78692
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
Zběžné zobrazeníPodrobné zobrazeníPříspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)
- Radim Polá?ek (e-mailem) --- 10. 2. 2009
Re: Kočování (34067) (34071)
> 000. Jakmile ale začnete vymýšlet palety a jeřábky začne vám brutálně > narůstat také váha a stačí pouze jednou zažít, co to znamená z rozmoklého > pole ujet před postřiky někdy kolem půlnoci! To že některý traktor jezdí
A je to dneska obvyklé při kočování takhle odjíždět narychlo před postřiky z řepky nebo něčeho jiného? Ptám se protože jsem přestal kočovat před hodně lety, jak ceny za traktor podstatně stouply a od té doby na větší vzdálenost kočuji jen v myšlenkách, reálně jen na dvoukoláku. A v budoucnu, pokud se k tomu rozhodnu, to bude výhradně na přívěsném vozíku za osobní auto, protože nyní úly nejdřív musím po jednom převézt asi 30 metrů ze zahrady kolem baráku na dvorek a teprve tam bych je mohl naložit na přívěsný vozík. Jedině že bych sehnal nějakou jinou zahradu nebo jiný oplocený pozemek, kde by bylo možné přijet až na místo.. A ptám se taky proto, protože výjezd z rozmočeného pole osobním autem jsem taky zažil, když při vytáčení medu v kočovném včelíně na řepce asi 300 metrů daleko v poli přišel prudký liják. Kde na suchém poli se dalo bez problémů jet, na rozmočeném poli se po metru pneumatiky zabořily do země až po osy. Půda na obdělaném poli mimo vyježděné koleje od zemědělských strojů je tak nakypřená, že pokud je mokrá, kola osobního auta se do ní jednoduše okamžitě zaboří..... Dnešní traktory mívají balónové pneumatiky, jejich měrný tlak na půdu je mnohem menší a tak se do blátivého terénu boří podstatně méně.
R. Polášek
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 34075
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma
Klikněte sem pro nápovědu