- Ing. Arnošt Hrdina (e-mailem) --- 14. 6. 2005
Re: Podrazíme si nohy sami sobě? (10847) (10872)
add 1) "Ptá se nejmenovaný podnikatel majitele podniku Timex, jak mu jde obchod s hodinkami a majitel Timexu mu odpovídá, že žádné hodinky neprodává.... tak se podnikatel ptá, co tedy prodává ... majitel Timexu povídá, že obchoduje s luxusním zbožím." Kdyby Škodovka byla majetkem Škodovky, pravděpodobně by cena byla minimálně o 20% menší, ale je fo Volkswagen....tak prostě musíme zaplatit značku stejně jako drahé náhradní díly a drahý autorizovaný servis.
Není to o našem medu? Myslím, že jen zdánlivě. Když si někdo myslí, že jeho med je Trabant, tak ho za tu cenu prodá. Jestli si myslí, že je to Lexus, tak ho za tu cenu i prodá ... určitě bude hodně lidí, která si budou myslet, že nejde med prodat za 150 Kč. Já myslím že jde. Obchod je umění a je závislé na tom, jak přemýšlíme nejen o medu, ale i sobě samém. Kdo nemá sebeúctu ke své práci, prodá pod cenu a bude brečet, jak nám ty ceny ty obchody srážejí. Myslím, že neprodáváme to stejné co hypermarkety. Proč se s nimi neustále srovnáváme? Jeden bohatý pán -jmenuje se Kiyosaki --napsal zajímavé knížky o obchodu a podnikání napsal, že 90% lidí kontroluje jen 10% peněz světa. Těch zbylých 10% kontroluje 90% ...mezi nimi není rozdíl ten, že by se narodili bohatí. Ale prostě přemýšlejí jinak, než těch zbylých 90%....přemýšlejí jak pan Timex, nebo Lexus.... zamysleli se nad tím, co vlastně je ten produkt, který prodávají... Možná bychom neměli prodávat med, ale kvalitní zdravý přírodní produkt bez reziduí a sulfonamidů...Možná bychom měli prodat značku Český med,nebo Moravský med...třeba tak, že do obchodu se zdravou výživou doneseme plakáty o naší značce.
2) Myslím, že za kolik budeme med prodávat za nás nevyřeší svaz. Svaz náš med prodávat nikdy prodávat nebude a ikdyž svaz doporučí cenu, stejně někdo bude prodávat Trabanty za 60 Kč.
Příjemný den, příjemné a sebevědomé myšlenky!
Arnošt
----- Original Message ----- From: "vhájek" <e-mail/=/nezadan> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Tuesday, June 14, 2005 7:34 AM Subject: Re: Podrazíme si nohy sami sobě?
.......1) >právně posoudit z pohledu antimonopolního zákona ( kartelová cena). Ale >alespoň informace o tom, za kolik se v rozhodující obchodní >síti(hyperaketové řetězce) prodává med by ve Včelařství proběhnout mohla. >Je rozhodně důležitější než výkupní ceny. Vytvářet prodejní cenu na zýkladě >čísi výkupní ceny je zásadní omyl, vždy je třeba srovnávat, za kolik >prodává konkurence, tj. obchod. ....
.....2) >Takže bohužel řešení ja také trochu na svazu, ale tam jak se zdá mají zcela jiné starosti.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 10888
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |