78082

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Josef (90.178.59.182) --- 12. 9. 2014
Karosa

Je to asi praštěny nápad. Ve zprávách proběhla informace o levném odprodeji autobusů Karosa.( Pražská doprava) Při délce Karosy přes 11m by to byl krásny samohybný kočovný vůz. Pokud někoho inspiruji budu rád. Josef

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 64716


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 13. 9. 2014
Re: Karosa

"Je to asi praštěny nápad. Ve zprávách proběhla informace o levném odprodeji autobusů Karosa.( Pražská doprava) Při délce Karosy přes 11m by to byl krásny samohybný kočovný vůz. Pokud někoho inspiruji budu rád. Josef "
-
-
Já myslím, že ta doba kočovných vozů je prostě pryč. Z předchozích diskuzí vyznělo, že má li dneska kočovný vůz jezdit po veřejných komunikacích, musí mít STK. Problém je, jak to udělat, když už tam jsou úly se včelami. A pokud by se vyřešilo toto, je tady vedle nákladů na ujetý kilometr problém nákladů na udržení takového autobusu v příslušném technickém stavu po rozumnou dobu, aspoň takových 10 let, lépe 20. Na to všechno by musely včelky vydělávat.
Myslím, že by to mohl být maximálně zájmový nevýdělečný projekt. Buď zájmový nějakého včelaře řidiče či automechanika, který by chtěl v důchodu být u včel a zároveň jezdit po republice. Nebo nějaký výukový či enviromentální dotovaný projekt.
Výdělečný projekt by to podle mého odhadu mohl být jedině za předpokladu, že by se uvolnilo kočování včel po celé EU. A vybíraly by se pouze stanoviště s dobrou snůškou a přínosy několik kilo denně. Které by daly za 14 dní, 3 týdny snůšky spolehlivě 20 - 40 kilo medu z každého včelstva. Potom by se mohlo už v únoru začít s jarním rozvojem včelstva někde na jihu Řecka nebo Itálie , snůšku potom začít na nějakých místních jarních subtropických květech, potom třeba chytnout 2 - 3 snůšky z řepky, skončit s řepkou třeba ke konci května někde na pobaltí, pak chytnout 2 - 3 snůšky třeba z lip nebo medovicové a skončit někdy v září zase nějakou pozdní dobrou snůškou na jihu Balkánu nebo Apenin. Po nakrmení vytvořit na takové 3 měsíce bezplodové období třeba zase někde v pobaltských státech, aby si včelky zachovaly přirozený rytmus, odpočinuly a mohly být ošetřeny na varaózu. A ke konci února zase dolů na jih začít nový rok......

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 64719


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu