78692
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
Zběžné zobrazeníPodrobné zobrazeníPříspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)
- --- 9. 9. 2002
Antwort: Re:Co do kočovného vozu
Zdravim vsetkych, Jeden vcelar u nas v organizacii ma dobre vyrieseny kocovny voz. Ule pouziva bezfalcove Optimaly. Na prednej stene ma navarene zelezne "T". Ul je vzdy vlozeny presne medzi dve "T". V kazdom "T" ma uchytene dve gulatiny priemeru 8 mm, ktore maju na konci zavit. Gulatina je cca o 5 cm dlhsia ako ul. Na tuto gulatinu pri prevoze našroubuje pasovinu, ktora drzi vzdy dva susedne ule. Po prekocovani pasovinu odsrobuje a ulozi pod ule a gulatinu spusti medzi dva susedne ule. V kocovnom voze ma dvadsat vcelstiev a cele upevnenie ulov pred prevozom netrva viac ako 10 minut a co je hlavne moze vyuzivat pri praci vyhodu bezfalcovych ulov.
Matej
<Ahoj přátelé! <Ptal jsem se jaké úly do kočovného vozu. Názory jsou samozřejmě různé, někdo <doporučuje úly s falcy, jiný bez nich. Myslím, že bezfalcové úly by měly <být, kvůli přepravě, přiraženy k sobě, aby byly při převozu pevnější, ale <zde by mě vadilo, že nemají mezeru pro lepší uchopení nástavků. Poku by byly <úly s ofalcovynými nástavky, pak je možno je umístit s mezerama, ale zde asi <narazím u zastánců bezfalcových úlů. <Tak nevím... Budu si muset domluvit návštěvu u nějakého kočovníka a zřejmě <se jím nechat umluvit, že právě jeho systém je ten nejlepší... :))
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1647
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Klikněte sem pro nápovědu