- R. Polášek (85.71.180.241) --- 9. 4. 2011
Re: cukr
"Německé obch. řetězce mají zřejmě dostatek kapitálu i síly aby si zajistily u dodavatelů delší dobu dodávek za nižšší ceny. Ale dlohodobě nebudou prodávat pod cenou.
Jiná věc je, že v ČR máme trvale vyšší ceny, ale za to si můžeme díky naší a ne EU legsialtivě.
Spousta obchodníků by si dojela klidně pro zboží do zahraničí, ale náš skvělý právní řád drobné a místní podníkání "podporující" nařizuje mimo jiné, že na těch špagetách musí být napsány na nějaké kousku samolepky Špagety s háčkem a za čísly MINUTY česky. Takže touto skvěle vymyšlenou ochranou domácího trhu jej máme chráněný - před lacinými dovozy.
A česká zákaznická tupost k tomu. Zrovna včera jsem byl u propírání jednoho kioskáře, který neváhal a v nějaké akci nějakého superkamrktetu nakoupil Coly za super cenu. Bohužel na ních byla ta supercena vytištěna. Logicky prodával dráž než nakoupil, ale laciněji než jindy.
Bohužel to jak jsem u stolu v jídelně debatu poslouchal, nebylo pochopeno a dostal nálepku zločince, který prodáváý dráž než nakoupil. I od poměrně vzdělaných lidí.(Kdysi na to byl paragraf trestn. zákona o spekulaci:-( ). Mám dojem, že dost lidí by jej rádo uplatnilo i dnes.
Takže představa, že by někdo naopak jezdil do PL nakupovat lacino a prodával u nás a vytvořil tlak na marže a snížoval ceny, je u naší závistivé a nepřející mentality spíše scifi.
Takže stejné zboží v nadnárodním řetězci je nejdražší u nás. Logicky - nejsme schopni vytvořit efektivní konkureční tlak - sami zákazníci rozhodli o naprosté nadvládě řetězců u nás. "
No, spíš bych řekl, že Německo jakožto zakládající země EU má dnes v EU podstatně větší váhu a tak dokáže leccos prosadit, co u nás nejde. Například pokud se jedná o cukerné kvóty, tak dostatek cukru, takže obchodníci v Německu nemají důvod k předražování..
Co se týká onoho obchodního ducha, mám takový pocit, že pokud by "kamenný" obchodník nakupoval mimo ČR, má potom poněkud složitější účetnictví a další věci, které převýší případný zisk. Co se týká natištěných cen a českého textu, supermarkety nálepkami přelepují původní ceny. U drobného obchodníka se spíš jedná o to, že by musel zvládnout další "odbornost" , sám by si musel pořídit nějaký strojek na vytištění těch nálepek a sám tam ten český text napsat, a potom na jednotlivé kusy nalepit. Kdyby si to někde u nějaké firmy objednal, bylo by to pomalé a padla by na to podstatná část zisku zlevného nákupu.
Co se týká tohoto dovozu zboží jinde a jeho prodeje levněji u nás, provozuje to už dost lidí poloprofesionálně, ale zboží neprodává ve "viditelných" kamenných obchodech, ale na internetových bazarech. Využívají nižší ceny hlavně v Německu, potom trochu právě i v Polsku. Spousta hlavně drobnějšího nářadí a podobně, které se dá dovézt v dostatečném množství v obyčejném osobním autě (hádám) se dá takhle koupit na internetu nové za polovinu nebo ještě za nižší cenu než za jakou je prodávají kamenné obchody v ČR.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 51587
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |