78163

Archiv Včelařské konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Standartní zobrazení
(okno s nejnovějšími příspěvky a s formulářem pro psaní nových)

Toto je speciální okno pro bádání v archivu konference. Jsou tady zobrazeny starší příspěvky, které se zde zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole. Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek můžete kliknout na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začínala, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu /kde jsou starší/ a postupovat směrem dolu /kde jsou novější/").


Zde je zobrazeno 121 starších příspěvků: od č. 73550 do č. 73670

Pohyb ve frontě příspěvků: Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší


PavelA (93.90.164.80) --- 15. 11. 2019
Re: Příčiny úhynů včelstev (73528) (73549)

odvézt včely do lesů....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73550


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:f82d:382a:5932:47ef) --- 15. 11. 2019
Re: Příčiny úhynů včelstev (73528) (73549) (73550)

Aby si v lese nanosili roztoče ze zalétnutých rojů?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73551


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 15. 11. 2019
Re: Příčiny úhynů včelstev (73528) (73549) (73550) (73551)

Stromy a lesy jsou dobrá clona. Někdy stačí 500m mezi stanovišti. V otevřené zemědělské krajině loupí v okruhu 3km, to jest prakticky většinu katastru - i stovky včelstev. Mi tu 2 oddělky loupí ještě teď, je 6°C, asi se jim to vyplatí.

Letos bych byl s minimálním úhynem nebýt rabování, sumárně -30% jen to švihlo, jednoznačně rozhodlo stanoviště, reálně na jednom stanovišti skoro totálka spolu s nejbližším okolím kde padly všechny do posledních, na jiném stanovišti je naprostý klid.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73552


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 15. 11. 2019
Re: Příčiny úhynů včelstev (73528) (73549) (73550) (73551)

kde by se v lese vzaly roje?

do lesů kvůli chemii z polí....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73553


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (89.24.44.147) --- 15. 11. 2019
úhyny a co dál ?

Dotaz co dál po úhynech je zcela na místě.
ALE,odpověd na ní je velice složitá a má hodnotu zlata a
možná i více.Již obehraná písníčka ohledně letošních úhynu
je varoáza,viry,nosema ceráné a možná sympton X !!
A ktomu POR kvalita vody vzduchu a činost Slunce a zejména
přemnožený lidský element.Varováním je situace s úhyny
včelstev v USA pod označením CCD.
Ani takto technologicky vyspělí stát se dosud s CCD
nevyrovnal. Tak se připravme na hromadné úhyny včelstev.
I za této situace jsou i u nás v ČR možná řešení k omezeni
úhynu včelstev.Kdo ví tak nepoví!!
Nezoufejte,bude hůř!!!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73554


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.28.62) --- 15. 11. 2019
Re: dotace 1d (73503) (73504) (73505) (73548)

Obeznik 2/2019 na webu CSV.Usmevne cteni o administraci pro ZO a funkcionare OO....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73555


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

mirek (83.208.193.67) --- 16. 11. 2019
rabování

kdyby každý včelař řádně zakrmil, myslím že by rabování kleslo na deset procent.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73556


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.82.65) --- 16. 11. 2019
Re: úhyny a co dál ? (73554)

Na Vcelarskem foru v tematu uhyny vcelstev 2019 si prectete posledni prispevek od Maros Bujnak st.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73557


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 16. 11. 2019
Re: úhyny a co dál ? (73554) (73557)

A co? 404 včelstev kaput. Bohužel. Co přesně dělal než takto dopadl nenapsal. Sčím stříkaly zemědělciv okolí jeho stanovišť opět nula informací. Co krmil, a jak, nula informací. Ale slov jak omáčky na román. Je bezdebat dozajista a bez debat a vážně, smutná situace.

Je to drsné, ale možná kvůli chybě, kterou si dosud neuvědomil, so mohl toto číslo 404 včelstev otrávit sám. Při sériovém stejném ošetřování se toto děje často. Umne jsem došel na chybu také, přiznal jsem si ji a číslo ztrát - 303 bylo kdysi zase umne.

Ta analýza z labiny je oničem, tam najdou co chcou jen aby měli úkon, prachy a zásluhu. Bohužel tak to chodí.
..........
JosPr (46.135.82.65) --- 16. 11. 2019
Re: úhyny a co dál ? (73554)

Na Vcelarskem foru v tematu uhyny vcelstev 2019 si prectete posledni prispevek od Maros Bujnak st.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73558


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 16. 11. 2019
Re: rabování (73556)

Jak vypadá řádné zakrmení v praxi, podrobně jako návod. Děkuji za odpověď.
........
mirek (83.208.193.67) --- 16. 11. 2019
rabování

kdyby každý včelař řádně zakrmil, myslím že by rabování kleslo na deset procent.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73559


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (89.24.42.133) --- 16. 11. 2019
1.d.a oo která jsou na oo

V těchto dnech proběhlo sčítání počtu úhynu včelstev ve
vztahu k dotaci 1.d.A to po několika líníich,jednak SVS,
dále OO,a dále servis včelaři sobě.Sčítání přes OO je
zcela zkreslené k nižším hodnotám než je skutečnost.
Což OO Sy zřejmě vůbec nevadí.Proč by také mělo!
Protože když přísun financí do rozpočtu OO je dle papírového počtu včelstev.OO SY má cirka 10000 včelstev.Obdrží fin. částku 24.000,-kč.Převodem z naších členských příspěvků.Dále
obdrží částku6.500,-kč.z dotace 1.D !!! Dále za součet
počtu včelstev pro dotaci 1.D.obdrží 2 členové předsednictva
OO každý 10.000,-kč.a to z dotace 1. D.,která patří včelařům. Takto si vedení buduje svojí pátou kolonu,na
úkor nás členů.Příští rok 2020 je u nás včelařů volební na
všech stupních.Přemýšlejte a nevolte včelařské příživníky
,kteří hledí pouze na svůj osobní prospěch.
Přece nejsme tupé ovce které jdou dobrovolně na porážku.!!
Zatajování zásadních zejména finančních informací před
členskou základnou!Nejvice skutečné a poctivé práce odvádíme
my funkcionaři v ZO tak akorát za děkuji.Zajistit zběr žádosti 1.D.,Zběr vzorku zimní měli k vyšetření,objednávky
léčiv,zajíštění přelečení včelstev v průběhu roku.
Zajíštování přednášek a dalších kulturních čiností.
A zejména celoroční kontakt s členy ZO.
Nevím o nikom kdo by chtěl dobrovolně vykonávat funkci v
ČSV !!! Za stávajícich podmínek.Činost SOUČASNÉHO I
MINULÉHO vedení ČSV JE na hraně trestní odpovědnosti!!!!!
Čim dříve budou v teplácích,tim lépe pro České včelsřství.

Je nutné přejít od pasivity a planých slov k radikálnímu
řešení.Včelařské volby jsou naše příležitost.!!!!!!!!!!!!!
Tak at se daří.
Ehra.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73560


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.168.243.13) --- 17. 11. 2019
Re: úhyny a co dál ? (73554) (73557) (73558)

A co? 404 včelstev kaput. Bohužel. Co přesně dělal než takto dopadl nenapsal. Sčím stříkaly zemědělciv okolí jeho stanovišť opět nula informací. Co krmil, a jak, nula informací. Ale slov jak omáčky na román. Je bezdebat dozajista a bez debat a vážně, smutná situace.
************************************************************************************
Ale ved tam píše ze krmil biocukrom ktorý kúpil do rezervy v 2015 a ma ho uz tym pádom vyskusany pred tymto rokom..voda z verejneho vodovodu,prevarena,vychladnuta ,na 50-60C, postreky žiadne,biorežim uz viac než 15 rokov..reportáž v telke vyrazne zostrihana.. Niektore veci medzi riadkami, ked pozrieš na stránku biomed.sk tak je jasne badatelný ústup z otvoreného správania sa, u mna to bolo podobné,vodil som návstevy na vcelnicu,radil po telefone ,začali krádeže,tak som musel so všetkým skončiť..podla toho čo maroš naznačil tak tam je dost velky zaujem o lesny med z tej lokalite a rychlokvasky s buckfastami si robia bezhlavo co sa im zachce,tak ako aj u nás..súhlasím s tým ze na nejake vysledky z labáku sa spoliehat nedá.. APBV moze byt len následok,nie príčina..alebo len jeden zo sprievodných faktorov..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73561


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mirek H. (85.71.223.70) --- 17. 11. 2019
ůhyn včel

Prosím,zpřesněte číslo listu (Uhyn včel),kde je příspěvek od Maros Bujnak st.
Díky

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73562


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:6cd9:1449:bf23:ff6e) --- 17. 11. 2019
Re: ůhyn včel (73562)

Příspěvky od Maroš Bujnak:

https://www.vcelarskeforum.cz/tema-Uhyny-vcelstev-2019-2020?pid=225690#pid225690

https://www.vcelarskeforum.cz/tema-Uhyny-vcelstev-2019-2020?pid=225749#pid225749

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73563


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 17. 11. 2019
Re: rabování (73556)

"kdyby každý včelař řádně zakrmil, myslím že by rabování kleslo na deset procent."
Loupí víc zakrmená včelstva. Nezakrmená jsou spíš vylupována.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73564


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.69.104) --- 17. 11. 2019
Re: 1.d.a oo která jsou na oo (73560)

Dokud tenhle model "odmnenovani" vernych a opovrhovani praci funkcionaru ZO nebude vadit vetsine predsedu ZO,(zatim vidime rude asi jen my 2),nic se nezmeni.Podle zduvodneni RV zamitnuti navyseni administrace pro ZO,je ZO nepotrebuji.Kudla se otvira v kapse...At je prijem z administrace pro ZO,OO prijmem do pokladny,a ZO,OO si rozhodnou samy,jestli ji nechaji v pokladne,nebo vyplati na odmenach.Tady je nazorna ukazka,jak vedeni svazu doslova parazituje na praci dobrovolnych funkcionaru...V nasem pripade by administrace zustala v pokladne,nemame potrebu vyplacet odmeny nikomu a za nic.Delame svoji praci ve prospech ZO a clenu ZO,ne nejakych M... a P....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73565


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (89.24.33.112) --- 18. 11. 2019
nosema-ceráne

Dotaz - učinkuje proti cerané přípravek
Ekofytol a EKOFYMAL?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73566


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 18. 11. 2019
Re: nosema-ceráne (73566)

Jakkýkoliv stimulant v období podletí je špatný nápad. Rizikem je samotné dotočení a dokrmování aby nepřešlo v loupeživost.
.........
Ehra (89.24.33.112) --- 18. 11. 2019
nosema-ceráne

Dotaz - učinkuje proti cerané přípravek
Ekofytol a EKOFYMAL?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73567


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 18. 11. 2019
Re: úhyny a co dál ? (73554) (73557) (73558) (73561)

Stala se někde v ošetřování globální chyba.

Při takových úhynech nesmí být chovatel nepověrčivý a musí být nedůvěřivý ke všemu novému a ke všemu co rozruší včely natolik že slídí jak divé. A musí testovat každou novinku po tři roky pokaždé někde jinde. Musí mít napaměti to co jsem napsal minule, nejhorší je mít inovaci pro celý stav včelstev, myslím tím že píše o biorežimu ale nepíše co změnil oproti loňsku. Stačí nějaký "preparát" podat všude a je vymalováno. Stačí pokrmit jinak a všude stejně a je vymalováno. Stačí změnit jen trochu postup nebo jsou jiné podmínky snůšky při tom samém postupu podle loňska, vož znamená změnu a je vymalováno.

Základem je postupovat plánovitě s ohledem nedělat nic naráz a všude. Tz. nemít jeden postup proti VD pro všechny včelstva co chovatel má ale mít minimálně postupy tři a více pro takové množství. Vycházím z různorodosti postupů včelařů v jedné organizaci.

Přitom jediné pravidlo je lokálně nevyvolat loupež.

A hlavně neposlouchat takové ty obchodníčky s aditivy do krmiv. Je více jak 100 let jasné, že pro včelu do zimy je nejlepší čistá rafináda.

A bio je obchodní klam.

...........
Ale ved tam píše ze krmil biocukrom ktorý kúpil do rezervy v 2015 a ma ho uz tym pádom vyskusany pred tymto rokom..voda z verejneho vodovodu,prevarena,vychladnuta ,na 50-60C, postreky žiadne,biorežim uz viac než 15 rokov..reportáž v telke vyrazne zostrihana.. Niektore veci medzi riadkami, ked pozrieš na stránku biomed.sk tak je jasne badatelný ústup z otvoreného správania sa, u mna to bolo podobné,vodil som návstevy na vcelnicu,radil po telefone ,začali krádeže,tak som musel so všetkým skončiť..podla toho čo maroš naznačil tak tam je dost velky zaujem o lesny med z tej lokalite a rychlokvasky s buckfastami si robia bezhlavo co sa im zachce,tak ako aj u nás..súhlasím s tým ze na nejake vysledky z labáku sa spoliehat nedá.. APBV moze byt len následok,nie príčina..alebo len jeden zo sprievodných faktorov..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73568


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.Holub (2a03:ab00:101:200:a567:13a2:c879:bc0d) --- 18. 11. 2019
Re: úhyny a co dál ? (73554) (73557) (73558) (73561) (73568)

400 včelstev = až 400 rojů, o které se nikdo nepostaral. Stále zapomínáme na volně žijící včelstva.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73569


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(98.158.251.41) --- 18. 11. 2019
Dotaznik uhynu

První vysledky z dotazníku nevypadají moc dobře.


http://www.vcelarisobe.cz/2019/11/dotaznik-k-uhynum-2019-2020/?fbclid=IwAR0DFNxAmNqsTC8ewvaaVRqEaTVP-MFDFNBMIyX4xiNAPfPOgPCDPFd7jNc

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73570


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 18. 11. 2019
Re: úhyny a co dál ? (73554) (73557) (73558) (73561) (73568)

,,Stala se někde v ošetřování globální chyba. "

Nebo se chyba nestala, vše je načasované, pak úhyny vyskakují globálně, v nížinách i v ekochovech na horách, ať už je ošetřování proti VD jakékoliv. Někde je klídek, na mnoha místech naopak ruská ruleta... - s jedním prázdným nábojem :-(

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73571


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 18. 11. 2019
Re: úhyny a co dál ? (73554) (73557) (73558) (73561) (73568) (73571)

"stala se někde v ošetřování globální chyba?" Ano,zejména v přijmutí faktu co chováte,kde chováte a jak chováte.

1:"Včelí brojlery" na výnos-jak med tak na "maso"/oddělky/

2:V intenzivní zeměď.krajině-tomu se MUSÍ uzpůsobit ošetřování ptž.,a to především,ZOOTECHNIKA.

3:Přijmout fakt,že chováte "hospodářská zvířata",řádně vyšlechtěná a tudíž VYŽADUJÍCÍ odpovídající veterinární péči!

A nakonec,je třeba nepodporovat,neživit a nepřivírat oči nad lajdáky včelaři.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73572


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.175) --- 18. 11. 2019
Re: Dotaznik uhynu (73570)

Zatim se do nej zapojilo zalostne malo vcelaru,jako vzdy,kdyz o neco uzitecneho jde..Jakakoliv nezavisla data jsou uzitecna.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73573


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.175) --- 18. 11. 2019
Tv seznam

Opet pondeli o vcelach od 20,00.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73574


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislav (85.13.101.23) --- 18. 11. 2019
Re: 1.d.a oo která jsou na oo (73560) (73565)

Křemencová by měla poskytnout členům rozbor nákladů na administraci kterou si vyjednali. Samozřejmě, že ZO přidělené finance na administraci nestačí. Už dnes kdy je ještě nezaplacený nájem na schůzi jsou náklady vyšší než přidělený minibalíček.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73575


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.15.143) --- 19. 11. 2019
Re: 1.d.a oo která jsou na oo (73560) (73565) (73575)

Pausal 6500 na OO +max.10000 na dohodu o provedeni prace pro okresniho cinovnika x pocet okresu.....ZO za maximum behani kolem dotace kolik ze to za nadatlovani do CISu,organizaci vyplaty,odeslani papiru??? Tak nevim,je to vysmech praci obsluh CISu,predsedu,jednatelu,pokladnich,duverniku ZO nebo neni?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73576


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.15.227) --- 19. 11. 2019
Re: 1.d.a oo která jsou na oo (73560) (73565) (73575) (73576)

Aby to nevyznelo,ze nekomu zavidim.Proc tyhle penize z administrace nezustavaji obycejne v pokladnach ZO,bez kterych by se tyhle svazove hratky s rozdelovanim dotaci sesypaly jako domecek z karet?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73577


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 20. 11. 2019
Re: 1.d.a oo která jsou na oo (73560) (73565) (73575) (73576) (73577)

protože si oně neumíte důrazně říct,Josefe..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73578


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (78.80.19.134) --- 20. 11. 2019
Všehochut

Vážení přátelé!
Čim méně slov tak více faktů.Současná situace Českého
včelařství je ve výhledu velice špatná!!
A začnu u ZO zájem vykonávat funkce je velice nízká až
nulová.Zůstanou jen ti ,kteří včelaří a vykonávají
funkce v ZO rozumem a hlavně srdcem -srdcem.Ale těch je
velice málo,tak asi jeden na 100 členů.A často ani to
né.Nebudu popisovat důvody,je to činost vedení ČSV a
zejména RV jaké,jaké blby a vyžirky jste si tam přes
okresní konference zvolili takové tam máte.Našeho
okresniho blba v RV jsem nejméně 10 x žádal o
poskytnutí kopií zápisu z jednání RV,ale marně!
I v této situaci je řešení,VŽDY JE ŘEŠENÍ.EHRA.SVITAVY.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73579


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (37.48.18.113) --- 21. 11. 2019
Všehochut

V sobotu 23 listopadu se koná jednání RV.Bude to
poslední jednání před konáním výročních členských
schůzí v roce 2020.Doporučují sledovat velice
pozorně,jaký bude "MANUAL" pro volby v ZO a pro
okresní konference.Také ostatní záležitosti v ČSV.
Včelpo Obora,stanice Jablonany/kam se stratilo 240
včelstev?-Mandarin?/Včela Pro.uhradit 17.400 mil.kč.
Tak jasně bylo či nebylo podáno trestní oznámení na pana
Margaritopoulose v záležitosti Včelpa Obora ????
Tak stále čekáme na vyjádření od hlav pomazaných v RV!!!!
V současné době již začinají probíhat výplaty dotace 1.D.
A já se ptám, pro dotaci 1.D.byla v rezortu Mz.pro rok
2019 schválená částka 105 mil.kč.Ale Mz. poslalo ČSV
o 0.5 mil.kč.méně proč??? A nebo to byl přesun na myši?


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73580


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 21. 11. 2019
Re: Všehochut (73580)

Pane Ehro,
položil jste si někdy otázku proč vlastně pro ČSV pracují všichni ti důvěrnící,předsedové,léčitelé včelstev a jiní na ZO ?


Kvůli sdružování?To lze v pohodě i bez ČSV.
Kvůli dotacím?To také bude brzo bez ČSV.
Kvůli náhradám za uhynulá včelstva?Ty dává stát.
Kvůli léčení?To si může každý SNADNO zajistit sám.
Kvůli nákazové situaci?Zdrojů informací je mnoho.
Proto,že ČSV bojuje za české včelaře?-na to radši neopovím.



Tak kvůli čemu vlastně? Právě proto,že je to baví a chtějí to dělat.A každý z nich,koho to štve,má jít od válu!

Takže,k čemu vlastně včelaři ČSV potřebují ???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73581


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.74.6) --- 21. 11. 2019
Re: Všehochut (73580) (73581)

Ja bych tu otazku otocil.Proc je 95% clenu uplne jedno,co se v CSV deje?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73582


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Michal (93.91.49.16) --- 21. 11. 2019
Možná cesta ?

http://ovcsvpardubice.blog.cz/0811/vytvoreni-varroa-tolerantnich-vcel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73583


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 22. 11. 2019
Re: Všehochut (73580) (73581) (73582)

odpověď-Protože jim někdo drží ruku v zadku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73584


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 22. 11. 2019
Re: Možná cesta ? (73583)

Ano,pro ty co chtějí zkoušet,je to možnost.Avšak v naší převčelené krajině je trochu problém najít ona izolovaná místa.A pokud jsou,tak může být snaha narušena třeba kočovníkem.

Snad v NP či CHKO....

Jinak,monitoring Varroa 1x za 3měsíce?To už je dávno nedostačující!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73585


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (37.48.48.88) --- 23. 11. 2019
RV

Tož jak dnešní RV ?? Podejte informaci.
Zítra máme schůzi,vyplácíme dotaci 1.D.
Rád bych naše členy ZO potěšil nějakou
dobrou zprávou.Příští schůze až 24.1.2020.
Ehra Svitavy. Děkuji.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73586


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.81.193) --- 23. 11. 2019
Re: RV (73586)

Dobre zpravy? Kdy byla ta posledni???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73587


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.14.235) --- 23. 11. 2019
Re: RV (73586) (73587)

Tedy pokud neberu svazovy facebook nebo web,tam to dobri zpravami primo srsi.Akorat jsou nam clenum jaksi k nicemu...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73588


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.14.235) --- 23. 11. 2019
Re: RV (73586) (73587) (73588)

Tam to dobrymi zpravami primo srsi.Omluva,klavesnice mobilu nekdy mrzaci text..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73589


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (37.48.59.237) --- 24. 11. 2019
RV

Vážení přátelé!
Jednání RV muselo být mimořádně bouřlivé,když
"spadnul server ČSV - Cis" a celý den je nefunkční!!
Zdělte podrobnosti.

Ehra. Svitavy. Děkují všem za informace.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73590


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.12.245) --- 24. 11. 2019
Re: RV (73590)

Ze by defenestrace? Minuly tyden pry CSV na jednani s SVS v Nasavrkach tvrdil,ze zadne uhyny nejsou,nejsou a nejsou.Pamatujte si to vsichni.Mimojine obhajil zimni mnel.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73591


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mirek H (85.71.223.70) --- 24. 11. 2019
informaced o léčení přípravkem Varomed

Dobrý den.Na dnešní schůzi naší ZO včelařú byla navržena alternativní léčba na bázi kyseliny šťavelové a to přípravkem Varomed.Můžete mi prosím někdo předat informaci jak se přípravek používá,v kterou roční dobu,jaké množství,kde jej objednat a hlavně cenu?
Díky

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73592


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

diskuter (93.99.42.18) --- 24. 11. 2019
nasavrky

reknete tomu rozumovi na zasedani tusim svs, ze uhyny nejsou,nejsou, a nejsou, at se necha vysetrit, vysetrit, a vysetrit.- pokud je to pravda ! - a to odebirani zimni meli je neduveryhodne , az zbytecne -pokud to vcelar sam neumi vyhodnotit, tak je to marne,marne a marne.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73593


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

pepan (217.170.101.106) --- 24. 11. 2019
Re: informaced o léčení přípravkem Varomed (73592)

použij příbalový leták

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73594


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a03:ab00:101:200:a054:3187:4e71:5091) --- 24. 11. 2019
Re: nasavrky (73593)

...............reknete tomu rozumovi na zasedani tusim svs, ze uhyny nejsou,nejsou, a nejsou, at se necha vysetrit, vysetrit, a vysetrit.- pokud je to pravda ! - a to odebirani zimni meli je neduveryhodne , az zbytecne -pokud to vcelar sam neumi vyhodnotit, tak je to marne,marne a marne.............

Už dlouho tu nkdo nevyslovil větší pravdu.

K tomu bych dodal, že v Metodickém pokynu Státní veterinární správy pro chovatele včel k prevenci a tlumení varroázy č. j.: SVS/2019/114754-G na vývesce SVS
https://edeska.svscr.cz/eDeska/eDeskaDetail.jsp?detailId=15562
při tom popisují metodiky varroamonitoringu, který technicky náročnější a smysluplnější ale je to na rozdíl od toho zimního nesmyslu jen doporučeno.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73595


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.88.222) --- 24. 11. 2019
Re: informaced o léčení přípravkem Varomed (73592) (73594)

Vskutku staci do googlu klepnout VarroMed a clovek se dostane na navod k pouziti.Pouzivame ho v ZO druhym rokem,prvnim ti,co se nebali experimentovat,druhym rokem vetsina.Proti vetsimu rozsireni bude cena,plati vseobecne pro pripravky na bazi kyseliny stavelove,ale tak nejak verim,ze se vcelari nauci pripravovat cukerny roztok kyseliny stavelove sami (navod opet dohledatelny na ruznych webech) nebo se do vyroby leciv dostane stavelka v glycerinu.Kdo hleda,najde.
Naucme se spolehat sami na sebe.Na vcelarskem foru se dnes objevil metodicky navod SVS k varroaze,duraz na monitoring spadu roztocu,zasah vcelare ve spravnou dobu,osetrovani oddelku,roju,seznam schvalenych vlp,duraz na odpovednost vcelare a dalsi.Bohuzel je tam opet i zimni mnel na varroa,od ktere se oficialni metodika nedokaze oprostit.Trochu usmevne je tam zminka o zkresleni zimniho spadu ponechanim stavebni uzavery v podmetu,ale o zkresleni spadu ve vicenastavkovem ulu ani zminka.Ono pokud je potreba zachovat prisun 25 kc na vzorek pro laboratore,nejaky duvod proc zimni mel zachovat se vzdycky najde.Pri poctu vzorku je to hezka suma.Smysl ovsem jaksi v nedohlednu,to snad platilo kdysi pri zimovani v jednom nastavku.Kdo najdete odkaz,dejte ho sem na diskuzi.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73596


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.88.222) --- 24. 11. 2019
Re: nasavrky (73593) (73595)

Tak jsem byl pomaly,odkaz je v predeslem prispevku.Zvlaste by si ho mohli precist ti,co na pul roku dopredu vypisuji terminy leceni v ZO,coz bez znalosti aktualniho stavu je vesteni z kristalove koule,tedy pokud se takhle jeste planuje.Metodicky pokyn se nejspise promitne i v MKZ 2020.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73597


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Antonin (178.77.227.52) --- 24. 11. 2019

roce ve stanovených lhůtách. Metodika je zveřejněna na webových stránkách SVS a Ministerstva zemědělství. K povinným úkonům hrazeným ze státního rozpočtu patří vyšetření vzorků zimní měli na přítomnost parazitů Varroa destructor (kód EpM300) a navazující předjarní léčebné ošetření (kód ExM310) hrazené chovatelem. Povinnost ošetřit včelstva proti varroáze mají i kočující chovatelé (kód ExM330).

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73598


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Antonin (178.77.227.52) --- 24. 11. 2019

roce ve stanovených lhůtách. Metodika je zveřejněna na webových stránkách SVS a Ministerstva zemědělství. K povinným úkonům hrazeným ze státního rozpočtu patří vyšetření vzorků zimní měli na přítomnost parazitů Varroa destructor (kód EpM300) a navazující předjarní léčebné ošetření (kód ExM310) hrazené chovatelem. Povinnost ošetřit včelstva proti varroáze mají i kočující chovatelé (kód ExM330).

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73599


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.88.222) --- 24. 11. 2019
Re: (73599)

Navazujici predjarni osetreni na zaklade vyhodnoceni zimni meli,ne automaticky.Zadna zmena.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73600


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Zdeněk (93.89.107.245) --- 24. 11. 2019
Nařízení SVS pro rok 2020

3. VčelyExM110MOR VČELÍHO PLODU– VyLa(BV)Bakteriologické vyšetření směsných vzorků měli od všech včelstev na stanovišti.Vzorky měli se odebírají z podložek, které jsou umístěny na dněúlů nejméně 14 dnů. Jeden směsný vzorek může obsahovat včelí měl maximálně od 25 včelstev. Vyšetření nesmí být starší 12 měsíců (rozhodné je datum odběru vzorku) a provádí se:a) před přemístěním včel (včetně včelích matek) nebo včelstev mimo katastrální území tvořící obec, b) vpřípadě kočovných včelstev na stanovišti, na kterém jsou včelstva zazimována. VarroázaOšetření včelstev proti varroáze se provádí dle kódů ExM310 a ExM330 a dle pravidel stanovených v„Metodickém pokynu Státní veterinární správypro chovatele včel kprevenci a tlumení varroázy“ č. j.:SVS/2019/114754-GExM310 VARROÁZA- předjarní léčebné ošetřeníNa základě vyhodnocení intenzity varroázy dle kódu EpM300 se najednotlivých stanovištích při nálezu vyšším než 3roztoči vprůměru na jedno včelstvo provede ošetření všech včelstevna stanovišti. Použijí se registrované veterinární léčivé přípravky v soul adu spříbalovou informací. Předjarní ošetření musí být provedeno sohledem na klimatické podmínky a jarní rozvoj včel co nejdříve a ukončeno musí být do 15. 4. 2020. ExM330 VARROÁZA- letní ošetření kočujícíchvčelstev Ošetření všechkočujících včelstevse provede po 1. 6. 2020, nejpozději do 14 dnůpokaždém návratu na stanovištěuvedenév Ústřední evidenci zvířat,na kterém budou včelstva zazimována. Použijí se registrované veterinární léčivé přípravky v souladu s příbalovou informací.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73601


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

diskuter (93.99.42.18) --- 25. 11. 2019
vcelarstvi - sport

ta machova se teda doposud poradne cinila - vcela predboj , vcelpo, sport branik -vsechno pro lebla a spol. jako dohazovaci a ochranny spolecnik i na radnici, ze ji uz nedajli madaili - mohli by ji dat nahradni misto po dalikovi s vedlejsi dochazkou do hoteloveho pokoje, ale vcelari ji dobre zabezpocili,kdyz ma takoveho dobreho spolupracovnika peroutku pro dalsi start to je fakt.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73602


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

sokol (78.136.131.36) --- 25. 11. 2019
Re: vcelarstvi - sport (73602)

Ano včelaři jí dobře zabezpečili,když jí zvedli výplatu o 20 000 Kč! A to není blábol,dá se to najít v zápisu RV asi před rokem a půl.
Znáte někoho komu přidali na výplatě 20 000 Kč.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73603


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.76.3) --- 25. 11. 2019
Re: vcelarstvi - sport (73602) (73603)

Kdyz uz neco komentujete,dejte odkaz na to co.Tohle pusobi zmatecne,ne kazdy vi,o cem je rec.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73604


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.81.79) --- 25. 11. 2019
Re: Nařízení SVS pro rok 2020 (73601)

Na webu CSV Metodika kontroly zdravi zvirat 2020 s komentarem...Zastance komisionalniho leceni budou asi krisit.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73605


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.175.116) --- 25. 11. 2019
Re: Nařízení SVS pro rok 2020 (73601) (73605)

nějak jsem nenarazil na to,proč by měli někoho křísit...

kvůli seznamu léčiv?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73606


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.90.51) --- 25. 11. 2019
Re: Nařízení SVS pro rok 2020 (73601) (73605) (73606)

Neni tam povinost provest podzimni leceni,cimz se rada starych struktur tak rada ohanela.Zcela spravne je leceni v zavislosti na znalosti napadeni vcelstev vcelarem a ne naslepo rozhodnutim kohosi.Zimni meli se zatim nezbavime,snad se vyhodnoceni vcelarem dockame priste.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73607


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.175.116) --- 25. 11. 2019
Re: Nařízení SVS pro rok 2020 (73601) (73605) (73606) (73607)

tak to nevím,ale jsou tam nějaké odkazy na metodiku...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73608


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (89.24.43.5) --- 26. 11. 2019
podzimní léčení proti varoáze

Oznámení SVS o zrušení povinosti podzimního léčení včelstev
proti varoáze,mne jakožto předsedu ZO nechává v naprostém
klidu.Návrh / nikoliv nařízení / SVS,že se mají léčit
včelstva v podzimním období proti varoáze,dle vyhodnocení
spadu na podložkách.Toto zbožné přání SVS je správné,ale
realita je jiná / praxe /.Předpokladem je,aby ve všech
včelstvech v ČR byly pouze úly s varoadny / zasítované
podložky/ Což samozřejmně neni!! V každém včelstu je
varoáza přítomná.Ještě nikdo na celém světě / v jeho
kultůrní části/ nemůže prokázat výraznou odolnost včelstev
proti varoáze.ANI Weaver,Oliver, Oslund,Kery a další!!
Takže léčít tím co je + alternitaivni přípravky.
At se daří EHRA Svitavy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73609


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 26. 11. 2019
Re: podzimní léčení proti varoáze (73609)

vypadá to líbivě,když by se vše nechalo na včelařích.
ALE,těch,kteří sledují spady přes sezónu zas tak moc nebude,a ostatní většině to buď je jedno anebo to prostě nejde/mravenci jsou rychlejší/.

Na jednu stranu bych to možná uvítal,kdyby léčení bylo jen na včelaři,ale na druhou stranu by ti co léčí ještě víc bojovali s lajdáky,kterým je to jedno.

Takže pro mnohé včelaře je dobře,že máme Spolek a jeho léčitele.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73610


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

P.Holub (2a03:ab00:101:200:a4df:35d3:e3c7:cbcd) --- 26. 11. 2019
podzimní léčení proti varoóze

Svoboda rozhodování = vlastní odpovědnost.
Konečně nastal zlom v tom, že včelař je plně odpovědný a bude se muset postarat o to, aby byl i schopný, tedy naučit se řemeslo a vybavit se základními potřebami.
Nechápu, že je někdo schopen bědovat nad tím, že je někdo neschopen. Je-li někdo neschopen včelařit, nebude včelařit, k čemu je péče o neschopné?

Zasítované dno není podmínkou varroamonitoringu, existuje řada jiných metod, než odečet spadu z podložky.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73611


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 26. 11. 2019
Re: podzimní léčení proti varoóze (73611)

k čemu je péče o neschopné?
K udržení molocha/ČSV/ v chodu a také je zde oprávněná obava o zdraví svých/sousedních/ včelstev.

Jinak,svůj názor jsem již zde předeslal.Nechat lajdáky ať jim to popadá,do tří let se to vyselektuje a zůstanou ti co se o svá včelstva starají.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73612


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.95.219) --- 26. 11. 2019
Re: podzimní léčení proti varoóze (73611) (73612)

K te realite se casem dopracujem,ZO ma tu vyhodu,ze k respektovani tohohle doporuceni muze cleny donutit.Obchazeni lecitelu,kdy obchazi mnohdy ty,kteri lecit neumi a ani umet nechteji je podivna cesta,jak ochranit vlastni vcelstva.Neznas,neumis? Nauc se to,nikdo ti to delat nebude.Nechces? Mas smulu.Jina cesta neni.Na to,aby se duvernik davil ve vceline varidolem a vcelar si spokojene vrtel palcema,jsme snad uz dost ponauceni.Od tohohle tu urcite spolek neni.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73613


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

sokol (78.136.131.36) --- 27. 11. 2019
včelařství-sport

Abych to doplnil.Předsedkyni bylo schváleno navýšení platu o 20 000Kč a to na zasedání rep.výboru v Nasavrkách v srpnu 2017.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73614


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 27. 11. 2019
Re: včelařství-sport (73614)

za to focení s Babišem si to jistě zaslouží:)

a za včelaře bojuje též krutopřísně!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73615


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (37.48.17.143) --- 28. 11. 2019
Matky versus úhyny

Tak už jsou vyplacené dotace a včelaři začínají být
zdílnější ohledně úhynu.My funkcionáři ZO si na krátko
odpočnem.Čeká nás úkol připravit kandidátky nového výboru.
Starší odcházejí a mladších schopných a zejména poctivých
je pomálu.Toliko úvodem.
A nyni k matkám myšleno ve vztahu k líniim.Možná ,že takové
hodnocení může být přínosné.Občas je dobré do chovu přidat
"novou krev".Ve svém chovu jsem letos přidal několik matek
a to línie Pechetz.Jsou to matky oplozované na ostrově v
v severním Baltu/NSR/.Morfologický rozbor vychází velice dobře,95% KRANKA.Velice se těším na jejich posuzovaní na mém stanovišti.Původ matek a úhyny včelstev mohou být na sobě závislé. Ehra.Svitavy n.m.v.450m. tel.732 372995

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73616


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 28. 11. 2019
Re: Matky versus úhyny (73616)

pěkně nám to tady "mixujete".....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73617


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 28. 11. 2019
Re: Matky versus úhyny (73616)

V izolaci lze mít matky po výběru čistší, ale vliv na úhyny to mít logicky nemůže, protože se ten materiál převeze takříkajíc do "žumpy plné sraček". Základem kontroly úhynů včelstev je funkční zpětná vazba. Vytyčí se body kontrol kterou každopádně včelař nedokáže provést, protože nemá laboratorní výbavu typu zjišťování rezudií a kontaminací v žp.

Pokud ale jde oto udělat něčemu reklamu a sdílet informace o svém hmotném statku - jdete tak do svého rizika se včelaři ...
..........
Ehra (37.48.17.143) --- 28. 11. 2019
Matky versus úhyny

Tak už jsou vyplacené dotace a včelaři začínají být
zdílnější ohledně úhynu.My funkcionáři ZO si na krátko
odpočnem.Čeká nás úkol připravit kandidátky nového výboru.
Starší odcházejí a mladších schopných a zejména poctivých
je pomálu.Toliko úvodem.
A nyni k matkám myšleno ve vztahu k líniim.Možná ,že takové
hodnocení může být přínosné.Občas je dobré do chovu přidat
"novou krev".Ve svém chovu jsem letos přidal několik matek
a to línie Pechetz.Jsou to matky oplozované na ostrově v
v severním Baltu/NSR/.Morfologický rozbor vychází velice dobře,95% KRANKA.Velice se těším na jejich posuzovaní na mém stanovišti.Původ matek a úhyny včelstev mohou být na sobě závislé. Ehra.Svitavy n.m.v.450m. tel.732 372995

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73618


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

berny (2a00:1028:8d1f:1c0e:c9e1:359:1d5:8d16) --- 28. 11. 2019

ttps://www.global2000.at/save-bees-and-farmers
https://www.biene-oesterreich.at/europaeische-buergerinitiative-save-bee...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73619


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 28. 11. 2019
Re: (73619)

aktuálně zde -

https://www.savebeesandfarmers.eu/

Dáváš článek s neaktuálním odkazem na formulář k vyplnění.

původní odkaz s formulářem nefunguje, píšou cosi o jakési nové iniciativě něbo jinak prezentované aktivitě okolo podpisové akce, jediné co jsem našel jako z historie jsem dal sem na tento odkaz:

https://web.archive.org/web/20191128223744/http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:j7aJbV0I728J:https://beesfarmers.armada.digital/de/&hl=cs&gl=cz&strip=1&vwsrc=0


........
berny (2a00:1028:8d1f:1c0e:c9e1:359:1d5:8d16) --- 28. 11. 2019

ttps://www.global2000.at/save-bees-and-farmers
https://www.biene-oesterreich.at/europaeische-buergerinitiative-save-bee...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73620


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

berny (2a00:1028:8d1f:1c0e:8d90:692d:75c1:644c) --- 29. 11. 2019

aktuálně zde -
https://www.biene-oesterreich.at/europaeische-buergerinitiative-save-bees-and-farmers-startet+2500+1139993

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73621


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (78.80.29.171) --- 30. 11. 2019
úhyn nebo krádež?

I přes názor p.Gupa nelze jinak.než miksovat.
V ZO Litomyšl je nahlášená krádež 100 včelstev včetně úlů.
A to u jednoho subjektu.Záležitost šetří policie OO a ústředí
ČSV.Je vícero názoru na tuto záležitost!!Mne jakožto předsedu sousední ZO velice zajímá procedurální stránky této kauzy.
To jest do odhatnuté škody do 20.000,- kč.se vyjadřuje ZO.
Přes škodu 20.000,- kč.se vyjadřuje OO.Od jaké výše škody je povinost komise Svépomocného fondu se zůčastnit šetření na místě samém ? Samozřejmě ,že musí být nahlášení škodní události na policii ČŘ.!Tímto se jedná o škodu círka
500.000,- kč.a to není málo.Někdy stačí malé opomenutí
a příspěvek z SP neni poskytnut!! Jsou různé tunely.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73622


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 30. 11. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73622)

Opomenout nějakou procedurální věc u žádosti u SF je bráno jako tunelování fondu? 100 odcizených včelstev je velká škoda, SF se musí chovat něco jako pojišťovna, prostě se na výplatu vysokých škod pojistníků vykašle a ořezává škodní událost co jen může, když je škoda moc velká. To chápu ale mít zápis z policie, včetně zápisu, mít ukradená včelstva, mít povinnost platit do SF a nakonec protože nevypíšu do 3 dnů po zjištění papír a neodešlu do Prahy znamená u SF tunelář?

Škoda po krádežích je velmi flustrující, ČSV by měla mít něco jako aktivního likvidátora co prostě dokáže jak jednat při ověřování s OO ZO, tak při nahlášení větší škody fyzicky udělat výjezd a dokumentaci a zjištění faktů přímo na místě ihned atp. Jestli to SF aktivně nedělá, spoléhá na proceduální chyby, aby se mohli vymlouvat aby nemusely platit, jde o podvod na včelaře.

.........
Ehra (78.80.29.171) --- 30. 11. 2019
úhyn nebo krádež?

....Někdy stačí malé opomenutí
a příspěvek z SP neni poskytnut!! Jsou různé tunely.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73623


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 30. 11. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73622) (73623)

100 včelstev ukradli z 1 stanoviště? To musela být pořádná fuška a mnoho dodávek aby to vůbec převezli.

Krádeže přibudou, po republice jsou včelnice s plnými stavy v kontrastu s lokalitami s obrovskými úhyny včelstev. U hranic je riziko krádeží ještě vyšší, v zahraničí jsou ztráty obrovské, polsko, maďarsko ... prý -80% a to jsou narozdíl od nás včelaři ,,profíci" s mnoha včelstvy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73624


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.27.57) --- 30. 11. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73622) (73623) (73624)

Tak nejak SF nemusim a myslim si,ze by mohl byt na naprosto dobrovolne bazi,chces v budoucnu cerpat,prispivej,pak ti tajemnik napise,ze skodu neshledal a dostanes stejne kulovy,odvolas se,dostanes o neco vic nez kulovy.
Nebo nes riziko na vlastnim hrbu,odkladej si to co vcelar plati svazu doma do hrnicku a mozna na tom bude clovek i lip,pokud nebude do zadneho SF fondu svazu pumpovat penize.Usetri si opruz s zadanim o castecnou uhradu skody a kyselou tvar pri cteni vyrozumeni.Asi tak.Pokud by byl SF dobrovolny,nedam do nej ani korunu,cerpat nebudu,riziko si ponesu radsi sam.Za dvacet let jsem do nej napumpoval az az...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73625


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 2. 12. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73622) (73623) (73624)

100včelstev u jednoho subjektu? to je blbost,stovka úlů je na kamion a uprostřed republiky?kam je schovají?.....

celé je to pí...na!


A SF ? teď po přerozdělení poměrné části příspěvku se včelstva.kdy do SF jde míň a "na provoz Svazu" víc,se mi tam přispívat už vůbec nechce.
Prvním krokem je toto "přerozdělení",a příště se bude řešit na co peníze ze SF použít jiného než k čemu tam jsou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73626


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 2. 12. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73622) (73623) (73624) (73626)

S krádežemi včelstev bude vždy podezření, že se tak stalo účelově, zvláště u 100 včelstev.

Jinak by se mělo ze SF proplácet vše v tabulkové výši bez krácení, tak aby mohl být chov obnoven na původní stav.

Krácení a všelijaké kličky jsou praktiky zmrdských pojištoven, tak doufám, že SF slouží členům k plné spokojenosti ???

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73627


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (37.48.58.229) --- 2. 12. 2019
úhyn nebo krádež?

Vážení přátelé!
Údajné odcizení včelstev v ZO lit.bylo sice u jednoho subjektu,ale z asi 8 stanovišt.Zajímavé je ,že včelmistr tohoto subjektu odmítnul na policií vypovídat!!Tato kauza mne zajíma pouze jen a jen ,kdyby se podobná situace stala v naší ZO.Abych mohl naším členům "mé" ZO dát relevantní informace.
I nadále budu tuto kauzu pozorně sledovat!!!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73628


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 3. 12. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73628)

Natom nic zajímavého není že nepodal oficiální informace, jsou typu kdy byl na místě naposledy, kolik včelstev zmizelo, jakou vidí částku coby škodu, nejstli nemá nějaké podzření na někoho atd.

A to vše 8x.

Už dochází někomu proč to asi udělal odhaduji jednou a víc už nebyl ochoten krom nahlášení dělat? Protože ho prostě včelaři vykradli a nakonec se Svaz naněj dívá skrz prsty.

Stačí číst ty iteligentní kecy co tu někdo nezkušený coby okradený šíří.

PS: Nic v ZO Ehra nezmůžete, představte si co by jste sám nebo i s členy ZO dělal nebo byl schopný udělat když takovou zlodějsou tlupu. A to jsme i hlídkovali na hranicích, mne stála a stojí elektronika několik desítek tisíc. A čekali na nějakou dodávku naklaďák atp. Ale vše bylo nakonec jinak. Bavit se otom jak tady unás řádily dodavatelé objednavatelů levných včelstev - včelařů víc nehodlám, kdo si to neprožije je chytrej ale jak radio.
........
Ehra (37.48.58.229) --- 2. 12. 2019
úhyn nebo krádež?

Vážení přátelé!
Údajné odcizení včelstev v ZO lit.bylo sice u jednoho subjektu,ale z asi 8 stanovišt.Zajímavé je ,že včelmistr tohoto subjektu odmítnul na policií vypovídat!!Tato kauza mne zajíma pouze jen a jen ,kdyby se podobná situace stala v naší ZO.Abych mohl naším členům "mé" ZO dát relevantní informace.
I nadále budu tuto kauzu pozorně sledovat!!!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73629


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 3. 12. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73628) (73629)

když takovou zlodějsou tlupu potkáte jak kradou vaše včely a neměl posléze konflik se zákonem nebo nebyl fyzicky napaden.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73630


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 3. 12. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73628) (73629) (73630)

8x ukradené stanoviště není krádež, ale hotové rabování.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73631


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

diskuter (93.99.42.18) --- 4. 12. 2019
uhyn nebo kradez

oboji je mozne - jednodussi je uhyn - nikdo neni schopen dat krome majitele presnou informaci.podle informaci se po vyplate d1 roztrhl pytel o mnozstvi uhynu - do te doby- spravne hlasili jen poctivci.ostatni vypustili dzina az to meli v kapse. uhyny mely tri faze -prvni byla nejsilnejsi -treti jen doznivajici - a prijde i ctvrta na jare.ty tri byly podle teplot - nebyt toho,tak mohl byt totalni sesup s uhyny okamzite. - dalsi moznost ztraty vcelstev je skutecna kradez -ale v tomto pripade musela byt dlouho pripravovana to nejde ze dne na den. celou akci pripravit .projit teren vsech stanivist, zajistit mlcenlive lidi a na to mnozstvi dopravu - uly nejsou pytle, ktere se nahazi na korbu.a hlavne u toho byl nekdo z okoli - znaly terenu a vseho dalsiho, ktery to sledoval z povzdali. - nakonec : byla to skutecna promyslena slozita kradez - podle mnozstvi stanovist i ulu ? - nebo ? - jednoduche a fingovane uhyny? - tedy - podvod ? - to uz ja vec - policie.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73632


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 4. 12. 2019
Re: uhyn nebo kradez (73632)

údaje u ČMSCH- září až říjen,rozdíl mínus 3096 včelstev.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73633


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 4. 12. 2019
Re: uhyn nebo kradez (73632) (73633)

Nechybí tam 2 nuly?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73634


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 4. 12. 2019
Re: uhyn nebo kradez (73632) (73633) (73634)

ty naskáčou do konce roku.....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73635


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.214) --- 4. 12. 2019
Re: uhyn nebo kradez (73632) (73633) (73634) (73635)

Je celkem jasne,proc se hlasi uhyny az po rozdani 1.D,jak mi dnes povidal jeden z vcelaru"prece nebudu clenske platit ze sveho,to radsi obetuji na clenske dotace.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73636


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

diskuter (93.99.42.18) --- 5. 12. 2019
malo zavceleno ?-blbost !!!

- pro zdravi vcel by bylo prospesnejsi kdyby k tem 3096 zemrelym vcelstvum pribyly ony dve nuly - a navic, aby se zrusila dotace d 1 -dotace na porizeni a zarizeni provozu by mohly za urcitych prisnejsich podminek zustat - kazdy by si poradne rozmyslel zda bude vcelarit nebo ne.skoncila by ta nekonecna oblbovacka o nutnosti vetsiho zavceleni pro nedostatek opylovacu.vemte si kolik tisic hektaru kvetoucich ploch ubylo jen tzv. anglickymi travniky. zahrady temer bez stromu a sekacky vrci kazdy tyden, kde se neudrzi ani hmyz a dalsi tisice hektaru zastavene domy a silnicemi kolem kterych se nenechavaji zelene plochy ani vykvest.v lesich katastrofa mizi boruvky, maliny, ostruziny. nedostatkem vcel to urcite neni. o kaceni vzrostlych stromu ve volne prirode u vodnich toku a pramenist se neni treba rozepisovat - vetsinou to provadeli ti co to potrebovali pro sebe nebo pro nekoho a ted delaji humbuk sazejte stromy. ktere jsou vcele plne prospesne, az za 20-30 roku -o lesich se nebavima to je samostatna kapitola.-a dalo by se pokracovat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73637


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 5. 12. 2019
Re: malo zavceleno ?-blbost !!! (73637)

na dotaci 1D mám svůj názor,dávat jí až od určitého počtu včelstev+doby včelaření..
dvě nuly k úhynům,ano,včelaření by se "vyčistilo",ale na druhou stranu by se sem zase natahalo ze zahraničí o to víc bordelu/plemenného..atd/.
Spíše jedna nula selektivně,tam,kde je včelstev jak nas..no a s tímto stavem/převčelení/ stále se opakující nákazovost/mor/.

Co se týče snůšky v krajině-když SZIF nařizuje min. dvě seče luk nebo jednu seč+přepasení,k tomu ještě i max.výšku strniště+nutnost uklidit zbytky po seči,tak ty louky podle toho vypadají.Byly roky,kdy to tady sedlák hobloval i 4x -má bioplynku.Pronajaté louky se nehnojí-moc peněz,hnojí jen soukromníci a to nejen močůvkou nebo hnojem,ale i uměl.hnojivy.

A borůvky v lese?Zryté prasaty!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73638


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

diskuter (93.99.42.18) --- 6. 12. 2019
malo zavceleno? blbost !!!

- jos.pr------vi odpoved clena csv-prece nebudu platit clenske ze sveho - to jsou ti pravi skalni vcelari a vetsinou i hrobari vcelarstvi-ramenaci, kteri maji vsechno ex -ex, ale nasmite se jim podivat pod kozich nez zjistite co vnich je. par jich take znam.jeden v tom ma supr bordel tak proc se neprizivit, druzi -tech je vic -ramena ex,ex, ,ale jen kdyz nevidite pod ten kozich -dnes jsou temer bez vcel 30-60% uhyn vloni a letos 70-100 % po prvni vlne a proc uz si domyslete - jsou to rojolapaci a dovozci vseho neznameho. ti dalsi na to doplaci az po nich. dalsi zacal vcelarit max. pred 4 roky -dnes 60 vcelstev a to udajne tocival i med ! - vloni minus 20-25 vc. stav udajne dorovnal -letos uhyn -47 vc. + zima ! pocetne to vubec nrvychazi ! no nedejte mu metal !!! takze ve svem okoli mam bezne uhyny az 100 % a skoro odvceleno.ti nejblizsi maji 0 . abych nevynechal sebe 2018-2019 - 15 % -spatny suchy rok na toceni medu nikdy nespecham -byl pod 18 kg.2019 vlahove lepsi, ale vynos mizerny-mirne nad 10 kg. ale priblizne 10 kg jarniho medu nikdy nevytacim. uhynove pocitam, ze bude do jara kolem 30 az 35% . co bude dal ? dole s pavlem a - souhlasim. - blizsi udaje z bezpecnostnich duvodu neuvadim.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73639


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 6. 12. 2019
Re: malo zavceleno? blbost !!! (73639)

Před 30 lety bylo včelstev v mém okolí 2,5x tolik, točilo se o stošest, a nikde nikomu nic nehynulo. Prostě jsou tu virusy, které tu nikdy nebyly. Pak je jakékoliv stanoviště v doletu hrozbou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73640


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 7. 12. 2019
Re: malo zavceleno? blbost !!! (73639) (73640)

"Před 30 lety bylo včelstev v mém okolí 2,5x tolik, točilo se o stošest, a nikde nikomu nic nehynulo. Prostě jsou tu virusy, které tu nikdy nebyly. Pak je jakékoliv stanoviště v doletu hrozbou."
a.
Nojo, ale kolikrát víc bylo před 30 lety včelí pastvy? na zahradách náhrada kvetoucích trávníků s pampeliškami a dalšími květy sekanými na píci a seno domácímu zvířectvu a ovocných vysokokmenů anglickými trávníky a bezúdržbovými jehličnany, na polích plošná likvidace kvetoucích plevelů herbicidy a velmi přesnými secími stroji ( chemií a tím, že plevel mezi přesně nasetou plodinou nemá na poli místo), v lese vykácení divokých náletů rozrostlých za socíku, lip, javorů, vrb jív, osik, bříz a dalších, likvidace divokého maliní a ostružiní na pasekách mezi vysázenými stromky atd. Skoro všude, kde se člověk podívá, je za posledních 30 let vidět úbytek včelí pastvy.
Výjimkou je pouze současná propagace a obnova kvetoucích trávníků, to ale bude trvat léta, než se to projeví ve znatelném přírůstku včelí pastvy. A v parcích a na okrasných zahradách využívání nových okrasných kultivarů, keřů i rostlin daleko do podzimu, z nichž spousta dává pyl i nektar.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73641


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 7. 12. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73622) (73623) (73624) (73626) (73627)

SF je podle mně v dnešní době populismus. ČSV oficiálně sdružuje hlavně zájmové včelaře. A zájmový včelař na včelách není ekonomicky závislý, tudíž nepotřebuje obnovovat včelstva co nejrychleji. To potřebují pouze včelaři, které včely živí a na to je komerční pojištění.
Nebo masaři, kteří si chovem včel v první řadě přivydělávají a až v druhé řadě chovají včely.
SF tak cílí pouze na ty masaře, kterým zachraňuje výdělek.
Anebo na chovy, kde včelař jako dědictví z minula má mnoho včelstev, ale už je nezvládá udržovat ani nemá dostatek financí na jejich obnovu, pokud budou zničeny. tam peníze z SF pouze prodlužují onen stav, kdy včelař postupně končí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73642


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 7. 12. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73622) (73623) (73624) (73626) (73627) (73642)

SF slouží k vyřízení škodné události. Takže Radime někdo ti udělá škodu a protože máš více včelstev, budeš tvrdit že vyplatit nějakou náhradu z fond kderý si pro tento případ platí je "jen prodlužování oneho stavu"??

Buď jsem masochista já neby ty. Vyber si.

...........
R. Polášek (90.178.51.173) --- 7. 12. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73622) (73623) (73624) (73626) (73627)

SF je podle mně v dnešní době populismus. ČSV oficiálně sdružuje hlavně zájmové včelaře. A zájmový včelař na včelách není ekonomicky závislý, tudíž nepotřebuje obnovovat včelstva co nejrychleji. To potřebují pouze včelaři, které včely živí a na to je komerční pojištění.
Nebo masaři, kteří si chovem včel v první řadě přivydělávají a až v druhé řadě chovají včely.
SF tak cílí pouze na ty masaře, kterým zachraňuje výdělek.
Anebo na chovy, kde včelař jako dědictví z minula má mnoho včelstev, ale už je nezvládá udržovat ani nemá dostatek financí na jejich obnovu, pokud budou zničeny. tam peníze z SF pouze prodlužují onen stav, kdy včelař postupně končí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73643


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

berny (2a00:1028:8d1f:1c0e:5031:ba8b:4173:71a0) --- 8. 12. 2019

Rakousko nyní dělá velký krok vpřed a je první zemí EU, která v posledních letech zakázala jednu z nejkontroverznějších chemikálií. Jsme přesvědčeni, že brzy budou následovat další státy EU, jako je Francie nebo Německo, “říká Sebastian Theissing-Matei. Nyní je důležité, aby byli zemědělci podporováni při přechodu na metody šetrné k životnímu prostředí, například prostřednictvím zemědělských dotací. Greenpeace zde vidí politiku jako svou povinnost. Protože pouze společně může změna na ekologické a bezpečné zemědělství uspět.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73644


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.30.92) --- 8. 12. 2019
Re: (73644)

To v CR drtive vitezi dotacni agroloby,ti co maji hajit zajmy vcelaru se tise pujdou zeptat na MZe,proc ze to byla CR pro zmirneni zakazu pouzivani pesticidu.(zapis z jednani RV listopad 2019).

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73645


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 8. 12. 2019
Re: (73644)

Jasně, další trafikanti ve žlutém. Už vidím jak Bayer na oko krvácí, ale proukuje přejmenovaný trávojed pod jinou nejlépe novou ekoznačkou.

https://drive.google.com/drive/folders/1a3M5KxezGXZWNgSUFj4nOiV8hl5CynJ8


.........
berny (2a00:1028:8d1f:1c0e:5031:ba8b:4173:71a0) --- 8. 12. 2019

Rakousko nyní dělá velký krok vpřed a je první zemí EU, která v posledních letech zakázala jednu z nejkontroverznějších chemikálií. Jsme přesvědčeni, že brzy budou následovat další státy EU, jako je Francie nebo Německo, “říká Sebastian Theissing-Matei. Nyní je důležité, aby byli zemědělci podporováni při přechodu na metody šetrné k životnímu prostředí, například prostřednictvím zemědělských dotací. Greenpeace zde vidí politiku jako svou povinnost. Protože pouze společně může změna na ekologické a bezpečné zemědělství uspět.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73646


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 8. 12. 2019
Re: úhyn nebo krádež? (73622) (73623) (73624) (73626) (73627) (73642) (73643)

"SF slouží k vyřízení škodné události. Takže Radime někdo ti udělá škodu a protože máš více včelstev, budeš tvrdit že vyplatit nějakou náhradu z fond kderý si pro tento případ platí je "jen prodlužování oneho stavu"?? "
To já vím, že slouží k vyřizování škodné události. Jenže pokud to je můj koníček a neočekávám od toho ani žádný významný finanční přínos, tak stejně v tom spíš peníze utápím než abych z toho měl peníze navíc. Když potom nastane nějaká škodná událost, tak jenom prostě v tom utopím víc peněz než jindy. A žádnou podporu nijak zvlášť moc nepotřebuji, i když by se určitě hodila.
A zájmové včelaření by mělo být koníčkem, ne nějakou řeholí. Jako jsou jiné zájmové koníčky. Včelaření je totiž v oboru zájmových koníčků velkou výjimkou, všude jinde platí, že výdělečně dokáže dělat něaký koníček jen pár lidí v republice, kdo má ideálně nejlepší podmínky nebo je extrémně dobrý a věnuje tomu veškerý svůj čas. Všichni ostatní, 99 % lidí, kteří ten zájmový obor dělají, tak na jiného koníčka doplácejí. A včelaření v ČR je právě výjimka, i když všichni říkají, že to mají jako koníček a i ČSV má stanovy v tom smyslu, odhadem možná 30, možná 60 % včelařů chce dělat to včelaření jako výdělečnou věc, chce z toho víc získat než do toho vkládá. A SF toto právě podporuje.
Když potom včelař zestárne a nestíhá, nemá to už v cajku, tak když se stane nějaká škodná událost, tak bez SF by ten včelař třeba už skončil. Nebo včelaření velmi omezil. Ale když dostane náhradu z SF, tak obvykle obnoví včelaření v původním rozsahu a nadále to šolíchá až do té doby, dokud bude schopen jenom k těm včelám dojít. Neboli z malého nebo žádného problému pro ostatní včelaře kolem je i nadále podstatně větší problém.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73647


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 8. 12. 2019
Re: (73644) (73646)

"Greenpeace zde vidí politiku jako svou povinnost."
JJ, kde zelení pisové stoupnou, tam 100 let tráva neroste.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73648


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

stefanos689. (91.139.47.194) --- 8. 12. 2019

Když potom včelař zestárne a nestíhá, nemá to už v cajku, tak když se stane nějaká škodná událost, tak bez SF by ten včelař třeba už skončil.

------

A proč by měl jako končit? Taky jednou zestárneš a budeš musez poslouchat tyhle hloupé kecy...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73649


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.84.51) --- 8. 12. 2019
Re: (73649)

Tak nejak neni na skodu pri hodnoceni prinosu SF poradne si procist,co vcelar ze SF vlastne dostane zaplaceno,pak ten "vyznam" dostane uplne jiny rozmer.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73650


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

KaJi (98.158.248.41) --- 9. 12. 2019
Re: (73644) (73646)

Rakousko nyní dělá velký krok vpřed a je první zemí EU, která v posledních letech zakázala jednu z nejkontroverznějších chemikálií. Jsme přesvědčeni, že brzy budou následovat další státy EU, ….
---------------------
Proč hned následovat?
Počkat a experiment vyhodnotit.
Až tam budou včely zdravé a bez úhynů a další měřitelné ukazatele.
Počet druhů, množství atd atd.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73651


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.95.50) --- 9. 12. 2019
Re: (73644) (73646) (73651)

To taky to cekani az nekdo neco vyhodnodi muzem travit ve fronte na onkologii,otravena zdevastovana pole,otravena voda,hmyz,zvirata,ryby a jezevec si v klidu dal caka,a caka,a caka..."narod pry chce zrat"- tak nastavime sklady a solarni obludy na nejlepsi pudu,na dalsi dil nasejem zradlo pro bioplynky,repku do paliva a na ten zbytek nalejem hektolitry sracek,aby byl vynos max.Bravo narode.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73652


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.95.50) --- 9. 12. 2019
UKRK

Ma nekdo potuchy,proc rezignovali rovnou 2 clenove ukrk?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73653


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:2d76:c3ff:1664:c0a4) --- 9. 12. 2019
Re: UKRK (73653)

asi toho maj po KRK :-)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73654


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.28.118) --- 9. 12. 2019
Re: UKRK (73653) (73654)

Uplne po krk-UKRK.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73655


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a03:ab00:101:200:697e:0:5005:3894) --- 9. 12. 2019
Re: UKRK (73653) (73654) (73655)

Někdo se ukrk.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73656


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.25.251) --- 10. 12. 2019
Re: UKRK (73653) (73654) (73655) (73656)

Svaz pry odmitl vydat materialy ke kontrole a branil KRK v praci,povida se.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73657


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:e8bf:4ef1:a49b:49dc) --- 10. 12. 2019
Re: UKRK (73653) (73654) (73655) (73656) (73657)

Jak bránil? Vydat potřebné materiály je snad povinnost. Stanovy neplatí?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73658


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Ehra (37.48.35.110) --- 11. 12. 2019
UKRK

Děje se něco podivného v ČSV!!!

Fakta ,na webu ČSV dosud není zpráva - usnesení z jednání
předsednictva RV ze dne 12.11. ani z 22.11.Dále usnesení
ze dne konání 10 prosince , což bylo tento týden v úterý.
Neni usnesení UKRK ze dne 22.11. 2019.Což bylo před jednáním
RV 23.11.,ani usnesení z RV jej neobsahuje.
Odstoupení p.Kowalczyka a p.Bureše z UKRK !
Odstoupenní p.Šebkové.
CO se to děje? KDO NÁM ŘEKNE PRAVDU!!!!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73659


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (93.90.164.80) --- 11. 12. 2019
Re: UKRK (73659)

času dost,budou vánoce..
a vůbec,co byste chtěl,desátka byla vybrána....takže pohoda!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73660


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin P. (93.185.58.37) --- 11. 12. 2019
Re: UKRK (73659)

"Odstoupení p.Kowalczyka a p.Bureše z UKRK !
Odstoupenní p.Šebkové.
CO se to děje? KDO NÁM ŘEKNE PRAVDU!!!!"

Paní Šebková odstoupila z čela komise pro mládež z důvodu příjemného rodinného očekávání.

Pan Bureš a Kowalczyk rezignovali na členství v UKK v reakci na neuskutečnění kontroly na sekretariátu CSV a následnému neproplacení nákladů spojených s tímto výjezdem. Na důvod neuskutečnění (znemožnění) této kontroly jsou dva výklady. Osobně lituji toho, že tito pánové rezignovali. Pokud by byli přítomni jednání RV, tak jsme se na místě mohli od přímých účastníků a v konfrontaci obou stran učinit rozhodnutí. Takto byli na RV jen zástupci sekretariátu a vedení a dle jejich tvrzení o nemožnosti provést kontrolu v daný termín byli dotčení členové UKK informování a tedy jejich cesta byla dopředu zbytečná. Jelikož nebyl na RV nikdo, kdo by mohl přímo jako účastník tuto informaci zpochybnit, tak RV neměl jinou možnost než informaci a zdůvodnění vedení vzít na vědomí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73661


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.5.176) --- 11. 12. 2019
vcelarisobe.cz

Na webu www.vcelarisobe.cz info k dotazniku uhynu 2019 i prezentace a komentar k jednani s MZe v Nasavrkach.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73662


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:b0c4:acb4:b2d7:43fd) --- 12. 12. 2019
Re: vcelarisobe.cz (73662)

Včelí produkty, kvalita a realizace byla další projednávaná oblast. Bylo konstatováno, že med je jednou z nejčastěji falšovaných potravin, ale i to, že „výroba“ těchto falzifikátů zcela jistě neprobíhá v maloprovozech. Sem by se měla zaměřit kontrola ze strany České obchodní inspekce a Státní veterinární správy a hlavně bude třeba ujednotit metodiky kontroly, protože každý postupuje podle jiných parametrů. Nebezpečím pro rovný přístup v realizaci prodeje medu je i prodej medu ze dvora s výší limitu 2t, který nikdo nekontroluje. Objevují se i „pseudovčelaři“, kteří žádná včelstva nevlastní a pouze s medem kšeftují a prodávají ho v rámci prodeje ze dvora na tržištích. Byl podán návrh, aby se realizovalo něco podobného, jako jsou kolky na alkohol, a včelaři se přidělil jen počet těchto přelepek na sklenici v max. množství např. 2t.

Je pravdivé i konstatování současné skutečnosti, že náš med se vyváží za hranice a sem se dováží medy nižší kvality. Samozřejmě je to otázka nákupní ceny. Medu i „medu“ je ve světě v podstatě nadbytek. Navrhované bylo i opatření, které by umožnilo výrobu pěstitelského pálení z kvasu z méně kvalitního medu, což zatím současná legislativa neumožňuje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73663


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.66.125) --- 12. 12. 2019
Re: vcelarisobe.cz (73662) (73663)

Nemyslim si,ze kolky neco vyresi,maximalne pribudou inzeraty typu "prenecham kolky na prodej medu,cena dohodou".Trhovce snad lze kontrolovat beznou cestou,flastrovat taky.Navic vcelar prodavajici med na trhu je spis rarita,nez bezna praxe-vztazeno k poctu vcelaru v CR.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73664


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c8:e70a:b0c4:acb4:b2d7:43fd) --- 12. 12. 2019
Re: vcelarisobe.cz (73662) (73663) (73664)

jojo spíš by měli kontrolovat velkomíchače - baliče s deseti včelstvy schovávající se za prodej ze dvora.... A přádně hlídat dovoz medu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73665


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.75.31) --- 12. 12. 2019
Re: vcelarisobe.cz (73662) (73663) (73664)

Blesk zverejnil dalsi testy medu,pro zmenu nalez leku tusim na lepru v "medu ze zemi eu a zemi mimo eu".V clanku popsana i kontrola medu na vstupu do eu-papiry a namatkove vzorky medu.Ale tak nejak se mi nechce verit,ze pracovnik inspekce se prodira kamionem se sudy s medem a sape se do posledniho sudu pro med.To asi plati i u vosku atd.
Ono u trhovcu uz par zachytu bylo (michac ze Sokolnic,ruzni fiktivni vcelari atd).Tohle snad k reseni je,nastavit pravidla kontrol na trznicich a flastrovat poradnym flastrem.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73666


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 12. 12. 2019
Re: vcelarisobe.cz (73662) (73663) (73664) (73666)

Pěkná reklama pro včelaře od Barbory Kabátové. (citovaný Titěra v posledním miničlánku pod testy)

Těšit se můžemei my, EET se blíží a bonz účtenkovková kultura po česku se bude šířit jak lavina. Co by jsi JosPr dělal kdyby se objevil v blesku seznam včelařů ai s tvým jménem a s titulkem že podvádíš a nevydáváš účtenky EET?

O toto bych se staral. Tyto bleskové události jsou v podstatě takový mírový stav na bojovém poli.

.......
JosPr (46.135.75.31) --- 12. 12. 2019
Re: vcelarisobe.cz (73662) (73663) (73664)

Blesk zverejnil dalsi testy medu,pro zmenu nalez leku tusim na lepru v "medu ze zemi eu a zemi mimo eu".V clanku popsana i kontrola medu na vstupu do eu-papiry a namatkove vzorky medu.Ale tak nejak se mi nechce verit,ze pracovnik inspekce se prodira kamionem se sudy s medem a sape se do posledniho sudu pro med.To asi plati i u vosku atd.
Ono u trhovcu uz par zachytu bylo (michac ze Sokolnic,ruzni fiktivni vcelari atd).Tohle snad k reseni je,nastavit pravidla kontrol na trznicich a flastrovat poradnym flastrem.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73667


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 12. 12. 2019
Re: vcelarisobe.cz (73662) (73663) (73664) (73666)

Neznám nikoho kdo by prodával nad 2t do 60 včelstev. Teď už to asi ani hrozit nebude. Včelaři vykládali, že do převratu než se propadly výkupní ceny, měli běžně kolem 1,5t, tedy výnos přes 30kg, převážně řepka. 850 včelstev v katastru, dnes ani né polovina, žádné převčelení tehda neřešily, spíš nebylo kam dávat roje. Nemoci jen individuální včelstva, zvápenatění, nosema, později VD.

Někteří z nich od r. 2015, kdy přišly o včelstva z VD a návazujících nových nemocí, do letoška rozchovávali a doplňovali úly z těch co přežily, a dnes jsou téměř bez včel. Tolik realita z míst, kde už to dávno nejde jako dřív, i když 60 let dělají totéž jako tenkrát.

Za 2 roky až se tyto problémy včelařství rožšíří plošně, bude kolkování medu a podobné pitominy akorát pro srandu číňanům

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73668


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 12. 12. 2019
Re: vcelarisobe.cz (73662) (73663) (73664) (73666) (73668)

Toto je věc byrokraty vyřízená, dojde příští rok EET a množství medu bude známo coby dub z knih účtenek vydaných a stornovaných. Kdo nevydá účtenku, nahlásit jako teplý bonz přes web Babišovi a jeho účtenkovku.


.......
>Nebezpečím pro rovný přístup v realizaci prodeje medu je i prodej medu ze dvora s výší limitu 2t, který nikdo nekontroluje. <

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73669


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.92.52.23) --- 12. 12. 2019
Re: vcelarisobe.cz (73662) (73663)

Prosím Vás jestli takové věci projednáváte s MZe, bez konstruktivních a proveditelných návodů, měli jste se tam raději jen ožrat, dát si dole řízek zatleskat si jet hned první den dom. A už vůbec ne otom psat.

Kontroly zpracoven medu jsou věc vyřízená, kontroly jsou tak časté a tak náročné, žeby je nevydržel ani jeden normální včelař v linii do 150 včelstev a ani jeden včelař nad tutuo hranici. Věc kontrol medu co se sem dováží je jen a pouze věc SVS. Obchodník a český balič dnes nemá možnost jak takovou proceduru ovlivnit. Vina je pouze na SVS která provádí vzorkování v kontejnerech. Pokud nemá technické možnosti jak otestovat každý barel zvlášť, tak napište ministrovy ať dá SVSce prostředky a lidi aby to dělali. Doté doby mlátíte prázdnou slámu.

Body kontrol by měly být v systému a systém by měl kontrolovat i případně podezřelé pohyby medu nad nakoupené a vykoupené množství.

Ještě že nemám takové sleziny rád a nevyhledávám takové traumatické konference byť profesionálně řízené p. Titěrou



..........
>Včelí produkty, kvalita a realizace byla další projednávaná oblast. Bylo konstatováno, že med je jednou z nejčastěji falšovaných potravin, ale i to, že „výroba“ těchto falzifikátů zcela jistě neprobíhá v maloprovozech. Sem by se měla zaměřit kontrola ze strany České obchodní inspekce a Státní veterinární správy a hlavně bude třeba ujednotit metodiky kontroly, protože každý postupuje podle jiných parametrů.<

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 73670


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78163 příspěvků(zde zobrazeno 121 příspěvků, od č. 73550 do č. 73670)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu