78214

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

pan Josef Jiří Menąík --- 5. 5. 2004
Český med

Již delší dobu si všímám v obchodních řetězcích prodeje medu. Zaregistroval jsem jednu maličkost žádný z distributorů nemá odvahu používat značku Český med a to ani včelař pan Kolomý to mluví snad samo za sebe

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 5848


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Ing. Arnoąt Hrdina --- 5. 5. 2004
Re: Český med

Myslím, že to ani není jádro pudla.
Řetězce nám spotřebitelům byl čert dlužen. Nejsou totiž k naší spokojenosti,
ale hlavně větším a stále větším ziskům jejich akcionářů prostřednictvím
kapes zákazníků. Reklamy jsou je pozlátko a psychologický tlak. Platí si
výzkumy,jak má být co umístěno aby si zákazník koupil to zboží, které oni
chtějí a místa která jsou z hlediska zákaznické psychologie lépe hodnocená
jsou za cenu ústupků a lepších dodavatelských podmínek.

Ale hlavně vyvíjí velký psychologický a ekonomický nátlak na dodavatele a
výrobce. Četl jsem v posledním včelařství článek od paní ředitelky Včelpa a
běhal mi mráz po zádech. Opět nám budou chtít stlačovat výkupní ceny medu,
protože oni se taky s řetězci rozumně nedomluví. A upřímně řečeno ... kdo
dnes diktuje cena? ... NO trošku stát, ale myslím, že se hlavně každý dívá,
za kolik to dostane v hyper super.
A bohužel pro nás spotřebitele si řežeme jako zákazníci větev na které
sedíme. Čím víc nakupujeme v řetězcích, tím menší šance postupem času máme
si vybrat a musíme kupovat ten čím dál větší hnůj, který do svých regálů
navážejí. Proč? Protože tlaku na snižování cen nikdo nemůže dlouho odolávat.
Buď "zahyne" nebo se jim přizpůsobí a dělá to jako všichni. Když nemůže
dosáhnou rozumné ceny při udržení kvality, tak snižuje náklady na úkor
kvality. Myslím tím i kdyby snížil výstupní cenu cenou levné suroviny z
pochybných zemí.
Bude hůř... pokud se bavím s majiteli obchodů, které ještě přežili cenou
válku s řetězci tak těm zasadil poslední ránu náš skvělí pan předseda vlády
se svou partou. Vyhání je na stánky a ke krachu. Takže to vypadá, že má
zákazník dost malou volbu. Nějaké úřady pro obranu spotřebitel je jen
náplast na zalepení pus nespokojencům.
Jaký to má dopad na prvovýrobce vidí dnes člověk sám. Ani to nemusím moc
rozebírat.
Bohužel malý český člověk není dost sebevědomý a dnes ani důvěřivý na to,
aby se zakládala svépomocná družstva a abychom si zorganizovali odkup a
vývoz apod. sami. Opět to necháme těm větším kteří nám potom dají cenu,
jakou chtějí oni a ne mi.
Asi to dělají velkovčelaři...Ale o tom typu spolupráce nemluvím.

Má někdo zkušenost, že by někde nějaký spolek dal dohromady prostředky a
zorganizoval si odbyt?

Díky za pozornost :o)! A i přesto hezký den :o)!

Arnošt

----- Original Message -----
From: "pan Josef Jiří Menšík" <Josef.Mensik/=/seznam.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, May 05, 2004 6:41 PM
Subject: Český med


Již delší dobu si všímám v obchodních řetězcích prodeje medu. Zaregistroval
jsem jednu maličkost žádný z distributorů nemá odvahu používat značku Český
med a to ani včelař pan Kolomý to mluví snad samo za sebe

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 5849


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Radim Poláąek --- 6. 5. 2004
med v supermarketech

Já si myslím, že je chyba v tom, že se do medu nesmí přimíchávat žádné
látky. Přímou konkurenci medu v supermarketech jsou za prvé sladké věci, co
se dají mazat na chleba, nebo rohlík. Jsou to marmelády, džemy, nutely a
podobně. Dále to jsou látky, které se přidávají do čaje, nebo třeba
minerálky kvůli ochucení. To jsou různé sirupy, koncentrované šťávy, cukry
řepný, přírodní atd až po různé instantní nápoje.

Stačí se podívat, jak po půl roce v regálu vypadá med. Tak polovina flašky
je plná nějaké nevábné krystalické hmoty a nad ní je nějaká hustá tekutina
připomínající barvou a konzistencí nepoužitý motorový olej. To u zboží
konkurujícímu medu není. Marmeláda vypadá a chutná stejně ( někdy hnusně ),
ať už je nová, nebo ať v regálu leži třeba dva roky. Sirup se rozpustí v
čaji stejně rychle, ať je právě vyrobený, nebo starý. A to proto, protože v
nich jsou přimíchány látky, které tuto konzistenci udržují.

Med v supermarketech je upravovaný. Právě dovezený je krásně čirý a
průhledný. Je pravděpodobné, že takový med už nejméně jednou zkrystalizoval.
Med se nemá zahřívat na vyšší teplotu, než 45 - 50 st C. Aby
zkrystalizovaný med byl zase čirý, musí se zahřát na teplotu vyšší než 50
st. C. Asi správně jen krátkou dobu, ale musí. Tyto medy se taky filtrují.
Nejsou tam pak drobné pevné příměsi, které urychlují krystalizaci, protože
působí jako krystalizační centra, ale je tím pádem odstraněn i pyl. Příměs
pylu v medu působí protialergicky. Je to ještě pořád přírodní med?

Proč do supermarketového medu třeba nepřidávat látky třeba na bázi škrobu?
Pochybuji, že by tyto látky nějak ničily cenné látky v medu. Vždyť to, že
některé tmavé medovicové krystalizují jemně v celé hmotě a zůstavají trvale
měkké a mazatelné na chleba způsobují právě látky podobné škrobům, konkrétně
některé složené vysokomolekulární cukry. Med by pak mohl v supermarketech
konkurovat aspoň dlouhodobým vzhledem a použitelností, když už z principu
nemůže konkurovat cenou. Přirozeně nemyslím případy, kdy někdo falšuje -
pančuje med třeba kukuřičným fruktózovým sirupem nebo jinými levnými cukry.

Takže Český med, tak jak je definován, má podle mne svoje místo při prodeji
přímo od včelařů, protože včelaři nemají (neměli by mít) ani vybavení, ani
znalosti k přimíchávání dalších látek do medu a dále pouze v prodejnách
zdravé výživy, protože tam jsou kupující zvyklí na potraviny vzhledově nic
moc, takže prodávající nemají zájem medy ohřívat, rozpouštět a podobně. Ale
chtít, aby se Český med ve smyslu kvality této obchodní značky prodával v
běžných marketech a supermarketech, je lhaní do kapsy.

To je asi tak zhruba můj názor tady k tomu.

R. Polášek

P.S. Asi to bude zajímavá diskuze.

----- Original Message -----
From: "Ing. Arnošt Hrdina" <arnost.hrdina/=/ais.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, May 05, 2004 7:10 PM
Subject: Re: Český med


> Myslím, že to ani není jádro pudla.
> Řetězce nám spotřebitelům byl čert dlužen. Nejsou totiž k naší
spokojenosti,
> ale hlavně větším a stále větším ziskům jejich akcionářů prostřednictvím
> kapes zákazníků. Reklamy jsou je pozlátko a psychologický tlak. Platí si
> výzkumy,jak má být co umístěno aby si zákazník koupil to zboží, které oni
> chtějí a místa která jsou z hlediska zákaznické psychologie lépe hodnocená
> jsou za cenu ústupků a lepších dodavatelských podmínek.
>
> Ale hlavně vyvíjí velký psychologický a ekonomický nátlak na dodavatele a
> výrobce. Četl jsem v posledním včelařství článek od paní ředitelky Včelpa
a
> běhal mi mráz po zádech. Opět nám budou chtít stlačovat výkupní ceny medu,
> protože oni se taky s řetězci rozumně nedomluví. A upřímně řečeno ... kdo
> dnes diktuje cena? ... NO trošku stát, ale myslím, že se hlavně každý
dívá,
> za kolik to dostane v hyper super.
> A bohužel pro nás spotřebitele si řežeme jako zákazníci větev na které
> sedíme. Čím víc nakupujeme v řetězcích, tím menší šance postupem času máme
> si vybrat a musíme kupovat ten čím dál větší hnůj, který do svých regálů
> navážejí. Proč? Protože tlaku na snižování cen nikdo nemůže dlouho
odolávat.
> Buď "zahyne" nebo se jim přizpůsobí a dělá to jako všichni. Když nemůže
> dosáhnou rozumné ceny při udržení kvality, tak snižuje náklady na úkor
> kvality. Myslím tím i kdyby snížil výstupní cenu cenou levné suroviny z
> pochybných zemí.
> Bude hůř... pokud se bavím s majiteli obchodů, které ještě přežili cenou
> válku s řetězci tak těm zasadil poslední ránu náš skvělí pan předseda
vlády
> se svou partou. Vyhání je na stánky a ke krachu. Takže to vypadá, že má
> zákazník dost malou volbu. Nějaké úřady pro obranu spotřebitel je jen
> náplast na zalepení pus nespokojencům.
> Jaký to má dopad na prvovýrobce vidí dnes člověk sám. Ani to nemusím moc
> rozebírat.
> Bohužel malý český člověk není dost sebevědomý a dnes ani důvěřivý na to,
> aby se zakládala svépomocná družstva a abychom si zorganizovali odkup a
> vývoz apod. sami. Opět to necháme těm větším kteří nám potom dají cenu,
> jakou chtějí oni a ne mi.
> Asi to dělají velkovčelaři...Ale o tom typu spolupráce nemluvím.
>
> Má někdo zkušenost, že by někde nějaký spolek dal dohromady prostředky a
> zorganizoval si odbyt?
>
> Díky za pozornost :o)! A i přesto hezký den :o)!
>
> Arnošt

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 5851


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Petr Mikšovský --- 6. 5. 2004
Re: med v supermarketech

To že něco "ošklivě-nepěkně-zkrystalizovaně" vypadá neznamená že se to bude špatně prodavát. Třeba takový sýr s ušlechtilou plísní se prodává dobře. Ani vysoká cena neznamená že se to bude špatně prodávat. Příkladem mohou být stolní vody jejichž kvalita není "o mnoho" lepší než voda z kohoutku. Obdobný problém byl u vína lidé kupovali levné stolní vino, ovšem tam se situace změnila a do společnosti pronikla "kultury" vína, jako cosi prestižního a lide začinají kupovatlepší vína i když drtivá vetšina lidí (včetně mě) to není schopna rozlišit.

Značka český med sama o sobě nic nezaručí pokud o ní nikdo neví a navíc není ani takový med k dostání. Zatím jsem ještě v obchodě toto označení neviděl. Pokud se zeptáte lidí kteří se o problematiku nezajímají musí zákonitě pokrčit rameny. Aby se zvýšil prodej medu musela by být větší informovanost, zvýšit "společenská" prestiž, vytvořit jakousi image a to lze vytvořit jen pomocí televize. Vinaři tento pořad měli, jmenoval se putování za vínem. Muj názor je tedy že pokud se nepodaří dostat "med" do TV je jakákoliv snaha zvýšit prodej a zákonitě cenu medu v podstatě marná. Na některé lidi například mají vliv osobnosti ale také jsem zatím nezanamenal že by nějaká celebrita hovořila o medu. Neškodilo by takové malé okénko v "nějakém časopise" kde by byla otázka na někoho slavného proč jí med, proč sladí medem, a který med má nejraději. Lidi a tudíž zákazníci rádi kopírují ale tohle všechno vlastně víte... takže jsem vás jen možná okradl o čas, ale musel jsem se vypovidat

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 5853


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Emanuel Vesely --- 6. 5. 2004
Re: med v supermarketech

>Já si myslím, že je chyba v tom, že se do medu nesmí >přimíchávat žádné látky.

Radime to asi nemyslíš vážně. Med je med. Netvrdím, že přimícháním něčeho vznikne vždy něco nekvalitního a hůře prodejného (naopak), ale nebude to už med. Někdo má rád taky víc nugát, než med. Ono se ale všechno jednou přejí.

Mě zase vadí, že na obalech není napsáno z jakého medu a kolik % to je smícháno. Český med, tak jako české pivo má nějaké záruky kvality, nějaká specifika a tradici. Když se smíchá s čímkoli, chci to jako zákazník vědět.
A to filtrování medu se dělá proto, aby nebylo možné podle pylu dokázat z jakých končin světa ten med pochází. To by měli zakázat. Ve Švédsku prý jiný, než zkrystalizovaný med (pastovaný) nekoupí, jsou už tak naučení. U nás je to problém solventnosti zákazníků, informovanosti o zdravé výživě, návyků, výchovy a to se tak rychle nezmění.
V supermarketu, když začne krystalizovat med, tak ho jako zkažený a neprodejný vrátí. Kdo tomu rozumí, kupuje u svého včelaře a kdo ne, tak to chce mít "kvalitní" a průhledné. Nejlépe tmavé, paní. Chuť a vůně je hlavní, a nějaké enzymy, bílkoviny, hormony, vitaminy, antioxidanty, minerály - fuj, kdo to kdy viděl? Je z toho všude jen samá alergie.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 5854


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Gabriel Kominek --- 13. 5. 2004
XIV. medzinárodná konferencia

Časopis Včelár č.5/2004, Slovenský zvaz včelárov pokračujúc v dlhodobej
tradícii po vzájomnej dohode medzi vedením ČZV a SZV pripravuje medzinárodnú
konferenciu v dňoch 1. až 3.10.2004 v areali Výstaviska Agrokomplex v Nitre.
Vystavované exponáty referáty prihlasujte do 31,7,2004 písomnou
formou na adrese : Slovenský zvaz včelárov, Svrčia č.14, 842 08 Bratislava.
E-mail: szv-vcelari/=/stonline.sk. Prihlasení dostanú podrobné informácie po
upresnení prípravy celého programu.
Z článku výňatok, Gabriel Komínek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 5892


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Jaroslav Malý --- 6. 5. 2004
Re: med v supermarketech

================= Původní zpráva =================
Od (From): "Radim Pol??ek" <polasek/=/e-dnes.cz>
Komu (To): "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Kopie (Cc):
Předmět (Subject): med v supermarketech
Datum (Date): 6. 5. 2004 0:17
==================================================

> Já si myslím, že je chyba v tom, že se do medu nesmí přimíchávat žádné
> látky. Přímou konkurenci medu v supermarketech jsou za prvé sladké věci, co
> se dají mazat na chleba, nebo rohlík. Jsou to marmelády, džemy, nutely a
> podobně. Dále to jsou látky, které se přidávají do čaje, nebo třeba
> minerálky kvůli ochucení. To jsou různé sirupy, koncentrované šťávy, cukry
> řepný, přírodní atd až po různé instantní nápoje.
>
> Stačí se podívat, jak po půl roce v regálu vypadá med. Tak polovina flašky
> je plná nějaké nevábné krystalické hmoty a nad ní je nějaká hustá tekutina
> připomínající barvou a konzistencí nepoužitý motorový olej. To u zboží
> konkurujícímu medu není. Marmeláda vypadá a chutná stejně ( někdy hnusně ),
> ať už je nová, nebo ať v regálu leži třeba dva roky. Sirup se rozpustí v
> čaji stejně rychle, ať je právě vyrobený, nebo starý. A to proto, protože v
> nich jsou přimíchány látky, které tuto konzistenci udržují.
>
> Med v supermarketech je upravovaný. Právě dovezený je krásně čirý a
> průhledný. Je pravděpodobné, že takový med už nejméně jednou zkrystalizoval.
> Med se nemá zahřívat na vyšší teplotu, než 45 - 50 st C. Aby
> zkrystalizovaný med byl zase čirý, musí se zahřát na teplotu vyšší než 50
> st. C. Asi správně jen krátkou dobu, ale musí. Tyto medy se taky filtrují.
> Nejsou tam pak drobné pevné příměsi, které urychlují krystalizaci, protože
> působí jako krystalizační centra, ale je tím pádem odstraněn i pyl. Příměs
> pylu v medu působí protialergicky. Je to ještě pořád přírodní med?
>
> Proč do supermarketového medu třeba nepřidávat látky třeba na bázi škrobu?
> Pochybuji, že by tyto látky nějak ničily cenné látky v medu. Vždyť to, že
> některé tmavé medovicové krystalizují jemně v celé hmotě a zůstavají trvale
> měkké a mazatelné na chleba způsobují právě látky podobné škrobům, konkrétně
> některé složené vysokomolekulární cukry. Med by pak mohl v supermarketech
> konkurovat aspoň dlouhodobým vzhledem a použitelností, když už z principu
> nemůže konkurovat cenou. Přirozeně nemyslím případy, kdy někdo falšuje -
> pančuje med třeba kukuřičným fruktózovým sirupem nebo jinými levnými cukry.
>
> Takže Český med, tak jak je definován, má podle mne svoje místo při prodeji
> přímo od včelařů, protože včelaři nemají (neměli by mít) ani vybavení, ani
> znalosti k přimíchávání dalších látek do medu a dále pouze v prodejnách
> zdravé výživy, protože tam jsou kupující zvyklí na potraviny vzhledově nic
> moc, takže prodávající nemají zájem medy ohřívat, rozpouštět a podobně. Ale
> chtít, aby se Český med ve smyslu kvality této obchodní značky prodával v
> běžných marketech a supermarketech, je lhaní do kapsy.
>
> To je asi tak zhruba můj názor tady k tomu.
>
> R. Polášek
>
> P.S. Asi to bude zajímavá diskuze.
>
> ----- Original Message -----
> From: "Ing. Arnošt Hrdina" <arnost.hrdina/=/ais.cz>
> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Wednesday, May 05, 2004 7:10 PM
> Subject: Re: Český med
>
>
Milý příteli,
Váš článek má báječnou úroveň a věřím,že by stálo zato ,aby jste se jej pokusil někde zveřejnit.Jistě by to prospělo nám všem.
Zdraví
J.Malý
,












z

,
> >

>
>

____________________________________________________________
Obchodní dům.cz - široký sortiment domácích spotřebičů a elektroniky, výrazné slevy. Navštivte
http://ad.seznam.cz/clickthru?spotId=73742&section=/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 5855


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu