78167

Archiv Včelařské konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Standartní zobrazení
(okno s nejnovějšími příspěvky a s formulářem pro psaní nových)

Toto je speciální okno pro bádání v archivu konference. Jsou tady zobrazeny starší příspěvky, které se zde zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole. Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek můžete kliknout na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začínala, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu /kde jsou starší/ a postupovat směrem dolu /kde jsou novější/").


Zde je zobrazeno 121 starších příspěvků: od č. 72876 do č. 72996

Pohyb ve frontě příspěvků: Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší


JosPr (46.135.3.80) --- 17. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875)

Ps. Na evidenci leciva jsou uplne jine papiry,s onim zaznamem o leceni nesouvisi.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72876


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.168.244.98) --- 18. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876)

Potrpíte si na byrokraciu :-) u nás je to oficialne tak ,že každý chovatel včiel ma povinnost byt registrovaný na veterinárnej správe a viesť tzv knihu veterinárnych úkonov..to je originál kniha pouzívaná pre vsetky chované hospodárske zvierata,do ktorej sa značí dátum ošetrenia a prípravok ktorým bolo zviera ošetrené..kontrolovat tuto knihu moze prist veterinar..prakticky sa to takmer ale vobec nerobi a drviva vacsina vcelárov ju ani nema.. Veterinari maju ine starosti nez buzerovat vcelarov

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72877


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.18.210) --- 18. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877)

No ba,tohle hlaseni je svazovy napad,mame malo behani.Neclen si vede svuj zaznam a je v klidu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72878


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

KaJi (98.158.248.105) --- 18. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877)

Gusto, u nás je to ještě jednodušší.
Chovatel včel pokud není profík nemusí evidovat nic.
Léky na předpis eviduje prodávající veterinář a ty volně prodejné jsou prostě volné.
Vyjímku mají ti co to fasují přes ZO na předpis od Krajské veteriny protože to je hromadné..
Není mi znám jediný předpis , který by mi nařizoval vést evidenci ošetřování.

Prostě svoboda a lidi si na ni nemůžou zvyknout a pořád na sebe vymýšlí bič.
:-)
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72879


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 18. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879)

Dle dohody ČSV a USKVBL (ústav pro kontrolu léčiv) ve vztahu k distribuci léčiv, mají ZO zasílat na SVS záznamy o podzimní léčbě.

Dále po provedeném jarním ošetření u pozitivních stanovišť záznamy o ošetření na jaře.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72880


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.88.128) --- 18. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72880)

Recept na hromadnou objednavku leciv na predpis vypisuje prakticky veterinarni lekar na zaklade zplnomocneni clenu dane ZO (ne krajska veterina)- pro upresneni.Nove se k objednavce v CIS priklada seznam clenu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72881


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.65) --- 18. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72880) (72881)

No jo,KaJi ma pravdu.Pro nepodnikajiciho neclena opravdu zadna povinnost vest lejstro neni,vede to opravdu veterinar-dodavatel u vlp na predpis.Omluva za moji nepresnost.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72882


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.188.148.18) --- 18. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72880) (72881)

Jako ze se najde momercni veterinar sebevrah co to hromadne podepise?
Ja myslel ze okresni epizootolog KVS?
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72883


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.135) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72880) (72881) (72883)

Státní veterinář z KVS dělá dozor (kontroly), ne veterinární praxi. Takže logicky nepředepisuje léky.

Komerční veterinář, který podepíše objednávku za celý okres má zaděláno na problém. Zejména když na takové objednávce dosud ani neměl jména chovatelů. celý systém je distribuce léčiv je absurdní. Cílem je samostatnému včelaři co nejvíce zkomplikovat dostupnost léčiv a členům ČSV servírovat léky bezplatně až do domu. Státním dozorovým orgánům se to obcházení legislativy pochopitelně nelíbí a je otázkou, jak dlouho to budou trpět.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72884


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.175.99) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72880) (72881) (72883) (72884)

Veterinář může klidně napsat léčiva pro celý okres,je to jedno,pokud na ta léčiva NĚKDO neuplatní dotaci.
Celé je to JEN o DOTOVANÝCH LÉČIVECH...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72885


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.135) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72880) (72881) (72883) (72884) (72885)

S dotací na léčiva to nijak nesouvisí. Např. Formidol lze zakoupit bez předpisu veterináře a uplatnit dotaci.
Naopak přípravky, které jsou na předpis (např. Varidol, Gabony aj.) mohu zakoupit jedině potvrzením objednávky od veterináře.

Jestli je léčivý přípravek na předpis nebo ne určuje veterinární zákon a na něj navazující vyhláška o veterinárních léčivech. Jsou rozlišovány léčivé přípravky na předpis, vyhrazené a volně prodejné. Aktuální přehled VLP je ke stažení zde:
http://www.uskvbl.cz/cs/inspekce/prodejci-vyhrazenych-leivych-pipravk/seznamy

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72886


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.168.244.98) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879)

Gusto, u nás je to ještě jednodušší.
Chovatel včel pokud není profík nemusí evidovat nic.
Léky na předpis eviduje prodávající veterinář a ty volně prodejné jsou prostě volné.
Vyjímku mají ti co to fasují přes ZO na předpis od Krajské veteriny protože to je hromadné..
Není mi znám jediný předpis , který by mi nařizoval vést evidenci ošetřování.

Prostě svoboda a lidi si na ni nemůžou zvyknout a pořád na sebe vymýšlí bič.
:-)
Karel

------------------------------------------------------------------------------------
Karle ahoj :-)
U nás sme ale s tou slobodou este dalej..to čo je u vás na predpis,je u nás voľnopredajné ;-)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72887


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radim Polášek (90.178.51.173) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879)

"Gusto, u nás je to ještě jednodušší.
Chovatel včel pokud není profík nemusí evidovat nic.
Léky na předpis eviduje prodávající veterinář a ty volně prodejné jsou prostě volné.
Vyjímku mají ti co to fasují přes ZO na předpis od Krajské veteriny protože to je hromadné..
Není mi znám jediný předpis , který by mi nařizoval vést evidenci ošetřování.

Prostě svoboda a lidi si na ni nemůžou zvyknout a pořád na sebe vymýšlí bič.
:-)
Karel"
-----------------------
U nás na schůzi ZO mluvili jinak. Chovatel včel je prý stejný chovatel jako chovatel třeba krávy a tito chovatelé, pokud jim stát nařídí léčbu, jsou povinni vést záznamy.
A na varaózu stát léčbu nařídil. Včelař musí léčit buď klasicky, to znamená dvakrát fumigace a jednou aerosol plus na jaře nátěr plodu nebo může léčit alternativně, například kyselinou. Všechno ale pouze schválenými přípravky, které nesmí mít překročenou dobu expirace. Takže proto ta evidence. Okresní veterinářka prý bude chodit po včelařích po kontrolách a sledovat, jestli jsou ty formuláře o záznamech léčení, co nám dali, správně vyplněné. A když nebudou, může prý dát pokutu až 50 tisíc.
Asi i proto ty dotace, včelař se rozhodně ušetřit a požádat o dotace na léčivo a ejhle, stát má doklad, čím léčí i u volně prodejných léčiv. Případně má i šarži léčiva.
Co se z toho ale vyvine, se uvidí. Díky tomu, že expirační doba léčiva má být pouze rok, i když léčivo vydrží při správném uskladnění déle, včelaři podle mně budou klasická chemická léčiva buď nadužívat nebo ve velkém zbytku likvidovat. Je nasnadě, že je budou využívat, což zvýší rezidua ve včelích produktech a ještě urychlí vznik tolerance u varoa.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72888


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888)

Čím drží u vás ovečky ve stádu jepro ty mimo stádo nepodstatné.

Ovečky co nejsou ve stádu mají život jednodušší.

Varidol je za 50 bez dotace, tedy na jedno ošetření koruna.
Za 100 s páskama, tedy pak 2Kč na jedno ošetření.

Pokud nekomu dotace 70hal a nebo 1,40Kč stojí za tu srandu, tak samozřejmě.
Při 20 včelstev mu to zaplatí pivo.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72889


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Podhájecký (37.221.241.249) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888)

Ano, tohle je pravda. Včelař, jako každý jiný chovatel, je povinen znát nařízení SVS, vést záznamy o léčení a uchovávat je podle novely zákona už po dobu 5 let. Bývaly 3 roky. SVS na kontroly jezdí. Znám několik včelařů, kteří byli kontrolováni. Vloni byl kontrolován i náš člen a honem se mnou dával vše dohromady. Každý včelař musí doložit, jestli nahlásil včely i jak je léčil. Musí mít svůj záznam o léčení a musí předložit čím, kdy a jak léčil včelstva. Z něj by mělo vyplývat, kdo ošetření provedl, kdy, jakým přípravkem a jak byl přípravek získán. Za nedodržení je sankce do 50 tisíc Kč. To je zkrácená citace.
Odpovědnost za včely má sám včelař a zákony si musí sám vyhledat. Tyto zákony a novely jsou pravidelně i ve Včelařství a na stránkách ČSV. Jen číst, když už si s tím dal někdo práci a vyhledal to. U členů vede ještě záznam o léčení ZO. Vedeme ho i u nečlenů, kterým také včely léčíme. Ten musí souhlasit se včelaři. I ten SVS kontroluje. Divím se, jaké bludy tady někteří včelaři píšou, a že to neznají ani předsedové ZO.
Veterinář jenom potvrzuje recept, když je léčivo na předpis. Žádný záznam nevede.
Veškerá dokončená léčení musíme za ZO u všech včelařů vždy do nějakého termínu nahlašovat na KVS. Ta to od nás vyžaduje.
Tonda


>U nás na schůzi ZO mluvili jinak. Chovatel včel je prý stejný chovatel jako chovatel třeba krávy a tito chovatelé, pokud jim stát nařídí léčbu, jsou povinni vést záznamy.
A na varaózu stát léčbu nařídil. Včelař musí léčit buď klasicky, to znamená dvakrát fumigace a jednou aerosol plus na jaře nátěr plodu nebo může léčit alternativně, například kyselinou. Všechno ale pouze schválenými přípravky, které nesmí mít překročenou dobu expirace. Takže proto ta evidence. Okresní veterinářka prý bude chodit po včelařích po kontrolách a sledovat, jestli jsou ty formuláře o záznamech léčení, co nám dali, správně vyplněné. A když nebudou, může prý dát pokutu až 50 tisíc.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72890


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890)

Ano, tohle je pravda. Včelař, jako každý jiný chovatel, je povinen znát nařízení SVS, vést záznamy o léčení a uchovávat je podle novely zákona už po dobu 5 let.
--------------
A konkrétní odkaz na zákon a paragraf pro včelaře amatéra do 150 včelstev?
Možná je něco nového, ale před pár lety se ta povinnost ukládala jen profíkům.
Jak ostatně napsal i JosPro.
Děkuji

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72891


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889)

Varidol nebo MP10fum by byly ideální, pokud by stačila pouze fumigace. Ale u nás je předepsáno jako třetí ošetření aerosol a tam může být problém s přístrojem, protože ho má jen ZO. To se ale všechno teprve musí zjistit. jak to půjde.
Jinak alternativí léčení je násobně dražší.
Třeba formidol nedotovaný na jedno včelstvo je 62 Kč, dotovaný 18,60.I Gabon, nedotovaný na včelstvo cca 26, dotovaný 7,80.
Pak tam je Varoamed a BEE-SAFE, tam nevím, jaká je dávka na včelstvo. Láhev 555ml Varomedu je za 630/189 Kč, BEE-SAFE 600 ml je za 999/300 Kč.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72892


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889) (72892)

RP:
Ale u nás je předepsáno jako třetí ošetření aerosol a tam může být problém s přístrojem, protože ho má jen ZO.
------

Pokud jste v ČR tak tady platí celostátně jedna MKZ.
Ta nyní požaduje jediné plošné povinné podzimní ošetření jakýmkoli schváleným VLP. Veterinární léčivý přípravek.
A těch je nyní registrováno poměrně dost.

http://www.vcelarisobe.cz/2018/07/prehled-registrovanych-veterinarnich-lecivych-pripravku-pro-vcely/

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72893


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889) (72892) (72893)

No dříve si způsob léčení včelstev upravovaly krajské veterinární správy vlastními nařízeními. Vypadá to, že toto dnes už není.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72894


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.66.2) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889) (72892) (72893) (72894)

Bee-safe je dezinfekce,ne lecivo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72895


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.66.2) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889) (72892) (72893) (72894) (72895)

Aerosol je Radime pouze varianta,ne povinost.Co jsem si vsiml,tak vzhledem k teplotam vcelari radsi voli fumigaci.Dnesni narizeni obsahuji vzdy volbu i jineho vlp,a je na vcelari,co pouzije.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72896


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.19.151) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889) (72892) (72893) (72894) (72895) (72896)

K zaznamu o leceni si nastudujte podrobne veterinarni zakon,kde jsou jasne povinnosti chovatele.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72897


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.3.231) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889) (72892) (72893) (72894) (72895) (72896) (72897)

Ke kontrolam SVS-prozente googlem SVS-vcely-nasavrky-140318.pdf.Na konci prezentace jsou kontrolni body SVS.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72898


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.2.183) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890)

Kde sirim bludy pane Podhajecky? O vedeni zaznamu pisu v prispevku 72878.A zadny predpis,ktery by Karlovi narizoval odesilat lejstro o leceni na SVS neexistuje.Tyka se ho pouze dolozit pripadne kontrole leceni,a na to mu staci zaznamy v kalendari....Misto neclenu by nas spis mnelo zajimat,co se stane,pokud budou hromadne objednavky vlp zruseny,protoze tlaky sili a veterinarni lekarny bezne vlp pro vcely nemaji k okamzitemu odberu a ne kazdy ma praktickeho veterinare za souseda jako ja.Loni jsem doobjednaval varidol,napsal recept,objednal lecivo,zaplatil jsem a vyzvedl.Do tydne.Par korun dotaci neresim.Jednoduche...Pokud to objedname hromadnou objednavkou cekame 2 mesice,musim pro to zajet,rozdat duvernikum,ti obehnout rychle vcelare,nechat podepsat evidenci leciva.Pravda,je tam odectena dotace,ale to nenahradi rychlost a pruznost dodani vlp.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72899


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 19. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889) (72892) (72893) (72894) (72895) (72896) (72897) (72898)

JosPro.
Z toho nevyplyva zadna povinnost vest evidenci.
Toto vybojoval Kohout. Informoval urednika dle spravniho radu prohlasenim. Urednik je povinen to zapsat.

Ja to mam v hlave. Osetruji vzdy 17.listopadu. pamatuji si to. Delam to pravidelne.:-)

Spis me tam udivuje co si predstavit to o evidenci vcelstev.
To kdyz udelam oddelky nebo chytnu roj tak honem do denicku?


Ale co je nezpochybnitelne, tak ted by mela mit SVS plno prace s vysetrovanim nahlasenych uhynu.
To by me fakt zajimalo.
A doufam ze to radni vcelari hlasi.:-)

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72900


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889) (72892) (72893) (72894) (72895) (72896) (72897) (72898) (72900)

už ty samotné kontroly SVS jsou podezřelé,kontrolovat podmínky chovu+léčení?
Takové věci běžně kontroluje někdo jiný....
Jestli to zase nemá souvislost s nesrovnalostmi v evidenci dotovaných léčiv...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72901


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(109.238.42.25) --- 20. 3. 2019
confirm 632...

myslím,že víra P. přetekla číši jak se říká a sám jsi k tomu přispěl i přes vážné varování.Nu,komu není rady,tomu není ani pomoci.Myslím,že ty Tvoje bludy či kacířské příspěvky v budoucnu nebudou tady na včelařské konferenci chybět a zase se opět bude zabývat radami včelařům,jejich chovům a co a jak zlepšit. Nastává nám jiné téma,nežli jak zatočit se svazem ČSV.Začínají mít včelaři obavy,ze ztráty včelstev,které v posledním roce se stupňují.Stále více včelařů na jaře přicházejí na to,že některé jejich úly zejí prázdnotou,bez včel a se zanechanými zásobami.To je nyní to téma,které zajímají včelaře,kteří zatím vyzimovali svá včelstva dobře,ale je tu varování,že když to má soused v okolí,mohu očekávat zanedlouho i já,že mne to navštíví.
Broučka jsme jakž takž zvádli,ale co nyní,zvládneme i ten nový fenomén,který nás ohrožuje víc než Waroa dectructor?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72902


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Podhájecký (37.221.241.249) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72891)

Jak jsem psal, je to povinnost včelaře a musí si to vyhledávat sám. Nebudu to zpětně někomu vyhledávat. Jenom to, že to platí dlouho a pro všechny včelaře. SVS nerozlišuje žádné profíky. Jen byl zákon vloni novelizován a má nepatrné změny.
Tonda

>A konkrétní odkaz na zákon a paragraf pro včelaře amatéra do 150 včelstev?
Možná je něco nového, ale před pár lety se ta povinnost ukládala jen profíkům.
Jak ostatně napsal i JosPro.
Děkuji

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72903


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Podhájecký (37.221.241.249) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72889) (72892) (72893) (72894)

Ano, dříve léčení upravovala KVS, společně s OO ČSV. Vždy se domlouvali na nejlepším způsobu léčení. Léčilo se celoplošně. Celé okresy, pak celé obce a dnes se léčí jenom napadené stanoviště (nad 3 roztoče). Nařízení už vydává SVS pro celou republiku. Nechává se to už víc na včelařích.
Pokud vím, tak už se nemusí na podzim ani léčit třikrát. My tak ale budeme zatím léčit dál.
Tonda

>No dříve si způsob léčení včelstev upravovaly krajské veterinární správy vlastními nařízeními. Vypadá to, že toto dnes už není.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72904


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Podhájecký (37.221.241.249) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72899)

Nikoho jsem nejmenoval. Nemá to stejně cenu. Psali jste tady, že se nemusí vést záznamy o léčení. Na to jsem reagoval. To je ale jen zbožné přání některých včelařů. Záznam může být i v kalendáři. Proč ne? Musí ale obsahovat vše potřebné. Nepsal jsem, že to musí sám včelař hlásit na KVS??? Psal jsem, že my, jako ZO, to nahlašujeme. Po nás to KVS chce po každém léčení. Myslím, že je to i nařízené. Je to ale nedomyšlené. Asi se nic neděje, když to někdo nenahlásí. Mně to problémy nedělá. Některé KVS to asi ani nechtějí. Čtěte pozorněji. Už jsem to psal víckrát.
Jinak si to dělejte jak chcete. Podle svého. Jen k tomu nesvádějte ostatní.
Tonda

>Kde sirim bludy pane Podhajecky? O vedeni zaznamu pisu v prispevku 72878.A zadny predpis,ktery by Karlovi narizoval odesilat lejstro o leceni na SVS neexistuje.Tyka se ho pouze dolozit pripadne kontrole leceni,a na to mu staci zaznamy v kalendari....Misto neclenu by nas spis mnelo zajimat,co se stane,pokud budou hromadne objednavky vlp zruseny,protoze tlaky sili a veterinarni lekarny bezne vlp pro vcely nemaji k okamzitemu odberu a ne kazdy ma praktickeho veterinare za souseda jako ja.Loni jsem doobjednaval varidol,napsal recept,objednal lecivo,zaplatil jsem a vyzvedl.Do tydne.Par korun dotaci neresim.Jednoduche...Pokud to objedname hromadnou objednavkou cekame 2 mesice,musim pro to zajet,rozdat duvernikum,ti obehnout rychle vcelare,nechat podepsat evidenci leciva.Pravda,je tam odectena dotace,ale to nenahradi rychlost a pruznost dodani vlp.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72905


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 20. 3. 2019
Re: confirm 632... (72902)


?????????

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72906


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72899) (72905)

Podhájecký:
Psali jste tady, že se nemusí vést záznamy o léčení. Na to jsem reagoval. To je ale jen zbožné přání některých včelařů. Záznam může být i v kalendáři. Proč ne? Musí ale obsahovat vše potřebné.

------
To VŠE POTŘEBNÉ je konkrétně popsáno kde?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72907


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72891) (72903)

Jak jsem psal, je to povinnost včelaře a musí si to vyhledávat sám. Nebudu to zpětně někomu vyhledávat. Jenom to, že to platí dlouho a pro všechny včelaře. SVS nerozlišuje žádné profíky. Jen byl zákon vloni novelizován a má nepatrné změny.
Tonda

Omyl. Profíkům je speciálně ukládáno, amaterům ne.
Viz platná legislativa kterou znám.

Pokud někdo ví o něčem co nevím, nechám se přesvědčit.
Ale čerpám informace od člověka co na něj byla poslána kontrola a on se připravil.
Uředníka SVS prostě informoval ústně prohlášením (ostatně bavíme se jen o jednom povinném podzimním ošetření) a po ověřování i v Praze bylo toto SVS akceptováno.

Možná si od té doby nějaký předpis napsali, proto se ptám kdo něco ví konkrétního. Ne že tom po něm někdo chtěl.
Ostatně, docela by mě zajímalo jak by taková kontrola dopadla. Většina včelařů to neeviduje. Natož aby sledovala spad po ošetření.
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72908


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72891) (72903) (72908)

Karle,myslím,že kontroly se ohlašují předem telefonicky.
A vždy Vám řeknou co budou kontrolovat a co si máte připravit.

Pokud ne,chtějte písemné ohlášení kontroly a tam to musí uvést na 100% i s citacemi vyhlášek popř. zákonů,dle kterých, Vás chtějí kontrolovat.
V rámci korektních vzájemných vztahů to tak funguje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72909


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Podhájecký (37.221.241.249) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72891) (72903) (72908)

Pak ji znáte špatně!
Čerpejte ze zákonů, ne od nějakého člověka. Můžete, ale pak tady neuvádějte, že to tak opravdu je. A pokud to nějakému úředníkovi stačilo ústně, jinému nestačí. Věřím, že to budou i zpřísňovat. Musí mít nějakou činnost a nějak začínat musí. Zkráceně jsem to už uvedl.
Povinné je i jarní přeléčení. Vést se ale musí veškeré léčení. I nepovinné. Jako u ostatních zvířat. Jdu něco dělat.
Tonda

>Omyl. Profíkům je speciálně ukládáno, amaterům ne.
Viz platná legislativa kterou znám.

Pokud někdo ví o něčem co nevím, nechám se přesvědčit.
Ale čerpám informace od člověka co na něj byla poslána kontrola a on se připravil.
Uředníka SVS prostě informoval ústně prohlášením (ostatně bavíme se jen o jednom povinném podzimním ošetření) a po ověřování i v Praze bylo toto SVS akceptováno.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72910


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72891) (72903) (72908) (72910)

Tak ten včelař měl kontrolu a trval si na svém.
SVS mu po konzultacích dala za pravdu.
Stačí když si včelař pamatuje kdy dělal ošetření.
Jarní ošetření je povinné jen pokud je nařízeno. STejně tak letní.

Takže normálnímu včelaři stačí pamatovat si to jedno povinné ošetření,hlásit počty do Hradištka, poslat zimní měl a v případě úhynu nad lmit to dát vědět SVS.

Takže žádné buzerace a papírování od SVS jak tady někdo psal.
Krásně jednoduchý život bez papírů a buzerací a hlavně debat o výši příspěvků atd.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72911


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72891) (72903) (72908) (72910) (72911)

Krásně jednoduchý život bez papírů a buzerací a hlavně debat o výši příspěvků atd.


-ano

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72912


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72891) (72903) (72908)

Jak jsem psal, je to povinnost včelaře a musí si to vyhledávat sám.
Tonda
--------
Takže jak jsem byl upozornn. Děkuji. :-)
ABy to další nemuseli vyhldávat.
Pěkně shrnuto je to tady:

http://www.vcelarstvi.cz/dokumenty-cms/svs-vcely-nasavrky-140318.pdf
Včely jsou chovány v prostorech a podmínkách, které vyžadují jejich
biologické potřeby, fyziologické funkce a předcházení poškození jejich
zdraví
2
Chovatel zabezpečuje v rozsahu odpovídajícím včelám a způsobu
jejich chovu čištění, dezinfekci, desinsekci a deratizaci prostorů a
zařízení, v nichž jsou včely chovány, jakož i čištění a dezinfekci
technologických zařízení, strojů, nástrojů, nářadí a pomůcek
3 Chovatel zabezpečuje vedení evidence včelstev a stanovišť
4 Chovatel zabezpečuje hlášení změn do centrální evidence
5
Chovatel zabezpečuje úplnost a správnost dokumentace, týkající se
přemisťování včel
6 Jsou dodrženy podmínky mimořádných veterinárních opatření
7
Chovatel (podnikatel) má vypracovaný pohotovostní plán, který je
aktualizovaný v souladu s posledními změnami a jehož součástí je
popis a plánek stanoviště (stanovišť) včelstev
8
Chovatel má provedeny předepsané zdravotní zkoušky u zvířat
v plném rozsahu (v souladu s Metodikou kontroly zdraví)
9
Chovatel, zabezpečující léčbu včel, podává včelám pouze léčivé
přípravky v souladu s pravidly pro jejich používání při poskytování
veterinární péče, veterinární přípravky schválené podle veterinárního
zákona
10
Chovatel nepodává včelám látky a přípravky, jejichž používání u včel
není povoleno

-----------------------
Posledních 5 stránek.
Spíš by mě zajímala ta poměrně volná formulace o evidenci stavů.
Ale myslím, že kopie hlášení do ČMSCH to asi splní.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72913


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.168.244.98) --- 20. 3. 2019
Znáška

Tak u nás 150-200 mnm už mandle a driene kvitnú naplno,broskyne sa uz tiež moc nezdržia aj s marhulami co pozeram na zahrade,max tyzden pri tomto počasí..Trnavsko+ Malé Karpaty

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72914


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 20. 3. 2019
Re: Znáška (72914)

U nás jsou vrby jívy skoro v plném květu, konečně přestal foukat po dlouhé době silný vítr a včely si můžou nanosit. Při rozebrání díla už voní jarním medem. Meruňkám vykukují z fialových poupat bílé kvítky, do 2 dní rozkvetou. Sever moravy 250mnm.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72915


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.172.205) --- 20. 3. 2019
Re: Znáška (72914) (72915)

tady naplno pylují lísky a začínají naplno olše
jíva má do plna daleko...
na meruňce zatím ani není vidět jestli nezmrzla...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72916


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.172.205) --- 20. 3. 2019
Re: Znáška (72914) (72915) (72916)

jo,dodám ještě....Podkrkonoší

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72917


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.18.143) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72891) (72903) (72908) (72913)

Kdysi to byvalo smyslem tehle diskuze,vymenovat si informace,aby to ostatni nemuseli pracne hledat -:).Posledni zmena je novelizace googlovatelna vceli-vyhlaska-018_2018-sb.pdf.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72918


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.18.143) --- 20. 3. 2019
Re: Znáška (72914) (72915)

Zvolna zacinaji samici jivy,samci zlutasci zatim nic.Dnes jsem musel do Brna,tam jivy v plnem kvetu,merunky obalene poupaty pred rozkvetem.Matka priroda to zase bere hakem,jaro prijde az dnes po 22.hodine.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72919


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.12.248) --- 20. 3. 2019
Coloss

Na VF informace k letosnimu Colossu.I o bonusu vysetreni vcelstev na virozy....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72920


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.172.205) --- 20. 3. 2019
Re: slovo do vlastních řad (72863) (72865) (72866) (72868) (72874) (72875) (72876) (72877) (72879) (72888) (72890) (72891) (72903) (72908) (72913) (72918)

DÍKY,Josefe !
aspoň to nehledám....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72921


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 21. 3. 2019
Re: Znáška (72914) (72915) (72919)

Tak tady v Podkrkonoší u Labe 350mnm je ideální počasí.
Chladno, maximálně zatím líska.
Včely již standardně slabší, ale ztráty v normě.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72922


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 22. 3. 2019
Re: Znáška (72914) (72915) (72919) (72922)

některá včelstva taky slabší,dvě bezmatečná

konečně si pár dnů nosí "dosytosti" pyl...

a ztráty stále ještě pod normou
takové klidné járo......

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72923


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.95.232) --- 22. 3. 2019
Re: Znáška (72914) (72915) (72919) (72922) (72923)

Dnes jsem videl v Pohorelicich rozkvetlou merunku,neuveritelne!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72924


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 22. 3. 2019
Re: Znáška (72914) (72915) (72919) (72922) (72923) (72924)

Dnes myrobalán nalité pupeny, může klidně rozkvést i zítra, jak má být to teplo.
Případně přes ochlazení od neděle rozkvět pozastavit a rozkvést tak za týden.
Angrešt, rybíz mají 1 - 2 centimetry dlouhé rašící listy a nové výhony.
Severní předhůří Beskyd.
Jinak Beskydy jsou už téměř bez sněhu, sníh je až nad 800 - 1000 metrů.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72925


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.66.36) --- 22. 3. 2019
tisk

www.idnes.cz-vcelari meli spatnou sezonu,rekordni cisla hlasi jen Jizni Morava.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72926


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 23. 3. 2019
Re: tisk (72926)

"www.idnes.cz-vcelari meli spatnou sezonu,rekordni cisla hlasi jen Jizni Morava."
--------------
Taky tady na Severní Moravě (severní předhůří Beskyd) to nebylo špatné. Akorát já jsem to moc nevyužil.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72927


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 24. 3. 2019
You have been unsubscribed from the Vcely mailing list

Podle Vašeho přání byla Vaše adresa právě vymazána z mailing-listu
včelařské konference.

Konferenci můžete i nadále sledovat (a přispívat do ní) i přes web:
www.vcely.or.cz

Přejeme vše dobré!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72928


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Václav Sciskala (109.231.162.126) --- 24. 3. 2019
Včela!!!

Vážení přátelé, Včelařský veletrh v Ostravě Včela!!! je minulostí a dovoluji si touto cestou poděkovat všem, kteří přijeli jako vystavovatelé, přednášející a hlavně všem, kteří přijeli jako návštěvníci. Věřím, že byli spokojeni a oznamuji, že jsme zahájili novou tradici. Včelařský veletrh Včela!!! bude každoroční jarní setkání včelařů v Ostravě a zvu všechny na další ročník, který se uskuteční 13. a 14. března 2020.
Jménem organizátorů děkuji za podporu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72929


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 24. 3. 2019
Re: Včela!!! (72929)

Jen by to chtělo ty přednášky hodit do nějakého sborníku a dát někde na internet, aby to bylo dosažitelné i pro ty, co tam nemohli dojet.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72930


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.26.170) --- 24. 3. 2019
Re: Včela!!! (72929) (72930)

Jedna z vystav,ktera se vskutku povedla.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72931


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 25. 3. 2019
Re: Včela!!! (72929) (72930) (72931)

http://www.vcelarisobe.cz/2019/03/vcela/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72932


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 25. 3. 2019
RV 2019

ohledně členských příspěvků- RV rozhodl,že ze 7kč,které jdou z každého včelstva do Svépomocného fondu,vezme 5kč na činnost Svazu.
Místo 7kč do SF jdou letos jen 2kč.

Přes členské příspěvky to bylo okaté,tak se finance "na činnost " najdou takto.

O jaký objem peněz jde,nechť si každý spočte sám.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72933


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.15.140) --- 25. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933)

Coz neznamena,ze clenske nezvednou na podzim.Holt musime trvat na tom,aby CSV setril a delal to,na co ma penize.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72934


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (37.48.51.36) --- 25. 3. 2019
RV 2019

Tak je to tady,tunel na svépomocný fond.Rekaputilace
Včela Předboj krach ztráta pro ČSV cca 20.mil/ Lébl,Kořán /
Naše ZO tímto ztratila 60 tis.kčs.Sousední ZO ztráta 170,-tis.
kčs.A takto podobně ostatní ZO ČSV v ČR.Včetně fin. ztrát i
řadových členů.Tunel číslo 1.!!
Včelpo ztráta cca 40 mil.kč.Náprava v nedohledhu.Ztráta důvěry
kvality Českého medu.Tunel číslo 2.!!
A nyni současnost,zvyšování členských přispěvků dle návrhu
kkv.by vyvolalo masivní vlnu odchodů z ČSV.Tak na to jde vedení ČSV a RV a to zejména, systémem zadních vrátek.
Poctivě zaplacené členské příspěvky / jejich část / nyní
pujde do černé díry vedení ČSV.Tunel číslo 3.!!!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72935


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.15.140) --- 25. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72934)

Ps:usneseni z RV na svazovem webu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72936


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 25. 3. 2019
Re: RV 2019 (72935)

Co vim tak jeste na jeden tunel se vybiralo asi 5Kc ze vcelstva.
DPH nebo co.

Ale penize nejsou vsechno.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72937


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 25. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933)

O jaký objem peněz jde,nechť si každý spočte sám.
------------
Procento organizovanych vcelstev klesa rychleji jak clenove.
Takze to nebude tak horke.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72938


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 25. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938)

A kam mizí ta včelstva organizovaných členů?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72939


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.79.21) --- 25. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939)

Do rozdilu mezi stavy v evidenci svazu a Hradistkem...
Na jedne strane je v SF fondu spousta penez a dalo by se rict,ze rocne staci doplnit to co se vycerpe.Na stranu druhou,cim vic se da vedeni svazu,tim vic jsou schopni utratit...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72940


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 25. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939)

Ani se nemusi prevadet na pribuzne.
Staci kdyz odchazi clenove s nadprumernym poctem vcelstev.

Pro ty je levnejsi se o vcelstva starat samostatne.
Jim clenstvi neprinasi efekt, jen naklady a rozcilovani.

Znam i velkovcelare co ozeli i ID nez aby si vybehavali papiry po ruznych ZO.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72941


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pepa (46.183.64.45) --- 25. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941)

Nějak mi v té obvyklé štvanici proti ČSV chybí informace, co bylo příčinou.
Nelze popírat, že odštěpené organizace hází veřejně fest špínu na svaz.
Nelze se proto divit, že dotace 5 mega od státu už nebude, peníze jsou potřeba na jiné důležitější dotace, že. Na rozdíl od "slušnějších" spolků, jako jsou rybáři či myslivci.
Z různých alternativ - zrušit časopis, vydávat jej jen elektronicky atd. SF t.č. nepotřebuje tak velký podíl z příspěvku, tak se pro letošek takto zaplácla díra v příjmu.
Pepa

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72942


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

NitraM (213.226.245.20) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942)

Mĕ by zajímalo, o kolik se v souvislosti se zavedením CIS na sekretariátu snížily stavy zaměstnanců, tedy mzdové náklady. Veškerá data týkající se 1D tam nadatlujeme už my v ZO, za což my konkrétně slavnostně na administraci obdržíme 670,- Kč, to nám nepokryje ani náklady materiálové. Trochu šetrnosti by to chtĕlo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72943


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.28.99) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72943)

Kolik vubec CIS stoji? Vite to nekdo?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72944


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (89.24.51.163) --- 26. 3. 2019
RV 2019

Za provoz CISU hradí ČSV 500 000,-kčs.ročně pro spávce sítě.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72945


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942)

Pepa (46.183.64.45) --- 25. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941)

Nějak mi v té obvyklé štvanici proti ČSV chybí informace, co bylo příčinou.
Nelze popírat, že odštěpené organizace hází veřejně fest špínu na svaz.
Nelze se proto divit, že dotace 5 mega od státu už nebude, peníze jsou potřeba na jiné důležitější dotace, že. Na rozdíl od "slušnějších" spolků, jako jsou rybáři či myslivci.
Z různých alternativ - zrušit časopis, vydávat jej jen elektronicky atd. SF t.č. nepotřebuje tak velký podíl z příspěvku, tak se pro letošek takto zaplácla díra v příjmu.
Pepa


Pepo,co myslíte tím,že se pro letošek takto zaplácla díra v příjmu?

Jaká díra v příjmu?Kde je výpadek?Rozpočet je přece vyrovnaný!!!
tedy pokud jste to jen tak neplácl.......

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72946


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.90.164.80) --- 26. 3. 2019

https://www.euro.cz/udalosti/vetrne-turbiny-zabijeji-hmyz-behem-leta-po-miliardach-1444822?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72947


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

MartinP (93.185.58.37) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72946)

Rozpočet je sice plánovaný jako vyrovnaný, ovšem jsou tam započítány i dotace NNO na projekty, které byly v minulosti běžně podporovány. Nyní se ovšem stalo, že jeden z projektů nedostal podporu a tím by se rozpočet dostal do velké ztráty. A jelikož jde zrovna o projekt, který se týká dětí a Zlaté včely, tak svaz chce za každou cenu toto udržet, proto se hledají zdroje na pokrytí těchto aktivit. I proto RV sáhl k tomu, že rozhodl pro letošní rok o přerozdělení částky odvodu ze včelstva tak, že do SF se odvedou jen 2 Kč a 5 Kč pujde na projekty svazu.
Nejde v žádném případě o nějaký tunel Svépomocného fondu, který je každý rok ve výrazném přebytku. Jde jen o to, že do SF se odvede částka, která přibližně odpovídá roční výši vyplacených náhrad. Všechny bych chtěl uklidnit, protože finanční polštář SF je dostatečný a je i vcelku zbytečné tam hromadit bezúčelně další a další prostředky. Osobně podporuji myšlenku přerozdělení stávajících členských prostředků a hledání úspor před navyšováním členského příspěvku. Ovšem je možné, že po vyčerpání všech možností a provedených úsporných opatřeních zjistíme, že k navýšení příspěvku bude muset dojít. Bude záležet na tom, co jako svaz budeme chtít pro své členy dělat, zabezpečovat a podporovat.
Martin Pospíšil
člen RV CSV

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72948


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72946) (72948)

Velice Vám děkuji za vysvětlení.

Ať se Vám daří!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72949


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Karel (98.158.248.105) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942)

Pepa:Nějak mi v té obvyklé štvanici proti ČSV chybí informace, co bylo příčinou.
---------------
Kde je tady nějaké štvaní? To že lidi nemají informace? :-)

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72950


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.72.31) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72950)

Informace to je priorita dnesni doby,to ze je clenove nemaji-setrvaly stav.Dnesni Vcelarstvi a uvodnik plne v duchu doby pred listopadem 89,ale s vystiznym nazvem Bez penez do hospody nelez.Pravda,tohle plati od jakziva.A jak pise Martin,je treba prehodnotit,na co ma svaz prostredky a co vlastne muze nebo chce za tyto prostredky delat.Dat svazu o 10 milionu vic z prispevku,jak v uvodniku navrhuje M.Stepan totiz neni reseni,rada clenu tohle zvyseni akceptovat nebude a ukonci clenstvi (ve vetsine ZO jim budem dal zajistovat stejny servis jako clenum),svaz tech 10 mega stejne nedostane.Pak bude clenske 600,800,1000???
Resenim pro svaz je pokryt servis pro ZO a cleny (proto si taky koneckoncu sekretariat a tajemnika platime),a delat to na co bude mit prostredky.
Nevidim duvod proc nemit Vcelarstvi jako verejny casopis,podobne jako Moderni vcelar.Pro zahradkarsky svaz je Zahradkar vyraznym zdrojem prijmu,vcelari na casopis potrebuji dotace??? Zvednout clenske a dal vesele utracet,to je to nejjednodussi a nejpohodlnejsi,co muze svaz udelat.(naplanujete si v ZO zajezd na Kubu,kdyz na nej nemate penize? NE.Budete se kodrcat autobusem tam,kam Vam vystaci penize?Ano).
Pokud svaz zvysi clenske,neziska nic,pouze ztrati cleny.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72951


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.72.31) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72950) (72951)

A navic je treba premyslet,ze casem nebudou treba vubec zadne dotace,jelikoz zijeme v dobe slibu potencionalnim volicum a az pak se premysli,kde na to stat vezme.Pan Stepan v zaveru uvodniku vyjadruje obavu o preziti svazu kvuli financim.Zapomina,ze vetsina prace byla odjakziva dobrovolna a bez naroku na odmenu.Vedeni svazu by nepochybne prospelo vratit se ke korenum a ne mit rozpocty v radu desitek milionu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72952


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 26. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72950) (72951) (72952)

Dokonce to Ustredi vcelarskych spolku v Kremencove, coz pry byla servisni kancelar spolku mela pry jen jednoho nebo dva placene zamestnance.
Teprve po zestatneni se vztah premenil na prevodovou paku smerem dolu.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72953


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.80.56) --- 27. 3. 2019
tisk

www.modernivcelar.eu-obsah vydani 4/2019

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72954


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72933) (72938) (72939) (72941) (72942) (72950) (72951) (72952) (72953)

těch odchodů z ČSV kvůli členským příspěvkům,bych se,Josefe,neobával......
soudě podle reakcí včelařů,to vypadá,že je jim to úplně fuk....
a letos k zvyšování nedojde,a pokud ano tak před koncem roku...
už jsem to asi někde psal,pakliže se příspěvek zvýší,včelaři budou brblat jako u LPISu a za pár týdnů bude zase ticho...


INFORMACE jsou žádaná komodita.Ne nadarmo platí,že ten kdo je ovládá,ovládá masy.Proto taky oceňuji p.Pospíšila,že něco "vynesl ven".

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72955


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (37.48.36.21) --- 27. 3. 2019
RV 2019

ÚVODNÍK p Štěpána v č.4 Poskytnutá informace neni tak docela
relevantní. Nejsou uvedené skutčnosti,které k tomuto stavu
vedli.ČSV dostával jako NNO 20 mil. kčs.ročně!! A to nejméně
po dobu 15 roků.Tyto finance jsou ze státního rozpočtu přes
Mz.Jsou účelové a přísně zůčtovatelné.Tyto zásady vedení ČSV
po více let ignorovalo. Problémy nevyužité finance převedené do Nasavrk a uložené na zvláštní účet,pokuta 2.5 mil.Akce bez medu to nejde,pokuta,0,5mil.Časopis Včelařství nebylo výběrové řízení a zneužití inzerce,pokuta 1mil. Vrcholem všeho je záležitost Včelpa.Takže Mz si řeklo když vy ČSV nechcete dodržovat nastavená pravidla tak vám snížim přísun financí až dojde k nápravě.P Štěpán tyto informace
má a uvádí polopravdy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72956


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956)

to bylo jasné hned,když se na KKV jednalo o zvýšení čl.příspěvků,že někde je PRŮSER !
stejně jako s léčivama,tam taky něco SMRDÍ !

konečně informace vyplouvají na povrch!

díky za ně!/informace/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72957


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956) (72957)

Co zavání s léky?
Kromě toho že se aplikuji 3x víc než je SVS MKZ nařízeno?

Karel
kAREL

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72958


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956) (72957) (72958)

dotace vs evidence vs množství vydaných dotovaných léčiv vs množství "evidovaných" včelstev... :)

stále nám říkají,že s dotovaným Varidolem kšeftují Slováci a Poláci.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72959


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 27. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956) (72957) (72958)

v čehož důsledku se na aplikaci dotovaných léčiv více zaměřuje při kontrolách SVS...dle mých informací
ale to mohou být jen domněnky,třeba to SVS nedělá dle zadání :)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72960


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.90.164.80) --- 27. 3. 2019

http://www.vcelky.cz/clanky/2016-kontrola-kvs-2x-jinak.htm

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72961


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.79.247) --- 27. 3. 2019
Re: (72961)

Letos maji 3 clenove jarni preleceni,dostal jsem dotaz,zda li muzou pouzit varromed.Samozrejme ano,pro jistotu jsem kontaktoval inspektorat.Odpoved,pochopitelne ano,je to schvaleny vlp.Provedeno bez nesmyslneho rozebirani vcelstva,zaznam odeslan,splneno.Zalezi jaky ma inspektor prehled o vcelarske problematice a znalosti..
Celkem by mne zajimalo,jak by clen dokladal porizeni vlp,kdyz je berem na fakturu pro ZO? A cleny vlp nestoji nic,platime je ze spolkove kasy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72962


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (37.48.22.229) --- 27. 3. 2019

Problém jarního přelečení včelstev proti varoáze jsem kozultoval s ing.Titěrou.Jeho názor je zcela zásadní a sice
provést nátěr zavíčkovaného plodu přípravkem M-1AER!!
A vten den provést fumigaci Varidolem event.Varomedem.
Ošetření včelstem pouze Varomedem je zcela nedostatečné!!!
Takže takto a né jinak!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72963


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.17.173) --- 27. 3. 2019
Re: (72963)

U 3,3 az 4,1 ve trech vzorcich bych jarni preleceni klidne ozelel,lec MKZ hovori jasne,tak je treba ji respektovat a konat podle ni.Nazor ing.Titery je nazor soukrome osoby,ne MKZ.Na listopadovem RV zaznela info o 50% uhynech v okrese Chomutov i pres jarni osetreni,ted ztraty celych stanovist v Jiznich Cechach i pres leceni poverenou osobou.Co je spatne,kdyz to organizovane a podle metodik dopada takto smutne???
Ted si vemte,kdyby tech 15 vcelaru z clanku v novinach chtelo po "leciteli" nahradu za uhynula vcelstva,protoze vysledek leceni dopadl uhynem??? Nebo dokonce po ZO?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72964


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.26.62) --- 27. 3. 2019
Re: (72963) (72964)

Pridam perlicku.Asi se verejne nevi,ze navrh metodiky kontroly zdravi neobsahoval povinne podzimni leceni? Nebo vi? Bylo doplneno az po urgenci.Ted si predstavte,ze by urgence nebyla prijata.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72965


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.74.208) --- 27. 3. 2019
tisk

olomouckadrbna.cz-neznamy zlodej ukradl 5 vcelstev....A uz to zase zacina...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72966


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 27. 3. 2019
Re: (72963)

V případě loňského klimatu který byl oproti předloňskému o 40 dnů delší při porovnání počtů dnů nad 20°C, je tato procedura vzhledem k reinvazím nedostatečná. Reinvaze neprobíhají totiž jen vurčitých období, ale neustále a podle zavčelení._gp_
..........
ehra (37.48.22.229) --- 27. 3. 2019

Problém jarního přelečení včelstev proti varoáze jsem kozultoval s ing.Titěrou.Jeho názor je zcela zásadní a sice
provést nátěr zavíčkovaného plodu přípravkem M-1AER!!
A vten den provést fumigaci Varidolem event.Varomedem.
Ošetření včelstem pouze Varomedem je zcela nedostatečné!!!
Takže takto a né jinak!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72967


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.188.190.59) --- 27. 3. 2019
Re: (72963)

Ehro,
Bezte se zeptat do lekarny zda si mate u nich koupit vitaminy a nebo si jit natrhat koprivy a dalsi osvedcene byliny.

Kolik doktoru z peti vam co poradi?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72968


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (37.48.33.72) --- 28. 3. 2019

Z léčením včelstev nemám větších problémů.Samozřejmě , že
je možné stávající metodiku léčení včelstev vhodným způsobem
doplnit či vylepšit.Pro letošní sezonu jsem zakoupil rostliný / mohu zajístit dodání i velkého počtu balení zRF./
přípravek Ekopol a izolační klícky na jeden plást.Za
úhrnou cenu 20,-tis.kč.Řiká Vám něco přípravek Vaderis a
Rotenone? mě ano.Začínám zkoušet svůj vlastní rostliný
přípravek,dílčí výsledky jsou velice slibné.Stávajicí
metodika ošetřování včelstev proti varoáze je pro 90%
včelařů zcela nezbytná!! Hledejme a zkoušejme přípravky a
postupy k omezení varoázy.
Chci Vás požádát uvádějte ve Vaších příspěvcích alespon
název okresu kde včelaříte event.n.m.v.
Já Josef Ehrenberger ZO ČSV Svitavy tel.732 372995

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72969


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.90.164.80) --- 28. 3. 2019

https://cs.wikipedia.org/wiki/Rotenon

VADERIS

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72970


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vladimír Ptáček (89.102.37.127) --- 28. 3. 2019
Chov čmeláků

Vážení přátelé včelaři,
pokud někteří z vás máte zájem také o chov čmeláků, jejichž matky začínají létat, je možné stále získat knihu o jejich chovu se začátkem v kontrolovaných podmínkách a dokončením venku. Kniha obsahuje barevné fotografie téměř všech našich druhů.
https://eshop.librix.eu/produkt/detail/473/chov-cmelaku-v-laboratori
Vše dobré a hodně radosti se včelami.
Vladimír Ptáček
Smetanova 41
602 00 Brno
ptacek.home/=/seznam.cz
http://www.sci.muni.cz/ptacek/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72971


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.48.35.61) --- 28. 3. 2019
Re: (72969)

Taky nemám s lecenim vcel vetsich problemu.
Uz davno jsem se presvedcil ze ihynu nezabrani ani to ze vcelstva jsou bez roztocu.
Maximalne ten kolaps odvrátite o par let pozdeji.
A o to horsi to pak je.
Tak to vybijeni roztocu tak fanaticky neresim. Staci hednou v zime a poradne.
Karel
Podkrkonosi

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72972


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 28. 3. 2019
Re: (72969) (72972)

MYDLIT JE,PREVÍTY,DO POSLEDNÍHO ! /roztoče/

ABSOLUTNÍ NULA, NÁŠ CÍL !

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72973


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 28. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973)

Bohuzel. Ani nula nekdy nepomuze.
Mozna zaporne cislo.
Karel

http://www.vcelarisobe.cz/2019/03/dwv-tichym-zabijakem-vcel/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72974


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 28. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974)

DWV - bejvávalo. Dneska jsou horší viry, už v červnu je pozdě. Asi těžko Varoa.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72975


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (37.48.56.255) --- 29. 3. 2019
vaoráza

Příčinou neznámých úhynu včelstev je vir SERATTINO !

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72976


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

pepan (217.170.101.106) --- 29. 3. 2019

Jurečka, který byl ministrem zemědělství v koaliční vládě Bohuslava Sobotky a dosud zástupcem končícího předsedy Pavla Bělobrádka, vsadil na květový med z Kosíře. „Je to med s příběhem,“ řekl při příchodu na sjezd Jurečka.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kdu-csl-sjezd-volebni-pivo-med-ustava-bartosek-jurecka-vyborny.A190329_090622_domaci_kop?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72977


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.248.105) --- 29. 3. 2019
Re: RV 2019 (72956)

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/94071/hospodareni-ve-stylu-lazo-plazo-aneb-stat-by-si-mel-posvitit-na-neziskovky.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72978


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gusto (195.168.236.250) --- 29. 3. 2019
Re: vaoráza (72976)

***** Příčinou neznámých úhynu včelstev je vir SERATTINO ! ****


Máš to trochu pomýlené..... Serratia marcescens je baktéria..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72979


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 30. 3. 2019
Re: vaoráza (72976) (72979)

"Nové výzkumy ukazují, že odstranění kleštíků ze včelstva nebrání DWV v množení, což ohrožuje hlavně zimní generaci včel. I včelstva zbavená roztočů tak mohou uhynout. Pomalu a plíživě, bez zjevných klinických příznaků."


http://www.vcelarisobe.cz/2019/03/dwv-tichym-zabijakem-vcel/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72980


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 30. 3. 2019

"Švédské pokusničení nakonec do příštího jara přežilo pět ošetřených včelstev a tři neošetřená, což hezky ilustruje fakt, že ani při klinických projevech DWV nemusíme nutně začít kopat hroby. Individuální citlivost k DWV i variabilita mezi včelstvy je poměrně vysoká a pole pro selekci tudíž široké. Účelem tohoto článku je tak spíše poukázat na dynamiku DWV, způsoby jeho šíření a provázanost s Varroa destructor, než přinášet návody k řešení virové problematiky.

Často se setkáváme s tím, že včelaři zjara otevřou prázdné úly, přestože nic nezanedbali a postupovali v souladu s platnou metodikou. Problém pak hledají v otravách či tajemných neprozkoumaných nákazách. .....



A třeba také zváží negativní dopad dovozů včelstev, kterých jsme po hromadných úhynech často svědky, a raději namnoží včelstva, která odolala.

http://www.vcelarisobe.cz/2019/03/dwv-tichym-zabijakem-vcel/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72981


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 30. 3. 2019
Re: (72981)

Proc se takove informace vcelari nedoctou misto neplacenych reklam na skvelou chemii?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72982


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.71.181) --- 30. 3. 2019
Re: (72981) (72982)

Tak dnes vyrocka v pratelskem duchu,diskuze bourliva,ostry nesouhlas se zvysenim clenskeho,schvalen jednomyslne.Dotaz,proc Margaritopoulos dodnes nestoji pred soudem.Na ten ovsem odpoved neznam...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72983


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

VP (2a00:1028:96d2:6852:d00:f3c2:5f50:76d7) --- 30. 3. 2019
Re: (72981) (72982) (72983)

>>Dotaz,proc Margaritopoulos dodnes nestoji pred soudem.

A za co? Že plnil buď příkazy nebo očekávaná přání???

A co tehdejší předseda, dozorčí rada, kontrolní a revizní komise, právník ?


Je to asi můj poslední příspěvek, nejméně na delší dobu, protože moje příspěvky jsou blokovány. Zda úmyslně, nebo technickou poruchou nevím.

VP

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72984


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(94.124.105.226) --- 31. 3. 2019
Re: (72981) (72982) (72983) (72984)

Blokovani prispevku?
To je bud paranoia a nebo technicky problem, nebo problem u klavesnice.

Cokoli se napise do tohoto okna a da spravne heslo se zobrazi.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72985


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.89) --- 31. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974)

Karle,
pokud se podíváš do originálního článku, tak zjistíš, že pokus probíhal na jedné včelnici. Takže celý závěr by mě být: Pokud máš na včelnici v létě silné zamoření kleštíkem a ošetříš akaricidem jen polovinu včelstev, mohou ti uhynout i ošetřená včelstva, jsou-li citlivá. Na druhé straně mohou přežít i neošetřená, jsou-li odolná. Závěr, že by kleštík nebyl příčinou jejich úhynů v tom článku nevidím.
Broněk
--------------
Karel napsal:
Bohuzel. Ani nula nekdy nepomuze.
Mozna zaporne cislo.
Karel

http://www.vcelarisobe.cz/2019/03/dwv-tichym-zabijakem-vcel/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72986


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.188.142.204) --- 31. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974) (72986)

To vcelstvo s nulou neuhynulo?


Karel.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72987


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.89) --- 31. 3. 2019
Re: (72981) (72982) (72983) (72984)

Pan bývalý jednatel Včelpa by měl stát před soudem, protože jistě věděl, kolik bylo nakoupeno zahraničního medu a kolik bylo prodáno jako český med. Pokud by například nasmlouval dodávky 400 tun ukrajinského a 100 tun českého a nasmlouval odběr 400 tun deklarovaný jako český med a 100 tun jako EU a mimo EU, pak by šlo o záměrný podvod. Souhlasím s vámi v tom, že pan Margaritopoulos nestojí před soudem proto, že by tam asi prozradil, čí přání a očekávání plnil.
-------------
VP napsal.
>>Dotaz,proc Margaritopoulos dodnes nestoji pred soudem.

A za co? Že plnil buď příkazy nebo očekávaná přání???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72988


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bronislav Gruna (109.81.211.89) --- 31. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974) (72986) (72987)

Karle, ta léčená včelstva nebyla s nulou.
Podívej se na originální grafy. Pokus začal koncem června vložením Apistanu. Celé léto napadení léčených včel pomalu kleslo, ale ne na nulu. V druhé polovině září napadení opět vzrostli na 2 %, což podle síly včelstev mohlo být 500-1000 kleštíků na včelstvo. Byli to kleštíci z kolabujících včelstev, tedy nosiči té agresivnější formy DWV. Tato kombinace podle mých zkušeností stačí u citlivějších včelstev ke kolapsu. Rozhodně bych to nehodnotil jako záhadný úhyn bez kleštíků.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72989


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.188.138.224) --- 31. 3. 2019
Re: (72969) (72972) (72973) (72974) (72986) (72987) (72989)

Tak jo.
Tak tam ten Gabon meli.mit jako nekteri u nas.
Od cervna do dubna Gabon a na jare jeste natrit.
To by tu nulu meli.

Ja mam radsi jen tri vcelstva co to daji bez letniho osetrovani.
Kazdy muze mit vcely jake chce.
Hlavne kdyz je ma.

Karel


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72990


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 31. 3. 2019
Re: konec ČSV (72981) (72982) (72983)

Výročka ukazuje takový směr, že členstvo dalo najevo nespokojenost s prací Prahy a výsledek se dá předpokládat, že index členského příjmu klesne místo předpokladu příjmu 200% z nynějších 100% tak na 75 - 80%. Prostě na výročce dalo posazenstvo najevo hromadný odchod z ZO ČSV a šetření.

Nevím kde ta Praha je v myšlenkách, ale vidím to, že místo násobku příjmu přichází docela jistě podfinancování činností ČSV kvůli zdražování a nespokojenosti s jejich špatnou reputací.(Včelpo, násobek zdražení)

Myšlenky v řešení při diskuzi byly ať časopis Včelařství zbytečně netisknou pro všechny na papír, že stačí dnes v běžném v pdf a velice rychle ať si rozváží jestli Praha chce vést včelařskou činnost nebo rozbit poslední včelařskou důvěru v ní.

Nespokojenost zní už o samotných činovníků, nejen od běžných členů, takže asi tak. A obsah zprávy z výroček a skutečnost je opravdu velký rozdíl jako zpětná vyzba pro Prahu.

Takže ať spí šípkové Růženky dál.

_gp_

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72991


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.230) --- 31. 3. 2019
Re: konec ČSV (72981) (72982) (72983) (72991)

Zadna zpetna vazba neni,povetsinou nefunguje ani mezi ZO a okresy,natoz tak Prahou.Ale evidentne to tem nahore nevadi...To se to planuje,organizuje a odmenuje,kdyz stat sype....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72992


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

ehra (89.24.55.132) --- 1. 4. 2019
konec ČSV

Ano zpětná vazba mezi ZO a OO neni téměř žádná.
Ústředí ČSV si de fakto kupuje OO.Za úkon sečíst 15 čísel
pro dotaci 1D a výsledek zaslat na ústředí,obdrží jedna osoba částku 10.000,-kč.Dále OO dostává ročně 6.500,-kč.od ústředí.
Každá ZO přispívá částkou 2.40,-kč.krát počet včelstev na
činost OO.Na okrese Svitavy je 15 ZO,které ošetřují cca
10.000 včelstev,což je 24.000,-kč.Naše ZO Svitavy přispívá
přes členské příspěvky částkou 3.500,-kč.na činost OO a to
každý rok.Podobné to je s objednávkou léčiv.Současnou agendu
OO je schopna zajištovat 1 osoba s 50 % úsporou financi.
OO jsou pátou kolonou ČSV!! Né zvyšování členských příspěvků
ale cestou vnitřních úspor!!!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72993


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 1. 4. 2019

https://svetobeznik.info/eu-zakazala-jeden-z-nejcasteji-pouzivanych-pesticidu-na-svete/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72994


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 4. 2019
Re: (72994)

A kde je ta souvislost s opylovači? Protože daná účinná látka je aplikována hlavně na obiloviny a ty nenavštěvuje ani čmelák ani včela.

Pokud ale pozměňuje RNA,(citlivost pro čmeláka a jabloně) tak asi pro ekologii to dlouhodobě žádné vítěztví nebude.

Nevím proč cítím v kostech a povědomě jakýsi tlak na pěstování rýže. To by byl konec velotraktorům alá Agrotec a dost dobré prostředí na nové rýžové barony jako v případě fotovoltaických panelů pro založení takových pěstebních ploch, které nejsou tak jednoduché jako v případě typického pěstování obilí unás dnes.

_gp_


>
PavelA (93.90.164.80) --- 1. 4. 2019

https://svetobeznik.info/eu-zakazala-jeden-z-nejcasteji-pouzivanych-pesticidu-na-svete/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

<

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72995


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 4. 2019
Re: konec ČSV (72993)

A proč nezrušit okresy přímo a předat jakési rozšířené pravomoci přímo ZO? Ono níže popsané je o přesměrování toku peněz, není to o šetření a hledání vnitříních úspor, pokud se někdo zamyslí.

Je fakt že projet a projíst peníze na okresech určitě lze snadno.

... kam tedy přesměrovat peníze nyní určené pro OO, do Prahy nebo do ZO?

Co s OO zrušit úplně protože si to doba nyní žádá?_gp_



> ehra (89.24.55.132) --- 1. 4. 2019
konec ČSV

Ano zpětná vazba mezi ZO a OO neni téměř žádná.
Ústředí ČSV si de fakto kupuje OO.Za úkon sečíst 15 čísel
pro dotaci 1D a výsledek zaslat na ústředí,obdrží jedna osoba částku 10.000,-kč.Dále OO dostává ročně 6.500,-kč.od ústředí.
Každá ZO přispívá částkou 2.40,-kč.krát počet včelstev na
činost OO.Na okrese Svitavy je 15 ZO,které ošetřují cca
10.000 včelstev,což je 24.000,-kč.Naše ZO Svitavy přispívá
přes členské příspěvky částkou 3.500,-kč.na činost OO a to
každý rok.Podobné to je s objednávkou léčiv.Současnou agendu
OO je schopna zajištovat 1 osoba s 50 % úsporou financi.
OO jsou pátou kolonou ČSV!! Né zvyšování členských příspěvků
ale cestou vnitřních úspor!!!

<

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 72996


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78167 příspěvků(zde zobrazeno 121 příspěvků, od č. 72876 do č. 72996)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu