- R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 13. 9. 2014
Re: Karosa
Hm, nevím, jak se někdo může inspirovat "proč to nejde" Vždycky jsem si myslel, že inpirovat se může jen k tomu něco udělat a ne něco neudělat. Jinak, s prominutím jen hlupák, který jen žvaní a ve skutečnosti se tím vůbec nechce zabývat, může nazvat výčet podmínek, které je třeba splnit, aby to mohlo fungovat, za důvody, proč prý to nejde.
-
Každopádně jedno omezení je zcela jasné, jakékoliv vozidlo, která se objeví na veřejné silnici, musí splňovat "Technické podmínky provozu vozidla na pozemní komunikaci" zejména nesmí mít, bez ohledu na kategorii vozidla, obecné závady cituji nadpis "Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích"
-
U vyřazeného autobusu by se potom jednalo o oficiální přestavbu. Jako autobus to v žádném případě fungovat dále nemůže. Už proto, že by Dopravní podnik v takovém případě neměl důvod ty autobusy prodávat, prostě by je dál používal třeba jako zálohu. To znamená vyrobit dokumentaci přestavby, nechat ji schválit a oficiálně potom na úřadě, asi registru vozidel změnit kategorii vozidla.
-
Při provozu takového včelína otázka STK skutečně není jasná. To by nejspíš záleželo na kategorii, v jaké by bylo vozidlo po přestavbě. Ale každé takové samohybné vozidlo, pokud vyjede na silnici, musí mít uzavřeno minimálně povinné ručení. A je otázka, jak moc si potom pojišťovna ohlídá technický stav vozidla. Nebo majitel, pojišťovna by teoreticky mohla být ráda, kdyby majitel neměl ten včelín v náležitém technickém stavu, protože by potom mohla u krytí škod z havárky zkrátit pojistné plnění. Takže to potom stejně vychází na technickou prohlídku nějakým autorizovaným technikem a průběžné opravování.
Druhá varianta, převoz takového vozidla bez povinného ručení v doprovodu vozidla s majáčkem je pro včelín nejspíš nesmysl.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 64721
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |