochu jiné problémy než většinová část členské základny a chtějí alespoň rozpoutat diskuzi a pokusit se i něco změnit. Je ovšem smutné, že k seriozní diskuzi nedošlo na stránkách svazového časopisu Včelařství, ale pouze na internetu a to bez účasti funkcionářů svazu.
Zcela jiným problémem je otázka výkupu medu a výkupních cen. Zde myslím není v silách svazu udělat neco co může výrazně situaci změnit na trhu a v obchodu nějak výrazně změnit. A ovlivnění vědomí tuzemského zákazníka je během na hodně dlouhou trať. Zde to mají výrazně jednodušší malovčelaři, kde není problém vytvoření stálé klientely ochotné med nakupovat za ceny kolem 100,-Kč, ale prodat tuny medu je o něčem jiném. Nespokojenosti velkovčelařům se nedivím, ale nevidím v možnostech svazu situaci nějak změnit.
Také je pravdou, že je velmi jednoduché věci kritizovat a daleko těžší je problémy řešit. Ale i taková témata zde v diskusi proběhla, mnozí z aktivních účastníků této diskuze je delegáty na sjezdu.
Na tomto fóru naopak je nutné ocenit onu volnou a neřízenou výměnu různých názorů. Je škoda že občas dochází k osobním atakům, ale mám pocit, že v posledních číslech Včelařství je to na daleko horší úrovni.

S pozdravem

V.Hájek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 11563


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu