76652

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Michal Pol (e-mailem) --- 8. 5. 2006
RE: vytavení párou


Taky mám zkušenosti s vytavováním souší v odšťavňovacím hrnci, nějakou dobu
u toho zůstanu. Několik let jsme používali sluneční tavidlo, jednou jsem
zkoušel vařák. Ani jedno se nám neosvědčilo. Ten hrnec jsem chtěl jen
vyzkoušet, než koupím vyvíječ páry, ale docela se mi to zalíbilo. Je to
jednoduché, vosk je s minimem nečistot a výtěžnost je dobrá. Já osobně rámky
nedrátkuji, pro drátkaře bude asi lepší vyvíječ.

Ještě otázka - najde se někdo, kdo používá k drátkování sponkovačku? Nebo
aspoň odkaz na web? Není to pro mě, já drátkovat nehodlám.

mp



-----Original Message-----
From: Radim Polášek [mailto:polasek/=/e-dnes.cz]
Sent: Monday, May 08, 2006 7:21 PM
To: Vcelarska konference
Subject: Re: vytavení párou


Není to čistě vytavování párou, je to v hrnci původně určeném na získání
ovocné šťávy působením páry. Výtěžnost není moc dobrá, to je ale spíše chyba
toho hrnce, vytavený vosk přichází do styku jen s zkondenzovanou párou,
takže stačí potom vosk s vodou slít do formy a nechat cca půl dne, den
tuhnout. Čistý vosk a nečistoty na spodku vosku jsou extrémně ostře
odděleny, stačí cca milimetr nečistot očistit kartáčem ve studené vodě a
další cca milimetr vosku s nečistotami oškrábat nožem a vosk je prakticky
stoprocentně čistý.
Vosk získavaný kdysi z vařáku se musel minimálně dvakrát třikrát převařovat
v destilované vodě, aby se dosáhlo takhle ostrého oddělené nečistot.

R. Polášek


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16327


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Jan Cervenka (e-mailem) --- 8. 5. 2006
Re: vytavení párou

Dne pondělí 08 května 2006 22:09 Michal Pol napsal(a):

> Ještě otázka - najde se někdo, kdo používá k drátkování sponkovačku? Nebo
> aspoň odkaz na web? Není to pro mě, já drátkovat nehodlám.

DD,

ja pouzivam sponkovacku misto hrebicku - na ramcich 159 mm vysokych (tyto
nekdo nedratkuje vubec). Vzhledem k tomu, ze jsem o tom take nic nevedel, mam
sponky 16 mm dlouhe a dratek na zacatku i na konci prisponkuji jakoby do
pismene U , pokud jsem sponkoval pouze jeden konec ramku bez smycky, nekdy se
po pouziti zvlnovace dratek vytahl. Pokud je chycen 2x, nevytahuje se.

Nekde jsem vydel, ze nekdo sponkoval a ani nevrtal diry pro dratek - tadu jsem
mel problemy trefit se doprostred ramku (od oka), tak jsem toho nechal.


Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16328


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Michal Pol (e-mailem) --- 9. 5. 2006
RE: vytavení párou

>>Nekde jsem vydel, ze nekdo sponkoval a ani nevrtal diry pro dratek - tadu
jsem
mel problemy trefit se doprostred ramku (od oka), tak jsem toho nechal.

Mi jde právě o tento způsob - bez vrtání. Viděl jsem ho na výstavě v Praze a
šlo to těm rakušanům pěkně od ruky.

mp

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16330


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Radim Polášek (e-mailem) --- 9. 5. 2006
Re: vytavení párou

A co takhle prorážet díry šídlem?

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Michal Pol" <>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, May 09, 2006 7:31 AM
Subject: RE: vytavení párou


> >>Nekde jsem vydel, ze nekdo sponkoval a ani nevrtal diry pro dratek -
tadu
> jsem
> mel problemy trefit se doprostred ramku (od oka), tak jsem toho nechal.
>
> Mi jde právě o tento způsob - bez vrtání. Viděl jsem ho na výstavě v Praze
a
> šlo to těm rakušanům pěkně od ruky.
>
> mp
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16331


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Michal Pol (e-mailem) --- 9. 5. 2006
RE: vytavení párou

Taky by to šlo, ale mi jde o jednu konkrétní "rakouskou" metodu.

mp

-----Original Message-----
From: Radim Polášek [mailto:polasek/=/e-dnes.cz]
Sent: Tuesday, May 09, 2006 7:39 AM
To: Vcelarska konference
Subject: Re: vytavení párou


A co takhle prorážet díry šídlem?

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Michal Pol" <>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, May 09, 2006 7:31 AM
Subject: RE: vytavení párou


> >>Nekde jsem vydel, ze nekdo sponkoval a ani nevrtal diry pro dratek -
tadu
> jsem
> mel problemy trefit se doprostred ramku (od oka), tak jsem toho nechal.
>
> Mi jde právě o tento způsob - bez vrtání. Viděl jsem ho na výstavě v Praze
a
> šlo to těm rakušanům pěkně od ruky.
>
> mp
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16333


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Jan Cervenka (e-mailem) --- 9. 5. 2006
Re: vytavení párou

Dne úterý 09 května 2006 07:31 Michal Pol napsal(a):
> >>Nekde jsem vydel, ze nekdo sponkoval a ani nevrtal diry pro dratek - tadu
>
> jsem
> mel problemy trefit se doprostred ramku (od oka), tak jsem toho nechal.
>
> Mi jde právě o tento způsob - bez vrtání. Viděl jsem ho na výstavě v Praze
> a šlo to těm rakušanům pěkně od ruky.

mimo problem s prostredkem byl i s tim,v pripade bez vrtani der do ramku, ze v
cca 5mm mekkem dreve sponky po napnuti napinakem se uvolnovaly a dratek pak
vypadl. Ja to teda na vlastni oci nevidel, jak to nekdo sponkuje, pouze foto
v OVP. Jedine , co by asi slo - proti trefeni doprostred si udelat nakou
sablonu a proti vypadavani dratku, ehm, jak to popsat, takovy ten konec na
sponku, ktera se pak jako rozjede a uz se neuvolni, maji to normalni
sponkovacky na papir. Ale netusim, jak to aplikovat na ramek.


Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16335


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu