76393

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Radim Polášek (e-mailem) --- 6. 5. 2006
Re: Antwort: Re: vysouení včelařů

No já myslím, že český med žádné pozice nevyklidil a nevyklidí. On totiž
žádné pozice na trhu prakticky nemá. Tím nemyslím pozici jednotlivých
místních včelařů, kteří značku Český med nyní používají, ti si ji vydobyli
dlouholetou prací a dlouholetým prodejem kvalitního medu a hlavně udržováním
osobních vazeb na zákazníky. Jenže značka má nějakou pozici tehdy, když se
výrobků s tou značkou dává v obchodech přednost před jinými anebo když
obchodníci mohou na jinak prakticky stejný ale značkový výrobek nasadit
vyšší cenu než na neznačkový. Nebo když třeba v Receptáři na Nově ten
zavalitý pán, co tam dělá ty recepty při předvádění nějakého jídla s medem
řekne něco jako " Používám nejraději značkový med, ten neznačkový ze
supermarketů je namíchaný s medy odjinud a je méně kvalitní. Dá se už sehnat
ve speciálních obchodech poměrně běžně v Praze i v Brně i v Ostravě" Jenže
dneska, když bude mít nějaký obchodník vedle sebe v regálu med, co tam je
teď, to znamená med s příměsí cizokrajného medu a med, který značkou
zdůrazňuje, že je to výhradně jen med z českých a moravských včelstev ,
kolik může ten obchodník přirazit na to druhém medu, aby se pořád ještě
dobře prodával? Obávám se, že v současné době vůbec nic. Vůbec vedení ČSV
značkou Český a Moravký med sice začalo dobře, ale vlastní využití této
značky podle mně vůbec nezvládlo. V rámci snad získání dobrého dojmu mezi
voličskou základnou nebo kvůli nečinnosti nebo neschopnosti, kdo ví, byla
tato značka dána včelařům k volnému užívání bez jakékoliv kontroly. Přitom
ČSV má pro pro kontrolu plnění určitých vytyčených podmínek, v jakých včelař
pracuje, už dávno vytvořené podmínky. Každý včelařský důvěrník má z
desetiletí léčení varaózy přehled o každém "svém " včelaři, v jakých
podmínkách včelaří, aspoń co se týká úlů a včelařských stanovišť a často i v
jakých podmínkách med zpracovává. Co bránilo tomu vytýčit při zavedení
těchto značek jednoduché podmínky a předpoklady, které by včelař musel
splnit, aby mu bylo svazem propůjčeno právo používat značku Český nebo
Moravský nebo třeba Slezský med? Důvěrník by tyto podmínky potvrdil, poslal
třeba s nějakou fotografickou dokumentací na ústředí a a včelař by z ústředí
potom dostal něco jako diplom s příslušným evidenčním číslem, kde by mu bylo
přiděleno právo příslušnou značku používat třeba na dva roky, povinnost
plnit po tuto dobu ty podmínky a který by si mohl zarámovat a vyvěsit třeba
na svém prodejním místě. Sice by se určitě našli podvodníci, ale z použití
této značky by byli odstřiženi šikulové, kteří by ten med vyrobili a stočili
kdovíkde a kdovíjak a potom by na tento nekvalitní med, protože jsou taky
členové svazu, nalepili příslušnou značku, aby mohli zvýšit prodejní cenu.
Že touto svou činností srážejí prestiž značky Český a Moravský med někde na
úroveň dovezeného čínského medu a podobných, je těmto šikulům jedno. A že
tím ničí možnost poctivým včelařům prodávat kvalitní místní med za vyšší
ceny taky, i když ti v rámci osobních kontaktů se zákazníky mohou tento
nepříznivý vliv částečně eliminovat. Ale hlavně ničí prodejnost medu
prodávaného pod značkou Český nebo Moravský nebo Slezský med, kdyby se ho
nějaký větší včelař nebo vznikající družstvo nebo firma pokusila prodávat
bez osobních kontaktů, to je prodej většího množství uvedením do obchodní
sítě. Vypadalo to tak dobře, když ČSV vynaložil určité prostředky, tu značku
vytvořil a zaregistroval, ale jak se to teď vyvíjí, tak to pomalu vypadá, že
ty peníze byly vyhozeny do kanálu. Pomalu se blíží situace, kdy pro prodej
medu do obchodní sítě bude výhodnější vytvořit vlastní značku a investovat
do ní a na to jen tak někdo mít nebude. V podstatě se tím vytvářejí
vhodnější podmínky pro ovládnutí českého trhu s medem nějakou kapitálově
silnou zahraniční firmou.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Karel" <>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Saturday, May 06, 2006 12:10 AM
Subject: Re: Antwort: Re: vysouení včelařů


> RP:
> Totiž drobný a střední včelař má při prodeji produktů to omezení,
> že ty včelí produkty nemůže upravovat.
> ......
> To je o těch družstvech a spolcích.
> Včelaři, a nejen včelaři, kdysi věděli, že bez nákupních a odbytových
> spolků/družstev/konzumů atd se neobejdou.
> Je to logické, normální a tržní. Co si urvu, to mám.
> Dělám co je pro mě výhodnější.
> Když dá někdo firmě lepší nabídku, ta zruší svoje oddlělení a zadá práci
> externistům.
> Z tohoto pohledu je dávání medu do výkupu outsourcing. Pokud to obchodník
> dělá lépe, efektivněji atd. než dokážu já/my, dám vydělat obchodníkovi.
> Pokud ne, a mám na to kapacity, finance a čas, dělám to sám, protože si
> více vydělám a mám přístup ke svým koncovým zákazníkům.
> A teprve peníze koncových zákazníků (tuzemských i v cizině)jsou ty peníze,
> které celý řetězec financují.
>
> Zatím ČSV byl takový posluhovací systém. Na léčení, na vyplácení dotací,
na
> hlášení včelstev, ...
> Ale je naprosto ve finančních možnostech jednotlivývh ZO (ale ty o to
> nemají většinou zájem), nebo jednotlivých malých skupin včelařů si
> organizovat prodej.
> ALE TO JE O DŮVĚŘE. POKUD S NĚKÝM SPOLEČNĚ INVESTUJI, TAK JE NUTNÁ DŮVĚRA
A
> POCTIVOST.
> A tady je ten největší TUNEL. Společně se Včelou byla vytunelována i
> DŮVĚRA. A tunelování bylo vedením ČSV prohlášeno za běžný standard,
protože
> to je přeci normální, že se něco nepovede atd. Natož něco vysvětlit,
> omluvit se, vyvodit odpovědnost. Holt měli mandát, tak co se do nich
> montujem.
> Pak přesvědčujte někoho o tom, že má podnikat a dávat někam kapitál. A
> důvěřovat ostatním.
>
> Osobně si myslím, že z této rány se naše včelařství už nevzpamatuje a v
> takové podobě, v jaké je známe (a většině lenochů, lajdáků a vychcánků
> vyhovovalo) zanikne.
> Co přetrvá, je otázka. Jak moc dlouho bude agonie trvat a co všechno
> dodělávající kobyla pokope.
> Každým dalším rokem bude český med vyklízet pozice a bude o to nákladněšjí
> se na ně vracet.
> A to není o nějakých cizozemských trzích, protože ty nevzaly český med
> vůbec na vědomí, ale o tom zbytku tady v Česku.
>
> Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 16280


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu