| Radim  Polášek (e-mailem) --- 7. 5. 2006Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny. (16289) (16298) (16300)
Válec jsem myslel jednotku pístového  kompresor, ne snad že by v Doleskládali spalovací motor.  Ty doby, kdy si výrobci soustružili jednotlivé
 válce a písty a kliky a další věci jsou už jednoznačně pryč, náklady na
 vývoj při takové výrobě ze základních prvočinitelů by se musely rozložit do
 statisíců vyrobených kusů, aby to bylo konkurenceschopné. Jasně že dolský
 kompresor je stavebnice, hotový motor a hotový kompresor ale k sobě musí
 nějak pasovat přes nějaké převody, aby se jedno nebo druhé nepodělalo
 předčasně.
 Ale třeba je to necelých 15 let, v Tatře Kopřivnici  tehdejší američtí
 manažeři zmenšovali skladové zásoby, tatrováci mohli nakoupit kompletní
 válec kompresoru do nákladní tatrovky za skladovou cenu okolo snad 900 Kč
 nebo tak nějak. Do válce stačilo nalít olej, našroubovat řemenici s převodem
 od motoru, přišroubovat nějaký filtr nasávaného vzduchu a nějaké výstupní
 šroubení vzduchu a kompresor byl hotov. Myslím, že pro fumigaci by mohl
 stačit. Kolik ten válec stojí dneska jako standartní náhradní díl, nevím.
 Převody proto, že ten dvoutakt má poměrně vysoké otáčky, takže přímé
 spřažení motoru a kompresoru by ten kompresor asi nevydržel. Ostatně myslím
 že je tam něco jako spojka, která připojí kompresor až když motor běží a má
 nějaké otáčky.
 
 R. Polášek
 
 ----- Original Message -----
 From: "Gustimilián Pazderka" <>
 To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
 Sent: Sunday, May 07, 2006 7:49 AM
 Subject: Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.
 
 
 O kompresoru k vyvíječi a servisu něco vím.
 Cena je odpovídající k nákladům s asi 20% provizí na práci a DPH. Dolský
 čtyřtakt je složen z italského kompresoru a motoru Briks & Stratton nejnižší
 a tz. nejlevnější kategorie. Potom z odkalovače, rámu a ochrany před
 točivými řemenicemi dílenské výroby. Každý díl má jako reklamačku při poruše
 vlastního českého zástupce a to znamená, že když se podělá motor, má B&S má
 zastoupení i v ČR. Jde ale o zboží na jedno použití a motor stejného výkonu,
 ale např. té nejvyšší kategorie je  od nejnižší asi třínásobně dražší. Takže
 žádný válec a převody se Radime v Dole neskládají. A také tz. že komponenty
 pro dolský kompresor k vyvíječi je podle peněz z 60 % dovoz.
 
 Každý výrobek v prodeji v ČR dle zákonů musí mít český návod k použití a u
 servisovaného zboží opravnu.
 
 Jestli někdo zde na konferenci dokáže najít třeba i na internetu něco
 podobného co prodává Dol, ať dá link. Předem díky, protože jsem měl tu čest
 s hledáním a nakonec jsem si ho nechal jako kopii s výdobytky pro mě namíru
 vyrobit u zámečníka.
 
 
 
 
 | Odpovědět do diskuze
 na příspěvek
 číslo 16303
 
 Zobrazit
 odpovědi
 na tento
 příspěvek
 
 Zobrazit
 celé
 vlákno
 |