78692
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
Zběžné zobrazeníPodrobné zobrazeníPříspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)
- Jarolím Petr (e-mailem) --- 26. 12. 2009
Re: fotky pohonu (39566) (39569) (39570) (39573) (39574)
Tak se budu muset zapojit taky... ale už to nebude o včelách...:-)
k synchronním otáčkám v režimu trvalého prokluzu
blbost - pokud je synchronní není tam prokluz! poud by se to dostalo do tohoto režimu regulátor to odpojí
jde převážná část výkonu nebo všechen výkon na překonání odporu a proudění vzduchu,
ano ale musí tam být našroubovaná vrtule která to proudění vzduchu vytváří ... na co by to pak bylo.... a věřte že ta letadla umí stoupat kolmo do nebe ... a hodně rychle!
Regulátor v prvé řadě drží natvrdo otáčky podle požadavků na vstupu. Pokud se mu nedostává výkonu z baterie pak snižuje výkon. Jinak je tam zpětné měření parametrů motoru, mám dojem že až na úroveň polohy rotoru vůči magnetickému poli. Umí to i rozběh nejsou tam skokové změny ve výstupních parametrech. Je to pro letadla a tam se všechno optimalizuje na nejmenší ztráty a nejmenší hmotnost. Regulátor je docela chytré zařízení a je i relativně blbovzdorné. Sám se odpojí se v případě krize....vysoký proud, vysoká teplota... Regulátor se NEDÁ zbastlit doma...je to sice jednoduché - pár součástek a procesor, ale už je to výkonová elektronika a program do procesoru bez dost velkých znalostí problematiky nejde napsat.
Otáčky na volt. je to orientační číslo - regulátor má určitý rozsah napájecího napětí. (2článek lipol má cca 7,4V a 3článek 11,1V ) tím pádem vím že mi motor bude se stejnou vrtulí a s 3článkem točit o x otáček více. Tudíž mohu mít rychlejší letadlo, nebo musím dát větší vrtuli nebo....ať žijou teorie... Regulátory mají možnost připojit 1-2články nebo 2-4 nebo i více. takže rozsah napájecích napětí je obrovský a jako konstruktér musím mát představu o parametrech použitého motoru - vždyť jde o každý gram navíc.
a samozřejmě akuvrtačka bude pro standartního včelaře technika (ne elektronika) vždy lepším řešením než holý vysokovýkonný modelářský motor.
snad jsem trochu osvětlil problematiku regulátorů...:-) Hezký den přeje Petr Jarolím
R. Pol?ek napsal(a): > Mně ty modelářské motorky připadají, že to jsou v podstatě klasické > synchronní třífázové elektromory. Rozdíl je akorát v tom, že jejich > mechanické provedení - ložiska, pevnost rotoru proti odstředivým silám je > děláno na velmi vysoké otáčky stejně tak jako vinutí na statoru je dělané > pro vyšší kmitočty. Při takhle vysokých otáčkách, až několik desítek tisíc > jde převážná část výkonu nebo všechen výkon na překonání odporu a proudění > vzduchu, motorek tedy funguje vzhledem k synchronním otáčkám v režimu > trvalého prokluzu a jeho otáčky jsou potom velmi závislé na zatížení. > Charakteristika motorku je potom velice závislá na charakteristice toho > třífázového střídače, ten musí mít nějaký řízený výstupní odpor > přizpůsobený parametrům motorku, protože synchronní třífázový motor v > režimu prokluzu otáček neboli rozběhovém režimu má vstupní proud omezený > pouze ohmickým odporem vinutí. Takže napájený z tvrdého třífázového zdroje > by v takovém režimu velice rychle shořel. Výhoda je aspoň ta, že se nejedná > o síťové napětí, tudíž střídač nemusí být dělaný bezpečně proti dotykovému > napětí a může být všelijak samodoma zbastlený. > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 39575
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma
Klikněte sem pro nápovědu