78214

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Vlastimil Protivínský --- 19. 9. 2002
Re: Co do kočovného vozu (1647) (1716)

Když jsem v roce 1985 osazoval první nízkonástavkové úly (tehdy s nástavky
11 x [39 x 17] cm), vcěděl jsem, že jedna z hlavních předností je hmotnost.
Dnes bych volil ještě lehčí nástavky. Záda jsou jen jedny a sil přibývat
nebude. Menší počet rámků v nástavku se mi zdá jako jediné možné řešení. V
zimě se chomáč stejně vejde na 5-6 uliček a v létě plochý tvar díla tolik
nevadí. jediný problém: s počtem nástavků roste cena úlu.

vojta



Nejvetsi kocovnik ktereho znam, rekl bych pomalu legenda je PAN
Volejnik, ktery ve svych dobrych 75 letech kocuje se 200 !
vcelstvy.Uly ma nizkonastavkove 39*17 po 9! ramcich. Rikal, ze by
treba dal 42,ale tehdy tato mira jeste neexistovala. Pouze devet
ramku bez ocek, ul = 6 nastavku. 9 ramku ma vice duvodu, jeden z nich
je, ze i ve svych letech je unese a mluvi o tom, jak vcely "putuji"
od spoda nahoru a zpet. Cely rok pouziva tedy i v zime 6 nastavku,
pry to tak chodi.
Dale se ptas ohledne falcu. TY ma udelane trochu jinak. Pouze na
predni a zadni strane a vysoke pouze cca 5mm, siroke cca 15 - 20mm.
POmerne dobre se stim pracuje, kdyz to srovnam se svymi K39 a k tem 9
ramkum se asi taky priklonim, protoze nevim jak Ty, ale ja uz ted
nastavek 39*24 s 11 ramky neunesu. Gabon jsem dal, jak ma byt i jeden
dolu a vyndavat ho byl zazitek. Zrejme opravdu vetsina vcelaru na to
kasle a Gabony nedava jak ma a nechavaji je tam do jara apod.
S pozdravem Radek

> Zdravim vsetkych,
> Jeden vcelar u nas v organizacii ma dobre vyrieseny kocovny voz. Ule
> pouziva bezfalcove Optimaly. Na prednej stene ma navarene zelezne "T". Ul
> je vzdy vlozeny presne medzi dve "T". V kazdom "T" ma uchytene dve
gulatiny
> priemeru 8 mm, ktore maju na konci zavit. Gulatina je cca o 5 cm dlhsia
ako
> ul. Na tuto gulatinu pri prevoze našroubuje pasovinu, ktora drzi vzdy dva
> susedne ule. Po prekocovani pasovinu odsrobuje a ulozi pod ule a gulatinu
> spusti medzi dva susedne ule. V kocovnom voze ma dvadsat vcelstiev a cele
> upevnenie ulov pred prevozom netrva viac ako 10 minut a co je hlavne moze
> vyuzivat pri praci vyhodu bezfalcovych ulov.
>
> Matej
>
> <Ahoj přátelé!
> <Ptal jsem se jaké úly do kočovného vozu. Názory jsou samozřejmě různé,
> někdo
> <doporučuje úly s falcy, jiný bez nich. Myslím, že bezfalcové úly by měly
> <být, kvůli přepravě, přiraženy k sobě, aby byly při převozu pevnější, ale
> <zde by mě vadilo, že nemají mezeru pro lepší uchopení nástavků. Poku by
> byly
> <úly s ofalcovynými nástavky, pak je možno je umístit s mezerama, ale zde
> asi
> <narazím u zastánců bezfalcových úlů.
> <Tak nevím... Budu si muset domluvit návštěvu u nějakého kočovníka a
zřejmě
> <se jím nechat umluvit, že právě jeho systém je ten nejlepší... :))
>
>
>
>

______________________________________________________________________
Reklama:
Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 1719


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Následující:nezmart - uly obecne
Předchozí:Josef ©amalík - RE: Antwort: Co do kočovného vozu


Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu