78508

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 21. 7. 2006
Re: L??en? (17581) (17609) (17616) (17618) (17622) (17626) (17630) (17641)

ABSOLUTNĚ BEZ ZÁRUKY!!

Když jsem byl v Itálii, tak tam odpařujou kyselinu prosakovacím systémem jak se u nás doplňují zásoby.

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17644


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 21. 7. 2006

ani mě tak nezáleží na tom, aby byla s nemocnice,jde o systém,ale díky za zkušenost

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17643


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 21. 7. 2006
Antwort: Re: Léčení (17581) (17609) (17616) (17618) (17622) (17626) (17630) (17641)

jeden vcelar u nas skusil "kapacku z nemocnice" a rozleptalo ju to

Matej




"P.K." <e-mail/=/nezadan>
21.07.2006 09:50
Bitte antworten an
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>


An
Vèelaøský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Kopie

Thema
Re: Léèení






kyselina se opravdu odpařuje rychle,je těkavá s materie,

............................
R.P. :
Ideální by bylo něco, co dokáže co pár
hodin vypustit odměřené množství kyseliny......
.........................
němci používají lahev s knotem , s kterého se ta kyselina odpařuje
rovnoměrně....

já se chystám zkusit kapačku s nemocnice...........

v mé praxi se osvědčilo síto se shodným půdorysem nástavku,oddělám folii,
položím síto ,v něm je talíř s buničinou,naliju 20 ml na nástavek(10x
39x24),přikryju folií a černou střechou když je chladno,páry kyseliny jsou
těžší než vzduch a tak proudí přes úl,stačí 2x12 hodin-do večera se odpaří
podstatná část,přes noc jsou v úle létavky ty šetřím-brouk s nich stejně
sleze na plod a ráno jsou uličky opět plné včel a po druhé na 12 hod.
naliju 20ml x počet nástavků a za 14 dní znova(teď v létě),brouci padaj
nejdéle sedm dní

loni ,kdy jsme měli otevřenej plod na začátku listopadu,byla fumigace(pro
mě tečka za posledním broukem) neúčinná,což potvrdily vzorky měli,
okolní včelaři i vzorní měli stovky brouků a na jaře natírali plod,moje
včely byly v limitu....takže si dám práci s kyselinou než natírat plod ,
to
je sstrašná zdlouhavá práce...

8-10 ml HCOOH je koncentrace na pár hodin ,tomu by se brouci
smáli,citlivost je tak po desítkách ml ,je šumafuk jestli mám 20 nebo 22ml
v odměrným válci,ale 30 ml to už včely poznaj

jinak pracuju na tabulce,která v závislosti na teplotě, roční
dobÄ› apod.
určí snadno množstí kyseliny,těch závislostí na odparu je víc a bude
chvilu
trvat než je všechny s ohledním tak abych tabulku mohl použít
kdokoliv...pokud ty sĂ­ta nevytlaÄŤĂ­ kapaÄŤka

léčit kyselinou můžete takřka celý rok,kdy včely létaj

pokud někdo s VUVČ v Dole sleduje tuto diskuzi,tak by nám mohl objasnit
proč zvolili metodu formidolu před jinou aplikací HCOOH,mě samotnýho by to
zajmalo kdo a jak formidol zaváděl.....


kyselina je to silně žíravá- gumový rukavice ,brýle jsou samozřejmostí,ALE
ještě sem si nevšiml ,že by aplikace HCOOH ničila plásty-ale pro vás
udělám
pokus,do prázdnýho nástavku dám torza souší s melocitozi a odpařím do něj
100 ml,a uvidĂ­me....


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17642


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 21. 7. 2006
Re: Léčení (17581) (17609) (17616) (17618) (17622) (17626) (17630)

kyselina se opravdu odpařuje rychle,je těkavá s materie,

.............................
R.P. :
Ideální by bylo něco, co dokáže co pár
hodin vypustit odměřené množství kyseliny......
..........................
němci používají lahev s knotem , s kterého se ta kyselina odpařuje rovnoměrně....

já se chystám zkusit kapačku s nemocnice...........

v mé praxi se osvědčilo síto se shodným půdorysem nástavku,oddělám folii, položím síto ,v něm je talíř s buničinou,naliju 20 ml na nástavek(10x 39x24),přikryju folií a černou střechou když je chladno,páry kyseliny jsou těžší než vzduch a tak proudí přes úl,stačí 2x12 hodin-do večera se odpaří podstatná část,přes noc jsou v úle létavky ty šetřím-brouk s nich stejně sleze na plod a ráno jsou uličky opět plné včel a po druhé na 12 hod. naliju 20ml x počet nástavků a za 14 dní znova(teď v létě),brouci padaj nejdéle sedm dní

loni ,kdy jsme měli otevřenej plod na začátku listopadu,byla fumigace(pro mě tečka za posledním broukem) neúčinná,což potvrdily vzorky měli,
okolní včelaři i vzorní měli stovky brouků a na jaře natírali plod,moje včely byly v limitu....takže si dám práci s kyselinou než natírat plod , to je sstrašná zdlouhavá práce...

8-10 ml HCOOH je koncentrace na pár hodin ,tomu by se brouci smáli,citlivost je tak po desítkách ml ,je šumafuk jestli mám 20 nebo 22ml v odměrným válci,ale 30 ml to už včely poznaj

jinak pracuju na tabulce,která v závislosti na teplotě, roční době apod. určí snadno množstí kyseliny,těch závislostí na odparu je víc a bude chvilu trvat než je všechny s ohledním tak abych tabulku mohl použít kdokoliv...pokud ty síta nevytlačí kapačka

léčit kyselinou můžete takřka celý rok,kdy včely létaj

pokud někdo s VUVČ v Dole sleduje tuto diskuzi,tak by nám mohl objasnit proč zvolili metodu formidolu před jinou aplikací HCOOH,mě samotnýho by to zajmalo kdo a jak formidol zaváděl.....


kyselina je to silně žíravá- gumový rukavice ,brýle jsou samozřejmostí,ALE ještě sem si nevšiml ,že by aplikace HCOOH ničila plásty-ale pro vás udělám pokus,do prázdnýho nástavku dám torza souší s melocitozi a odpařím do něj 100 ml,a uvidíme....



Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17641


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 21. 7. 2006
Re: cena (17613) (17620) (17623) (17628)

ale ona s nima ani nepohne,natož tak aby je vytáhla se včelína, a kdybych jí je nechal tak, v nich "za babku" budou včely u někoho jiného.....a to to radši spálím v kotlu...

úl to je jak chlév,rámky jak sláma.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17640


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 21. 7. 2006
Re: skladování medu (17633) (17634) (17636) (17637)

med by se v mrazu mohl rozdělit na vrstvy.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17639


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

A.Turcani (213.81.170.135) --- 21. 7. 2006
Re: chov matek (17629)

Možno Vám moja skúsenosť pomôže prekonať tento problém. Ja zakladám chovnú sériu pravidelne každých 5 dní a stáva sa i mne, že predĺžením tohoto termínu sú niektoré materské bunky obstavané dielom. Je to nepríjemné, lebo ak by som ponechal sériu v chovnom rámiku, vznikne súvislé pole buniek a MB sa stratia, čo je horšie matky sa udusia.
Kto používa elektrickú lieheň, treba MB ihneď po ich zaviečkovaní odobrať a dať do škôlkovacích klietok a umiestniť do nej.
Ak nie, je najlepšie si vyhotoviť škôlkovací rámik (môj pozostáíva z dvoch radov, v koždom je 10 klietočiek), do ktorého na piaty deň vkladám MB. Stáva sa, že v tom čase sú v chovnej sérii 1-3 MB nezaviečkované, žiaden problém, do ŠR uložím i tie, no do klietky voľne položím malú hrudku CMC a 6 až 8 včiel, ktoré uzatvoria otvorenú MB. Ku zaviečkaným bunkám dám 2-3 včely s trochou CMC, včely väčšinou uhynú, ale úlohu splnia a zároveň vytvoria lepšiu makroklímu pre vyvíjajúce sa larvy.
Škôlkovací rámik s mladými MB vkladám do chovného včelstva alebo do hociktorého iného včelstva, ALE VŽDY do uličky medzi rámiky s plodom,najlepšie priamo do plodiska, kde je vždy vhodná teplota pre vyvíjajúce sa larvy. V medníku je podstatne nižšia teplota (v noci len 19-_21°C) pri ktorej mladé larvy uhynú alebo majú nevyvinuté krídla. Ja používam na chov matiek 32 rámikové úle ležany, ktoré používam ako plemenné, chovné a dochovné. Úľ som nazval harmonika, dá sa zužovať a rozťahovať a má toľko miesta, že nie je problém doňho umiestniť všetko potrebné. Máte to pod jednou strechou nie len obrazne, ale i skutočnosti, lebo chovný kútik mám prekrytý laminátovou strechou, aj so stoličkou, kde môžem pracovať aj pri daždi alebo silnom slnku, čo je dôležité pri pevne stanovenom termíne vkladania chovných sérií (u mňa každý piaty deň, ráno medzi 8 a 9 hod.). Zo škôlkovacieho rámika odoberám MB podľa poterby, ako ich pridávam do chovnej jednotky, vždy na tretí deň po odobratí oplodnenej matky (mám 60 oplodňobvacích jednotiek), ale matky sa môžu v takomto vhodnom prostredí i vyliahnuť a pridávať tie.

Možno moja rada v skrátenj forme Vám pomôže odstrániť prestavanie MB divočinou. Ak sa predsa aj mne takéto niečo stane, opatrne telo MB orežem ostrým nožom namáčaným vo vode, neprichytáva sa naň vosk. Anton

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17638


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim PolĂĄĹĄek (e-mailem) --- 21. 7. 2006
Re: Antwort: SkladovĂĄnĂ­ medu (17633) (17634) (17636)

Pokud vím med při tuhnutí nezvětšuje objem, takže to je jedno.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Michal Pol" <>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, July 20, 2006 9:44 PM
Subject: RE: Antwort: Skladování medu


>ziaden problem. Ani mraz neskodi, ani -20.


Máte někdo vyzkoušeno, jaký mráz snesou sklenice s medem? Jde mi o to,
jestli prasknou nebo ne.

mp


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17637


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Michal Pol (e-mailem) --- 20. 7. 2006
RE: Antwort: SkladovĂĄnĂ­ medu (17633) (17634)

>ziaden problem. Ani mraz neskodi, ani -20.


Máte někdo vyzkoušeno, jaký mráz snesou sklenice s medem? Jde mi o to, jestli prasknou nebo ne.

mp

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17636


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Antonín Bojanovský (e-mailem) --- 20. 7. 2006
RE: cena (17613) (17620) (17623) (17628)


Ceník je k stažení na stránkách ČSV někde v sekci vedle návodu na
likvidaci
ohnisek moru.

Viz: http://www.vcelarstvi.cz/cz/doc/CSV-SMERNICE_zasady.doc





Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17635


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 20. 7. 2006
Antwort: Skladování medu (17633)

ziaden problem. Ani mraz neskodi, ani -20.


Matej



"Lubo" <lubos.berkovec/=/ge.com>
20.07.2006 16:44
Bitte antworten an
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>


An
Vèelaøský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Kopie

Thema
Skladování medu






Máte prosím někdo nějaký zdroj informací, jaký je vliv nízkých teplot na
kvalitu medu? Všude se jen píše "ne víc než 15C". Letos nedám med do
výkupu
a nechce se mi topit zbyteÄŤnÄ› ve skladu.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17634


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Luboš (194.228.23.10) --- 20. 7. 2006
Skladování medu

Máte prosím někdo nějaký zdroj informací, jaký je vliv nízkých teplot na kvalitu medu? Všude se jen píše "ne víc než 15C". Letos nedám med do výkupu a nechce se mi topit zbytečně ve skladu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17633


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ondřej Ptáček (85.71.106.65) --- 20. 7. 2006
Re: chov matek (17629) (17631)

Diky za postřeh. Možná na tom něco bude. Dával jsem ty série do 2. nástavku (plodiště) a snůška je pořádná.
Zdravim!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17632


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 20. 7. 2006
Re: chov matek (17629)

Silná snůška, převládl shromažďovací pud nad rozmnožovacím, takže každý
volný prostor zastavěly, aby do něho uložily zásoby. Co s tím, nevím
přesně, snad ty matečníky neměly být tak moc nahoru blízko medníku, ale
někde na spodku plodiště.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Ondřej Ptáček" <>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, July 20, 2006 12:19 PM
Subject: chov matek


> Zdravím,
> mám dotaz ohledně zakládání chovné série. Letos mám jeden problém, který
> jsem v minulých letech nepozoroval. Při vkládání série do včelstva jsou
> jednotlivé misky přijímány, jak jsem byl zvyklý. Problém je v tom, ze v
> následujících dnech včely rámky se sériemi zastaví tak, že v lepším
případě
> znesnadní práci s matečníky a v horším případě to vypadá jak stavební
> rámek. Co s tím? Kde může být chyba?
> Díky za rady!
> Ondřej

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17631


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 20. 7. 2006
Re: Léčení (17581) (17609) (17616) (17618) (17622) (17626)

No já nevím. Kdesi ve starších Včelařských překladech je článek o takovýhle
zařízeních s kyselinou mravenčí na léčení a je tam i graf koncentrace výparů
kyseliny v úlu během tuším tří dnů. Ty hejblata s tekutou kyselinou
mravenčí se vesměs vyznačují velmi vysokou koncentrací par kyseliny těsně po
aplikaci, kdy je koncentrace zbytečně vysoká a poškozuje včelstvo. Odparem
kyseliny z roztoku její koncentrace v tom roztoku klesá a o to rychlejí
klesá výpar kyseliny. Přitom když koncentrace kyseliny v roztoku klesne
dvakrát, tak odpar kyseliny neklesne dvakrát, ale tak asi odhadem čtyřikrát.
Takže během půl dne obvykle klesá koncentrace výparů kyseliny v úlu pod
účinnou hranici. Přitom se uvádí, že aby mělo ošetření kyselinou dostatečnou
účinnost, musí být dostatečná koncentrace v úlu tak asi 3 dny. Takže pokud
se má léčit tekutou kyselinou mravenčí a nějakou jednoduchou aplikací v
misce, musí se ta kyselina dolévat nebo stříknout třeba injekční stříkačkou
nebo měnit jednou, dvakrát za den. Ideální by bylo něco, co dokáže co pár
hodin vypustit odměřené množství kyseliny, aby se v úlu odpařila. Jenže jak
by takové zařízení bylo složité a kolik by to stálo mít ho pro každé
včelstvo. To všechno věděli ve VUVČ v Dole už před 30 lety a tak vymysleli
ten formidol jako kompromis mezi složitostí, cenou a účinností.. Tam to
funguje tak, že nejdřív se kyselina mravenčí odpařuje jen přes otvory, jak
se napůl odpaří, tak se podložka zkroutí a kyselina se odpařuje z celé
plochy podložky. Nicméně si dokážu představit, že mít stanoviště včelstev
blízko, tak po tři dny ráno a večer střiknu stříkačkou a hadičkou 8 - 10
mililitrů koncentrované kyseliny mravenčí na nějaký zasíťovaný odpařovací
filc uvnitř úlu. Myslím, že to vyjde i levněji než kupovat formidol. Trošku
problém je ten, že tekutá koncentrovaná kyselina mravenčí je dost žíravina a
zároveň působí i jako organické rozpouštědlo, takže vedle účinků na člověka
překvapivě rychle rozkládá i některé plasty.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "P.K." <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, July 20, 2006 11:23 AM
Subject: Re: Léčení


> to jedno "o" si strč za klobouk i s a,e,i,o,u....
>
> jesli chceš ty pokusy vidět tak se přijdi podívat jak to jednoduše a
> bezpečně funguje....počítám,že za pár let to bude oficiální metoda...
>
> nepotřebuješ toho mnoho:talíř,knot,včelotěsné síto a flašku
> potravinářské HCOOH -80% za 2 stovky...
>
> tvé zkušenosti s HCOOH mě nepřesvědčily a tak nadále budu propagovat tuto
> myšlenku aplikace,protože podle mě je formidol krok za ní,...
>
>
>
> pokud chcete fotky ....vcela-med/=/centrum.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17630


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ondřej Ptáček (85.71.106.65) --- 20. 7. 2006
chov matek

Zdravím,
mám dotaz ohledně zakládání chovné série. Letos mám jeden problém, který jsem v minulých letech nepozoroval. Při vkládání série do včelstva jsou jednotlivé misky přijímány, jak jsem byl zvyklý. Problém je v tom, ze v následujících dnech včely rámky se sériemi zastaví tak, že v lepším případě znesnadní práci s matečníky a v horším případě to vypadá jak stavební rámek. Co s tím? Kde může být chyba?
Díky za rady!
Ondřej

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17629


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 20. 7. 2006
Re: cena (17613) (17620) (17623)

No já myslím, že je z hlediska i té vdovy hloupé jakoby od ní kupovat úly,
ve kterých její manžel dělal a ty úly potom pálit. Určitě k těm úlům má
vztah. Takže když už se mají spálit, ať si je spálí sama.

Ceník je k stažení na stránkách ČSV někde v sekci vedle návodu na likvidaci
ohnisek moru.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "P.K." <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, July 20, 2006 11:08 AM
Subject: Re: cena


> ty ůly spálit,u jednoho sem odloupl palubku abych se podíval na izolaci a
> vykoukl na mě černej kartonovej papír...jde mi jen o ty včely,svojich mám
> dost, takže je asi spojím do jednoho obra .....a na jaře převedu na svou
> rámkovou míru,no prostě zbytečný starosti za 1000 ,ale já sem takovej
> včelomil....
>
>
> smést není na co,souše sem dal oddělkům...
>
> R.P.:
> Cenu včelstev asi nějak podle ceníku, jak se proplácejí včelstva při
> likvidaci.
>
> ten ceník je ,prosím ,k dispozici kde?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17628


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: Antwort: cena (17613) (17624)

díky za slovo do pranice...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17627


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: Léčení (17581) (17609) (17616) (17618) (17622)

to jedno "o" si strč za klobouk i s a,e,i,o,u....

jesli chceš ty pokusy vidět tak se přijdi podívat jak to jednoduše a bezpečně funguje....počítám,že za pár let to bude oficiální metoda...

nepotřebuješ toho mnoho:talíř,knot,včelotěsné síto a flašku
potravinářské HCOOH -80% za 2 stovky...

tvé zkušenosti s HCOOH mě nepřesvědčily a tak nadále budu propagovat tuto myšlenku aplikace,protože podle mě je formidol krok za ní,...



pokud chcete fotky ....vcela-med/=/centrum.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17626


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 20. 7. 2006
Antwort: Re: MELACITÓZA !!!! (17593) (17607) (17612) (17617)

Denny spad 2 - 3.

Matej
(zapadne Slovensko)




"Lubo holy" <e-mail/=/nezadan>
20.07.2006 10:27
Bitte antworten an
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>


An
Vèelaøský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Kopie

Thema
Re: MELACITĂ“ZA !!!!






ZdravĂ­m,
mám obdobný problém, pokud máte někdo nějaký jednoduchý postup co s ní,
sem s ním. Zatím jsem to nechával venku ať si stím včely dělají co chtějí.
Spousta rámků potrhaných, od vybírání rámky na šrot. Potřebuji postup pro
40 vÄŤelstev.
Další problém, že na tom asi budu muset částečně zimovat. Počitám letos,
Ĺľe
budu krmit až koncem srpna, doufám že něco spotřebují, rád si přečtu
nějaké
zkušenosti.
Východní Čechy Jičín Luboš Holý
PS. Dával jste někdo podložky, jaký je spad roztočů. S tou melicitózou
jsem
se k tomu ještě nedostal.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17625


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 20. 7. 2006
Antwort: cena (17613)

matka = 200,-
plast = 25,-
zasoby 1Kg = 30,-
vcely 1 kg = 100,-

Toto je obsatravacia cena. Podla sily vcelstva si vyrytaj hodnotu. Ak jej
das 50% z tejto hodnoty mohla by byt spokojna a ty by si nemal skodovat.

Matej




"P.K." <e-mail/=/nezadan>
20.07.2006 09:43
Bitte antworten an
"Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>


An
Vèelaøský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Kopie

Thema
cena






jaká je podle vás cena včelstva před krmením...?
jedna babka má po zemřelém manželovi už jen 2 v. a 1 roj....
byl to dobrĂ˝ a pracovitĂ˝ vÄŤelaĹ™ s desitky v. ...
pořád mi je vnucuje,že jí je 80 a zimovat je nechce,to co stálo za to už
prodala(něco mě-stejně sem ty univerzaly spálil, něco jiným)....
zbyly akorát ty 2 pětiletky a roj v budečáku ,který nikdo nechce,takže úly
jsou mi k h.......
co by ste jí dali.....já z lítosti 1000 Kč za v. a všechno co se mi může
z přebrané(ze zbytků) včelařské pozůstalosti hodit ....nebo jí mám koupit
sirnej knot a ty vÄŤely tou sĂ­rou zakrmit.....


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17624


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: cena (17613) (17620)

ty ůly spálit,u jednoho sem odloupl palubku abych se podíval na izolaci a vykoukl na mě černej kartonovej papír...jde mi jen o ty včely,svojich mám dost, takže je asi spojím do jednoho obra .....a na jaře převedu na svou rámkovou míru,no prostě zbytečný starosti za 1000 ,ale já sem takovej včelomil....


smést není na co,souše sem dal oddělkům...

R.P.:
Cenu včelstev asi nějak podle ceníku, jak se proplácejí včelstva při likvidaci.

ten ceník je ,prosím ,k dispozici kde?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17623


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Eman (194.149.115.254) --- 20. 7. 2006
Re: Léčení (17581) (17609) (17616) (17618)

účinná látka je kyselina mravenčí HCOOH (nikoli hcoooh). Experimenty přenechávám Výzkumnému ústavu. Naštěstí tvoje zkušenosti nepůsobí přesvědčivě, takže nejsou tolik nebezpečné a nevadí mi. Dělej co umíš.

>.. ale,ale,jaké máš zkušenosti s formidolem(učinná l. hcoooh)?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17622


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: MELACITÓZA !!!! (17593) (17607) (17612) (17617)

až po melocitozní snůšce vyber všechen beton až na plodiště,které obložíš dopředu připravenými zásobami cukru a zakrm,jediný rámek s betonem stačí aby nepřešli za zásobama,které jsou za ním.....
medníky jsem nechal ať to s... do nich,nechci to mít v plodišti....

jinak co s tím betonem děláte ,když nejde vytočit-medovinu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17621


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 20. 7. 2006
Re: cena (17613)

Já bych dvě nejsilnější smetl do rojáků a u sebe usadil jako dva roje, u
třetího bych zaklíckoval matku, nechal v něm plod ze všech tří včelstev
vyběhnout a pak taky smetl a umístil do svých úlů a na své mezistěny jako
roj. Teda pokud za to ty včelstva stojí. Nebo aspoň využil včely, udělal z
nich smetenec a přidal vlastní kvalitní matku... Úly a plásty bych zásadně
nebral, pokud by se mi třeba nehodily jako medníkové nastavky a tak. Babce
bych nechal zásoby, ať si je vytočí jako poslední med a poradil jí, ať co
nejrychleji zpracuje zbylé prázdné plásty na vosk, nebo je ještě v létě
někomu dá, ať je zpracuje, než je zlikvidují zavíječi. Pokud má v každém úlu
30 rámků 39x 24, tak z toho mohou být i tři kila vosku a to jsou taky nějaké
peníze, zvlášť pro starého člověka, který není zvyklý na dnešní počítání
peněz. S likvidací zbylého nemusí spěchat, může klidně počkat třeba na
výroční schůzi základní organizace a tam ty úly nabídnout, nebo se s někým
domluvit, kdo dá inzerát na nějaké včelařské stránky na internet doplněné
případně nějakou fotkou z digitálu.
Cenu včelstev asi nějak podle ceníku, jak se proplácejí včelstva při
likvidaci.
Asi tak.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "P.K." <e-mail/=/nezadan.iol.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, July 20, 2006 9:43 AM
Subject: cena


> jaká je podle vás cena včelstva před krmením...?
> jedna babka má po zemřelém manželovi už jen 2 v. a 1 roj....
> byl to dobrý a pracovitý včelař s desitky v. ...
> pořád mi je vnucuje,že jí je 80 a zimovat je nechce,to co stálo za to už
> prodala(něco mě-stejně sem ty univerzaly spálil, něco jiným)....
> zbyly akorát ty 2 pětiletky a roj v budečáku ,který nikdo nechce,takže úly
> jsou mi k h.......
> co by ste jí dali.....já z lítosti 1000 Kč za v. a všechno co se mi může
> z přebrané(ze zbytků) včelařské pozůstalosti hodit ....nebo jí mám koupit
> sirnej knot a ty včely tou sírou zakrmit.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17620


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: MELACITÓZA !!!! (17593) (17607) (17612) (17617)

léčil sem kyselinou včera,nejvíc pár desítek v.d.,jinak dobrý, o dost lepší jak loni......

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17619


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: Léčení (17581) (17609) (17616)

ale,ale,jaké máš zkušenosti s formidolem(učinná l. hcoooh)?

myslím,že ten gabon nebude účinkovat déle jak 6 týdnů,to by nám snad někdo upřesnil....nevím,nebylo třeba ho zatím používat,ale setkal sem se s některými včelaři co ho nechávaj přes zimu ,což je samozřejmě blbost.....

pokud svítí slunce, vyjmu polystyren s plechu střechy,který je z vnitřní strany natřený na černo, a pokud tuto černou stranu otočím ke slunci a pod ní je folie, a síto na talíř s knotem,tak v pohodě odpařím tu kyselinu i v říjnu,kdy ten černej plech ještě na ruku hřeje,což bude asi aji víc jak dvacet stupňů celsia,nehledě na to že včelstvo ,které není v chomáči má v úle taky vyšší teplotu než oněch 20 stupňů

ze začátku když sem talíř i s kyselinou dával zrovna na rámky tak se někdy včely splašily a spálily o kyselinu a to byl mord co bolel na srdci,třeba půlka včelstva padla,se sítem se mi to ještě nestalo a co kyselinu používám nepřišel sem o žádnou matku.....

a brouci ti padaj jak sestřelení,fumigace je kolikrát tečka s nulovým výsledkem...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17618


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Luboš holy (213.168.180.35) --- 20. 7. 2006
Re: MELACITÓZA !!!! (17593) (17607) (17612)

Zdravím,
mám obdobný problém, pokud máte někdo nějaký jednoduchý postup co s ní, sem s ním. Zatím jsem to nechával venku ať si stím včely dělají co chtějí. Spousta rámků potrhaných, od vybírání rámky na šrot. Potřebuji postup pro 40 včelstev.
Další problém, že na tom asi budu muset částečně zimovat. Počitám letos, že budu krmit až koncem srpna, doufám že něco spotřebují, rád si přečtu nějaké zkušenosti.
Východní Čechy Jičín Luboš Holý
PS. Dával jste někdo podložky, jaký je spad roztočů. S tou melicitózou jsem se k tomu ještě nedostal.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17617


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Eman (194.149.115.254) --- 20. 7. 2006
Re: Léčení (17581) (17609)

Používání formidolu po gabonu není zrovna nejvhodnější rada. Formidol se používá při stálých teplotách přes 20 C. V některých situacích je lépe zalistovat v časopisu a přečíst si návody odborníků.

>...formidol můžeš nechat ve skříni,po gabonu ho v klidu můžeš používat až do té doby než na podzim klesne teplota pod 10 stupňů Celsia

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17616


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stonjek (62.141.24.80) --- 20. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17599) (17606)

Doufám, že konečný příspěvek na téma vozík a to tak jak je to správně, ověřeno u několika dovozců ojetých aut a na policii stř. kraje. Je dáno zákonem, že auto může vléct pouze takový vozík jehož celkové zatížení napsané v TP musí být totožné nebo nižšší jak kg na kouli opět napsané v TP. To v praxi znamená, že kdo za Favoritem vleče prázdný vlek na přepravu os.aut,dopouští se přestupku a dnes to asi nebude sranda co se policie týče.Takže přeji všem policejní shovívavost a nevědomost. Zdraví R. Stonjek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17615


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
úlová váha

nerezavý vám někomu úlová váha,potřebuji další na nové stanoviště.....KOUPÍM...nabídněte....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17614


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
cena

jaká je podle vás cena včelstva před krmením...?
jedna babka má po zemřelém manželovi už jen 2 v. a 1 roj....
byl to dobrý a pracovitý včelař s desitky v. ...
pořád mi je vnucuje,že jí je 80 a zimovat je nechce,to co stálo za to už prodala(něco mě-stejně sem ty univerzaly spálil, něco jiným)....
zbyly akorát ty 2 pětiletky a roj v budečáku ,který nikdo nechce,takže úly jsou mi k h.......
co by ste jí dali.....já z lítosti 1000 Kč za v. a všechno co se mi může z přebrané(ze zbytků) včelařské pozůstalosti hodit ....nebo jí mám koupit sirnej knot a ty včely tou sírou zakrmit.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17613


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: MELACITÓZA !!!! (17593) (17607)

pokud máš čas nazbyt tak rýpat můžeš opět do slováků a na všechny strany,ale
až budeš mít toho betonu plný ůly tak ti to bude jedno jestli melecitóza,nebo melacitóza a melocitóza !!!!



:

www.vcely.sk/index.php?name=News& file=article&sid=83 - 45k

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17612


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: melocitóza (17581) (17610)

http://www.oks.cz/__data/page/703/invert1.pdf


maxiinvert pro zimování na betonu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17611


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
melocitóza (17581)

řepka byla směšná a vytočil sem i z plodiště(bez mřížky)....
u mě melocitoza jede na plno,v neděli sem vytáčel,potrhal sem kupu rámků a med vyháněl z medometu, na štěstí to zředila na půl vynikající lípa jinak bych to s rámků nedostal,v lese to hučí na jedlích a na tom MODŘÍNU přitom je sucho až se divím ,že ta lípa nezaschla....
počítám ,že až se ochladí a zaprší bude problém....
(/olomoucko)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17610


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: Léčení (17581)

gabon je zabiják tak jeho slabšího bráchu formidol můžeš nechat ve skříni,po gabonu ho v klidu můžeš používat až do té doby než na podzim klesne teplota pod 10 stupňů Celsia pak už se neodpařuje tak aby to stálo za to,jinak léčím kyselinou mravenčí 80%,pokusně sem léčil před snůškou a mám u těchto včelstev o třetinovej až poloviční vyšší výnos než u neléčených.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17609


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.K. (195.39.10.34) --- 20. 7. 2006
Re: drátěná síť (17577) (17585) (17586)

bez problémů vám v obchodě poradí,sehnal sem tam i nerez síta,aji vám to nastřihaj....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17608


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Eman (194.149.115.254) --- 20. 7. 2006
Re: MELACITÓZA !!!! (17593)

Já si dám raději pozor na melecitózu. Melacitoza a melocitoza mě nevadí :-)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17607


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vladimír Navrkal (e-mailem) --- 20. 7. 2006
RE: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17599)

Proboha nech ten zákon z r 2002 být kde je a ani v něm nehledej , jestli ti to uniklo tak máme r 2006 a od 1.7. 2006 je všechno úplně jinak . Vláďa

PS. Jen tak mimochodem jsme na včelařské konferenci tak se držme tématu.
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: František Rada <rada/=/investtel.cz>
> Předmět: RE: Přívěsný vozík
> Datum: 19.7.2006 15:23:53
> ----------------------------------------
> Zatím řidičák nevracím, ale našel jsem si zákon 341/20002 §14 odst.7
> písm.a). Podle tohoto odstavce soudím, že mohu táhnout vozík naložený do
> okamžité hmotnosti, kterou mám zapsanou jako hmotnost přívěsu v
> osvědčení o TP, přestože okamžitá povolená hmotnost vozíku může být
> větší. Tahám za Felicií (hmotnost přívěsu brzd. 900kg) bržděný vozík o
> povolené hmotnosti 1350kg. Vozím s sebou tento zákon vytištěný a už jsem
> takhle jednou policii přesvědčil, i když se dost kroutili. Přesto jsem
> ještě dnes dal raději dotaz na autoweb.cz. Jestli mám pravdu, tak se
> ozvu. Jestli ne, tak se ještě rozmyslím :-))
>
> -----Original Message-----
> From: Josef.Mensik/=/seznam.cz [mailto:Josef.Mensik/=/seznam.cz]
> Sent: Tuesday, July 18, 2006 10:49 AM
> To: Vcelarska konference
> Subject: Re: Přívěsný vozík
>
>
> ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný
> názor tak běžte odevzdat řidičáky
>
> Pepan
>
> > ------------ Původní zpráva ------------
> > Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz>
> > Předmět: Re: Přívěsný vozík
> > Datum: 18.7.2006 06:54:44
> > ----------------------------------------
> > > Nejedná se náhodou o max. celkovou hmotnost 750 kg- tj. včetně
> > > nákladu?Prostě vozík uveze víc než na něm ty můžeš vézt.
> >
> > Jedná se samozřejmě o celkovou hmotnost včetně nákladu, ale začíná to
> > vypadat, že takový vozík nesmím podle vyhlášky používat ani prázdný.
> >
> > mp
> >
> >
> >
> >
>
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17606


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Richard Šimko (194.228.142.189) --- 19. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17583) (17602)

Dám Vám názor z druhé strany. Pro kontrolu na silnici rozhodují skutečně údaje v OTP, nově osvědčení o registraci vozidla. Tedy celková hmotnost a jejich součet. Jinak zákon č.411/2005 který novelizoval zákon č.361/200 o provozu na pozemních komunikacích zavedl některé novinky, bohužel v něm zůstalo hodně nesmyslů.
Lepší je včelařit než se rozčilovat nad nesmyslama, které schvalují poslanci.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17605


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Richard Šimko (194.228.142.189) --- 19. 7. 2006
Re: MELACIT?ZA !!!! (17593) (17598)

Zkrystalizovaný med byl i ve stavebním rámku, který jsem vložil vyřezaný asi před 14 dny do druhého nástavku. Krystalizovaný řepkový med a melacitóza vypadá jinak.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17604


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Antonín Bojanovský (e-mailem) --- 19. 7. 2006
program televize (13448)

V úterý 25.7.2006 od 11,00 hodin na Nově: "Včela jménem Juno"
(kanadský dokument z roku 2000).

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17603


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Petr Lokvenc (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík-právní poradna (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17583)

Přeji hezký den
a docházím k přesvědčení, že nejen já, ale ani odborník není neomylný. V
opačném případě máme v parlamentě pitomce, kteří neumí "udělat" domyšlený
zákon...
S pozdravem
Petr

----- Original Message -----
From: "Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, July 19, 2006 7:10 AM
Subject: Přívěsný vozík-právní poradna


Zde je odpověď odborníka:

Dotaz vznesl:
tx, 17. červenec 2006, 8:22
Můžu za auto (trabant), které má v TP max. hmotnost přívěsného vozíku 300kg
připojit přívěsný vozík, který váží 155kg (prázdný), ale má celkovou
povolenou hmotnost 750kg? Pokud ne, o jaký přestupek by šlo (pokuta+body)?

Odpověděl:
, včera, 19:26
Ne, pokuta 1 500 až 2 500 Kč.

http://www.autoweb.cz/questions_law.html



Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17602


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17599)

Od příštího týdne to začnou policisté zvlášť sledovat. Když se jich někdo
zeptá proč tak řeknou "no, minulý týden se na to spousta lidí ptala, tak
jsme si toho začali všímat"

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "František Rada" <>
To: "'Vcelarska konference'" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, July 19, 2006 3:20 PM
Subject: RE: Přívěsný vozík


Zatím řidičák nevracím, ale našel jsem si zákon 341/20002 §14 odst.7
písm.a). Podle tohoto odstavce soudím, že mohu táhnout vozík naložený do
okamžité hmotnosti, kterou mám zapsanou jako hmotnost přívěsu v
osvědčení o TP, přestože okamžitá povolená hmotnost vozíku může být
větší. Tahám za Felicií (hmotnost přívěsu brzd. 900kg) bržděný vozík o
povolené hmotnosti 1350kg. Vozím s sebou tento zákon vytištěný a už jsem
takhle jednou policii přesvědčil, i když se dost kroutili. Přesto jsem
ještě dnes dal raději dotaz na autoweb.cz. Jestli mám pravdu, tak se
ozvu. Jestli ne, tak se ještě rozmyslím :-))

-----Original Message-----
From: .cz [mailto:.cz]
Sent: Tuesday, July 18, 2006 10:49 AM
To: Vcelarska konference
Subject: Re: Přívěsný vozík


ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný
názor tak běžte odevzdat řidičáky

Pepan


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17601


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Petr Lokvenc (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17583) (17596)

Myslím si, že bod 4 je OK. Jen ale malá poznámka k bodu 1 : asi to neplatí
vždy. Je například kulatá značka zákazu vjezdu vozidel přesahujících svou
hmotností vyznačenou mez - pak jde opravdu o hmotnost okamžitou. Potom je
ale další značka - se symbolem vozidla doplněná údajem o hmotnosti a tento
zákaz se týká celkové hmotnosti bez ohledu na okamžitou :-). (Ovšem -
zdaleka nejsem neomylný :-) !)
S pozdravem
Petr

----- Original Message -----
From: <Josef.Mensik/=/seznam.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, July 19, 2006 2:34 PM
Subject: Re: Přívěsný vozík


Jsem opravdu blb
Tak jsme se do toho zamotali že již opravdu z toho je guláš TAK JSEM TO
NAŠEL 1) Zákazy a příkazy se týkají okamžité . hmotnosti 2) Nosnost
vozidla je hmotnost povoleného nákladu na jaké je vozidlo zkoušeno a
vystaven technický průkaz = užitečnému zatížení 3) Povolené zatížení závěsu
je dané výrobcem vozidla a závěsu a nesmí být překročeno. ( A odvíjí se od
hmotnosti tažného vozidla) 4) přípojné vozidlo nesmí okamžitou hmotností
překročit povolené zatížení závěsu.
Hmotnost vozidla je jeho váha bez nákladu a okamžitá hmotnost je i s
nákladem v daný okamžik

PEPAN

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Vladimír Navrkal <drevotrans/=/seznam.cz>
> Předmět: Re: Přívěsný vozík
> Datum: 19.7.2006 00:29:32
> ----------------------------------------
> Tak teď jsi tomu dal Pepo korunu ten tvůj výklad značky zákaz vjezdu
> vozidel
> "NAD" 3,5 T to je bomba tak takhle by to nedokázal vysvětlit ani ten blb
> co
> vymysle nový silniční zákon. Jak tak čtu tak většina z vás pánové asi v
> dohledné
> době opravdu přijde o řidičíák.
> Je vidět, že opravdu tady chybí to povinné školení řidičů (všech) nejen
> oprofesionálů ale hlavně těch kteří si stále myslí že nejdůležitější
> pravidlo na
> silnici je pravidlo pravé ruky. Vláďa
> > ------------ Původní zpráva ------------
> > Od: <Josef.Mensik/=/seznam.cz>
> > Předmět: Re: Přívěsný vozík
> >
> > ----------------------------------------
> > To je samozřejmé když má to plat víc jak 750 že ho za auto nesmíš
> > zapojit i
> > kdyby váhu překročilo o půl kila za autem máš přece povoleno nejvýše 750
> > TA
> > ZNAČKA NEZNAMENÁ ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA PŘEKRAČUJÍCÍ 3,5 T ALE ,ŽE TAM
> NESMĚJÍ
> > VOZIDLA DO NOSNOSTI 3,5 TUNY .ZROVNA TAK JE TO U ZÁVĚSU ZA VOZIDLE MŮŽEŠ
> TÁHNOU
> > NEJVÝŠE 400/750 NE DO NOSNOSTI 400/750.
> >
> > Pepan
> >
> > > ------------ Původní zpráva ------------
> > > Od: Gustimilián Pazderka <gupa/=/seznam.cz>
> > > Předmět: Re: Přívěsný vozík
> > > Datum: 18.7.2006 11:47:44
> > > ----------------------------------------
> > > Josef.Mensik:
> > > > Upřesnení TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE
> > > .....
> > >
> > > To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim
> > > padem
> > > schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou
> stranou.
> >
> > > To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si
> > > dovolene
> > > zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel.
> Celkova
> > > hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi
> > > mel
> > znacku
> > > 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co
> > > tahnes
> > nebo
> > > netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym
> > > zarizenim
> > > papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za
> > > skodovkou (v
> > mem
> > > pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene
> > > pro
> > > prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t)
> > >
> > > _gp_
> > > http://vindex.ic.cz
> > >
> > >
> > >
> >
> >
> >
>
>
>


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17600


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

František Rada (e-mailem) --- 19. 7. 2006
RE: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560)

Zatím řidičák nevracím, ale našel jsem si zákon 341/20002 §14 odst.7
písm.a). Podle tohoto odstavce soudím, že mohu táhnout vozík naložený do
okamžité hmotnosti, kterou mám zapsanou jako hmotnost přívěsu v
osvědčení o TP, přestože okamžitá povolená hmotnost vozíku může být
větší. Tahám za Felicií (hmotnost přívěsu brzd. 900kg) bržděný vozík o
povolené hmotnosti 1350kg. Vozím s sebou tento zákon vytištěný a už jsem
takhle jednou policii přesvědčil, i když se dost kroutili. Přesto jsem
ještě dnes dal raději dotaz na autoweb.cz. Jestli mám pravdu, tak se
ozvu. Jestli ne, tak se ještě rozmyslím :-))

-----Original Message-----
From: Josef.Mensik/=/seznam.cz [mailto:Josef.Mensik/=/seznam.cz]
Sent: Tuesday, July 18, 2006 10:49 AM
To: Vcelarska konference
Subject: Re: Přívěsný vozík


ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný
názor tak běžte odevzdat řidičáky

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz>
> Předmět: Re: Přívěsný vozík
> Datum: 18.7.2006 06:54:44
> ----------------------------------------
> > Nejedná se náhodou o max. celkovou hmotnost 750 kg- tj. včetně
> > nákladu?Prostě vozík uveze víc než na něm ty můžeš vézt.
>
> Jedná se samozřejmě o celkovou hmotnost včetně nákladu, ale začíná to
> vypadat, že takový vozík nesmím podle vyhlášky používat ani prázdný.
>
> mp
>
>
>
>


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17599


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re:MELACIT?ZA !!!! (17593)

nezamněňujte se zbytky jarního a řepkového medu které zůstaly v plodišti ve věncích z jara s posunutím se dostali na horu a je též zkrystalizovaný

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Richard imko <vcelar.rs/=/tiscali.cz>
> Předmět: MELACIT?ZA !!!!
> Datum: 19.7.2006 12:46:20
> ----------------------------------------
> Na okrese Písek se oběvila. U Milevska bylaintenzivní snůžka minulí týden.
> Jedna intenzivní přeháňka ji témeř přerušila / bohužel ne úplně/, v pondělí
> mi zůstávalo trochu zkrastalizovaného medu v plástech. Odhaduji to na 10%.
> Telefonem jsem mluvil se včelařem v Písku. Tam je melacitóza taky. Tak si
> dávejte pozor.
> Ať to bzučí.
> Richard Šimko
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17598


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re:Přívěsný vozík-právní poradna (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17583) (17587)

nA TAKTO POSTAVENOU OTÁZKU NELZE JINAK ODPOVĚDĚT


> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz>
> Předmět: Přívěsný vozík-právní poradna
> Datum: 19.7.2006 07:10:20
> ----------------------------------------
> Zde je odpověď odborníka:
>
> Dotaz vznesl:
> tx, 17. červenec 2006, 8:22
> Můžu za auto (trabant), které má v TP max. hmotnost přívěsného vozíku 300kg
> připojit přívěsný vozík, který váží 155kg (prázdný), ale má celkovou
> povolenou hmotnost 750kg? Pokud ne, o jaký přestupek by šlo (pokuta+body)?
>
> Odpověděl:
> , včera, 19:26
> Ne, pokuta 1 500 až 2 500 Kč.
>
> http://www.autoweb.cz/questions_law.html
>
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17597


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17583)

Jsem opravdu blb
Tak jsme se do toho zamotali že již opravdu z toho je guláš TAK JSEM TO NAŠEL 1) Zákazy a příkazy se týkají okamžité . hmotnosti 2) Nosnost vozidla je hmotnost povoleného nákladu na jaké je vozidlo zkoušeno a vystaven technický průkaz = užitečnému zatížení 3) Povolené zatížení závěsu je dané výrobcem vozidla a závěsu a nesmí být překročeno. ( A odvíjí se od hmotnosti tažného vozidla) 4) přípojné vozidlo nesmí okamžitou hmotností překročit povolené zatížení závěsu.
Hmotnost vozidla je jeho váha bez nákladu a okamžitá hmotnost je i s nákladem v daný okamžik

PEPAN

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Vladimír Navrkal <drevotrans/=/seznam.cz>
> Předmět: Re: Přívěsný vozík
> Datum: 19.7.2006 00:29:32
> ----------------------------------------
> Tak teď jsi tomu dal Pepo korunu ten tvůj výklad značky zákaz vjezdu vozidel
> "NAD" 3,5 T to je bomba tak takhle by to nedokázal vysvětlit ani ten blb co
> vymysle nový silniční zákon. Jak tak čtu tak většina z vás pánové asi v dohledné
> době opravdu přijde o řidičíák.
> Je vidět, že opravdu tady chybí to povinné školení řidičů (všech) nejen
> oprofesionálů ale hlavně těch kteří si stále myslí že nejdůležitější pravidlo na
> silnici je pravidlo pravé ruky.
> Vláďa
> > ------------ Původní zpráva ------------
> > Od: <Josef.Mensik/=/seznam.cz>
> > Předmět: Re: Přívěsný vozík
> >
> > ----------------------------------------
> > To je samozřejmé když má to plat víc jak 750 že ho za auto nesmíš zapojit i
> > kdyby váhu překročilo o půl kila za autem máš přece povoleno nejvýše 750 TA
> > ZNAČKA NEZNAMENÁ ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA PŘEKRAČUJÍCÍ 3,5 T ALE ,ŽE TAM
> NESMĚJÍ
> > VOZIDLA DO NOSNOSTI 3,5 TUNY .ZROVNA TAK JE TO U ZÁVĚSU ZA VOZIDLE MŮŽEŠ
> TÁHNOU
> > NEJVÝŠE 400/750 NE DO NOSNOSTI 400/750.
> >
> > Pepan
> >
> > > ------------ Původní zpráva ------------
> > > Od: Gustimilián Pazderka <gupa/=/seznam.cz>
> > > Předmět: Re: Přívěsný vozík
> > > Datum: 18.7.2006 11:47:44
> > > ----------------------------------------
> > > Josef.Mensik:
> > > > Upřesnení
> > > >
> > > > TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE
> > > .....
> > >
> > > To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim padem
> > > schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou
> stranou.
> >
> > > To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si dovolene
> > > zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel.
> Celkova
> > > hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi mel
> > znacku
> > > 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co tahnes
> > nebo
> > > netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym zarizenim
> > > papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za skodovkou (v
> > mem
> > > pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene pro
> > > prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t)
> > >
> > > _gp_
> > > http://vindex.ic.cz
> > >
> > >
> > >
> >
> >
> >
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17596


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17583)

Došla mi odpověď odborníků ( info/=/uamk.cz ) na dotaz na přívěsný vozík. Já
jsem ho formuloval takhle: když mám auto, které má povolenou maximální
hmotnost nebrzděného přívěsu 400 kg, jestli za ním můžu tahat přívěs s
maximální hmotností 500 kg, když samotný přívěs má 140 kg a vezu v něm třeba
jen 100 kg. odpověď byla "Vychází se z údajů zapsaných v dokladech k vozidlu
nebo přívěsu" Takže odpověď je stejná, jak už tady v této diskuzi bylo
řečeno.

Pro mě to je problém, protože auto má povolenou hmotnost těch 400 kg a vozík
má maximální hmotnost 505 kg. No asi ten vozík dám do pořádku a po STK se ho
zbavím a poohlídnu se po lehčím. Naštěstí tam není tak velká vzhledová
disproporce jako onen vozík s nosností 750 kg za trabantem, takže s ním budu
do té doby jezdit a doufat, že nebudou problémy.

R. Polášek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17595


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gabriel Kominek (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: melocit?za (17579) (17592)

Na Východe Slovenska je podobná situácia. Nemeduje nič ani 80
ha slnečnice. Oblasť Slanských kopcov je tiež vyprahnutá.
Objavili sa neúrekom otravné dotieravé ovady hovädzie a konské. Včelára-
svoju obeť vycítia na veľkú dialku a poriadne štípu, horšie ako včely..
Gabi M.Kominek

----- Original Message -----
From: "Radek Hubač" <drh/=/seznam.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, July 19, 2006 12:11 PM
Subject: Re: melocit?za


> taky jsem se letos bál, ale zatim u nás nepršelo a nic nemeduje, ani 160ha
> jetele za barákem, ani slunečnice 2km daleko...., ale tam kde je naprseno
> podle me riziko trva. A co s tím? Kdyby toho melo byt hodne, rychle srazit
> medniky a lit do nich cukr pod tlakem, aby toho nenosili tolik, když
> naplní úl, nebudou se dále opotřebovávat.
> Radek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17594


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Richard Šimko (194.228.150.233) --- 19. 7. 2006
MELACITÓZA !!!!

Na okrese Písek se oběvila. U Milevska bylaintenzivní snůžka minulí týden. Jedna intenzivní přeháňka ji témeř přerušila / bohužel ne úplně/, v pondělí mi zůstávalo trochu zkrastalizovaného medu v plástech. Odhaduji to na 10%. Telefonem jsem mluvil se včelařem v Písku. Tam je melacitóza taky. Tak si dávejte pozor.
Ať to bzučí.
Richard Šimko

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17593


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radek Hubač (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: melocit?za (17579)

taky jsem se letos bál, ale zatim u nás nepršelo a nic nemeduje, ani 160ha jetele za barákem, ani slunečnice 2km daleko...., ale tam kde je naprseno podle me riziko trva. A co s tím? Kdyby toho melo byt hodne, rychle srazit medniky a lit do nich cukr pod tlakem, aby toho nenosili tolik, když naplní úl, nebudou se dále opotřebovávat.
Radek
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: P.K. <e-mail/=/nezadan>
> Předmět: melocit?za
> Datum: 18.7.2006 21:47:08
> ----------------------------------------
> slyšel sem(zdroj by měl být důvěryhodný - VÚV) ,že to letos vypadá na
> melocitozu.....nemáte někdo podobný echo....
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17592


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: dadant (17590)

Možná to je hloupá rada, ale co takhle vzít nyní polorámky, intenzívním
krmením ve vybraných včelstvech je nechat zaplnit cukrem a zavíčkovat, pak
uschovat. Někdy v polovině září bude plodu tak v průměru na 3 rámcích, tak
ostatní s melecitózou se mohou nahradit novými prázdnými a ty polorámky se
zásobami prostě přidat na ně? Případně nějaké kilo dokrmit v té době vůbec
není problém.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Kamil" <>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, July 19, 2006 9:18 AM
Subject: dadant


> Nevíte někdo jak se vytačí v případě melicitózy med z plodových rámků v
> dadantu, když jsou zaplodované a převěšovat nejdou.
> Děkuji

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17591


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Kamil (212.27.199.39) --- 19. 7. 2006
dadant

Nevíte někdo jak se vytačí v případě melicitózy med z plodových rámků v dadantu, když jsou zaplodované a převěšovat nejdou.
Děkuji

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17590


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavel (213.192.4.138) --- 19. 7. 2006
dotaz (7679) (7685) (7694)

dobrý den , kdo mi poradí , jak bych mohl prodat med do Rakouska . Mám asi 1000 kg. Děkuji ,- odměna

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17589


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radek Krušina (195.39.121.166) --- 19. 7. 2006
Re: melocitóza (17579)

Když jsem vytáčel v sobotu lesní med na stanovišti na Blanensku, měl jsem dojem, že v některých buňkách na spodní straně plástů (nejnovější med) není vytočený a začíná ještě nezavíčkovaný tuhnout.
A vypadá to, že snůška ještě pokračuje.
Absolutní většina medu ale vytočit šla a po třech dnech v nádobách zatím nekrystalizuje.
Možná toho melicitozního je (zatím) nepodstatná část.
Už jsem ale taky přemýšlel co budu dělat, když to nepřestane do krmení.
Uvidíme.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17588


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Michal Pol (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Přívěsný vozík-právní poradna (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17583)

Zde je odpověď odborníka:

Dotaz vznesl:
tx, 17. červenec 2006, 8:22
Můžu za auto (trabant), které má v TP max. hmotnost přívěsného vozíku 300kg
připojit přívěsný vozík, který váží 155kg (prázdný), ale má celkovou
povolenou hmotnost 750kg? Pokud ne, o jaký přestupek by šlo (pokuta+body)?

Odpověděl:
, včera, 19:26
Ne, pokuta 1 500 až 2 500 Kč.

http://www.autoweb.cz/questions_law.html

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17587


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.100.43.4) --- 19. 7. 2006
Re: drátěná síť (17577) (17585)

Našel jsem stránky ferony, mají tam řadu sítí, bohužel se ve značení nevyznám: síť svařovaná hladká 10x0,8x1000x25000
Zeptám se ale v prodejně.
dj

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17586


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Eman (212.158.157.91) --- 19. 7. 2006
Re: drátěná síť (17577)

Kolik té sítě potřebuješ?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17585


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

kozlík (194.212.232.6) --- 19. 7. 2006
centrála

Chtěl bych použít centrálu Noell EO175 700W která má mít 750/650W výkon a čerpadlo od stejné firmy E0021 250W.Někdo tu již psal o zkušenostech s malými centrálami a motorickou zátěží.Jak to dopadlo?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 17584


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78508 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 17584 do č. 17644)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu