76619

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Radim Polášek (e-mailem) --- 7. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.

Válec jsem myslel jednotku pístového kompresor, ne snad že by v Dole
skládali spalovací motor. Ty doby, kdy si výrobci soustružili jednotlivé
válce a písty a kliky a další věci jsou už jednoznačně pryč, náklady na
vývoj při takové výrobě ze základních prvočinitelů by se musely rozložit do
statisíců vyrobených kusů, aby to bylo konkurenceschopné. Jasně že dolský
kompresor je stavebnice, hotový motor a hotový kompresor ale k sobě musí
nějak pasovat přes nějaké převody, aby se jedno nebo druhé nepodělalo
předčasně.
Ale třeba je to necelých 15 let, v Tatře Kopřivnici tehdejší američtí
manažeři zmenšovali skladové zásoby, tatrováci mohli nakoupit kompletní
válec kompresoru do nákladní tatrovky za skladovou cenu okolo snad 900 Kč
nebo tak nějak. Do válce stačilo nalít olej, našroubovat řemenici s převodem
od motoru, přišroubovat nějaký filtr nasávaného vzduchu a nějaké výstupní
šroubení vzduchu a kompresor byl hotov. Myslím, že pro fumigaci by mohl
stačit. Kolik ten válec stojí dneska jako standartní náhradní díl, nevím.
Převody proto, že ten dvoutakt má poměrně vysoké otáčky, takže přímé
spřažení motoru a kompresoru by ten kompresor asi nevydržel. Ostatně myslím
že je tam něco jako spojka, která připojí kompresor až když motor běží a má
nějaké otáčky.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Gustimilián Pazderka" <>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Sunday, May 07, 2006 7:49 AM
Subject: Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.


O kompresoru k vyvíječi a servisu něco vím.
Cena je odpovídající k nákladům s asi 20% provizí na práci a DPH. Dolský
čtyřtakt je složen z italského kompresoru a motoru Briks & Stratton nejnižší
a tz. nejlevnější kategorie. Potom z odkalovače, rámu a ochrany před
točivými řemenicemi dílenské výroby. Každý díl má jako reklamačku při poruše
vlastního českého zástupce a to znamená, že když se podělá motor, má B&S má
zastoupení i v ČR. Jde ale o zboží na jedno použití a motor stejného výkonu,
ale např. té nejvyšší kategorie je od nejnižší asi třínásobně dražší. Takže
žádný válec a převody se Radime v Dole neskládají. A také tz. že komponenty
pro dolský kompresor k vyvíječi je podle peněz z 60 % dovoz.

Každý výrobek v prodeji v ČR dle zákonů musí mít český návod k použití a u
servisovaného zboží opravnu.

Jestli někdo zde na konferenci dokáže najít třeba i na internetu něco
podobného co prodává Dol, ať dá link. Předem díky, protože jsem měl tu čest
s hledáním a nakonec jsem si ho nechal jako kopii s výdobytky pro mě namíru
vyrobit u zámečníka.



Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16303


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu