75926

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



J.P. Baudis --- 19. 2. 2002
Re: Nadhození nových témat (225)

Já bych hned zareagoval na nový příspěvek, který mně připadá zajímavý:

Nejdříve, co se týče té špatné situace (zvláště malých včelařů), o které se nejen v posledním příspěvku v konferenci ale i jinde a často hovoří. Patrně mne nebudou mít někteří příliš rádi, ale já se domnívám, že drobní včelaři na tom nejsou zas tak špatně. Dostávají (zatím) poměrně štědré přímé(!) dotace. Med nemusejí dávat do výkupu, ale mohou jej prodávat přímo ("ze dvora") a to v cenách docela pěkných. Já prodávám sklenici smíšeného pastovaného medu za 90 Kč (odbyt v Jihlavě a v Praze) a vůbec nemám šanci uspokojit všechny zájemce. Během pár měsíců mám všechen med pryč (mám cca 25 včelstev, která byla v uplynulé sezóně medonosná). Takže ten současný stav mi připadá pro malovčelaře docela dobrý. Mám takové obavy, že za 5 let budeme na tuto dobu (zvláště na přímé dotace) se slzou v oku vzpomínat. Ale budu rád, jestli se mýlím. Třeba nás čeká nějaký včelařský euro-ráj.

Horší je to dnes pro velkovčelaře (100 a více včelstev), kteří nemohou prodávat všechen svůj med v drobném prodeji a musejí ho dávat do výkupu - pro ně ta výkupní cena asi znamená docela problém). (Kdyby byla tak alespoň 50 Kč za jarní med!)

Pokud jsem tak slyšel, tak ostatní velkovýkupci a exportéři medu všichni ve vzácné svornosti nadávají na Včelu Předboj (kvůli tomu, že udržuje příliš vysoké výkupní ceny). Říkají, že Předboj, který je všelijak dotován z ČSV, udržuje nereálně vysoké výkupní ceny a tím ostatním výkupcům a exportérům kazí podnikání... Z toho bych usuzoval, že Předboj ve spolupráci s ČSV funguje docela dobře (ne, že by to nemohlo být ještě lepší).

Docela věřím tomu, že kdyby v první vlně upisování akcií Včely Předboj více včelařů nakoupilo akcie, pak by se jim prostředky vynaložené na nákup akcií vrátily během jednoho roku (a to právě na vyšších výkupních cenách medu, které by byl ekonomicky silnější Předboj schopen zajistit). Svého času tuto tezi napsal ve Včelařství někdo z Výzkumáku (ing. Kamler?)

Pochopitelně lze to vidět z různých stran. Proto se nedivím, že přítel Miroslav toto působení ČSV popisuje slovy: "...ČSV se vlastně už deset
let chová "antitržně" ... ČSV rád tiše brání rozvoji
podnikatelského sektoru a tím vlastně podporuje své podnikatelské aktivity..."

Úplně souhlasím, že o těchto otázkách by se mělo (i ve Včelařství) více diskutovat, a měla by v tisku probíhat neustálá výměna názorů mezi představiteli ČSV a jejich oponenty. Kdyby se tak dělo už dávno, možná by druhá úpisová akce neskončila takových hrozným neúspěchem, jak se o tom právě píše ve Včelařství.

P.S.

Zajímalo by mne, kolik by stála nějaká solidně připravená, týden trvající (někdy na podzim) reklamní kampaň na med ("nakupujte zásadně přímo od včelaře!"). O kolik by se musely navýšit členské příspěvky, aby se tato kampaň z toho dala financovat? Nebo jinak: kdyby každý včelař zaplatil ročně 50 Kč (jako navýšení členského příspěvku), jaký rozsah veřejné reklamy by se z takto získaných prostředků dal pokrýt? Nestálo by to za úvahu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 227


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Následující:Miroslav Jakuš - RE: Podnikatelská činnost ČSV
Předchozí:Miroslav Jakuą - RE: Nadhození nových témat


Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu