78692
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
Zběné zobrazeníPodrobné zobrazeníPříspěvky do konference:
(nejnovějí jsou hned zde nahoře)
- --- 9. 2. 2004
Antwort: Kočování.
prevoz vcelstiev v kocovnych vozoch je stale narocnejsi a drahsi. Zatial vsak az na par lastoviciek iny lepsi sposob nemame. Vcelarenie na stabilnom stanovisti ma urcite svoje vyhody, ale ak je napriklad porast repky vzdialeny 6-7 km je to k jedu a bez kocovneho voza zbytocne stratena znaska. Aj ule v kocovnom voze maju dvakrat tak dlhu zivotnost ako ule na stojanoch vystavene poveternostnym vplyvom. Kocovat so vcelstvami tak ze ich budete nakladat na nejaky prives, alebo auto, je vcelku zaujimava drina / ul so vcelstvom ma tak 40 - 60 kg /, na ktoru nema kazdy vcelar zdatneho pomocnika.
Rentabilne kocovanie je podal mna do 40 km od trvaleho stanovista a na to staci maringotka tahana traktorom. Svoju prvu maringotku som postavil v roku 1993, zatial poslednu v roku 2001. Bududcnost vidim v kocovnych vcelinoch bez vlastneho podvozku, prevazanych na privese za traktorom pripadne za silnym terennym autom.
Matej
Stonjek <seznam.cz/=/sinux An: VèelaøskĂ˝ mailing list .sinus.cz> <vcely/=/v.or.cz> Kopie: 08.02.2004 16:04 Thema: KoèovĂĄnĂ. Bitte antworten an "Vcelarska konference"
DĂky Jardovi za podporu. NemĂĄme li alespoĹ tĹi jistĂŠ snĹŻĹĄky, z toho jedna musĂ bĂ˝t vydatnĂĄ /vikev, svazenka jiĹžnÄji obÄas akĂĄt/ o Ĺepce to platĂ jen obÄas, rentabilita koÄovĂĄnĂ je nejistĂĄ a pouze mĂrnĂĄ a nikdo ho vlastnÄ nepotĹebuje a nechce. ZemÄdÄlci jen vlaĹžnÄ a hlavnÄ zadarmo,vedenĂ svazu vÄalaĹĹŻ a si o nÄm nejradÄji pouze povĂdĂĄ, nebo pĂĹĄe, MZ si s nadĹŻrodou nevĂ jiĹž tak rady a v EU bude jeĹĄtÄ hĹŻĹ a nikdo nevĂ kam se hnou ceny medu a cukru. je to ta pravĂĄ situace pro rozvoj mobilnĂho vÄelaĹstvĂ????????? Ruda.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 5118
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Klikněte sem pro nápovědu