- Karel (194.138.39.56) --- 24. 8. 2006
Re: Svazová sklenice (18437)
...osobně se domnívám, že způsob uvažování o svazové sklenici je od počátku špatný. Celé je to postaveno na minimalizaci ceny a nákladů....
Bullet
......
Jinak by jim to už nedávalo žádný smysl.
Obal je součástí marketingu.
Když neorganizuji a nedělám marketing, tak můžu jen maximálně snižovat náklady. Sice krátkozraké, ale jedině možné.
Problém je, že oni ani to snižování nákladů nedělají, protože pak by museli vymyslet a zorganizovat nízkonákladovou distribuci. (přes ZO)
Pokud si myslí, že zveřejněním nákupní ceny (bez DPH) dotlačí obchodníky k nízké marži, je to možné.
Ale dobrý obchodník kterému záleží na pověsti, se této komoditě musí vyhnout. Nenakoupí za 3,19, ale za 3,80(DPH) franko závod (+doprava) a peníze na dřevo. Pak si dá minimální marži, ale pro ostatní bude stejně zloděj, co je na skleničce okrádá o jednu nebo dvě koruny.
Pochybuji, že průměrní včelaři (které znám) vydejchají, že jim někdo prodává něco dráž než nakoupil, nebo od nich nakupuje laciněji než to dál prodává. A začnou mluvit něco o pár oprávněných procentech zisku, místo marže.
Mě se sklenice dotýká jen okrajově, protože jsem psal o tom, že je třeba PRODÁVAT MED. A m.j. prodává i obal, ale sám o sobě nestačí. Stejně jako nestačilo vydání nějakého letáku, plakátu, atd.
Stejně jako nestačí ke včelaření že mám úl.
Sklenici navrhovalo m.j. I2J, PSNV,... a místo rozumné debaty nad tímto i dalšími návrhy se z toho stalo politikum. Pak jsou pořádány zábavné vykrucovací tanečky.
Pokud nebude marketing který bude podporovat konrétní obal, obal se neujme. Pokud by byl obal podporovaný efektivním marketingem, pak je nepodstatné, jestli stojí o x Kč víc.
Karel
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 18438
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |