78083

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 9. 9. 2016
Re: Dotace od obcĂ??Ă?­/mÄ???st pro ZO

A to nepíšeš že v televizi ukazovali někdy asi 2 září jak v Praze
ochutnávají letošní první med. Směšné ale lidem to nevadí. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: JosPr <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 9. 9. 2016 7:00:52

Předmět: Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO


"Medialne atraktivni je otiskovat kdejaky ul na strese,hlavne kdyz se k

tomu nejaky politik a pomota se kolem vcel.Za chvili zacne svaz razit heslo

vcely do kazdeho domu.Ze se mnohde neuzivi,je mu naprosto jedno."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69098


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Potu?ník Václav (e-mailem) --- 9. 9. 2016
Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO (69090) (69092) (69093) (69094) (69095)

> umísťování na střechy
Dovolím si připsat pár drobností, jak to vidím já.
Určitě je přínosné "kočovat" na květ ovocných stromů do vilkových
čtvrtí jako opylovací služba. Kvalita plodů se řádově zlepší. Měl jsem
dotazy typu mohl by jste nám přivést na cca měsíc jedno včelstvo. Pokud je
ale svažitý terén a v okolí "samý chodník" a navíc pokud je v sousedství
alergik, není reálné najít vhodné místo. Stejně tak dostat dočasně včelstvo
na střechu, pokud je jediným přístupem žebřík.
Tak jsem alespoň poradil, dejte na skalku vřesovce a podobné velmi
časně kvetoucí rostliny, na které se nějaké včely a čmeláci z okolí zalétají
a po rozkvětu ovocných stromů budou pokračovat na nich. Opravdu to funguje.
Trvalé umístění v intravilánu, myšleno v obytných čtvrtích, nese určitá
rizika. Například roj visící na tramvajové troleji určitě nepotěší.
Zastavení dopravy, zpoždění, pár včel ve vlasech kolemjdoucích a podobně.
Jsou státy, které mají podmínku umístění včelstev ve vzdálenosti tuším 300
stop (zhruba 100 m) od (cizích) obydlí.
Několik posledních roků vlastně nebyly zimy, bylo jen takové to
listopadové počasí, takže otestování teprve přijde.
Jako marketingový tah například hotelů to chápu, o kom se nemluví a
nepíše, ten pro bohaté klienty neexistuje. Je to reklama a je za půl zdarma.
VP

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69097


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(85.71.180.241) --- 9. 9. 2016
Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO (69090) (69092)

"Na druhou stranu si vybavuji, že na převčelení v kontextu s nemocemi upozornil již Titěra a v souvislosti s loupežemi zase pan Danihlík na svém webu. Nemyslím, že jsou tito pánové hloupí."
Loupeže jsou dané čistě jen současnou konstrukcí nástavkových úlů, kde se loupežím mohou ubránit jen hodně silné včelstva. A právě při převčelení stačí menší chyba včelaře a má ze silných v podletí slabá včelstva, loupež je potom doslova zaručena.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69096


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (85.71.180.241) --- 9. 9. 2016
Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO (69090) (69092) (69093) (69094)

NO ono to umísťování na střechy není zas tak špatný nápad.
Staří konzervativní včelařští odborníci, kteří to jednoznačně nedoporučovali, protože tam je v létě horku, v zimě příliš zima, je tam větrno atd a tak dříve takové nápady nešly prosadit, už polevili a tak dneska už je to běžné.
A pokud se to udělá rozumně a ty nepříznivé vlivy se umístěním včel minimalizují.....
Já v tom vidím možnost chovat včely tam, kde včelař má kolem domu jen minimální rozlohu zahrady či prakticky žádnou. Včely ve výšce aspoň 3 - 4 metrů třeba na střeše garáže by totiž lidem na zemi neměly vadit prakticky vůbec.
a.
Co se týká toho, že se nová včelstva neuživí, já myslím, že to pomine. Až ti módní včelaři nakoupí vybavení za 20 nebo víc tisíc, protože proti nakupování levných použitých úlů a včelařského příslušenství se kvůli moru plodu a ziskům dotovaných výrobců vede kampaň, a pak zjistí, že v místě, kde se včely neuživí, musí tomu věnovat obrovské množství času a výtěžek medu bude mizerný, tak se na to za pár let zas postupně vykašlou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69095


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.110.251) --- 9. 9. 2016
Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO (69090) (69092) (69093)

Medialne atraktivni je otiskovat kdejaky ul na strese,hlavne kdyz se k tomu nejaky politik a pomota se kolem vcel.Za chvili zacne svaz razit heslo vcely do kazdeho domu.Ze se mnohde neuzivi,je mu naprosto jedno.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69094


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (85.71.180.241) --- 8. 9. 2016
Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO (69090) (69092)

Já myslím, že co se týká převčelení, nyní je trend, že jsou včely mediálně velice atraktivní plus jsou vyřízeny štědré dotace a proto spousta lidí začíná.
Až se dostanou do převčelené oblasti, kde každý druhý rok budou včely trpět hladem už od konce května a výtěžek bude pár kilo ze včelstva, tak ta vlna se včelařením ustoupí.
Je prostě třeba nyní vydržet.
Jinak si myslím, že v převčelených oblastech možná ještě přijde návrat zadováků, pro zájmové samozásobitelské včelaření v malých počtech, protože schopnost zadováků udržet při životě slabá včelstva a ochránit je proti vyloupení je proti nástavkům nesrovnatelná.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69093


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (2a00:1028:8396:222:8d48:7440:6d8f:667f) --- 8. 9. 2016
Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO (69090)

Zas tak se neplaším. Co se týče prodeje, je to asi místní. U nás jsou lidé zvyklí nakoupit hned po vytáčení na celý rok. Další prodej se musí orientovat na větší města. Čím dál častěji od svých zákazníků slyším, že za rok už ne, že budou mít v rodině včelaře. Je jich jak hub po dešti. Na problematiku převčelení nejsem jistě odborník, ale stačí mi, co vidím kolem sebe. Nevztahuji to na celou republiku. Na druhou stranu si vybavuji, že na převčelení v kontextu s nemocemi upozornil již Titěra a v souvislosti s loupežemi zase pan Danihlík na svém webu. Nemyslím, že jsou tito pánové hloupí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69092


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.83.6) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO (69090)

No proto rikam komunikovat a davat napady,pripadne prilozit ruku k dilu.Ne tahat penize.Ted trebas ma probehnout vysadba verejne zelene,projektant dostal pripominky od vcelaru,jde to.Nebyt nasich pripominek,tezko se u nas seje svazenka na zahumencich atd.Mnohde jinde ani obyvatelstvo nevi,co to je.U nas ji zna kazde male dite.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69091


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO

Ono to stou výsadbou zeleně není dnes tak jednoduché To bez následkůjde jen
na vlastním pozemku

pepan


---------- Původní zpráva ----------
Od: JosPr <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 7. 9. 2016 14:49:57
Předmět: Re: Dotace od obcĂ­/mÄ?st pro ZO

"Ja cenu nechavam,neprodam letos,prodam priste.Ohledne vceli pastvy se
vyplati komunikovat jak s mistnim uradem,tak se zemedelci.A mnohokrat se
nam vyplatilo ne penize loudit,ale ba naopak prispet z pokladny na nakup
zelene."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69090


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcÄ?­/mĂ??st pro ZO

moc se plašíš
Sezóna prodeje medu začíná s pečením pečiva na vánoce a podzimním sychravým
počasím a pak s jarní únavou a chřipkami, to pokračuje.
s tím převčelením je to také fáma skus si spočítat kolik hektarů připadne na
jedno včelstvo ve vsi. EKONOMICKÁ VZDÁLENOST DOLETU SE UVÁDÍ  2,5 KM vspoměň
si na vzorce ze školy a dojdeš k neuvěřitelným číslům.

pepan


---------- Původní zpráva ----------
Od: Láďa <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 7. 9. 2016 14:42:53
Předmět: Re: Dotace od obcĂ­/mÄ?st pro ZO

"Ano, ty dotace na výsadbu jsou dobrý nápad. včelí pastvy ubývá a až nebude
řepka, vrátíme se ke starým dobrým výnosům 15 kg a budeme rádi. U nás teda
hrozný. Před 6-7 lety jsem byl na stanovišti u vesnice sám, dneska 2 noví
včelaři + 40 včelstev (celkem máme 70), vedle ve vsi vzdálené 1 km dalších
70-80 včelstev, předtím do 20. Na výnosech je to znát. A přibývají další.
Už se jen bojím, aby sem někdo nezatáh mor. ČSV samozřejmě nejde o
zavčelení krajiny, která je už zavčelaná až kam, ale o příspěvky z nových
včelařů. To, že dnes chováme mnohem silnější včelstva samozřejmě také
důležité, kdoví jestli nám ty včely těch 15 kilo nechaj. No, už jsme zažili
leccos, i med za 27 Kč. Nevím jak vy, ale já už teď vím, že letos neprodám
a to už jsem s cenou hodně dole."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69089


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.12.247) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcĂ­/mÄ?st pro ZO (69086) (69087)

Ja cenu nechavam,neprodam letos,prodam priste.Ohledne vceli pastvy se vyplati komunikovat jak s mistnim uradem,tak se zemedelci.A mnohokrat se nam vyplatilo ne penize loudit,ale ba naopak prispet z pokladny na nakup zelene.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69088


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (2a00:1028:8396:222:8d48:7440:6d8f:667f) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcĂ­/mÄ?st pro ZO (69086)

Ano, ty dotace na výsadbu jsou dobrý nápad. včelí pastvy ubývá a až nebude řepka, vrátíme se ke starým dobrým výnosům 15 kg a budeme rádi. U nás teda hrozný. Před 6-7 lety jsem byl na stanovišti u vesnice sám, dneska 2 noví včelaři + 40 včelstev (celkem máme 70), vedle ve vsi vzdálené 1 km dalších 70-80 včelstev, předtím do 20. Na výnosech je to znát. A přibývají další. Už se jen bojím, aby sem někdo nezatáh mor. ČSV samozřejmě nejde o zavčelení krajiny, která je už zavčelaná až kam, ale o příspěvky z nových včelařů. To, že dnes chováme mnohem silnější včelstva samozřejmě také důležité, kdoví jestli nám ty včely těch 15 kilo nechaj. No, už jsme zažili leccos, i med za 27 Kč. Nevím jak vy, ale já už teď vím, že letos neprodám a to už jsem s cenou hodně dole.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69087


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcĂ­/mÄ?st pro ZO

Tak postřílet ochránce přírody. U nás se kácí co je vyšší jak člověk. Jinak
to nechápu. Máme tu dobře placeného jako zahradníka a ten už likviduje
čtvrtý les který slouží jako větrolam. Ptáte se jak se to dělá. Jak se objví
kůrovec tak se vždy nechá jeden strom napadený a za rok jich je 20 - 30 .
Zbytek jsou polomy. Dřevo od obce nekoupíš to je pro starosty a vyvolené.
Ani větve , ty se balí do spalovny v Třebíči. Co jsme vysadily po vsi
hmyzomilný stromy ty jsou taky pryč, prý je tu moc alergiků na pyl , bylo mě
řečeno na veřejné schůzi. Starostou nikdo nehne , chudák po vyučení půl roku
dělal , pak byl soudruh tajemník asi tři období , potom 3 - 4 soudruh
předseda a ted na volební schůzi řekl že je tu 24 let starostou. Moc jsem se
musel držet abych si neublížil. Nevolit takové lidi není nic platné. Těch
pár věrných je zvolí a do sedmého místa se dostanou a ti jeho patolízaly mu
to nechají a on je zato vezme do rady. Toto je na moc místech a odtud je
někdy lépe utéct. Standa. Vím že to sem nepaří. Prominte


---------- Původní zpráva ----------

Od: e-mail/=/nezadan

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 7. 9. 2016 12:46:22

Předmět: Re: Dotace od obcí/měst pro ZO


"Sadbu, sazenice, . . .



Můžete zlepšovat pastvu. :-)



Karel"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69086


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.56.249) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcí/měst pro ZO (69078) (69080) (69081) (69083)

Farme s desitkami tisic neverim,v nasich podminkach si myslim,ze je to ekonomicky nesmysl a science fiction.Na rade mist je prevceleno a prevcelareno,pripadna "velkofarmova" vcelstva by musela jit do oblasti,kde vcelstva chybi.Udaj o potrebe 750000 vcelstev nema nikdo potrebu revidovat,jak se zda,plati z dob budecaku.Nemuzu si pomoct,cim min vcelaru a vcelstev na danem uzemi,tim lip pro vcely.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69085


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcĂ­/mÄ?st pro ZO

U nás bych s tebou polemizoval. Před 20 lety bylo ve vsi 350 včelstev a 30
včelařů. Dnes dva a ti mají loni 7 letos 9 včelstev. Sousední ves bez včel v
další jsme byli čtyři a jsem tam sám. celá organizace 12 obcí 270 včelstev.
Jak to je převčelený. Orná půda je 3.000 ha tolik je asi mezi obcemi smrkový
les. Ne že by bylo málo včel ale je málo včelařů Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: Láďa <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 7. 9. 2016 12:02:54

Předmět: Re: Dotace od obcí/měst pro ZO


"Také jsme to zkoušeli, ale je problém něco vymyslet, co mohou využít

všichni a již to není dotované (např. léčiva).Bylo to ale v době, kdy bylo

včelařů a včelstev málo. Dneska si myslím, že dotace oboru škodí, je

převčeleno a přemedováno. Stačí se podívat na bazoš, kde seženete med i za

100. Jestli opět za rok klesne výkupní cena, seženete ho třeba za 80 ze

dvora. Nebo se podívejte kolem sebe, na schůzích už také nesedí samí staří

dědci jako já. Před pár lety jsem si tam připadal jako mladík."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69084


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Potu?ník Václav (e-mailem) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcí/měst pro ZO (69078) (69080) (69081)

> Dneska si myslím, že dotace oboru škodí, je převčeleno a přemedováno.

MZe si to asi nemyslí, viz Tisková zpráva SZIF z 20. července 2016

https://www.szif.cz/cs/CmDocument%3Frid%3D%252Fapa_anon%252Fcs%252Fzpravy%252Fkomodity%252Fzv%252F07%252F01%252F1469114063524.pdf

končí slovy:
V roce 2015 bylo v České republice 576 783 včelstev, ideální počet by byl
zhruba 750 000 včelstev. Roční spotřeba medu na jednoho obyvatele je
dlouhodobě 0,7 kilogramu.

Slyšel jsem vrabce na střeše cvrlikat (z naprosto neověřitelných zdrojů), že
v ČR se za podpory peněz z EU připravuje firma (farma se stanovišti po celé
ČR) s několika desítkami tisíc včelstev. To by pak vysvětlovalo i vzdělávání
včelařů mezi vězni.
VP

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69083


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcí/měst pro ZO (69078) (69080) (69081)

Sadbu, sazenice, . . .

Můžete zlepšovat pastvu. :-)

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69082


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (2a00:1028:8396:222:8d48:7440:6d8f:667f) --- 7. 9. 2016
Re: Dotace od obcí/měst pro ZO (69078) (69080)

Také jsme to zkoušeli, ale je problém něco vymyslet, co mohou využít všichni a již to není dotované (např. léčiva).Bylo to ale v době, kdy bylo včelařů a včelstev málo. Dneska si myslím, že dotace oboru škodí, je převčeleno a přemedováno. Stačí se podívat na bazoš, kde seženete med i za 100. Jestli opět za rok klesne výkupní cena, seženete ho třeba za 80 ze dvora. Nebo se podívejte kolem sebe, na schůzích už také nesedí samí staří dědci jako já. Před pár lety jsem si tam připadal jako mladík.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69081


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Potu?ník Václav (e-mailem) --- 6. 9. 2016
Re: Dotace od obcí/měst pro ZO (69078)

Mezistěny - obnova díla, hygiena.
VP.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69080


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.239.3) --- 6. 9. 2016
Re: Dotace od obcí/měst pro ZO (69078)

Ne,obce nesuzujem o penize,co potrebujem si vydelame.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69079


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jiri (217.197.144.226) --- 6. 9. 2016
Dotace od obcí/měst pro ZO

Chtěl bych se zeptat, zejména funkcionářů ZO, zda žádají pro svou ZO prostředky od obcí/měst, a na jaký účel. Pokud by se zde objevily zajímavé nápady (zejména již realizované), jistě by to pomohlo i dalším ZO. Termíny pro podání žádostí na další rok se blíží... Děkuji.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69078


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 6. 9. 2016
Re: (69065) (69066) (69067) (69068) (69069) (69070) (69071) (69072) (69074) (69075) (69076)

Pane Sroll, mám pocit že snad učíte na škole.

Když si bude student plést proud s napětím, tak dopadne jak?

ADMINISTROVAT a PLATIT jsou také dva velmi rozdílné pojmy.

Takže vaše tvrzení že něco PLATÍ ČSV je možné považovat za pravdivé nebo lživé?
TRUE or FALSE?

Karel

Ze slovníku:
FALSE:falešný,nepravdivý,chybný,křivý,klamný,nesprávný

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69077


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Sroll Josef (e-mailem) --- 5. 9. 2016
Re: (69065) (69066) (69067) (69068) (69069) (69070) (69071) (69072) (69074) (69075)

Administraci má ČSV; SZIF se samozřejmě musí zajímat o to, jak se s "jeho" penězi nakládá. Dotace 1.D. také není z peněz svazu. Atd.

Pepa

________________________________
Od: Vcely <vcely-bounces/=/v.or.cz> za uživatele e-mail/=/nezadan <e-mail/=/nezadan>
Odesláno: 5. září 2016 13:13:41
Komu: Včelařský mailing list
Předmět: Re:

Sroll Josef: ...Ti, co jsou v seznamu, jsou placeni ČSV a ZO mu platí jen
cesťák.

---------------
Tak kdo to platí? SZIF nebo ČSV?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69076


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 5. 9. 2016
Re: (69065) (69066) (69067) (69068) (69069) (69070) (69071) (69072) (69074)

Sroll Josef: ...Ti, co jsou v seznamu, jsou placeni ČSV a ZO mu platí jen cesťák.

---------------
Tak kdo to platí? SZIF nebo ČSV?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69075


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Sroll Josef (e-mailem) --- 5. 9. 2016
RE: (69065) (69066) (69067) (69068) (69069) (69070) (69071) (69072)

Proplácet se bude již jen jedna přednáška v jednom dni na jednom místě. Tím se má zabránit tomu proplácení deseti přednášek v jednom dni na jediném místě. To se samozřejmě nelíbilo a něco se s tím muselo udělat.
Pepa

-----Original Message-----
From: Vcely [mailto:vcely-bounces/=/v.or.cz] On Behalf Of e-mail/=/nezadan
Sent: Monday, September 05, 2016 11:33 AM
To: Včelařský mailing list
Subject: Re:

Informace o kontrolách na místě v rámci "včelařských opatření - technická pomoc, vzdělávání" dle NV č. 197/2005 Sb., ve znění NV č. 237/2016 Sb.
V Praze dne 31. srpna 2016
Počínaje včelařským rokem 2016/2017 budou probíhat kontroly vzdělávacích akcí formou účasti kontrolních pracovníků SZIF přímo v době jejich konání. Všichni pořadatelé vzdělávacích akcí pro chovatele včel budou mít povinnost zasílat plány vzdělávacích akcí v elektronické podobě ČSV prostřednictvím systému CIS, případně na e-mailovou adresu info/=/souvnasavrky.cz ve dvouměsíčním předstihu počínaje zářím 2016 a konče květnem 2017 pro včelařský rok 2016/2017.
Dodržování výše uvedené povinnosti bude podrobeno kontrolnímu dohledu SZIF.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69074


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 5. 9. 2016
med roku v Brně

http://www.medroku.cz/Program.aspx

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69073


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 5. 9. 2016
Re: (69065) (69066) (69067) (69068) (69069) (69070) (69071)

Informace o kontrolách na místě v rámci „včelařských
opatření – technická pomoc, vzdělávání“ dle NV č. 197/2005
Sb., ve znění NV č. 237/2016 Sb.
V Praze dne 31. srpna 2016
Počínaje včelařským rokem 2016/2017 budou probíhat kontroly vzdělávacích akcí formou účasti kontrolních
pracovníků SZIF přímo v době jejich konání. Všichni pořadatelé vzdělávacích akcí pro chovatele včel budou
mít povinnost zasílat plány vzdělávacích akcí v elektronické podobě ČSV prostřednictvím systému CIS,
případně na e-mailovou adresu info/=/souvnasavrky.cz ve dvouměsíčním předstihu počínaje zářím 2016 a
konče květnem 2017 pro včelařský rok 2016/2017.
Dodržování výše uvedené povinnosti bude podrobeno kontrolnímu dohledu SZIF.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69072


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 5. 9. 2016
Re: (69065) (69066) (69067) (69068) (69069) (69070)

Nejsou snad placení z dotací EU?
Kapitola - Technická pomoc.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69071


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Sroll Josef (e-mailem) --- 5. 9. 2016
RE: (69065) (69066) (69067) (69068) (69069)

Na přednášku si můžeš pozvat kohokoliv, ale když není v seznamu, musíš si ho zaplatit. Ti, co jsou v seznamu, jsou placeni ČSV a ZO mu platí jen cesťák.
Navíc existuje kategorie "přednášející odborníci", schvalovaná RV.
Pepa

-----Original Message-----
From: Vcely [mailto:vcely-bounces/=/v.or.cz] On Behalf Of e-mail/=/nezadan
Sent: Monday, September 05, 2016 10:16 AM
To: Včelařský mailing list
Subject: Re:

Spíš je divný celý ten systém co se tady na počátku nastavil.

Tedy který omezuje pořadatele ve výběru přednášejících.
Je snad na zodpovědnosti pořadatele koho si pozve.

Skutečně dobrý přednášející spíš nemá čas pro jiné aktivity a je těžké jej sehnat.

Navíc pak nastávají paradoxní situace kdy komise je složená ze žáků a zkouší někoho kdo by je mohl učit a nebo i učí.

Ve výsledku je pak mnoho přednášek, kde v sále sedí víc zkušených než je přednášející. Protože ti nemají čas a ani důvod chodit dělat nějaké zkoušky, zatímco malovčelař s pár včelstvy na to čas má.

Vynechám to, že existují velmi užitečná témata kde přednášejíc ani nemusí být včelař.
Natož aby byl na nějakém seznamu.

Například marketing, postřiky, bio ....


A díky chaosu v dotacích a stále většímu vyvádění peněz z dotací na "léky", matky atd přestává být pro pořadatele skutečné akce dotace jistá a je pomalu lepší pozvat odborníka vybrat vstupné.
A dotace je pak jen takový malý bonus.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69070


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 5. 9. 2016
Re: (69065) (69066) (69067) (69068)

Spíš je divný celý ten systém co se tady na počátku nastavil.

Tedy který omezuje pořadatele ve výběru přednášejících.
Je snad na zodpovědnosti pořadatele koho si pozve.

Skutečně dobrý přednášející spíš nemá čas pro jiné aktivity a je těžké jej sehnat.

Navíc pak nastávají paradoxní situace kdy komise je složená ze žáků a zkouší někoho kdo by je mohl učit a nebo i učí.

Ve výsledku je pak mnoho přednášek, kde v sále sedí víc zkušených než je přednášející. Protože ti nemají čas a ani důvod chodit dělat nějaké zkoušky, zatímco malovčelař s pár včelstvy na to čas má.

Vynechám to, že existují velmi užitečná témata kde přednášejíc ani nemusí být včelař.
Natož aby byl na nějakém seznamu.

Například marketing, postřiky, bio ....


A díky chaosu v dotacích a stále většímu vyvádění peněz z dotací na "léky", matky atd přestává být pro pořadatele skutečné akce dotace jistá a je pomalu lepší pozvat odborníka vybrat vstupné.
A dotace je pak jen takový malý bonus.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69069


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Sroll Josef (e-mailem) --- 5. 9. 2016
RE: (69065) (69066) (69067)

Každý učitel je samozřejmě mistr světa a celého vesmíru, takže nějaké ústní zkoušení nepřipadá v úvahu. Vzdělávací komise ČSV připraví písemné testy, kde se zaškrtávají správné odpovědi. Mirek by je jistě udělal "levou zadní". Nabízel jsem počítačové testy, ale nestihlo se to. Můžeš si je vyzkoušet na
http://pardubicti-vcelari.cz/stranka.php?stredni=zabava
Nejsou to ty zkušební, ale různé, s různým stupněm obtížnosti od dětských včelařských kroužků (Kolik má včela nožiček?) až po skutečně odborné, kde se vyžaduje znalost latinských názvů feromonů apod. Můžeš si je vyzkoušet, není třeba psát své skutečné osobní údaje. Jsou to testy, kterými zkouším své studenty na univerzitě, jen s úúplně jinými otázkami.
Pepa

-----Original Message-----
From: Vcely [mailto:vcely-bounces/=/v.or.cz] On Behalf Of KaJi
Sent: Monday, September 05, 2016 9:11 AM
To: Včelařský mailing list
Subject: Re:

Tak by mě zajímalo kdo by tak mohl přezkoušet Mirka Sedláčka?
Zda je dostatečně kvalifikovaný. :-)

Ledy kdyby se postaru přezkušovalo ze správných politických názorů.
:-)
Je vůbec ještě v ČSV?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69068


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

KaJi (82.99.171.68) --- 5. 9. 2016
Re: (69065) (69066)

Tak by mě zajímalo kdo by tak mohl přezkoušet Mirka Sedláčka?
Zda je dostatečně kvalifikovaný. :-)

Ledy kdyby se postaru přezkušovalo ze správných politických názorů.
:-)
Je vůbec ještě v ČSV?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69067


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Sroll Josef (e-mailem) --- 5. 9. 2016
Re: (69065)

To by jsi se měl spíš zeptat jeho. Včelařskou školu dělal ve stejném ročníku, jako já a tak ho znám.

Učitelé včelařství musí každých 5 let dělat znova testy, poslední byly vloni napodzim. Neviděl jsem ho tam, ale termíny byly dva. Pokud se na ně vykašlal, tak mohl být vyškrtnut. Řidičský průkaz je na furt, i střelecký a další, žádné další přezkoušení (mimo profi řidičů...), tohle je jiná liga. Možná už jej přednášení nebaví, má dost jiných aktivit. Ale to je jen hádání z křišťálové koule.

Pepa

________________________________
Od: Vcely <vcely-bounces/=/v.or.cz> za uživatele e-mail/=/nezadan <e-mail/=/nezadan>
Odesláno: 5. září 2016 7:49:23
Komu: Včelařský mailing list
Předmět:

Nevíte proč není na seznamu přednášejících Mirek Sedláček z Bučovic? To
nechápu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69066


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(92.62.225.101) --- 5. 9. 2016

Nevíte proč není na seznamu přednášejících Mirek Sedláček z Bučovic? To nechápu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69065


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.244.11) --- 4. 9. 2016
"divny pyl"

Setkali jste se nekdo s jevem,kdy v tuto dobu nosi vcely oranzove lentilkove rousky,ktere sbiraji na spodni strane listu rychle rostoucich topolu??? Pripada mi to jako rez,da se rozetrit rukou a je mastna.Nosi to presto,ze kvete horcice i svazenka a pylu je spousta..Jinak se zda,ze svazenka zastavila prinos melecitozy (konecne),letos se cementovala snad cela Drahanska vrchovina.JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69064


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 3. 9. 2016
Re: PÄš?iprava roztoku

Sklenice a víčka jsem používal asi 20 let. Nebylo to špatné když byl hrubý
cukr. Jednu vadu to má. Jak jsou krycí pletivové mřížky na krmné otvory měli
několik výšek lisováním Jak se dalo s jiným prolisem zůstalo to ve sklenici
a někdy začalo kvasit, nebo to chytlo houbu a muselo se to vylít. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: Honza <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 3. 9. 2016 8:57:25

Předmět: Re: PĹ?iprava roztoku


"Děkuji, vyzkouším. Problém je v tom, že nemám slámu, musel bych ji pracně

shánět. Používám klasické sklenice s prosakovacími víčky. Co říkáte na

krmení pomoci šáčků, jak je uvedeno v posledním Včelařství? H."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69063


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.36.252) --- 3. 9. 2016
k zamysleni

www.szif.cz/cs/CmDocument?rid=/ap...510471pdf....Az sem nas neschopnost poradat akce za vlastni penize a zhoubna snaha o cerpani dotaci privedla...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69062


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 3. 9. 2016
Re: PĹ?iprava roztoku

Počítej 1Kg na rámek.

pepan


---------- Původní zpráva ----------
Od: Honza <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 2. 9. 2016 15:44:16
Předmět: Re: Připrava roztoku

"Kolik dáváte jako jednu dávku roztoku (3:2)do úlu a kolik dáváte celkem kg
cukru na celkové zakrmení do jednoho úlu. H."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69061


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Honza (89.176.136.212) --- 3. 9. 2016
Re: PĹ?iprava roztoku (69059)

Děkuji, vyzkouším. Problém je v tom, že nemám slámu, musel bych ji pracně shánět. Používám klasické sklenice s prosakovacími víčky. Co říkáte na krmení pomoci šáčků, jak je uvedeno v posledním Včelařství? H.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69060


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 2. 9. 2016
Re: PĹ?iprava roztoku

Já to moc neměřím. Do 25 l konve dám 21 kg cukru, 10 l vody a matou vrtačkou
s metlou na míchání malty zamíchám . Potom připravím další konev. Až mám
potřebný počet připravený zavíčkuji a naložím k odvozu. Na včelnici doleju
konve studenou vodou do plna a laťkou před nalitím ještě jednou zamíchám a
rozliji do třech plastových kýblů a dám věchet slámy nejlépe ječmené, je
krátká a poddajná. Otevřu ul a postavím krmení na rámky . Za dva dny opakuji
a mám ve včelstvu 14 kg cukru. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: Honza <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 2. 9. 2016 15:44:15

Předmět: Re: Připrava roztoku


"Kolik dáváte jako jednu dávku roztoku (3:2)do úlu a kolik dáváte celkem kg

cukru na celkové zakrmení do jednoho úlu. H."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69059


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Honza (89.176.136.212) --- 2. 9. 2016
Re: Připrava roztoku (69055)

Kolik dáváte jako jednu dávku roztoku (3:2)do úlu a kolik dáváte celkem kg cukru na celkové zakrmení do jednoho úlu. H.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69058


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Potu?ník Václav (e-mailem) --- 2. 9. 2016
Re: (69056)

> Všechny jiné dotace
Malinko bych to upravil do lidštiny. To čemu říkáme dotace, to (dobře) živí
mnoho lidí. Určité přerozdělování vždy bylo, je a bude. Zkrátka z jedné
kapsy člověku vezmou peníze a (těm šikovnějším) do druhé kapsy nějaké peníze
vrátí a kromě toho přidají nějaké benefity. Třeba někdo učí jeho dítě ve
škole, nebo někdo alespoň poseká neobdělávanou plochu. Pokud by úředník,
politik pracoval pro dobro obce, firmy, státu, tak by to bylo správně. Pokud
by hleděl více na sebe, kamarády, ty od kterých očekává nějaký prospěch,
nebo staví předpisy tak, aby někoho zvýhodnil, je to nejen nesprávně, ale je
to bohužel realita. Jen její míra je odlišná v různých státech, obcích,
spolcích, i jednotlivých lidech. Jak to funguje v praxi, popíšu na přikladu
tak, jak to vidím já. Ti kdo již dotace na vybavení čerpali a vidí, že už
mají jen malou šanci na další dosáhnout, snaží se tyto dotační tituly snížit
a finanční prostředky přesunout do jiných oblastí. Nejen proto, aby dosáhli
na další finance, ale i proto, aby jim nevyrůstala konkurence v těch kteří
se snaží dosáhnout na to, na co oni již dosáhli v minulosti.
VP

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69057


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin H. (91.221.212.64) --- 2. 9. 2016

Jediné smysluplné dotace jsou 1D. na opylování a to z toho důvodu, že se v tom nikdo nevrtá. Jednou ročně včelaři zažádají, podepíšou že nešvindlují, maximálně zkontroluje stanoviště základní organizace.

Všechny jiné dotace ať už na technickou pomoc, šlechtitelský chov, propagaci nebo vzdělávací akce jsou vemi nákladné, neefektivní, šílené kontroly, byrokracie, závislosti a strachy co bude jak bude.
Těmto dotacím je akorát čert dlužen.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69056


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

goro (84.47.46.210) --- 1. 9. 2016
Připrava roztoku

20 kg cukru a 13,5 l vody a máš z toho 25 litrov roztoku

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69055


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 1. 9. 2016
Re: (69049) (69050) (69052) (69053)

Dobrá je ta hláška, že museli kvůli dotacím vypsat výběrová řízení. :-) :-(
Pamatuji jak tajemník odpověděl před cca 10 lety - z časopisu Včelařství- v interview, že náklady na časopis nesledují a nezajímá je to. (to se to dobře hospodaří s cizími penězi, že:-) To yvsvětluje Včelu, Včelpo i další. )
Tenkrát jsem byl rád že už tak nehospodaří s mými penězi a po přečtení této "hlášky" o tom že "museli .... " jsem stále rád. :-)

Za ty roky je to docela balík.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69054


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.51.25) --- 1. 9. 2016
Re: (69049) (69050) (69052)

Myslim,ze vubec nejde o vysi castky,jenom je smutne,ze se nemyslelo na zadni kolecka vcas a bezhlave se utraci castky za kraviny nebo zbytecnosti.Brat vsemozne dotace dik lezeni do zadku politikum,na to se snadno zvyka,najednou nejsou a ouha.Veta o omezeni servisu clenum je smesna,na co maji vcelari vedeni svazu?Aby se nechalo cleny vydrzovat,nebo aby premyslelo? O setreni nikdo neslysel?Zvlastni,nektere ZO mohou mit na uctech nekolik milionu korun diky svemu podnikani a investovat a svaz nema na opravy ani flok??? V klubu postovnich holubaru jsem kdysi platil clenske 1000 kc,ale kazdy vedel,co z toho bude mit.Tady co? Casopis,ktery mnozi nectou,ostudu s medem po Vcelpu a "servis,ktery vetsinou zdarma zajistuji funkcionari ZO.Takhle to dopada,kdyz smyslem fungovani je zalozen na brani DOTACI a ne na vysledcich vlastniho hospodareni.JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69053


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 1. 9. 2016
Re: (69049) (69050)

Pokud jde jen o 100Kč za rok celkem za člena navíc, tak to se mi jeví pro mou peněženku vzhledem k průserům co se za poslední dobu kočírujou na Křemencově zvládnutelné.

Časopis Včelařství by mohl být klidně i tenčí, klidně v tom igelitu snesu i plno přiložených letáků navíc s včelařskými letáky a katalogy, propagačními kalendáříky a kalendáři, různými reklamními nálepkami a jinými vloženými reklamními drobnostmi což by mohlo být při dobrém plánu zisku lepší než neustálé zdražování a bědování že je málo peněz.
_gp_

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69052


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.254.252) --- 1. 9. 2016
Re: (69049)

Nekdo ve vedeni se zblaznil??? Na kazdou takovou investici si ma svaz vydelat nebo nasetrit..Kde jsou vynosy ze Vcelpa,z Dolu? Pokud svaz ridi ekonomicti lemplove,tak uradujte ve stanu !!! Pro takovy ucel tedy zvedat prispevky? Zasnu a nechapu.Vydelejte si a investujte misto prozirani spolecnych penez za nesmyslne akce typu bez medu to nejde nebo placeni pokut za "cerpani" dotaci...Vazene vedeni,proberte se,pro takove ucely pochopeni se zvysenim clenskeho nenajdete!!!JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69051


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 31. 8. 2016
Re: (69049)

Dne Wednesday 31 August 2016 21:05:11 e-mail/=/nezadan napsal(a):
> K záměru zvýšení členských příspěvků

> > Dále je třeba provést investice do oprav a rekonstrukcí sídla svazu. Za
>
> poslední roky byly investice velmi omezeny. Budova nutně potřebuje opravy.
>

> Věříme, že naši členové pochopí potřebu navýšení členského příspěvku.
>
> 28.8.2016 Předsednictvo RV ČSV

To skutecne najem v centru Prahy nestaci pokryt naklady na udrzbu objektu?



Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69050


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:9942:42a6:45b5:7be2:c868:4a1d) --- 31. 8. 2016

K záměru zvýšení členských příspěvků

RV uložil svým usnesením členům RV informovat o záměru a důvodech navýšení členského příspěvku nejdříve pro rok 2018 ve svých okresech a základních organizacích.

Ke splnění tohoto úkolu zasíláme níže členům RV potřebné argumenty.

> Náklady spojené s členstvím, např. na administrativu, osvětu, dány především počtem členů, nikoli počtem včelstev (z příspěvku na včelstvo se hradí zejména podíl pro ZO, OO, příděl do SF).

> Navýšení se navrhuje jen pro příspěvek na člena a to o 100 Kč více, tj na 300 Kč.

> Poslední úprava příspěvku na člena ze 150 na 200 Kč se uskutečnila v roce 2001. Za ty roky se reálná hodnota částky 200 Kč znatelně snížila. Své také udělala inflace.

> Náklady na provoz organizace a vydávání časopisu (je součástí členství) se od této doby výrazně zvýšily.

> Provoz ČSV je závislý na přísunu relativně vysokých dotací od MZe ČR na činnost organizace. V současné době se dotace snižují (na r. 2016 jsme obdrželi o 5 mil. Kč méně než v minulých letech a tím se svaz ocitl tento rok ve ztrátě přes 2 miliony Kč). Do budoucna to vypadá tak, že dotace budou dále snižovány. Získávání dotací je stále více administrativně náročnější a jejich použití stále více svazováno různými omezeními. Např. dotace na publikační činnost byla podstatně snížena, podpora Včelařství podmíněna vyčleněním inzerce z obsahu časopisu. Museli jsme provést výběrová řízení na tisk, grafiku, distribuci. Organizace a zajištění výběrového řízení stálo nemalé prostředky. O obsahu časopisu, o dodavatelích tak nemůžeme svobodně rozhodovat, musíme dodržovat stanovené dotační podmínky a nikdy přes všechnu snahu nemáme jistotu, že každoroční kontroly čerpání dotace nenajdou nějaká pochybení, která např. minulý rok pochybeními nebyla, a budou následovat sankce.

> Vydávání časopisu Včelařství bychom do budoucna měli financovat z našich peněz, z členských příspěvků. Budeme jej pak vydávat po svém, s inzercí, bez obav, jestli na příští rok dotace budou nebo ne a v jaké výši, jestli kontrola něco najde nebo ne, bez obav z případných sankcí.

> Bez zvýšení členského příspěvku a bez navýšení dotací bychom museli radikálně přehodnotit výdaje, čímž by utrpěla úroveň služeb svazu směrem ke svým členům, časopis Včelařství by zřejmě bylo třeba radikálně omezit.

> Pokud se nějaká dobrá aktivita nebo produkt zruší nebo podstatně omezí, velice obtížně se znovu zavádí, obnovuje. Pamětníci vědí, jaký náklad mělo Včelařství v počátku 90. let založené na předplatném a prodeji na stánku (15 tis. ks včetně 10% remitenda), jaká byla nouze o informace, když šlo o dotace a odbornou problematiku.

> Dále je třeba provést investice do oprav a rekonstrukcí sídla svazu. Za poslední roky byly investice velmi omezeny. Budova nutně potřebuje opravy.

> Pokud chceme udržet dosavadní úroveň činnosti organizace a dále ji vylepšovat, tak je nutné členský příspěvek zvýšit.

RV ČSV na návrh předsednictva nechtěl na svém srpnovém zasedání 2016 rozhodovat o zvýšení členského příspěvku bez zdůvodnění, bez přípravy, bez vysvětlení argumentů všem členům svazu.

Věříme, že naši členové pochopí potřebu navýšení členského příspěvku.

28.8.2016 Předsednictvo RV ČSV

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69049


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vsusicky (37.188.136.10) --- 31. 8. 2016
Připrava roztoku

Děkuji za odpovědi. V.Hájei

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69048


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (85.132.198.57) --- 30. 8. 2016
Re: RV (69042) (69046)

Jeste,ze tak.Pri tak hromadne ucasti je to uspech..Zkraceny zapis na webu CSV.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69047


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Sroll Josef (e-mailem) --- 29. 8. 2016
Re: RV (69042)

Má.


________________________________
Od: Vcely <vcely-bounces/=/v.or.cz> za uživatele JosPr <e-mail/=/nezadan>
Odesláno: 29. srpna 2016 12:47:50
Komu: Včelařský mailing list
Předmět: RV

Ma uz nekdo info po RV co noveho?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69046


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B.Tichý (85.71.247.39) --- 29. 8. 2016
Re: Připrava roztoku (69040)

3:2 - není to úplně přesné, ale pro rychlou orientaci to postačuje
x kg cukru krát 0.7 l vody /raději 0,67 l /
25 kg cukru x 0,7 l vody = 17,5 l vody /raději 17 litrů /

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69045


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavel (82.142.70.233) --- 29. 8. 2016
Re: (69035) (69036)

Nevím, co se to tady zase řeší... Zákon o daních z příjmů hovoří o "příjmech z chovu včel" a dotace 1.D je zdela určitě takovým příjmem... Nebo ji už dostal někdo, kdo včely nechoval? :-)
Prostě do 60 včelstev jste v limitu, ať jsou skutečné příjmy jakkoliv vysoké a složeny z jakýchkoliv částek...
Pokud samozřejmě kromě včel nemáte jiné příležitostné příjmy podle § 10/1 písm. a) ZDP... Potom se sčítají všechny takové příjmy a "příjmy z chovu včel" se počítají á 500 Kč/včelstvo...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69044


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 29. 8. 2016
Re: RV (69042)

>

JosPr (85.132.198.57) --- 29. 8. 2016
RV

Ma uz nekdo info po RV co noveho?<
...........

Tak ze dvě, tři povinné lejstra navíc zato remcání na Prahu ??. ... ?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69043


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (85.132.198.57) --- 29. 8. 2016
RV

Ma uz nekdo info po RV co noveho?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69042


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 29. 8. 2016
Re: Připrava roztoku (69040)

Dne Monday 29 August 2016 11:37:11 Vsusicky napsal(a):
> Potřebuji namichat 25 l roztoku 2:3( voda/cukr). Nepamatujete jal se
> spočítá potřebné množtví vody a cukru?


na 100 litru roztoku 77,7 kg cukru a 51,6 litru vody
na 25 to bude 1/4.

Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69041


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vsusicky (37.188.228.66) --- 29. 8. 2016
Připrava roztoku

Potřebuji namichat 25 l roztoku 2:3( voda/cukr). Nepamatujete jal se spočítá potřebné množtví vody a cukru?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69040


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(109.238.42.98) --- 25. 8. 2016
blahopřání

Dnes má svátek Radim,náš dlouholetý přispěvovatel do této konference.Přejeme hodně zdraví a radost ze včelaření.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69039


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin H. (91.221.212.64) --- 19. 8. 2016

Ano, podle článku níže rozhoduje, jestli jste zaměstnán nebo ne. Podle toho limit ,, přetažení" třicetitisícové hranice (60včelstev) je 6000kč nebo 15000kč, jak jsem pochopil.

Mě se třeba momentálně tento problém netýká ale jsou takoví včelaři.

Osobně si taky myslím, že těch pár tisícikorun na daních není takový problém jako spíš samotné daňové příznání a další starosti a počítání s odpočty a paragony atd.... když třeba nakonec není třeba nic.

Nechci být rýpalista, ale obecně je v daních chaos a nejednoznačnost aspoň z praktického hlediska za použití selského rozumu, podobně jako u všech dotací, podmínky jsou vyhrazeny ač je to prakticky šaškárna, no a pak vylézají na lidi ty různé ,,podvody" i když mnohdy neúmyslně a v dobré víře dělat věci poctivě.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69038


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78083 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 69038 do č. 69098)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu