78205

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Jan Zdeněk (e-mailem) --- 7. 7. 2005
Re: motor (11264) (11267) (11270) (11273) (11274)

> Ve starých trabantech byly dynama, v nových alternátory. Možná to platí i
> pro jiná auta.

- mozna ano, ale najit dnes nekde jeste vozidlo s dynamem bude asi nelehke.
Jinak stare trabanty taky byly na 6V, to byste potreboval sakra silny zdroj,
abyste to mohl jeste regulovat.
A ve 100ce (Skodovce) bylo dynamo asi tak naposledy, kdyz s ni jeli
Homolkovi k rodicum :) Ve vsech pozdejsich modelech uz je altik. Dynamo ma
hrozne mizernou ucinnost.
>
> Pokud tomu dobře rozumím, dynamo rozjedu stejnosměrným proudem, regulace
> otáček je pouhou změnou napětí, nevýhodou asi budou obrušující se uhlíky.
>
> Alternátor potřebuje střídavý proud, regulace je možná pouze frekvenčním
> měničem, výhodou ale je, že nemá uhlíky.
>
- alternator ma samozrejme taky uhliky, ale diky nepritomnosti komutatoru
maji tyto opravdu podstatne vyssi zivotnost

Honza



--
No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG Anti-Virus.
Version: 7.0.323 / Virus Database: 267.8.10/43 - Release Date: 6.7.2005

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 11275


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Následující:Martin Olsak - RE: motor
Předchozí:Michal Pol - Re: motor


Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu