78205
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
Zběžné zobrazeníPodrobné zobrazeníPříspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)
- Jan Zdeněk (e-mailem) --- 7. 7. 2005
Re: motor (11264) (11267) (11270) (11273) (11274)
> Ve starých trabantech byly dynama, v nových alternátory. Možná to platí i > pro jiná auta.
- mozna ano, ale najit dnes nekde jeste vozidlo s dynamem bude asi nelehke. Jinak stare trabanty taky byly na 6V, to byste potreboval sakra silny zdroj, abyste to mohl jeste regulovat. A ve 100ce (Skodovce) bylo dynamo asi tak naposledy, kdyz s ni jeli Homolkovi k rodicum :) Ve vsech pozdejsich modelech uz je altik. Dynamo ma hrozne mizernou ucinnost. > > Pokud tomu dobře rozumím, dynamo rozjedu stejnosměrným proudem, regulace > otáček je pouhou změnou napětí, nevýhodou asi budou obrušující se uhlíky. > > Alternátor potřebuje střídavý proud, regulace je možná pouze frekvenčním > měničem, výhodou ale je, že nemá uhlíky. > - alternator ma samozrejme taky uhliky, ale diky nepritomnosti komutatoru maji tyto opravdu podstatne vyssi zivotnost
Honza
-- No virus found in this outgoing message. Checked by AVG Anti-Virus. Version: 7.0.323 / Virus Database: 267.8.10/43 - Release Date: 6.7.2005
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 11275
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma
Klikněte sem pro nápovědu