78498
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.
Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma".
V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...",
která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku.
Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)
Zběžné zobrazeníArchiv Včelařské konference
- Karel (194.138.39.56) --- 26. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Souhlas,
doufejme, že sklárna dojde k názoru že trh sklenic s medem je dost velký a vytvoří sadu univerzálních sklenic na med, nejen 720ml a dá si je standardně do katalogu.
Je to věc ČSV, ale dát všanc logo ČSV a ochrannou značku tím že výrobce může prodávat komukoli a že i po upotřebení zůstanou značky na obalu je odvážné.
Ale pokud někdo ví, jak jsou organizovaní obchodníci co prodávají u silnic, tak bych se toho trochu obával.
Průser českýho medu pak dopadne na všechny.
Karel
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23950
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Pepa (90.176.2.8) --- 26. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Přátelé. Snad se někdo nedomnívate, že zakázka 200.000 sklenic včela byla nějaká velká zakázka pro sklárny. Také kdyby jsme si měli zaplatit formu a nebo jak se tomu říká, bylo by to také v mnoha tisících. Mnoho let jsme stále mluvili o tom, že nemáme svazove sklenice a když je konečně máme, zase je vše špatné. Berte to jako začátek a měli by jsme všem poděkovat, kteří se na tom zasloužili, že vůbec nějaké máme, jinak vrchol radostí by byly pro nás Facete. Vzpomente si na dobu když jsme používali sklenice omnie s plechovým víčkem. Do sklenice o obsahu 720 ml. nikdy nevešlo 1000 gr. medu. Stejně velké jsou Facete a také okurkáče. Vždy jsme tomu říkali, že je to jeden kilogram i když tomu tak nikdy nebylo. Maximálně do sklenice 720 ml. se vejde 980 gr. medu. Když někdo bude prodávat u silnice ve stánku med od včelaře, tedy Český med, tak oč tady jde. Pokud náš odběratel tyto sklenice použíje k jiným účelům, je to pouze jeho věc. Zneužítí ochranné známky je celosvětový problém u jiných známých firem a nějaký med je pouze maličkost.
Znak ČSV a nápis zabírá pouze 1/4 venkovního obvodu sklenice a na nějaké etikety je tam mnoho místa.
Takže buďme rádí i za ten malý sortiment sklenic a snažme se získat další ještě atraktivnější sklenice na med. Přátelé obal prodává a to my z minulosti neznáme. Někdy nám stačilo zabalit zboží také do Rudého práva.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23958
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Eman (77.236.212.66) --- 27. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Pepa:
>Do sklenice o obsahu 720 ml. nikdy nevešlo 1000 gr. medu.
Připouštím několik možností, kdy bys Pepo mohl mít pravdu:
1. nemáš na mysli včelí med s 18% vody (hustota takového je 1.417, hustota medu s obsahem vody 20%....1.403)
2. nemáš přesné váhy
3. neumíš počítat, nebo máš špatnou kalkulačku
4. Dalibor Titěra v knize "Včelí produkty mýtů zbavené" se mýlí
5. Neumím násobit já i moje kalkulačka
6. Děláš si z nás legraci
720 x 1.417 = 1020,24 g
720 x 1,403 = 1010,16
Tento fakt mohu potvrdit vlastním vážením, ale připouštím u sebe výšeuvedené možnosti podle bodů 2, 3, 4, 5.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23968
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Gustimilián Pazderka (80.78.146.242) --- 27. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Eman:
>6. Děláš si z nás legraci
4. Dalibor Titěra v knize "Včelí produkty mýtů zbavené" se mýlí
<
...
Podstatné je, jestli ten obal přijme zákazník a až potom je otázkou včelařík, který tam místo etikety hodí přes víčko plombu s iniciemy nebo nic. A linkové balení je až na posledním místě. Naplnit a olepit ku spokojenosti baliče jde vše.
K malému balení ...
Nevím, mám jinou strategii v malých obalech, ale vím jedno. Jestli se med neohřívá - škrábe, obsahuje vzduch a ten má také nějaký objem. Také. Med němůže být měřen na litry z důvodu dle mého názoru jednoduchého. Nemá stejný objem těsně po ohřevu a po schládnutí. (efekt zavařenin ;-) )
720 byly pokud vím, vždy při plnění na linkách cejchovány na 900 g kvůli možně nemožným tolerancím. A to je zkušenost, která je snad jasná a nějaká teorie s čísly z tabulek, které nemá opodstatnění v praxi mě ponechává chladným. Zákazník bere "velkou flašku" jako " velkou flašku" a zajímá ho kolik za ni, když je s medem.
Závěrem otázky:
Kde je mírka na 720-kách? ..jinak
Kolik mm od hrany je těch 720?
Jaký má objem při plnění pastovaný med, jak vypadá jeho objem při transportu např v létě - je-li zahřán, atp, atd. ?
Sdělují to ty tabulky? A to myslím, že ani p. Dalibor Titěra nerozvedl a tím Tě Emane nezbavil "mýtu" o zvolení praktického postupu při plnění medu. (nemám tu publikaci)
Konečnému mému zákazníkovi je to v podstatě jedno. Toho zajímá cena za jednotku, když nato doje a tu na mé etiketě mám.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23971
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Michal Pol (213.155.225.66) --- 27. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Je třeba vzít v úvahu, že sklenice není nikdy plná. V minulosti jsem zkoušel i hodně plné sklenice, ale rychle jsem toho nechal. Důvody jsou -
1. Používám Faccety se šroubovacím víčkem. Víčko je samozřejmě utažené, takže při otevření se plná sklenice snadno vylije
2. Při plné sklenici je víčko zespoda od medu, po otevření se med dostane do závitu a po zavření vyteče na sklenici
3. Především ale, žádné víčko neutáhnete tak, aby se v teple, kdy se med rozpíná, nedostal med ven. Například při přepravě.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23974
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Karel (88.103.157.154) --- 26. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Karel:
>Ale pokud někdo ví, jak jsou organizovaní obchodníci co prodávají u silnic, tak bych se toho trochu obával. <
.....
GP: Tak to dopadá, když prodej od včelaře expanduje. Zlatý centralizovaný výkup za dob šokyalismu. :-)
------
To co mám na mysli je stejně klasický černý obchod jako byl jakýkoli podobný obchod za šokyalismu. Vzpomínám na ty vysvětlující a odsuzující články když jednu takovou partu pozavírali. Tenkrát spekulace - nákup něčeho s úmyslem to prodat dráž :-) Z Moravy vozili zeleninu atd do severních Čech a tam je na tehdy vznikajících tržištích prodávali (se ziskem :-).
Ty si myslíš že ty dědové atd, co postávají u silnice u jahod, třešní, melounů, broskví,...., medu jsou producenty toho zboží? Neoznačené stanovišě se stejným sortimentem (který asi nenajdeš na jedné zahradě, natož aby jsi stačil načesat a ještě při tom postával u silnice), bez aut, protože je tam ráno nějaké auto rozsazuje a večer sbírá, přes den je někdo kontroluje a doplňuje zásoby, ...
že to je prodej medu od českého včelaře? Spíš slušně organizovaný byznys. A asi i nezdaněný. .-)
-----
Ale slyšel jsem, že už se někde objevují prodejničky, stánky atd, kde se společně střídají včelaři. Ale těm se asi nevyplatí tahat zboží ze Slovenska a Maďarska. Většinou je tam med a další výpěstky ze skutečných zahrádek.
Karel
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23959
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Gustimilián Pazderka (80.78.146.242) --- 26. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Karel:
>Ty si myslíš že ty dědové atd, co postávají u silnice u jahod, třešní, melounů, broskví,...., medu jsou producenty toho zboží?<
.....
No když na mne textilní expert mluví vietnamsky nebo čínsky, tak mi to nevadí. A když je to vysazený děda - dealer, tak mi to nevadí už tuplem. Byť s medem a se sklenicí ČSV- český med. Takovému kšeftu totiž rozumím a vím, že je to to, jak si "zlatá EU" představuje unijní hospodářství, kterému diriguje.
Klidně takových produktivních prodejců - dědů a babek s "jablkama" mraky. Nějak to zhuntované hospodářství, které si zvyklo ve svém růstu jen brát peníze, investovat a nikdo nic nedělat, ... musí někdo svou prací postavit na nohy "českej kšeft".
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23960
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Radim Polá?ek (e-mailem) --- 26. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
S tou sklenicí a logem je to těžké. Svaz zvolil cestu dát ty sklenice s logem do v podstatě volného prodeje. Až budoucnost ukáže, jak moc budou prodejci bezejmenného medu u cest tuto sklenici preferovat před jinými a jak moc tím bude to logo zneužíváno a znehodnocováno. Alternativa k tomu je jen taková, že by svaz jakožto majitel loga právo používat tyto sklenice s logem propůjčoval jen konkrétním jmenovitým včelařům. To by ale znamenalo, že ti včelaři by museli projít nějakou certifikací, někdo by to musel dělat, jednou za rok nebo tak nějak prohlížet jejich provozy, musel by pro ty lidi existovat nějaký systém školení, aby certifikovali aspoň zhruba stejně, musely by být vydány nějaké podmínky, aby včelař dopředu věděl, co by měl splnit atd. Zatím mně to vypadá, že pokud vůbec vedení svazu zaznamená znehodnocení loga, povede maximálně zase slovní kampaň proti takovým pochybným prodejcům.
R. Polášek
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23961
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Karel (88.103.157.154) --- 26. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Až budoucnost ukáže, jak moc budou
prodejci bezejmenného medu u cest tuto sklenici preferovat před jinými a jak
moc tím bude to logo zneužíváno a znehodnocováno.
.....
Do té doby, dokud to bude neznámý text a grafický symbol, tak to nehrozí. Jakmile se do té značky zainvestuje, třeba jen osobní úsilí jednotlivých včelařů (kam jde ona propagace medu nevím, ale na propagaci českého medu nemůžou být použity) a stane se sklenie známou a lidi budou vnímat rozdíl mezi medem a medem od včelaře, tak to logicky přijde. Falšují se až známé značky. Neznámé značky nepřinášejí nic.
Mě to v podstatě vadí jen v té negativní reklamě - až nějakou sklenici s nekvalitním medem chytne někdo do nějakého testu, tak v titulkách velkým písmem nikdo nerozezná že Český med obsahuje ,,,, nebo že český med obsahuje.
To je jako když někde čtu, že v salátu tom a tom našla hygiena cosi. Pro jistotu si pak žádný salát nekoupím. Když chytli jednoho výrobce, kontrolovali všechen salát a všechny výrobce? asi ne.
Podle mě je to zbytečně podstoupené riziko. Sklenice nějak symbolizující med - šestiúhelníky, tvar či co - to by stačilo. Je to jen součást marketingu. Záleží na tom zbytku. Hlavně na něm.
Karel
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23962
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Radim Polá?ek (e-mailem) --- 27. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Vychází mi, že v tom směru - prodej s logem a ochrannou známkou by byly mnohem vhodnější jednorázové obaly. Jak byly kdysi svazové plastové kelímky na med o obsahu půl kilo a kilo medu nebo dokonce ještě dříve stejné kelímky z voskovaného papíru. Ty z voskovaného papíru by se mohly dneska dokonce označit za ekologické.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Karel" <karel.jirus/=/seznam.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Thursday, July 26, 2007 9:02 PM Subject: Re: Jak se vám líbí?
> Až budoucnost ukáže, jak moc budou > prodejci bezejmenného medu u cest tuto sklenici preferovat před jinými a > jak > moc tím bude to logo zneužíváno a znehodnocováno. > .... > Do té doby, dokud to bude neznámý text a grafický symbol, tak to nehrozí. > Jakmile se do té značky zainvestuje, třeba jen osobní úsilí jednotlivých > včelařů (kam jde ona propagace medu nevím, ale na propagaci českého medu > nemůžou být použity) a stane se sklenie známou a lidi budou vnímat rozdíl > mezi medem a medem od včelaře, tak to logicky přijde. Falšují se až známé > značky. Neznámé značky nepřinášejí nic. > > Mě to v podstatě vadí jen v té negativní reklamě - až nějakou sklenici s > nekvalitním medem chytne někdo do nějakého testu, tak v titulkách velkým > písmem nikdo nerozezná že Český med obsahuje ,,,, nebo že český med > obsahuje. > To je jako když někde čtu, že v salátu tom a tom našla hygiena cosi. Pro > jistotu si pak žádný salát nekoupím. Když chytli jednoho výrobce, > kontrolovali všechen salát a všechny výrobce? asi ne. > > Podle mě je to zbytečně podstoupené riziko. Sklenice nějak symbolizující > med - šestiúhelníky, tvar či co - to by stačilo. Je to jen součást > marketingu. Záleží na tom zbytku. Hlavně na něm. > > Karel
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23965
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Stonjek (88.100.213.73) --- 27. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Milý Pepo je vidět, že jsi jí ještě nedržel v ruce, natož do ní natočil med. To se to pak diskutuje! Jinak kdybych se mýlil a ty jsi tak učinil, vysvětli mi, proč jsou všechny ozdoby na sklenici téměř neviditelné/ oproti Faccete/ a kam mám nalepit nálepky, aby to alespoň z části působilo esteticky. Jinak mému narůstajícímu počtu zákazníků jsou obaly šuma fuk, stačí jim,že se lesknou čistotou a rozhodující je pro ně kvalita chuť a cena. Takže nazývejme věci pravým jménem a neshazujme se bezúčelným prdelkováním. Zdraví R. Stonjek
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23966
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Radim Polá?ek (e-mailem) --- 27. 7. 2007
Re: Jak se vám líbí?
Tu sklenici jsem taky neviděl, ale nedá se ta ozdoba na sklenici zdůraznit barvou? Něco ve stylu polštářku pro razítko - barva nasáknutá do hadru na rovné ploše a sklenice se na ten hadr položí a mírně s ní zahýbá. Na skle by měly držet lihové barvy získané třeba z lihových centrofixů nebo některé zředěné syntetické barvy. Je to ale jen nápad bez praktického vyzkoušení, možná je to blbost...
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Stonjek" <e-mail/=/nezadan.iol.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Friday, July 27, 2007 7:06 AM Subject: Re: Jak se vám líbí?
> Milý Pepo je vidět, že jsi jí ještě nedržel v ruce, natož do ní natočil > med. To se to pak diskutuje! Jinak kdybych se mýlil a ty jsi tak učinil, > vysvětli mi, proč jsou všechny ozdoby na sklenici téměř neviditelné/ oproti > Faccete/ a kam mám nalepit nálepky, aby to alespoň z části působilo > esteticky. Jinak mému narůstajícímu počtu zákazníků jsou obaly šuma fuk, > stačí jim,že se lesknou čistotou a rozhodující je pro ně kvalita chuť a > cena. Takže nazývejme věci pravým jménem a neshazujme se bezúčelným > prdelkováním. Zdraví R. Stonjek
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 23967
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - (e-mailem) --- 29. 7. 2007
Re: Jak se v?m l?b??
Já se vám divím jste jak úředníci za komunistů . Hned zkoumáte jak to kdo zneužije a proč je to špatně .Vám se prostě nikdo nezavděčí pokud s tím nepřijdete samí . Tak to zkuste a uvidíme
Pepan
> ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Radim Pol??ek <polasek/=/e-dnes.cz> > Předmět: Re: Jak se v?m l?b?? > Datum: 26.7.2007 20:29:18 > ---------------------------------------- > S tou sklenicí a logem je to těžké. Svaz zvolil cestu dát ty sklenice s > logem do v podstatě volného prodeje. Až budoucnost ukáže, jak moc budou > prodejci bezejmenného medu u cest tuto sklenici preferovat před jinými a jak > moc tím bude to logo zneužíváno a znehodnocováno. Alternativa k tomu je jen > taková, že by svaz jakožto majitel loga právo používat tyto sklenice s logem > propůjčoval jen konkrétním jmenovitým včelařům. To by ale znamenalo, že ti > včelaři by museli projít nějakou certifikací, někdo by to musel dělat, > jednou za rok nebo tak nějak prohlížet jejich provozy, musel by pro ty lidi > existovat nějaký systém školení, aby certifikovali aspoň zhruba stejně, > musely by být vydány nějaké podmínky, aby včelař dopředu věděl, co by měl > splnit atd. Zatím mně to vypadá, že pokud vůbec vedení svazu zaznamená > znehodnocení loga, povede maximálně zase slovní kampaň proti takovým > pochybným prodejcům. > > R. Polášek > > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 24011
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma
Klikněte sem pro nápovědu