75560

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



kozlík (194.212.232.6) --- 19. 7. 2006
centrála

Chtěl bych použít centrálu Noell EO175 700W která má mít 750/650W výkon a čerpadlo od stejné firmy E0021 250W.Někdo tu již psal o zkušenostech s malými centrálami a motorickou zátěží.Jak to dopadlo?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17584


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vladimír Navrkal (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570)

Tak teď jsi tomu dal Pepo korunu ten tvůj výklad značky zákaz vjezdu vozidel "NAD" 3,5 T to je bomba tak takhle by to nedokázal vysvětlit ani ten blb co vymysle nový silniční zákon. Jak tak čtu tak většina z vás pánové asi v dohledné době opravdu přijde o řidičíák.
Je vidět, že opravdu tady chybí to povinné školení řidičů (všech) nejen oprofesionálů ale hlavně těch kteří si stále myslí že nejdůležitější pravidlo na silnici je pravidlo pravé ruky.
Vláďa
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: <Josef.Mensik/=/seznam.cz>
> Předmět: Re: Přívěsný vozík
> Datum: 18.7.2006 14:27:22
> ----------------------------------------
> To je samozřejmé když má to plat víc jak 750 že ho za auto nesmíš zapojit i
> kdyby váhu překročilo o půl kila za autem máš přece povoleno nejvýše 750 TA
> ZNAČKA NEZNAMENÁ ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA PŘEKRAČUJÍCÍ 3,5 T ALE ,ŽE TAM NESMĚJÍ
> VOZIDLA DO NOSNOSTI 3,5 TUNY .ZROVNA TAK JE TO U ZÁVĚSU ZA VOZIDLE MŮŽEŠ TÁHNOU
> NEJVÝŠE 400/750 NE DO NOSNOSTI 400/750.
>
> Pepan
>
> > ------------ Původní zpráva ------------
> > Od: Gustimilián Pazderka <gupa/=/seznam.cz>
> > Předmět: Re: Přívěsný vozík
> > Datum: 18.7.2006 11:47:44
> > ----------------------------------------
> > Josef.Mensik:
> > > Upřesnení
> > >
> > > TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE
> > .....
> >
> > To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim padem
> > schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou stranou.
>
> > To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si dovolene
> > zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel. Celkova
> > hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi mel
> znacku
> > 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co tahnes
> nebo
> > netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym zarizenim
> > papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za skodovkou (v
> mem
> > pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene pro
> > prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t)
> >
> > _gp_
> > http://vindex.ic.cz
> >
> >
> >
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17583


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

vsusicky (84.242.94.25) --- 18. 7. 2006
Re: melocitóza (17579) (17580)

Slyšel jsem že med, který nejde dobře vytočit se objevil na Domažlicku. Zda je to melicitóza ale nevím. Třeba k tomu někdo řekne něco více z této lokality.
S pozdvavem

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17582


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

kozlík (194.212.232.6) --- 18. 7. 2006
Léčení

A je tu staré dobré téma.Mohu zároveň dát do včel Gabon-máme nařízeno a současně dát do podmetu formidol?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17581


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vojtěch (85.160.86.121) --- 18. 7. 2006
Re: melocitóza (17579)

Když jsem to zjistil při vytáčení,tak hned provedl opatření, aby jim tam nic nezůstalo.Minule jsem se tomu ubránil. Snad se mi to podaří znovu bez jediné ztráty do jara.
B.V.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17580


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 18. 7. 2006
melocitóza

slyšel sem(zdroj by měl být důvěryhodný - VÚV) ,že to letos vypadá na melocitozu.....nemáte někdo podobný echo....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17579


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 18. 7. 2006
Re: drátěná síť (17577)

nevím jak to máš daleko do FERONY ,já ho tam sehnal ikdyž ne milimetr na milimetr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17578


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.100.43.4) --- 18. 7. 2006
drátěná síť

Včelaři, kde se dá sehnat drátěná síť, o průměru ok rak kolem 1 mm? Takovou síť máte v úlech nebo jsou z ní někdy i včelařské kukly. V obchodě jsem sehnal pouze síť, která má moc tenký drát a snadno se ohýbá.
jh

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17577


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

zdenda (194.213.199.71) --- 18. 7. 2006
vozík

Jak takový vozík dovede rozproudit konfereci, vaše starosti bych chtěl řešit.Ty tepla asi dělají své. Včelám zdar.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17576


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17571) (17572)

Já myslím, že to se vyjasní časem. Taky ale jsem se díval na malý techničák
a maximální tažená hmotnost v malém techničáku auta uvedenou nemám. Takže u
mně by se policajti s tou hmotností nechytali. Ale já mám skoroveterána, v
novějších malých technických průkazech to už možná je.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Eman" <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, July 18, 2006 3:20 PM
Subject: Re: Přívěsný vozík


> Radime, tak jak já to pochopil, tak nemůžeš.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17575


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Procházková Vendula Ing . (e-mailem) --- 18. 7. 2006
RE: dotaz (17573)

Není na to zákon, obecne se doporucuje 10m od hranice pozemku a pokud jsou cesna nasmerovana na sousedy, je dobře zasadit zivy plot ve smeru letu nebo postavit nejakou jinou barieru (napr. Plny plot ve vysce 2m) aby ji vcely musely preletet a prilis neobtezovaly sousedy. Vlastne jde spise o dohodu se sousedy. Nikdo to nemuze zakazat, ale je neprijemne resit kazde pichnuti sousedovic capartu.

Vendula

-----Original Message-----
From: Eva Berankova [mailto:kejklirka/=/centrum.cz]
Sent: Tuesday, July 18, 2006 3:51 PM
To: Včelařský mailing list
Subject: dotaz

Mam dotaz,jak daleko bych mněla usadit ůl od pozemku?Hledala jsem kde se
dalo,ale nikde to nemohu najít,prosím poraďte.Děkuji Eva.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17574


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Eva Berankova (62.40.78.170) --- 18. 7. 2006
dotaz

Mam dotaz,jak daleko bych mněla usadit ůl od pozemku?Hledala jsem kde se dalo,ale nikde to nemohu najít,prosím poraďte.Děkuji Eva.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17573


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Eman (194.149.115.254) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17571)

Radime, tak jak já to pochopil, tak nemůžeš.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17572


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570)

No já to chápu jako otázku, když mám za vozidlem povoleno tahat bez brzdy
400 kg, přívěs mám těžký 140 kg a jeho celkovou maximální nosnost 500 kg,
tak jestli ho můžu tahat, pokud do něho nenaložím víc než 260 kg nebo jestli
ho nemůžu tahat ani prázdný.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: <Josef.Mensik/=/seznm.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, July 18, 2006 2:27 PM
Subject: Re: Přívěsný vozík


To je samozřejmé když má to plat víc jak 750 že ho za auto nesmíš zapojit i
kdyby váhu překročilo o půl kila za autem máš přece povoleno nejvýše 750 TA
ZNAČKA NEZNAMENÁ ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA PŘEKRAČUJÍCÍ 3,5 T ALE ,ŽE TAM
NESMĚJÍ VOZIDLA DO NOSNOSTI 3,5 TUNY .ZROVNA TAK JE TO U ZÁVĚSU ZA VOZIDLE
MŮŽEŠ TÁHNOU NEJVÝŠE 400/750 NE DO NOSNOSTI 400/750.

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Gustimilián Pazderka <gupa/=/seznm.cz>
> Předmět: Re: Přívěsný vozík
> Datum: 18.7.2006 11:47:44
> ----------------------------------------
> Josef.Mensik:
> > Upřesnení
> >
> > TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE
> .....
>
> To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim padem
> schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou
stranou.
> To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si dovolene
> zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel.
Celkova
> hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi mel
znacku
> 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co
tahnes nebo
> netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym zarizenim
> papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za skodovkou (v
mem
> pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene pro
> prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t)
>
> _gp_
> http://vindex.ic.cz
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17571


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565)

To je samozřejmé když má to plat víc jak 750 že ho za auto nesmíš zapojit i kdyby váhu překročilo o půl kila za autem máš přece povoleno nejvýše 750 TA ZNAČKA NEZNAMENÁ ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA PŘEKRAČUJÍCÍ 3,5 T ALE ,ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA DO NOSNOSTI 3,5 TUNY .ZROVNA TAK JE TO U ZÁVĚSU ZA VOZIDLE MŮŽEŠ TÁHNOU NEJVÝŠE 400/750 NE DO NOSNOSTI 400/750.

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Gustimilián Pazderka <gupa/=/seznam.cz>
> Předmět: Re: Přívěsný vozík
> Datum: 18.7.2006 11:47:44
> ----------------------------------------
> Josef.Mensik:
> > Upřesnení
> >
> > TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE
> .....
>
> To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim padem
> schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou stranou.
> To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si dovolene
> zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel. Celkova
> hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi mel znacku
> 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co tahnes nebo
> netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym zarizenim
> papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za skodovkou (v mem
> pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene pro
> prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t)
>
> _gp_
> http://vindex.ic.cz
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17570


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17566)

Ten problém jsem zatím nikde jinde neviděl, zdá se, že nikoho nenapadl. A v
dnešní době, kdy to vypadá, že policajti se snaží do mrtě dodržovat všechny
předpisy, protože je velký tlak i na ně, tak i toto mohou sledovat. No
jestli se to nějak nevyřeší, tak asi hodně lidí se bude přívěsných vozíků
zbavovat, protože k jejich autu jim budou nanic.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Eman" <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, July 18, 2006 12:02 PM
Subject: Re: Přívěsný vozík


> "Gusta má pravdu, předsedo". Ptal jsem se odborníka.
> A má to logiku. Policista nebude nic vážit, jen kontroluje papíry.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17569


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: P??v?sn? voz?k (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17564)

\nemyslíte , ze odborníkem by měl být každý řidič? tady vidíme jaké jsou znalosti řidičů Chybí nám tady to pravidelné školení řidičů které bylo za bolševika nebo pravidelné přrskušovaní řidičů jaké je jinde ve světě

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Radim Pol??ek <polasek/=/e-dnes.cz>
> Předmět: Re: P??v?sn? voz?k
> Datum: 18.7.2006 11:07:30
> ----------------------------------------
> Co takhle se zeptat nějakého odborníka než se takhle dohadovat?
>
> R. Polášek
>
> ----- Original Message -----
> From: "Jan Vencl" <>
> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Tuesday, July 18, 2006 11:07 AM
> Subject: Re: Přívěsný vozík
>
>
> > hmotnost celkova je proste to co je v papirech. takze aniz by te nekdo
> > vazil, musi odpovidat tenhle udaj u voziku udaji u auta.
> >
> > honza
> > ----- Original Message -----
> > From: "Michal Pol" <>
> > To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> > Sent: Tuesday, July 18, 2006 10:54 AM
> > Subject: Re: Přívěsný vozík
> >
> >
> > >>ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný
> > >>názor tak běžte odevzdat řidičáky
> >
> >
> > Tak já teda jdu ...
> >
> > mp
> >
> >
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17568


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Michal Pol (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17566)

Děkuji všem za odpovědi.

mp

----- Original Message -----
From: "Eman" <e-mail/=/nezadan.tiscali.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, July 18, 2006 12:02 PM
Subject: Re: Přívěsný vozík


> "Gusta má pravdu, předsedo". Ptal jsem se odborníka.
> A má to logiku. Policista nebude nic vážit, jen kontroluje papíry.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17567


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Eman (194.149.115.254) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565)

"Gusta má pravdu, předsedo". Ptal jsem se odborníka.
A má to logiku. Policista nebude nic vážit, jen kontroluje papíry.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17566


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563)

Josef.Mensik:
> Upřesnení
>
> TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE
.....

To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim padem schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou stranou. To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si dovolene zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel. Celkova hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi mel znacku 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co tahnes nebo netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym zarizenim papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za skodovkou (v mem pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene pro prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t)

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17565


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560)

Co takhle se zeptat nějakého odborníka než se takhle dohadovat?

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Jan Vencl" <>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, July 18, 2006 11:07 AM
Subject: Re: Přívěsný vozík


> hmotnost celkova je proste to co je v papirech. takze aniz by te nekdo
> vazil, musi odpovidat tenhle udaj u voziku udaji u auta.
>
> honza
> ----- Original Message -----
> From: "Michal Pol" <>
> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Tuesday, July 18, 2006 10:54 AM
> Subject: Re: Přívěsný vozík
>
>
> >>ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný
> >>názor tak běžte odevzdat řidičáky
>
>
> Tak já teda jdu ...
>
> mp
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17564


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561)

Upřesnení

TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE

pEPAN
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz>
> Předmět: Re: Přívěsný vozík
> Datum: 18.7.2006 10:54:54
> ----------------------------------------
> >>ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný
> >>názor tak běžte odevzdat řidičáky
>
>
> Tak já teda jdu ...
>
> mp
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17563


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Vencl (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560)

hmotnost celkova je proste to co je v papirech. takze aniz by te nekdo
vazil, musi odpovidat tenhle udaj u voziku udaji u auta.

honza
----- Original Message -----
From: "Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, July 18, 2006 10:54 AM
Subject: Re: Přívěsný vozík


>>ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný
>>názor tak běžte odevzdat řidičáky


Tak já teda jdu ...

mp


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17562


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Michal Pol (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560)

>>ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný
>>názor tak běžte odevzdat řidičáky


Tak já teda jdu ...

mp

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17561


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557)

ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný názor tak běžte odevzdat řidičáky

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz>
> Předmět: Re: Přívěsný vozík
> Datum: 18.7.2006 06:54:44
> ----------------------------------------
> > Nejedná se náhodou o max. celkovou hmotnost 750 kg- tj. včetně
> > nákladu?Prostě vozík uveze víc než na něm ty můžeš vézt.
>
> Jedná se samozřejmě o celkovou hmotnost včetně nákladu, ale začíná to
> vypadat, že takový vozík nesmím podle vyhlášky používat ani prázdný.
>
> mp
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17560


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Re:OT: P??v?sn? voz?k (17525) (17548) (17550) (17555)



>>Na me skoda 120 je to 350/750 to znamena, ze za skodovku mohu zaprahnout na kulu<

Na škody 120 byly závěsy upevněny za držák motoru a v podlaze auta proto mely tah na hák 400 / 750 gk. dnešní závěsy jsou upevněny v plechu karosérie proto asi nižší hmotnost Tady bude asi záležet na typu závěsu a auta.

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Radim Pol??ek <polasek/=/e-dnes.cz>
> Předmět: Re: Re:OT: P??v?sn? voz?k
> Datum: 18.7.2006 00:13:03
> ----------------------------------------
> Nejedná se primárně o nosnost "na kuli" ale o bezpečnost při brzdění nebo
> při sjíždění prudších svahů. Brzdy auta jsou spočítány na nějakou hmotnost
> vlastního vozidla, hmotnost vozíku s nákladem je navíc a toto ještě zhoršuje
> volnost oje na kuli. Proto maximální hmotnost, jakou může vozík s nákladem
> mít je odvozena od hmotnosti vlastního vozidla, která je uvedena v
> technickém průkazu. Aspoň tak to bylo v dobách, kdy jsem dělal řidičák.
> Proto brzděný přívěs má tu hmotnost vyšší než nebrzděný. Ale jestli se dnes
> policajt bude dívat na hmotnost v TP nebo se pokusí nějak zvážit či
> odhadnout skutečnou hmotnost nevím. Pokud se bude dívat na hmotnost v TP,
> bude to pro hodně lidí průšvih, protože moje zkušenosti jsou takové, že lidi
> spíše mají koupený nebo dříve udělaný právě ten vozík s celkovou maximální
> hmotností větší než má jejich auto povoleno tahat než ten menší.
>
> R. Polášek
>
> ----- Original Message -----
> From: "Gustimilián Pazderka" <>
> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Monday, July 17, 2006 7:41 PM
> Subject: Re:OT: Přívěsný vozík
>
>
> > Od: Michal Pol :
> > > Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
> > >
> > > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> > > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou
> hmostnost
> > > 750kg?
> > .........
> >
> > Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho zarizeni
> 300kg
> > nema co delat.
> >
> > Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut jedno.
> > Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz. Vezme si
> schvalenou
> > hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi byt prekrocena hodnotou
> celkove
> > hmotnosti v TP privesneho voziku.
> >
> > Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho
> zarizeni,
> > nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo alespon do
> 1.7.2006
> > porusoval vyhlasku.
> >
> Jeste dopisu jedno. Mám-li vozik ktery je brzdeny a jeho celkova hmotnost je
> 800 kg, musim mit vozidlo s celkovou hmotnosti na kuli min. 800 kg a ktomu
> jeste ridicak skupiny E, (ten je povinny nad 750 kg do 3,5 t). Mam-li
> nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti 750 kg musim mit taktez kulu s min.
> hmotnosti pro nebrzdeny vozik 750 kg. POZOR a proto to pisu. Jsou dve
> hmotnosti v TP vozidla oddelene lomitkem. Tz. nebrzdeny/brzdeny. Na me skoda
> 120 je to 350/750 to znamena, ze za skodovku mohu zaprahnout na kulu
> nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti do 350 kg a do 750 kg brzdeny.
>
> _gp_
> http://vindex.ic.cz
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17559


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 7. 2006
Antwort: Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557)

na Slovensku ho nemozes pouzivat, ani prazdny. V cechach podla toho co som
cital na www.autovia.cz vsak ano.
Existuju firmy, ktore voziky vyrabaju na zakazku. V minulosti som mal
Citroen AX, kt. mohol tahat len max. 355 kg nebrzdeny. a 560 kg brzdeny.
Urobili mi normalny vozik, kt. naprava mala nosnost 750 kg, ale do
papierov mi napisali 355 kg. Nebol pritom ani drahsi.

Matej




"Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz>
18.07.2006 06:47
Bitte antworten an
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>


An
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Kopie

Thema
Re: Přívěsný vozík






> Nejedná se náhodou o max. celkovou hmotnost 750 kg- tj. včetně
> nákladu?Prostě vozík uveze víc než na něm ty můžeš vézt.

Jedná se samozřejmě o celkovou hmotnost včetně nákladu, ale začíná to
vypadat, že takový vozík nesmím podle vyhlášky používat ani prázdný.

mp


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17558


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Michal Pol (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546)

> Nejedná se náhodou o max. celkovou hmotnost 750 kg- tj. včetně
> nákladu?Prostě vozík uveze víc než na něm ty můžeš vézt.

Jedná se samozřejmě o celkovou hmotnost včetně nákladu, ale začíná to
vypadat, že takový vozík nesmím podle vyhlášky používat ani prázdný.

mp

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17557


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Michal Pol (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: OT: Přívěsný vozík (17525) (17548)

> Jinak - co to je za auto a tažný zařízení?
>
> Mě na felicii píšou max 400kg nebržděný a max 750kg bržděný ...


Je to Trabant.

Tak to vypadá, že ani za Felicii není možné připojit běžný vozík ze
supermarketu.

mp


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17556


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Re:OT: Přívěsný vozík (17525) (17548) (17550)

Nejedná se primárně o nosnost "na kuli" ale o bezpečnost při brzdění nebo
při sjíždění prudších svahů. Brzdy auta jsou spočítány na nějakou hmotnost
vlastního vozidla, hmotnost vozíku s nákladem je navíc a toto ještě zhoršuje
volnost oje na kuli. Proto maximální hmotnost, jakou může vozík s nákladem
mít je odvozena od hmotnosti vlastního vozidla, která je uvedena v
technickém průkazu. Aspoň tak to bylo v dobách, kdy jsem dělal řidičák.
Proto brzděný přívěs má tu hmotnost vyšší než nebrzděný. Ale jestli se dnes
policajt bude dívat na hmotnost v TP nebo se pokusí nějak zvážit či
odhadnout skutečnou hmotnost nevím. Pokud se bude dívat na hmotnost v TP,
bude to pro hodně lidí průšvih, protože moje zkušenosti jsou takové, že lidi
spíše mají koupený nebo dříve udělaný právě ten vozík s celkovou maximální
hmotností větší než má jejich auto povoleno tahat než ten menší.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Gustimilián Pazderka" <>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, July 17, 2006 7:41 PM
Subject: Re:OT: Přívěsný vozík


> Od: Michal Pol :
> > Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
> >
> > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou
hmostnost
> > 750kg?
> .........
>
> Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho zarizeni
300kg
> nema co delat.
>
> Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut jedno.
> Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz. Vezme si
schvalenou
> hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi byt prekrocena hodnotou
celkove
> hmotnosti v TP privesneho voziku.
>
> Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho
zarizeni,
> nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo alespon do
1.7.2006
> porusoval vyhlasku.
>
Jeste dopisu jedno. Mám-li vozik ktery je brzdeny a jeho celkova hmotnost je
800 kg, musim mit vozidlo s celkovou hmotnosti na kuli min. 800 kg a ktomu
jeste ridicak skupiny E, (ten je povinny nad 750 kg do 3,5 t). Mam-li
nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti 750 kg musim mit taktez kulu s min.
hmotnosti pro nebrzdeny vozik 750 kg. POZOR a proto to pisu. Jsou dve
hmotnosti v TP vozidla oddelene lomitkem. Tz. nebrzdeny/brzdeny. Na me skoda
120 je to 350/750 to znamena, ze za skodovku mohu zaprahnout na kulu
nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti do 350 kg a do 750 kg brzdeny.

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17555


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 17. 7. 2006
Aktualni ceny medu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527) (17535)

http://www.honighaeuschen.de/index.php?id=597

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17554


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vladimír Navrkal (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532)

Bohužel máš pravdu , policajti nic vážit nebudou je zajímá to co je v TP. Vláďa
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz>
> Předmět: Re: Přívěsný vozík
> Datum: 17.7.2006 13:10:31
> ----------------------------------------
> Zdá se, že podle logiky můžu, ale podle zákonů nemůžu. Máte někdo citaci ze
> zákona?
>
> Trochu mě na tom mate i to, že i ty nejmenší přívěsy mají celkovou hmotnost
> 750kg, tzn. nenašel jsem přívěs, který bych podle této logiky mohl dát za
> svoje auto.
>
> mp
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Jan Vencl" <vencl/=/terramet.cz>
> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Monday, July 17, 2006 1:03 PM
> Subject: Re: Přívěsný vozík
>
>
> > nemuzes, jde o hmotnost v tp - celkovou
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: "Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz>
> > To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> > Sent: Monday, July 17, 2006 12:26 PM
> > Subject: OT: Přívěsný vozík
> >
> >
> > Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
> >
> > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou
> > hmostnost
> > 750kg?
> >
> > Díky
> >
> > mp
> >
> >
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17553


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vladimír Navrkal (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:OT: Přívěsný vozík (17525)

Ne , v současné době bych to neriskoval mohlo by to stát moc peněz. Vláďa
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz>
> Předmět: OT: Přívěsný vozík
> Datum: 17.7.2006 12:26:37
> ----------------------------------------
> Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
>
> můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost
> 750kg?
>
> Díky
>
> mp
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17552


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532)

Od: Michal Pol :
> Zdá se, že podle logiky můžu, ale podle zákonů nemůžu. Máte někdo citaci ze
> zákona?
>
> Trochu mě na tom mate i to, že i ty nejmenší přívěsy mají celkovou hmotnost
> 750kg, tzn. nenašel jsem přívěs, který bych podle této logiky mohl dát za
> svoje auto.
....

To delaji supergigamarkety a Makro. Musis na ne s otazkou, zdali je tato hmotnost jiz vepsana do velkeho TP. Jestli ne, tak vyrobce ma sve hodnoty hmotnosti dle vyberu tak at ti vepisou podle nich a tebe. Ja vozik kupoval primo ve Velmezu (Velke Mezirici) a tam mi na pockani vypsali velky TP s hmotnosti kterou jsem chtel.

Jestli je hmotnost uz vepsana ve v TP tak jim podekuj za ochotu neco sdelit a rekni nashledanou.
Toto nevim jiste:
Jinak kdyby jsi koupil, musel by jsi ziskat pisemne vyjadreni primo od vyrobce, ze je mozno vahu snizit a nakolik. Posleze technik (pracovnik uradu) muze snizit celkovou hmotnost papirove. (asi za 50 Kc)

Hmotnosti u voziku jsou dost dulezite.

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17551


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:OT: Přívěsný vozík (17525) (17548)

> Od: Michal Pol :
> > Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
> >
> > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost
> > 750kg?
> .........
>
> Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho zarizeni 300kg
> nema co delat.
>
> Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut jedno.
> Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz. Vezme si schvalenou
> hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi byt prekrocena hodnotou celkove
> hmotnosti v TP privesneho voziku.
>
> Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho zarizeni,
> nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo alespon do 1.7.2006
> porusoval vyhlasku.
>
Jeste dopisu jedno. Mám-li vozik ktery je brzdeny a jeho celkova hmotnost je 800 kg, musim mit vozidlo s celkovou hmotnosti na kuli min. 800 kg a ktomu jeste ridicak skupiny E, (ten je povinny nad 750 kg do 3,5 t). Mam-li nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti 750 kg musim mit taktez kulu s min. hmotnosti pro nebrzdeny vozik 750 kg. POZOR a proto to pisu. Jsou dve hmotnosti v TP vozidla oddelene lomitkem. Tz. nebrzdeny/brzdeny. Na me skoda 120 je to 350/750 to znamena, ze za skodovku mohu zaprahnout na kulu nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti do 350 kg a do 750 kg brzdeny.

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17550


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Karel Galló ml. (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: OT: Přívěsný vozík (17525) (17548)

Přesně tak.

Jinak - co to je za auto a tažný zařízení?

Mě na felicii píšou max 400kg nebržděný a max 750kg bržděný ...

Gustimilián Pazderka napsal(a):
> Od: Michal Pol :
>> Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
>>
>> můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
>> přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou
>> hmostnost 750kg?
> .........
>
> Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho
> zarizeni 300kg nema co delat.
>
> Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut
> jedno. Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz.
> Vezme si schvalenou hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi
> byt prekrocena hodnotou celkove hmotnosti v TP privesneho voziku.
> Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho
> zarizeni, nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo
> alespon do 1.7.2006 porusoval vyhlasku.
>
> _gp_
> http://vindex.ic.cz
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17549


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:OT: Přívěsný vozík (17525)

Od: Michal Pol :
> Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
>
> můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost
> 750kg?
.........

Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho zarizeni 300kg nema co delat.

Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut jedno. Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz. Vezme si schvalenou hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi byt prekrocena hodnotou celkove hmotnosti v TP privesneho voziku.

Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho zarizeni, nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo alespon do 1.7.2006 porusoval vyhlasku.

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17548


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

kozlík (194.212.232.6) --- 17. 7. 2006
Re: trubčice (17536)

Už to tady někdo psal.Tam není jedna trubčice, ale je jich povícero.Trubčice jsou samozřejmě schopny letu, ale při pokusu vžebrat se do cizího úlu musí buď slevit, a nebo je do úlu nepustí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17547


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

kozlík (194.212.232.6) --- 17. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532)

Nejedná se náhodou o max. celkovou hmotnost 750 kg- tj. včetně nákladu?Prostě vozík uveze víc než na něm ty můžeš vézt.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17546


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 17. 7. 2006
Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527) (17531) (17542)

tych zostavajucich vcelarov si zacnu vazit a za opelovanie budu mozno aj
platit. :-)

Matej




"Radim Polášek" <polasek/=/e-dnes.cz>
17.07.2006 17:28
Bitte antworten an
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>


An
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Kopie

Thema
Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu






Mělo by se přestat hystericky křičet ve stylu "bez včel není příroda"
vždycky, když hrozí nějaké snížení počtu včelstev. Ono jak v přírodě
nějaký
mechanismus, konkrétně zde opylení včelami vypadne, nahradí ho jiný
mechanismus, třeba zrovna ti čmeláci nebo třeba vítr. Jediné, co padne,
by
mohly být zemědělské podniky, protože taková náhrada za včely znamená
přece
jen určité zhoršení výnosů až o desítky procent a to by v konkurenci s
druhými podniky mohlo znamenat jejich pád. Ale přírodě nějaké zhoršení
výnosu o desítky procent vůbec nevadí.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Karel" <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, July 17, 2006 1:06 PM
Subject: Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu


> Nemecko ma pokrytie vlastnou produkciou asi z 40% a zvysok dovaza
> ...
> Souhlas.¨
> Teď jsem byl asi počtvrté v Německu asi na týden a poprvé jsem viděl
včely.
> Předtím jsem je neviděl ani na květech. Byl to nezvyklý pocit. Teď jsem
tam
> viděl asi patnáct úlů. A to tam neřídím, a tak mám čas koukat za jízdy z
> okna.
> Všude samí čmeláci. Pro včely tam jsou přitom asi ideální podmínky.
>
> Žádné ekologické kalamity, nebo katastrofy jsem si z nedostatku včel
> nevšiml.
>
> Těžko si představit, kolik medu by musel včelař prodat, aby si přišel i
na
> těch poměrně běžných 1 500 Euro čistého, co tam vydělá kvalifikovaný
dělník
> + plus Německé daně + Německé odvody.
> 750kg * 12 měsíců = 9 tun * 2 na daně * 2 na odvody a režii a to
nemluvím
o
> nákladech. A k produkci 40 tun medu už nějaké náklady musím mít.
>
> Včelařství se zřejmě stane jen koníčkem. Pokud se někdo nestane
podivínem,
> který bude žít někde na samotě v kontaktu s přírodou nízkonákladovým
> životem a bude si svobody považovat více jak peněz a honičky s jejich
> sháněním a utrácením.
>
> Karel


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17545


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:Antwort: trubcice (17536) (17537)

1) včely setřást do rojáku
2 do ůlu usadit oddělek
3) včely z rojáku vysypat na zem
Vrátivsší včely tento odělek posýlý, trubčice se nevrátí

A JE TO

Pepan

---------- Původní zpráva ------------
> Od: <M.Osusky/=/fritz.sk>
> Předmět: Antwort: trubcice
> Datum: 17.7.2006 15:44:30
> ----------------------------------------
> vysypat cele vcelstvo na plachtu aspon 10 m od ula. Vcely sa vratia spat,
> ale trubcice nie - nie su schopne letu.
>
> Matej
>
>
>
>
> "Kamil" <Kamil.Rimal/=/cz.enersys.com>
> 17.07.2006 15:21
> Bitte antworten an
> "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
>
>
> An
> Vèelaøský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
> Kopie
>
> Thema
> trubèice
>
>
>
>
>
>
> Jak oddělit trubčici od ostatních včel.
>
> Děkuji
>
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17544


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:OT: Přívěsný vozík (17525)

celková hmotnost je i s nákladem, ale ty nesmíš překročit celkovou hmotnost tažného zařízení To znamená , že můžeš naložit 145 kg
Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz>
> Předmět: OT: Přívěsný vozík
> Datum: 17.7.2006 12:26:35
> ----------------------------------------
> Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
>
> můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost
> 750kg?
>
> Díky
>
> mp
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17543


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527) (17531)

Mělo by se přestat hystericky křičet ve stylu "bez včel není příroda"
vždycky, když hrozí nějaké snížení počtu včelstev. Ono jak v přírodě nějaký
mechanismus, konkrétně zde opylení včelami vypadne, nahradí ho jiný
mechanismus, třeba zrovna ti čmeláci nebo třeba vítr. Jediné, co padne, by
mohly být zemědělské podniky, protože taková náhrada za včely znamená přece
jen určité zhoršení výnosů až o desítky procent a to by v konkurenci s
druhými podniky mohlo znamenat jejich pád. Ale přírodě nějaké zhoršení
výnosu o desítky procent vůbec nevadí.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Karel" <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, July 17, 2006 1:06 PM
Subject: Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu


> Nemecko ma pokrytie vlastnou produkciou asi z 40% a zvysok dovaza
> ...
> Souhlas.¨
> Teď jsem byl asi počtvrté v Německu asi na týden a poprvé jsem viděl
včely.
> Předtím jsem je neviděl ani na květech. Byl to nezvyklý pocit. Teď jsem
tam
> viděl asi patnáct úlů. A to tam neřídím, a tak mám čas koukat za jízdy z
> okna.
> Všude samí čmeláci. Pro včely tam jsou přitom asi ideální podmínky.
>
> Žádné ekologické kalamity, nebo katastrofy jsem si z nedostatku včel
> nevšiml.
>
> Těžko si představit, kolik medu by musel včelař prodat, aby si přišel i na
> těch poměrně běžných 1 500 Euro čistého, co tam vydělá kvalifikovaný
dělník
> + plus Německé daně + Německé odvody.
> 750kg * 12 měsíců = 9 tun * 2 na daně * 2 na odvody a režii a to nemluvím
o
> nákladech. A k produkci 40 tun medu už nějaké náklady musím mít.
>
> Včelařství se zřejmě stane jen koníčkem. Pokud se někdo nestane podivínem,
> který bude žít někde na samotě v kontaktu s přírodou nízkonákladovým
> životem a bude si svobody považovat více jak peněz a honičky s jejich
> sháněním a utrácením.
>
> Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17542


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: trubčice (17536)

Vyberou se rámky z úlu, vymetou včely, česno zúží na průchod jednou včelou a
do úlu se vloží oddělek s matkou a doplní novými rámky. Včely se z původních
rámků ometou na zem několik metrů daleko od úlu, aby tam musely doletět.
Původní rámky s plodem se vloží do jiných včelstev k vyběhnutí, ostatní
rámky se taky nějak využijí. Trubčice buď nelétají, nebo šokem z letu a vůní
cizí matky ve svém úlu trubcokladnost ztratí.

Pokud není oddělek s matkou, variantou je místo oddělku tam dát otevřený
plod. V tom případě by měly včely přes noc narazit matečníky. Pojistkou je
jakmile je většina otevřeného plodu zavíčkována, přidat další otevřený plod,
aby z nadbytku mateří kašičky zase nevznikly trubčice, které by mohly
matečníky zničit. Takže tak co 5 dnů nový rámek.

Nebo se prostě do úlu s trubčicemi jen přidávají pravidelně rámky s
otevřeným plodem tak, aby tam vždy nějaký otevřený plod byl. Ten odsaje
nadbytek mateří kašičky pro trubčice, ty zmizí a tak na asi třetím rámku s
plodem narazí včelstvo matečníky.

Nejspolehlivější a nejrychlejší je ale ten první způsob. V každém případě je
ale včelstvo silně oslabeno, buď tam je už teď málo včel nebo jsou tam
hlavně staré včely, které brzo uhynou a než se z plodu nové matky začnou
líhnout nové včely, včelstvo silně zeslábne. Proto je žádoucí ho co nejvíc
zůžit, jinak včely v tuto dobu po snůškovém období nedokáží vnitřek úlu
ochránit před zlodějkami a včelstvo bude dřív než se vzpamatuje, vyloupeno.
Pokud se matka vylíhne teď někdy na konci července, je pravděpodobné, že
ještě v září a říjnu bude zvyšovat sílu včelstva silným pozdním plodováním.
A včelstvo bude i tak slabší.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Kamil" <>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, July 17, 2006 3:21 PM
Subject: trubčice


> Jak oddělit trubčici od ostatních včel.
>
> Děkuji

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17541


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527) (17535)

Většina koníčků i dříve za komunistů i teď byly a jsou spíše ztrátové.
Obvykle jen nejlepších pár jedinců z republiky si mohlo a může dovolit se
jimi živit, ostatní v nich spíše peníze utápějí. U včelaření tomu tak
nebylo, výkupní ceny byly za komunistů nadstaveny tak, že k uživení bohatě
stačilo 80 - 100 včelstev a k většímu přivýdělku nějaká desítka. Navíc nové
nastavkové úly hromadně zaváděné od 80 let snížily spotřebu času na
ošetřování včelstev. Včelaři od počtu odhaduji 10 - 15 včelstev přestali
včelařit jen z čiré záliby, ale začali považovat jako samozřejmost, že
jejich včelařský provoz je i rentabilní a vydělávající.. To mohlo být
odhadem tak několik tisíc včelařů.Od té doby stoupl průměrný plat asi
desetkrát, cena medu asi dvakrát případně když vezmeme v úvahu ceny ve
výkupu, tak cena medu zůstala stejná. Takže rentabilita chovů těchto včelařů
šla do kytek, protože kdyby místo hodin strávených u včel dělali ve své
původní profesi přesčasy, vydělali by mnohem víc. Ještě nějakou dobu budou
tito včelaři čekat, možná někteří se pokusí dosáhnout rentability
profesionálním včelařením a zvýšením počtu včelstev, ale většina naopak
přestane s rentabilitou počítat a počet včelstev postupně sníží nebo je i
zruší. V Německu už ten proces zřejmě proběhl.

R. Polášek


----- Original Message -----
From: "tomas" <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, July 17, 2006 2:41 PM
Subject: Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu


> Jenze i tak v Nemecku existuji vceli farmy, ktere se zivi vcelarenim. Ono
> je rozdil davat med do vykupu za 2 euro anobo prodavat rovonu za 5 a více
> euro..
> U nas je nadbytek medu od vcelaru kteri to maji jako konicka a zaroven
jako
> privydelek. Urcite jich casem ubude a na jejich misto nastoupi poloprof a
> profesionalni vcelari a ti se budou muset orientovat na jine odberate nez
> na vykupce..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17540


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (217.77.165.35) --- 17. 7. 2006
Re: trubčice (17536)

spoj včelstvo s trubčicí s včelstvem se starší zkušenou matkou ona ji vyžene
nebo....
zkus je na večer smíst všechny s plástů do stínu do trávy kousek od stanoviště(bez matky),včely se vrátí a trubčice by se neměla vrátit(ikdyž se mi párkrát vrátila)protože těch pár zbylých co se nemaj odletět zašlápneš i s trubčicí .....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17539


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: OT: Přívěsný vozík (17525)

Dne pondělí 17 července 2006 12:26 Michal Pol napsal(a):
> Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
>
> můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost
> 750kg?
>
> Díky
>
> mp

Pokud je to v souvislosti s kocovanim se vcelstvy - pokud nechate otevrena
cesna a kuklu na hlave, domnivam se, ze Vas i po zastaveni kazda hlidka rada
propusti :) Jiank by to melo byt do tech 300 kg celkem, vic nenakladat.

Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17538


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 17. 7. 2006
Antwort: trubcice (17536)

vysypat cele vcelstvo na plachtu aspon 10 m od ula. Vcely sa vratia spat,
ale trubcice nie - nie su schopne letu.

Matej




"Kamil" <Kamil.Rimal/=/cz.enersys.com>
17.07.2006 15:21
Bitte antworten an
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>


An
Vèelaøský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Kopie

Thema
trubèice






Jak oddělit trubčici od ostatních včel.

Děkuji


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17537


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Kamil (212.27.199.39) --- 17. 7. 2006
trubčice

Jak oddělit trubčici od ostatních včel.

Děkuji

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17536


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

tomas (81.30.251.9) --- 17. 7. 2006
Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527)

Jenze i tak v Nemecku existuji vceli farmy, ktere se zivi vcelarenim. Ono je rozdil davat med do vykupu za 2 euro anobo prodavat rovonu za 5 a více euro..
U nas je nadbytek medu od vcelaru kteri to maji jako konicka a zaroven jako privydelek. Urcite jich casem ubude a na jejich misto nastoupi poloprof a profesionalni vcelari a ti se budou muset orientovat na jine odberate nez na vykupce..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17535


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

vsusicky (81.19.46.66) --- 17. 7. 2006
Re: Aktualni ceny medu ve vykupu-oddělení Čech od Rakouska (17511) (17512) (17513) (17514) (17516)

Přeji hezký den. Zrovna nedávno jsem četl Masaryka "Světová revoluce". Kdyby s Rakouskem byla rozumná dohoda o federálním uspořádání státu postavené na ústavě a ne na císaři boží milosti, tak se Češi netrhli.
Ostatní nechť prominou, že jsem odbočil od tématu.

vsusicky

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17534


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Eman (194.149.115.254) --- 17. 7. 2006
Re: přidávací klícka - stříkačka (17502) (17507) (17508) (17509) (17518) (17524)

Zdenku, to nebylo tema "jak pridat (vymenit) matku" , ale jak vypada pridavaci klicka - strikacka.

Nicmene si presto muzeme uvest ruzne metody vymeny matek a zkusenosti s nimi. Popisu pro zpestreni jednu metodu pridavani matky propagovanou Quido Sklenarem (sam jsem ji nemel zatim odvahu vyzkouset):

Vcelstvo na nekolik hodin zbavime stare matky.
Ucpe se hadrem cesno a necha jen maly otvor.
Do otvoru zasuneme dobre dymajici kurak, (na doutnajici drevo nasypeme propolis, ktery uklidnuje).
15-20x silne do ulu zakourime a ucpeme otvor.
Mladou oplodnenou matku nechame vbehnout do ulu, ucpeme otvor, aby vcely nevybehly a za 15 vterin za matkou znovu 5-10x zakourime.
Potom se jeste na 10 minut a radeji vice ponechame uzavrene cesno. Kour nesmi nikde unikat (ockem, netesnostmi).

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17533


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Michal Pol (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525)

Zdá se, že podle logiky můžu, ale podle zákonů nemůžu. Máte někdo citaci ze
zákona?

Trochu mě na tom mate i to, že i ty nejmenší přívěsy mají celkovou hmotnost
750kg, tzn. nenašel jsem přívěs, který bych podle této logiky mohl dát za
svoje auto.

mp


----- Original Message -----
From: "Jan Vencl" <vencl/=/terramet.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, July 17, 2006 1:03 PM
Subject: Re: Přívěsný vozík


> nemuzes, jde o hmotnost v tp - celkovou
>
> ----- Original Message -----
> From: "Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz>
> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Monday, July 17, 2006 12:26 PM
> Subject: OT: Přívěsný vozík
>
>
> Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
>
> můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou
> hmostnost
> 750kg?
>
> Díky
>
> mp
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17532


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Karel (194.138.39.54) --- 17. 7. 2006
Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527)

Nemecko ma pokrytie vlastnou produkciou asi z 40% a zvysok dovaza
....
Souhlas.¨
Teď jsem byl asi počtvrté v Německu asi na týden a poprvé jsem viděl včely. Předtím jsem je neviděl ani na květech. Byl to nezvyklý pocit. Teď jsem tam viděl asi patnáct úlů. A to tam neřídím, a tak mám čas koukat za jízdy z okna.
Všude samí čmeláci. Pro včely tam jsou přitom asi ideální podmínky.

Žádné ekologické kalamity, nebo katastrofy jsem si z nedostatku včel nevšiml.

Těžko si představit, kolik medu by musel včelař prodat, aby si přišel i na těch poměrně běžných 1 500 Euro čistého, co tam vydělá kvalifikovaný dělník + plus Německé daně + Německé odvody.
750kg * 12 měsíců = 9 tun * 2 na daně * 2 na odvody a režii a to nemluvím o nákladech. A k produkci 40 tun medu už nějaké náklady musím mít.

Včelařství se zřejmě stane jen koníčkem. Pokud se někdo nestane podivínem, který bude žít někde na samotě v kontaktu s přírodou nízkonákladovým životem a bude si svobody považovat více jak peněz a honičky s jejich sháněním a utrácením.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17531


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Vencl (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525)

nemuzes, jde o hmotnost v tp - celkovou

----- Original Message -----
From: "Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, July 17, 2006 12:26 PM
Subject: OT: Přívěsný vozík


Pro někoho to bude jednoduchá otázka -

můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost
750kg?

Díky

mp


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17530


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 17. 7. 2006
Antwort: OT: Přívěsný vozík (17525)

ano mozes, ale okamzita hmotnost privesneho vozika s nakladom, nesmie
prekrocit max. hmotnost privesu, kt mas v TP.

Ak to chces aj s paragrafmi je to myslim na autovia.cz

Matej




"Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz>
17.07.2006 12:26
Bitte antworten an
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>


An
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Kopie

Thema
OT: Přívěsný vozík






Pro někoho to bude jednoduchá otázka -

můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou
hmostnost
750kg?

Díky

mp


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17529


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jakub Dolínek (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: OT: Přívěsný vozík (17525)

celkova hmotnost tebou vezeneho privesu nesmi prekrocit tu, kterou mas v tp.

t.z. kdyz potkas policajty s vahou, nemel bys mit nalozeno vic nez tech zbyvajicich 145 kg.

nevim, jak casto jsi potkal pojizdnou vahu, ja jeste ne :-)

problem by si mohl mit jeste pri nehode - kdyby se v tom zacal nekdo stourat.

jd

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz>
> Předmět: OT: Přívěsný vozík
> Datum: 17.7.2006 12:26:34
> ----------------------------------------
> Pro někoho to bude jednoduchá otázka -
>
> můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
> přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost
> 750kg?
>
> Díky
>
> mp
>
>
>
>

Jakub Dolínek

dolinek/=/email.cz
ICQ 162151770

____________________________________-
____________________________________-





















Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17528


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 17. 7. 2006
Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523)

Ked som tu pred casom napisal, ze spejeme do stavu vcelarstva ako je v
nemecku, a ze z exporterov medu, budeme v dohladnej dobe cistymi
importermi, nestretol som sa s pochopenim.
Nemecko ma tento vyvoj uz davno za sebou. Jednoducho s rastom ceny prace,
prestava byt europske polnohospodarstvo konkurencieschopne voci svetu.
Pozrite si rast ceny prace za ostatnych 15 rokov a porovnajte to z
realizacnymi cenami medu.
Vcelari s 20 - 30 vcelstvami, ktory svoju produkciu realizovali ( este
realizuju ) cez vykupne uz nebudu. Pri cene vybavenia a vstupov nebudu za
35 - 40 CZK dorabat med.
Nemecko ma pokrytie vlastnou produkciou asi z 40% a zvysok dovaza ( podla
casopisu Bienenvater ).
Nemecko nie je len pohranicie.

Tie ostatne otazky si vies zodpovedat aj sam.

P.S. A dakujem za reklamu.

Matej
www.osusky.sk




Gustimilián Pazderka <gupa/=/seznam.cz>
17.07.2006 11:13
Bitte antworten an
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>


An
Vcelarska konference <vcely/=/v.or.cz>
Kopie

Thema
Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu






M.Osusky
> vykupcovia medu su stredoeuropska ( postsocialisticka ) specialita.
> V nemecku neexistuju klasicky vykupovaci. Drobny vcelari si svoje
produkty
> realizuju sami, pripadne cez niekoho s malym "kamennym" obchodom.
> Profesionali a poloprofesionali maju zmluvy priamo s velkoobchodnikom.
> Tito niekedy funguju aj ako priekupnici ( vykupovaci ? ) pre
> velkoobchodnika. Cena a platobne podmienky sa nezverejnuju.
........

To mi nejde nejak do hlavy. Ze by po sto letech, jak napsal D. Helmut,
bylo presto vcelarstvi v Ceske republice na vyssi urovni nez v Nemecku?
Podle me je verejna cena ve vykupu standart a zverejnovat ji je korektni
jednani. Nakonec nechci to prekrucovat, ale 20% pokrytí vlastni produkci
medu (Nemecko podle Helmut) a ostatni mit jako dovoz, se muzeme potom
dockat i u nas po sto letech v Evropse Unii. Jsme preci v Evropske Unii a
tim vypliva stejne prostredi jak pro nemce, tak i pro ostatni. Koho bude
potom motivovat vstoupit do vcelarstvi a chovat vcely po takove dobe, kdyz
nezna cenu sve prace? Neupada potom evropske vcelarstvi na prave takovem
aspektu jako zverejneni vykupnich cen medu, vosku, materi kasicky,
propolisu? Nebo zasadou evropskeho obchodu ma byt tajnustkareni? Asi podle
tebe Mateji ano. I kdyz i ty ve slovenskem Vcelarovi (5/06) preci
zverejnujes svou vykupni cenu propolisu. 750,-Sk.

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17527


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Karel (194.138.39.54) --- 17. 7. 2006
Re: přidávací klícka - stříkačka (17502) (17507) (17508) (17509) (17518) (17524)

Proč to dělat přímo, jednoduše postříkáním sladkou vodou, když to jde složitě
.......
Pochybuji že to jde univerzálně a stoprocentně ve všech možných kombinacích : stav včelstva X stav matky.

Pocákání sladkou vodu , vykoupání v medu atd. je velmi stará metoda. Taktéž v mléce, nebo jen vykoupání všech včel i s matkou ve vodě.
Zřejmě to nebyly dost jednduché nebo stoprocentní.

Nevím jestli by jsi například inseminovanou matku za Xset korun jednoduše pocákal a hodil do včelstva? Já bych si to rozmyslel, a vybral bych si podle roční doby.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17526


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Michal Pol (e-mailem) --- 17. 7. 2006
OT: Přívěsný vozík

Pro někoho to bude jednoduchá otázka -

můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost
přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost
750kg?

Díky

mp

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17525


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

zdenek (212.71.136.70) --- 17. 7. 2006
Re: přidávací klícka - stříkačka (17502) (17507) (17508) (17509) (17518)

Opravdu perfektní rady jak přidat matku. Proč to dělat přímo, jednoduše postříkáním sladkou vodou, když to jde složitě a ještě při tom vymyslíme plno ptákovin.
Zdenek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17524


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 75560 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 17524 do č. 17584)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu