78233

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


R. Polášek (85.71.180.241) --- 9. 4. 2011
Re: cukr

"Německé obch. řetězce mají zřejmě dostatek kapitálu i síly aby si zajistily u dodavatelů delší dobu dodávek za nižšší ceny. Ale dlohodobě nebudou prodávat pod cenou.
Jiná věc je, že v ČR máme trvale vyšší ceny, ale za to si můžeme díky naší a ne EU legsialtivě.
Spousta obchodníků by si dojela klidně pro zboží do zahraničí, ale náš skvělý právní řád drobné a místní podníkání "podporující" nařizuje mimo jiné, že na těch špagetách musí být napsány na nějaké kousku samolepky Špagety s háčkem a za čísly MINUTY česky. Takže touto skvěle vymyšlenou ochranou domácího trhu jej máme chráněný - před lacinými dovozy.
A česká zákaznická tupost k tomu. Zrovna včera jsem byl u propírání jednoho kioskáře, který neváhal a v nějaké akci nějakého superkamrktetu nakoupil Coly za super cenu. Bohužel na ních byla ta supercena vytištěna. Logicky prodával dráž než nakoupil, ale laciněji než jindy.
Bohužel to jak jsem u stolu v jídelně debatu poslouchal, nebylo pochopeno a dostal nálepku zločince, který prodáváý dráž než nakoupil. I od poměrně vzdělaných lidí.(Kdysi na to byl paragraf trestn. zákona o spekulaci:-( ). Mám dojem, že dost lidí by jej rádo uplatnilo i dnes.
Takže představa, že by někdo naopak jezdil do PL nakupovat lacino a prodával u nás a vytvořil tlak na marže a snížoval ceny, je u naší závistivé a nepřející mentality spíše scifi.
Takže stejné zboží v nadnárodním řetězci je nejdražší u nás. Logicky - nejsme schopni vytvořit efektivní konkureční tlak - sami zákazníci rozhodli o naprosté nadvládě řetězců u nás. "



No, spíš bych řekl, že Německo jakožto zakládající země EU má dnes v EU podstatně větší váhu a tak dokáže leccos prosadit, co u nás nejde. Například pokud se jedná o cukerné kvóty, tak dostatek cukru, takže obchodníci v Německu nemají důvod k předražování..

Co se týká onoho obchodního ducha, mám takový pocit, že pokud by "kamenný" obchodník nakupoval mimo ČR, má potom poněkud složitější účetnictví a další věci, které převýší případný zisk. Co se týká natištěných cen a českého textu, supermarkety nálepkami přelepují původní ceny. U drobného obchodníka se spíš jedná o to, že by musel zvládnout další "odbornost" , sám by si musel pořídit nějaký strojek na vytištění těch nálepek a sám tam ten český text napsat, a potom na jednotlivé kusy nalepit. Kdyby si to někde u nějaké firmy objednal, bylo by to pomalé a padla by na to podstatná část zisku zlevného nákupu.
Co se týká tohoto dovozu zboží jinde a jeho prodeje levněji u nás, provozuje to už dost lidí poloprofesionálně, ale zboží neprodává ve "viditelných" kamenných obchodech, ale na internetových bazarech. Využívají nižší ceny hlavně v Německu, potom trochu právě i v Polsku. Spousta hlavně drobnějšího nářadí a podobně, které se dá dovézt v dostatečném množství v obyčejném osobním autě (hádám) se dá takhle koupit na internetu nové za polovinu nebo ještě za nižší cenu než za jakou je prodávají kamenné obchody v ČR.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 51587


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu