78692

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Karel (193.165.217.66) --- 22. 6. 2005
Re: Podrazíme si nohy sami sobě? (10847) (10872)

Nikoli Jireš ale Jiruš :-), ale ta doporučená cena byla v mém článku jen perlička na dortu. Hlavně jsem tam chtěl napsat, jak by měli včelaři a tedy jejich jednotná ORGANIZACE dělat marketing ČESKÉHO MEDU. A snažit se zvýšit poptávku právě po čistém (nemíchaném) českém medu. Zvýšené povědomí o kvalitě českého medu by následně při dobře vedené kampani mohla znamenat vnímání dvou kvalit medu na trhu - náš x cizí a vznik dvou cenových hladin - pro náš vyšší (zatím je to spíš naopak - díky nepřátelům včelařství jako oboru - a to i (malo)včelařům co nerespektují ekonomická pravidla, která tvrdě platí pro velkovčelaře).
Dvě cenové hladiny i vnímání dvou různých kvalit z hlediska běžného zákazníka by umožnilo propagovat NÁŠ med a zvyšovat právě jeho prodej. A pokud by po něm byla poptávka, určitě by jej supermrkety a koncové obchody začali poptávat a celý řetězec až do výkupu by se dal do pohybu. A snad i cenového, pokud by jsme dokázali držet basu. Zatím je to baličům jedno. Pokud může nakoupit za 30 z ciciny, nemusí nakupovat náš, protože je mu jedno, co do sklenic na pult namíchá. Zákazník se dosud neptá, co je v té sklenici za med. Až bude zákazník poučen, bude se ptát a bude poptávka po NAŠEM medu a nebude nikdo srovnávat naší cenu s čínskou cenou. Bude to jako ceny textilu na tržišti a ve značkovém obchodě. Prodávat se bude oboje, ale určitá skupina zákazníků si dopřeje kvalitu za vyšší cenu. I prvovýrobce textilu pro značkového distributora dostává vyšší cenu (za vyšší kvalitu).
Takže řešení má dva bodyy:
1. Zákazníci musí rozlišovat náš med od ostatních
2. Cena (koncová) našeho medu musí mít ekonomická pravidla, bez ohledu na způsob prodeje (krám, dvůr, tržnice, atd) a musí být co nejvyšší - ale to chce práci, propagaci a peníze i vzájemné partnerství (4P).

Tady v diskuzi se směšují dvě kategorie. Koncová cena - a tady je situace příznivá, viz např. příspěvek od Luboše.
Koncová cena v obchodech je stabilní, protože baličů je omezený počet a i oni musí respektovat ekonomická pravidla, takže i při nákupu levného medu ze zahraničí, musí připočítávat své importní náklady a rizika.
Koncová cena je ničena drobnými včelaři, kteří ani netuší, za kolik se v krámech prodává. Prostě vylepí nižší cenu než soused. Neživí je to, a každá kačka dobrá, na cukr dostanou něco od Peroutky, úly po dědovi, atd...
A od koncové ceny se odvíjejí další ceny. a ty budou vždy nižžší o tu část práce, kterou ten který článek při přeměně medu v kýblech u včelaře po zabalený a zaplacený med u pokladny kdo udělá.

Dále napsal Luboš:
já se osobně snažím, mít co nejnižší cenu(nyní 60med25kg/70výměna obalu/80+obal). Při velkém odběru bych šel ještě níž. Jinak se mi líbí, jak nákupní cena je sražena dovozovými medy a nadbytkem produkce doma, ale že by se to projevilo v krámech i mezi prodejci, to jsem si nějak moc nevšiml. Já jsem zatím slevil 5kč na kg.


Já doplním aktuální cenový servis jednou ze zpráv které na základě svého článku dostávám:

Dnes (patek 17.6.) jsem byl v Tescu Zlicin, ceny medu byly:

0,95 kg kvetný 80 Kc (medoprodukt, asi Slovensko)
0,9 kg kvetny 95 Kc (ceska firma, ta samá co u dalsich cen)
0,9 kg smiseny 109 Kc
0,9 kg lesni 139 Kc

cukr krystal, krupice 16 Kc/kg

V pátek máme stavební řízení a pak mi Telecom po letech na naši polosamotu zřídí linku i internet. Pak zprovozním doménu ceskymed.cz a pokud budou ochotní spolupracovníci budu na ní propagovat český med i provozovat cenový servis. Další náměty i pomoc uvítám.

Karel Jiruš

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 11000


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Následující:Jan Čáp - Re: plasteckovy med
Předchozí: - Re: dotaz


Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu