- R. Polášek (85.71.180.241) --- 1. 11. 2011
Re: Fwd: RE: Re: Cesky med v Albertu
Co se týká značky Český med a dalších, všechno záleží na tom, jak jsou zaregistrovány. Jestli je zaregistrován pouze text "Ceský med" , tak bez souhlasu správce značky, tedy ČSV nikdo by ten text v jakékoliv grafické úpravě nesměl na sklednice s medem použít. Pokud je zaregistrován text "Český med" v nějaké konkrétní grafické úpravě , v nějakém fontu atd, případně ve spojení s grafickou značkou, tak nikdo nesmí ten text použít v té zaregistrované grafické formě, případně v grafické formě podobné, která by se dala s tou zaregistrovanou snadno splést.
Jinak kde není žalobce, není soudce, takže zneužívání té značky by si měl hlídat správce značky. Nikdo to za něho dělat nebude. Taky by si měl hlídat renomé značky neboli kvalitu medu, který se pod tou značkou prodává. Pokud se pod tou značkou bude prodávat delší dobu cukrové bláto a lidi si na to bláto pod tou značkou zvyknou, tak bude renomé té značky zničeno a peníze investované do vytvoření, registrace a udržování značky vyhozeny oknem.
Mně jinak připadá, že ČSV si ty všechny značky zaregistroval, jen aby je měl, aby se papaláši nahoře na ústředí mohli nafukovat " Podívejte se, my máme i značky medu" a jinak nic. Postrádám v tom směru jakýkoliv trochu solidní a reálný plán. Něco jako byznys plán, ze kterého by bylo jasné, , jak bude Svaz ty značky využívat a udržovat. Jejich volné použití be jakékoliv kontroly pro členy ČSV za program nepovažuji, až se vstupní potenciál těchto značek daný sloganem vyčerpá, bude renomé těchto značek stoupat a klesat jen podle toho, jak budou členové včelaři ČSV mít kvalitní či nekvalitní med. Neboli med od konkrétního včelaře bude mít takovou cenu, jaké bude jméno toho včelaře mezi jeho zákazníky, bez ohledu na to, jestli bude ten včelař prodávat med pod tuto značkou nebo ne. Akorát ty značky, ty speciální sklenice atd budou navíc. A poplatky za udržování registrace značky a další režie kolem toho.
Přitom registrace těchto značek byla poněkud drzá, jak už tady někdo napsal a pokud bude Svaz tyto značky pro komerční použití jen blokovat, poněkud podváže marketing prodeje medu. Na druhé straně, pokud Svaz konečně vytvoří systém, jak ty značky, za přiměřenou úplatu přirozeně, propůjčovat a jak zajistit, aby se pod touto značkou prodávaly jen nejkvalitnější a místní medy za vysokou cenu, "vyheveruje" tím i ceny prodávaného medu od včelařů ze dvora a na poplatcích může i vydělat. Pokud se ti papaláši nahoře na ústředí rozhoupají k nějaké takové činnosti.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 54715
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |