- tata --- 7. 8. 2002
Re: radiální medomet? (1477) (1499) (1511)
PROČ KONSTRUOVAT RADIÁLNÍ MEDOMET JAKO ZVRATNÝ : VŽDYˇT JE TO NESMYSL. Radiální medomet přece vytáčí obě strany rámku najednou. proto nemá smysl ani změna směru otáčení. Zvratné zařízení se konstruuje jen jako tangenciální medomet a při změně směru rotace se rámky samy svojí váhou obrátí všechny zaráz. jedinou nevýhodou u radiálního medometu je medem znečištěná horní loučka.
Pepan
----- Original Message ----- From: "Josef Karásek" <jokara/=/volny.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Sunday, August 04, 2002 8:42 PM Subject: Re: radiální medomet?
> >Byl by problém výkres aspoň pro inpiraci. Mám spoustu nápadů, ale proč > znovu vymýšlet něco co už funguje tak dobře jak píšeš. Díky. > Josef Kala > >pepa.kala/=/volny.cz > >http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html > > Radiální medomet pro nízké nástavky ! > > Zkušenosti s radiálním mnedometem mám i já a to po 12ti létech používání. > Shrnuji proto vhodné základní parametry. Radiální, zvratný medomet je > vlastní výroby. Byl cíleně konstruován na 12 nízkých rámků 420x170mm, bez > drátkování. Průměr medometu byl zvolen tak, aby prošel dveřmi 80/197cm, a > to 780mm vnějšího rozměru. Distance mezi pláštěm a rotujícím bubnem je 20mm > (postačuje). V bubnu jsou kyvně uloženy koše tl.40mm. Koše jsou vytvořeny z > pletiva s oky 10x10mm (vlastní vypletení je z prolamovaného drátu), koše > jsou žárově pozinkovány, což jim dává vysokou tuhost. > Každý koš je držen dvěma čepy na obvodu bubnu, a třetím - trnem, který > zapadá do synchronizačního talíře s radiálními drážkami. Ten je umístěn > otočně ve spodní části bubnu. > Spodní čepy jsou řešeny jako háčky, na které je navléknuta pomocná guma pro > mněké vracení košů do výchozí polohy. > Pohon je řešen spodem, t.že buben lze volně vyjímat (po sejmutí horní > centrovací hvězdice). Medomet je poháněn z autobaterie 12V (tuto ani z auta > nevyjímám, protože mohu zajet až ke včelínu). Pro vlastní pohon je použito > dynamo ze starých Škodovek, které má při 12V cca 1000 obrátek/min. Převodem > 1:3 mám sníženy otáčky na max. 300/min, což je provedeno řemenicemi s > klínovým řemínkem. Velká řemenice je naklínována centrálně, dole na hnací > ose. Malá je na dynamu, které je otočně osazeno na čepech jedné nohy a > opatřeno napínacím šroubem. > Odběr z autobaterie je omezen ve špičkách na 20 ampér, motor je řešen i > pro brzdění koše při změně směru otáčení. > Dole pod medometem je umístěna skříňka automatiky a > na okraji medometu při horním okraji ovládací tlačítka. > Automatika je řešena pro nastavení vytáčecího času 0-5min(Při průměrné > tekutosti medu vytáčím asi 3min.) > Dále je řešena změna směru a nastavení rychlostí: > 1.fáze - pomalý běh - směr A > 2.fáze - pomalý, přechod na rychlý běh - směr B > 3.fáze - rychlý běh - směr A > Nastavuje se celkový čas, nízká a vysoká rychlost. Po nastavení obvykle po > celou dobu vytáčení nic neměním, pouze spouštím chod. Odběr z autobaterie > umožňuje vytáčet (po minutách) celý den, jízdou (25km)se baterie opět > dobije, t.že mohu druhý den opět pokračovat. > Plásty leží v medometu celou plochou na mřížce, t.že se vůbec nelámou, > ani při nejvyšší rychlosti. Po vytočení jsou plásty prakticky suché > (vyjímka ku př. melicitoza). > Medomet byl vyroben z pozinkovaného plechu a koše z drátu, t.že byla > nutná povrchová úprava, provedená máčením v bílé epoxidové barvě. > Medomet slouží přes deset let k plné spokojenosti. Starý tangenciální > medomet, který jsem si ponechal pro bezpečnost jsem dodnes nepoužil. >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1523
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |