78692
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
Zběžné zobrazeníPodrobné zobrazeníPříspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)
- Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 13. 6. 2005
Re: Podraz?me si nohy sami sob?? (10847)
Sedli: ... > představit prodat svůj med jinak než do výkupu. Tito včelaři musí > prokazatelně buď snížit počet včelstev (na 1-5)nebo zkusit prodávat sami. > Věřil jsem proto, že se otevře prostor pro nás aktivní, kterých sice bude > méně, ale nebudou svojí ekonomikou včelařství v propadu a nebudou > degradovat ušlechtilost včelařství podporou kartelu výkupců. Bohužel jsem > se mýlil. Jak už zaznělo mnohokrát největším ohrožujícícm faktorem > včelařství jsou včelaři. Důvodem je tzv. třetí cesta včelařů dodavatelů, > kteří sice neodvezou svůj med hned výkupcům, ale neumí si představit jeho > skladování po dobu delší než měsíc. "Nasadí" proto super cenu 50 až 60 > Kč/kg, která podráží nohy všem ostatním. A já se Vás všech ptám. Má vůbec > ZO právo na své schůzi přijmout usnesení o minimálních cenách prodeje ze > dvora nebo potažmo okresní výbor? Právně to asi nejde, ale já v současné > době nevidím jiné opatření, které by pomohlo tuto situaci vyřešit. Tito > lidé a ostatní "dodavatelé" by při výkupních cenách 15 Kč pak prodávali za > 30 a méně. Tito lidé by pak neměli ani nazýváni včelaři. Petr Sedláček
.......................................................
Ano jsou VČELAŘI, kteří dávají med do výkupu a výkup je podle mě oficiální trh. Tvoje námitky oproti prodeji třeba za 50 - 60kč/kg jsou irelevantní ;-). ČSV je zájmová organizace a oficiálním projednáváním a schválením minimální ceny medu by si podepsala asi zrušení ministerstvem. Jde o zájmovku. Já vidím jedinné opatření. SPOLUPRÁCE s dodavateli na trh s nabídkou členství ne tebou(př. Sedláčku), ale ÚV ČSV musí toto udělat jako gesto a navíc jim zdarma (s podmínkami oboustranně výhodnými) nabídnou značku a normu, která prezentuje náš produkt. Požádat jednotlivě a KAŽDÉHO dodavatele medu na trh o rozšíření sortimentu o český med se značkou "Český med". Co ty nato př. Petře Sedláčku? Prodej ze dvora nemůže být řešením, protože existují jiné známé tržní mechanismy úspěchu s vyšší cenou. Značka je síla, je-li prodána. Máme ve vlastnictví značku, na kterou zíráme jak bohové, ale ona dle mého je ničím, protože je nevyužita trhem. A trh jsou dodavatelé trhu. Jde oto nachystat a hotově argumentovat s dodavatelem. Nelze propagovat Český med o který nemusí být ze strany dodavatele na trh zájem, protože nemá hodnotnou značku. TU HODNOTU DÁVÁ MAJITEL A TOU JE ČSV!!! Uživalel značky - dodavatel na trh musí mít ZÁRUKY spokojenosti zákazníka se specialitou Českého medu.
Reálně po poskytnutí značky třeba "Český med - med od včelaře" může dodavatel nabídnout spolupráci i prodejcům "ze dvora".A to tou "Svazovou sklenicí" a včetně dodávky na trh.
Mimo jiné. Třetí cesta tebou popisovaná je závislá dnes po vstupu do EU na evropských cenách. Proto třetí cesta nefunguje jak fungovala.... Díky tomu vstupu.
A k tématu. Podráží si včelař nohy jen z důvodu nereálného, proto trh a tržní mechanismus do "podrážení" netahej. Trh a jeho mechanismy - tím je demokracie prostě vybavena jako bonusem. :-)
____________________________________________________________ http://www.listicka.cz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 10849
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma
Klikněte sem pro nápovědu