78139

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Radim Polášek (e-mailem) --- 13. 2. 2006
Re: DOVOZY MEDU (14568) (14572) (14576) (14579) (14582) (14596) (14607) (14612) (14613) (14617) (14619) (14622)

Karel napsal:
> A bylo to legální.
> Jak zajistit novou značku oproti takovémuto způsobu napodobení je velmi
> jednoduché. Společně s registrací značky
> založím sročko, to mě stojí 100 000Kč a do předmětu činnosti jí dám
ochranu
> a marketing této značky. Dále zaregistruji domény ZNAČKA.cz, ZNAČKA.com ,
> info a další. Na to stačí bohatě pár tisíc korun.
> A pak propaguji,propaguji, chráním, chráním a prodávám.

Taky nejsem právník. Je možné, že se nemusela žádná sro. zakládat, třeba to
měl dělat zřizovatel značky, což je ČSV. V každém případě, pokud se založila
firma, jejíž název by se se značkou mohl zaměnit, asi se měl někdo ozvat.
Předpokládat, že by ve vedení Svazu ty tři roky nevěděli , že firma "Český
med" existuje a tudíž se ozvat nemohli, je jaksi dost naivní. Možná kdyby se
vedení svazu v posledních letech "nezabetonovalo" proti vstupu nové generace
s dnešním myšlením, někoho by to tam před těmi pár lety napadlo a Svaz by
ochranu značky prováděl. Tady vidím velkou podobnost se Včelou. Jak se
prokázalo prakticky, že vedení Svazu neumí podnikat, tak se taky jeví, že
vedení Svazu neumí ochraňovat a udržovat obchodní značku. Vedle ochrany
proti podobným názvům tam vidím i propůjčování značky "Český med" a
"Moravský med" jen proti prokazatelnému splnění určitých podmínek včelařem.

> Za další je problematické používat takovéto regionální označeníé za
značku,
> protože je poměrně obtížné komukoli zakázat napsat na sklenici: český med.
> To nelze dle mně žalovat, pokud to je opravdu český med. Opak se špatně
> dokazuje.

No, asi značka "Český med" respektive "Moravský med" byla skutečně z tohoto
důvodu nešťastně zvolena. Měla to být značka, která není podobná prostému
označení původu medu. Ale po bitvě je každý generálem. Možná je nejlepší
řešení nechat tyto značky dožít a vedle nich zoložit novou, která bude
skutečně Svazem udržována.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Karel" <
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, February 13, 2006 6:06 PM
Subject: Re: DOVOZY MEDU


> A.Hrdina:
> To určitě ne!
> Český med vznikla až sloučením jistých firem(pokud vím). A to se stalo
> maximálně před dvěma-3mi lety. (odhaduji)
> Arnošt "
> .......
> A bylo to legální.
> Jak zajistit novou značku oproti takovémuto způsobu napodobení je velmi
> jednoduché. Společně s registrací značky
> založím sročko, to mě stojí 100 000Kč a do předmětu činnosti jí dám
ochranu
> a marketing této značky. Dále zaregistruji domény ZNAČKA.cz, ZNAČKA.com ,
> info a další. Na to stačí bohatě pár tisíc korun.
> A pak propaguji,propaguji, chráním, chráním a prodávám.
> .....
> Za další je problematické používat takovéto regionální označeníé za
značku,
> protože je poměrně obtížné komukoli zakázat napsat na sklenici: český med.
> To nelze dle mně žalovat, pokud to je opravdu český med. Opak se špatně
> dokazuje.
> Na druhou stranu nutno říci, že zančka "Mistr včelař" je pěkná značka a má
> i pěkný marketing. Můžete to nazývat agresívní marketing, ale je to
> marketing. Lepší agresívní, než žádný.
>
> K regionálním označením byla pěkná a logická legislativa za starého
> mocnářství. Proto taky byly zakládány firmy:
> První labská paroplavební ..., První krkonošký ..., atd.
> Protože určité obecné názvy nebylo možné registrovat. Tak to bylo dle mých
> chabých právních znalostí. Nejsem právník.
> Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 14626


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Následující:Jaromír Sobotka - panenské souše
Předchozí:Stonjek - Re: Sedimentace a kvašení medu v nádobě


Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu