78082

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Sroll Josef (e-mailem) --- 29. 8. 2016
Re: RV (69042)

Má.


________________________________
Od: Vcely <vcely-bounces/=/v.or.cz> za uživatele JosPr <e-mail/=/nezadan>
Odesláno: 29. srpna 2016 12:47:50
Komu: Včelařský mailing list
Předmět: RV

Ma uz nekdo info po RV co noveho?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69046


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B.Tichý (85.71.247.39) --- 29. 8. 2016
Re: Připrava roztoku (69040)

3:2 - není to úplně přesné, ale pro rychlou orientaci to postačuje
x kg cukru krát 0.7 l vody /raději 0,67 l /
25 kg cukru x 0,7 l vody = 17,5 l vody /raději 17 litrů /

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69045


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavel (82.142.70.233) --- 29. 8. 2016
Re: (69035) (69036)

Nevím, co se to tady zase řeší... Zákon o daních z příjmů hovoří o "příjmech z chovu včel" a dotace 1.D je zdela určitě takovým příjmem... Nebo ji už dostal někdo, kdo včely nechoval? :-)
Prostě do 60 včelstev jste v limitu, ať jsou skutečné příjmy jakkoliv vysoké a složeny z jakýchkoliv částek...
Pokud samozřejmě kromě včel nemáte jiné příležitostné příjmy podle § 10/1 písm. a) ZDP... Potom se sčítají všechny takové příjmy a "příjmy z chovu včel" se počítají á 500 Kč/včelstvo...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69044


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 29. 8. 2016
Re: RV (69042)

>

JosPr (85.132.198.57) --- 29. 8. 2016
RV

Ma uz nekdo info po RV co noveho?<
...........

Tak ze dvě, tři povinné lejstra navíc zato remcání na Prahu ??. ... ?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69043


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (85.132.198.57) --- 29. 8. 2016
RV

Ma uz nekdo info po RV co noveho?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69042


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 29. 8. 2016
Re: Připrava roztoku (69040)

Dne Monday 29 August 2016 11:37:11 Vsusicky napsal(a):
> Potřebuji namichat 25 l roztoku 2:3( voda/cukr). Nepamatujete jal se
> spočítá potřebné množtví vody a cukru?


na 100 litru roztoku 77,7 kg cukru a 51,6 litru vody
na 25 to bude 1/4.

Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69041


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vsusicky (37.188.228.66) --- 29. 8. 2016
Připrava roztoku

Potřebuji namichat 25 l roztoku 2:3( voda/cukr). Nepamatujete jal se spočítá potřebné množtví vody a cukru?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69040


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(109.238.42.98) --- 25. 8. 2016
blahopřání

Dnes má svátek Radim,náš dlouholetý přispěvovatel do této konference.Přejeme hodně zdraví a radost ze včelaření.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69039


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin H. (91.221.212.64) --- 19. 8. 2016

Ano, podle článku níže rozhoduje, jestli jste zaměstnán nebo ne. Podle toho limit ,, přetažení" třicetitisícové hranice (60včelstev) je 6000kč nebo 15000kč, jak jsem pochopil.

Mě se třeba momentálně tento problém netýká ale jsou takoví včelaři.

Osobně si taky myslím, že těch pár tisícikorun na daních není takový problém jako spíš samotné daňové příznání a další starosti a počítání s odpočty a paragony atd.... když třeba nakonec není třeba nic.

Nechci být rýpalista, ale obecně je v daních chaos a nejednoznačnost aspoň z praktického hlediska za použití selského rozumu, podobně jako u všech dotací, podmínky jsou vyhrazeny ač je to prakticky šaškárna, no a pak vylézají na lidi ty různé ,,podvody" i když mnohdy neúmyslně a v dobré víře dělat věci poctivě.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69038


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 19. 8. 2016
Re: (69035) (69036)

jen pro ty, co jsou vdane/zenati,
uz jsem to tu psal a tusim to bylo i ve vcelarstvi,
je mozne u notare zuzit spolecne jmeni manzelu o vcelstva,
vcetne prijmu z nich. Sam vlastne nechapu, proc jeste nekoho nenapadlo,
kdyz manzele jsou 2 nemaji odpocet podle par. 10 . 60000 kc . Asi ta podpora
rodin. Pokud nekdo zije "na hromadce" , ma 2x30000.

Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69037


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

MartinP (78.80.245.69) --- 18. 8. 2016
Re: (69035)

Podle mne to není tak jednoznačné a záleží na dalších okolnostech. Rozhodně to není tak, že nemusíš.
Zde uvádím úryvek ze zmíněného dokumentu:

Příklad č.2: Mám 59 včelstev x 500,- tj. 29500,- (předpokládané příjmy zákonem) a obdržím ještě dotaci 1.D ve výši 59x126,- Kč tj. 7434,- Kč. Limit jsem překročil, musím zdanit a podat případné daňové přiznání (budu testovat dále). V něm uvedu, v části „Ostatní příjmy - dle § 10“, příjem 36934,- Kč (29500+7434) a ve výdajích mohu uvést (odečíst) výše jmenované skutečné výdaje (dokládané fakturami a paragony) nebo mohu z těchto příjmů odečíst na výdaje paušálem 80%. V našem případě 36934x80% tj. výdaje 29547,- Kč. Můj zisk ke zdanění je tudíž 36934-29547=7387,- Kč.
Tak a teď se vrátím k tomu, zda v tomto druhém příkladu budu muset či nemuset podat daňové přiznání.
Celou záležitost řeší § 38g tohoto zákona (už jsem se neubránil těm zatrápeným paragrafům) a zde se píše v 1. odstavci, že pokud nebudu zaměstnanec (jsem např. důchodce, který není zaměstnán), pak nemusím podat přiznání do výše příjmů 15000,- Kč za rok. V našem 2. příkladu tento důchodce nemusí podat žádné přiznání.
ALE (vždy je ale nějaká výjimka), pokud budu zaměstnanec, pak se na mě vztahuje 2. odstavec tohoto paragrafu 38g a zde je napsán limit pro povinné podání přiznání – příjmy nad 6000,- Kč. V našem 2. příkladu máme zisk (příjem ke zdanění) ve výši 7387,- Kč a tak musím přiznání podat.

---------------------------------------------------------
Náhodou jsem narazil na fóru čerstvě o problematice daňového přiznání.

Takže dle článku níže je tu možnost mít až 60 včelstev, vzít dotaci 1D na ně, čerpat přitom dotaci na technickou pomoc - medomet aj. a nakonec daňové přiznání není potřeba podat.

http://www.vsmbo.cz/danove-priznani-2014-2015

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69036


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin H. (91.221.212.64) --- 18. 8. 2016

Náhodou jsem narazil na fóru čerstvě o problematice daňového přiznání.

Takže dle článku níže je tu možnost mít až 60 včelstev, vzít dotaci 1D na ně, čerpat přitom dotaci na technickou pomoc - medomet aj. a nakonec daňové přiznání není potřeba podat.

http://www.vsmbo.cz/danove-priznani-2014-2015

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69035


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (2a00:1028:8396:222:8d48:7440:6d8f:667f) --- 18. 8. 2016
Re: (69024) (69031)

Ano, to je pravda. O dotaci nemusíte žádat vůbec. Přesto se domnívám, že ve finále bude daň nižší, než dotace. Asi jako u Agrofertu. Ostatní dotace do toho je nutné zahrnout samozřejmě také (technická pomoc, rozbory medu ..). Vlastně to zahrnuje poněkud nelogicky i náhrady ze svépomocného fondu. Jak je to s náhradami, když se pálí na mor? Trochu jste mě zarazili s těmi léčivy a vyšetřením vzorků. Jsou samozřejmě také dotovaná. Začíná to být nepřehledné.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69034


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 8. 2016
Re:

upřesnění
Maska plus potřebný počet včel

Pepan


---------- Původní zpráva ----------
Od: MartinP <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 18. 8. 2016 9:28:44
Předmět: Re:

"Limit pro včelstvo obsedající minimálně 7 uliček 39x24 je jen pro potřeby
dotace 1.D. Nemá to žádnou spojitost k hlášení včelstev do UE. Pro ně je
včelstvo vše co obsedá nějaký samostatný prostor, kdyby to mělo mít sílu
jen jednoho rámku.


---------------------------------------------------------
Potu?ník Václav (e-mailem) --- 18. 8. 2016
Re: (69024) (69025)
Já evidenci včelstev chápu možná špatně, ale pro mne je včelstvo to, které
obsedá k 1.9. alespoň 7 rámků 39x24 nebo ekvivalent. K 1.9. mohu mít ještě
matky v oplodňáčcích nebo nějakých jednorámkových sekcích a spojovat, tedy
měnit matky budu v listopadu. Pokud bych měl evidovat tyto "také oddělky"
šlo by o evidenci včelích matek a ne včelstev. Takže já například osazené
třírámkové plemenáče v Hradištku neeviduji.
Druhá věc která zde nebyla zmíněna, jsou další dotace. Na vybavení od KÚ,
EU. Jsou příjmem? Jako absurdní příklad uvedu dotaci na plošné vyšetření
MVP. Je těch několikrát (á max. 25 v jednom vzorku) cca 400 kč příjem který
je potřeba započítat?
VP"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69033


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

MartinP (78.80.245.69) --- 18. 8. 2016
Re: (69024) (69025) (69028)

Limit pro včelstvo obsedající minimálně 7 uliček 39x24 je jen pro potřeby dotace 1.D. Nemá to žádnou spojitost k hlášení včelstev do UE. Pro ně je včelstvo vše co obsedá nějaký samostatný prostor, kdyby to mělo mít sílu jen jednoho rámku.


---------------------------------------------------------
Potu?ník Václav (e-mailem) --- 18. 8. 2016
Re: (69024) (69025)
Já evidenci včelstev chápu možná špatně, ale pro mne je včelstvo to, které
obsedá k 1.9. alespoň 7 rámků 39x24 nebo ekvivalent. K 1.9. mohu mít ještě
matky v oplodňáčcích nebo nějakých jednorámkových sekcích a spojovat, tedy
měnit matky budu v listopadu. Pokud bych měl evidovat tyto "také oddělky"
šlo by o evidenci včelích matek a ne včelstev. Takže já například osazené
třírámkové plemenáče v Hradištku neeviduji.
Druhá věc která zde nebyla zmíněna, jsou další dotace. Na vybavení od KÚ,
EU. Jsou příjmem? Jako absurdní příklad uvedu dotaci na plošné vyšetření
MVP. Je těch několikrát (á max. 25 v jednom vzorku) cca 400 kč příjem který
je potřeba započítat?
VP

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69032


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 8. 2016
Re: (69024)

Ještě jinak
regisrovaných  včelstev může být XY. To je jedna věc.
Žádost o dotace však může být 1 až výše uvedaný počet Nebo také nic..
Jsou to dvě různé věci.

Pepan


---------- Původní zpráva ----------
Od: Martin H. <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 17. 8. 2016 17:30:42
Předmět:

"Pro daně je prý podstatná evidence v ČMSCH (viz web ČSV), tam se mají
hlásit i oddělky.
SVS při kontrole nerozlišuje oddělek od včelstva, je to včelstvo jako
včelstvo. Za neevidované oddělky prý dala pokutu.

A 1D <= ČMSCH.
Karel
------------------------------------------------------------

Díky.

To tedy znamená, včelař může klidně nahlásit rovných 60 včelstev u ČMSCH a
ve svazu žádat na ně dotace 1D. Limit 60 včelstev nebo 30tis příjem
překročen není. Je to tak?"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69031


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 18. 8. 2016
Re:

Podle mé skušenosti jde ve velkém případě jen o to vyplnění přiznání a
zvolení si varianty paušál či účetní evidence.

pepan


---------- Původní zpráva ----------
Od: Láďa <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 17. 8. 2016 23:53:11
Předmět: Re:

"Ano, je to tak, jak říká Martin P. Asi před dvěma lety se k tomu
vyjadřovala právnička v časopise. Ta hranice 60 včelstev je ve skutečnosti
nižší. Tedy pro upřesnění: Pokud budete evidovat 47 včelstev, přičemž se
bere příjem z těchto včelstev paušálně 500 Kč, pak 47x500 je 23 500 Kč. Za
předpokladu, že výše dotace bude 130 Kč, pak je to 47x130, tedy 6110. Čili
6110 + 23 500 je rovno 29 610 kč a nemusíte to přiznávat. Pokud už budete
mít 48 včelstev, pak to činí 48x500 = 24 000 a dotace 48 x 130 = 6 240,
celkem tady 30 240 Kč, pak se tomu nevyhnete. Jenom poznamenávám, že příjem
není totéž, co zisk. Psal jsem to tu již loni.

Rozhodně bych vám nedoporučoval to nějak obcházet. Včelstvo je samozřejmě i
oddělek, to nikoho nezajímá. Vaší povinností je evidovat všechna včelstva,
dokonce i 1 včelstvo. Myslím, že u některých hospodářských zvířat jsou ty
limity nastaveny různě (např. drůbež až od několika desítek kusů), ale u
včel prostě každé včelstvo. Problém může nastat hned při kontrole počtu
včelstev pro dotaci 1.D, nebo např. při namátkové kontrole okresní
organizace vaší ZO, pokud jste členem ČSV. Pokud nejste členem, tak vás
pravděpodobně nějaký člen práskne a bude to ještě rychlejší. Dále vám hrozí
pokuta od SVS, pokud by vás kontrolovali např. kvůli podezření na mor, nebo
zase na nějaké udání.
Omluvte mou naivitu, ale trochu se domnívám, že se ke včelaření nepoctivost
moc nehodí. Je mi smutno ze všech těch včelařů zlatokopů. Budou brzy
zklamaní. Příklady přitahují, zřejmě se nepoctivosti učí od našeho vedení
(viz. Včelpo). Navíc nechápu, proč se tomu někdo tak brání, myslí, že daně
nejsou z toho nijak vysoké. Přitom si docela dobře dokáži představit
úšklebek na tváři profesionálního včelaře a jeho ironický komentář: Proč se
jako hobby včelař snažíte vyhnout danění příjmu ze včel, když to děláte
jako koníčka a o peníze vám vůbec nejde?
Závěrem se domnívám, že doatace bude asi nižší než 130, včelaři porojili a
mají plné stavy, musí se to nějak podělit."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69030


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 18. 8. 2016
Re: (69024) (69025) (69028)

Pro VP.

Asi jistě, když něco dostanete (tedy na dotaci jste uveden vy, ne ZO), i ze SF, je to příjem. Jak byste to chtěl jinak nazvat. :-)

Pěkně vysvětleno od Ing. Šturmy na jejich mladoboleslavském webu. Na Včelařském foru je link.

A úředníka zajímá státní evidence, jak byste chtěl odlišovat třeba hubené prase od tlustého? :-)
Kus jako kus, včelstvo jako včelstvo.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69029


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Potu?ník Václav (e-mailem) --- 18. 8. 2016
Re: (69024) (69025)

Já evidenci včelstev chápu možná špatně, ale pro mne je včelstvo to, které
obsedá k 1.9. alespoň 7 rámků 39x24 nebo ekvivalent. K 1.9. mohu mít ještě
matky v oplodňáčcích nebo nějakých jednorámkových sekcích a spojovat, tedy
měnit matky budu v listopadu. Pokud bych měl evidovat tyto "také oddělky"
šlo by o evidenci včelích matek a ne včelstev. Takže já například osazené
třírámkové plemenáče v Hradištku neeviduji.
Druhá věc která zde nebyla zmíněna, jsou další dotace. Na vybavení od KÚ,
EU. Jsou příjmem? Jako absurdní příklad uvedu dotaci na plošné vyšetření
MVP. Je těch několikrát (á max. 25 v jednom vzorku) cca 400 kč příjem který
je potřeba započítat?
VP

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69028


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:8396:222:8d48:7440:6d8f:667f) --- 18. 8. 2016
Re: Láďa (69024) (69025) (69026)

Omlouvám se, dotazoval jste se zřejmě v obecné rovině na to, jak to řešit, když se takový případ vyskytne. Neberte tedy prosím můj předchozí komentář osobně. Dělám pokladníka, také jsme to tu již měli.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69027


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (2a00:1028:8396:222:8d48:7440:6d8f:667f) --- 17. 8. 2016
Re: (69024) (69025)

Ano, je to tak, jak říká Martin P. Asi před dvěma lety se k tomu vyjadřovala právnička v časopise. Ta hranice 60 včelstev je ve skutečnosti nižší. Tedy pro upřesnění: Pokud budete evidovat 47 včelstev, přičemž se bere příjem z těchto včelstev paušálně 500 Kč, pak 47x500 je 23 500 Kč. Za předpokladu, že výše dotace bude 130 Kč, pak je to 47x130, tedy 6110. Čili 6110 + 23 500 je rovno 29 610 kč a nemusíte to přiznávat. Pokud už budete mít 48 včelstev, pak to činí 48x500 = 24 000 a dotace 48 x 130 = 6 240, celkem tady 30 240 Kč, pak se tomu nevyhnete. Jenom poznamenávám, že příjem není totéž, co zisk. Psal jsem to tu již loni.

Rozhodně bych vám nedoporučoval to nějak obcházet. Včelstvo je samozřejmě i oddělek, to nikoho nezajímá. Vaší povinností je evidovat všechna včelstva, dokonce i 1 včelstvo. Myslím, že u některých hospodářských zvířat jsou ty limity nastaveny různě (např. drůbež až od několika desítek kusů), ale u včel prostě každé včelstvo. Problém může nastat hned při kontrole počtu včelstev pro dotaci 1.D, nebo např. při namátkové kontrole okresní organizace vaší ZO, pokud jste členem ČSV. Pokud nejste členem, tak vás pravděpodobně nějaký člen práskne a bude to ještě rychlejší. Dále vám hrozí pokuta od SVS, pokud by vás kontrolovali např. kvůli podezření na mor, nebo zase na nějaké udání.
Omluvte mou naivitu, ale trochu se domnívám, že se ke včelaření nepoctivost moc nehodí. Je mi smutno ze všech těch včelařů zlatokopů. Budou brzy zklamaní. Příklady přitahují, zřejmě se nepoctivosti učí od našeho vedení (viz. Včelpo). Navíc nechápu, proč se tomu někdo tak brání, myslí, že daně nejsou z toho nijak vysoké. Přitom si docela dobře dokáži představit úšklebek na tváři profesionálního včelaře a jeho ironický komentář: Proč se jako hobby včelař snažíte vyhnout danění příjmu ze včel, když to děláte jako koníčka a o peníze vám vůbec nejde?
Závěrem se domnívám, že doatace bude asi nižší než 130, včelaři porojili a mají plné stavy, musí se to nějak podělit.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69026


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

MartinP (141.0.15.1) --- 17. 8. 2016
Re: (69024)

Není to tak.
Pokud máte 60 včelstev a i na stejný počet žádáte dotaci 1.D. tak v součtu příjmů se dostáváte nad 30 000 a jste povinen podat daňové přiznání a danit dle skutečných příjmů.
60x500=30 000 + 60x"130"=7800, takže váš příjem byl 37800 a překročil by jste hranici osvobození od daně.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69025


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin H. (91.221.212.64) --- 17. 8. 2016

Pro daně je prý podstatná evidence v ČMSCH (viz web ČSV), tam se mají hlásit i oddělky.
SVS při kontrole nerozlišuje oddělek od včelstva, je to včelstvo jako včelstvo. Za neevidované oddělky prý dala pokutu.

A 1D <= ČMSCH.
Karel
------------------------------------------------------------

Díky.

To tedy znamená, včelař může klidně nahlásit rovných 60 včelstev u ČMSCH a ve svazu žádat na ně dotace 1D. Limit 60 včelstev nebo 30tis příjem překročen není. Je to tak?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69024


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(92.62.225.101) --- 17. 8. 2016
cena medu-podbízet se či ne

Dnes v marketu jsem viděl::: cena za kg medu 180-210 Kč.
osobně prodávám za 150-180 Kč. Nevidím důvod se podbízet za 120 Kč

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69023


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(92.62.225.101) --- 17. 8. 2016
cena medu-podbízet se či ne

Dnes v marketu jsem vyděl::: cena za kg medu 180-210 Kč.
osobně prodávám za 150-180 Kč. Nevidím důvod se podbízet za 120 Kč

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69022


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(82.99.171.68) --- 17. 8. 2016
Re: (69020)

Pro daně je prý podstatná evidence v ČMSCH (viz web ČSV), tam se mají hlásit i oddělky.
SVS při kontrole nerozlišuje oddělek od včelstva, je to včelstvo jako včelstvo. Za neevidované oddělky prý dala pokutu.

A 1D <= ČMSCH.
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69021


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

martin H. (91.221.212.64) --- 16. 8. 2016

Mám dotaz.

Kolik včelstev může mít včelař když žádá dotaci 1D a nechce překročit limit pro daňové přiznání?

Limit je 60 včelstev (500kč/včelstvo). Když bere dotaci (cca 130kč/včelstvo, vychází max. 47 včestev.

Těch případů znám více. Předpokládám, že i při překročení limitu to nikdo nekontroluje, maximálně na udání nebo??

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69020


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Potu?ník Václav (e-mailem) --- 15. 8. 2016
Re: avartin (69018)

> ...avartinovych pasikov do ula langstroth ked su v 3 nadstavkoch
v návodu je napsáno 1 pásek na 80 litrů (dm3) vniřního objemu úlu, ale Vy
nepíšete jakou výšku rámku v langu máte. (4,5x4x? [v dm] x3)
VP

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69019


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

standa (217.12.62.38) --- 15. 8. 2016
avartin

ahojte klko davate avartinovych pasikov do ula langstroth ked su v 3 nadstavkoch

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69018


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

bernard (2a00:1028:96cd:396a:b09b:ff93:f46b:c667) --- 15. 8. 2016

http://www.immelieb.de/?page_id=1668
Mnoho úsilí a žádné pozitivní efekty
Výsledky léčby jaře s včelím Sauna

Publikováno dne 12. srpna 2016 Dr. Gerhard Liebig, hostující profesor na univerzitě v Bochumi

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69017


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek. (85.71.180.241) --- 15. 8. 2016
Re: medovicová snů?ka (69010) (69013) (69015)

"Chci ještě zdůraznit co se nesmí udělat. Dát nevytočený cement pod plodiště
na zimu. Vypadá to logicky, včely jej zpracují na jaře. Ještě logičtějčí ale
je, že se na stanovišti strhne totální loupež. Ověřeno praxí kolegů v mém
okolí. Loupeže až k úhynům včelstev."
Já to dělám běžně, že nechávám ve spodním nástavku plásty třeba se starými zcukernatělými zásobami. Ale musí být česno ve dnu uzavřené, včely musí používat pouze čsna v těch nástavcích, kde sedí a kde je plod. A pokud je velký tlak zlodějek, musí se zakrýt i zasítované dno.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69016


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Potu?ník Václav (e-mailem) --- 15. 8. 2016
Re: medovicová snů?ka (69010) (69013)

> Radost z toho nemam vubec,tipuju cement.Resim to podanim 6 kg davky
> cukru,snad se to naredi.

Nechci nikomu radit, ale můj postup byl v roce 2013 jiný.

- zaprvé jsem většinu vytočil, plod do dolního nástavku, mřížka, dva
nástavky vytočených plástů, nad ně cement, porosený hodně vodou (víc než
deci) 7 rámků v nástavku, tedy na velké mezery (2 cm), poláci navíc
doporučují průsvitný strop. A točil jsem každý týden. Málo toho nebylo a
zákazníci med moc chválili. Letošní zimu lesáci jedle porazili (průměr kmene
metr), škoda.

- zadruhé - až to skončilo, uspořádal jsem plodiště, to co se nevytočilo,
šlo do horního plodiště (nemám kde skladovat plné rámky), včelstva dostala
čas si uspořádat zásoby a v polovině září dostala 5 kg cukru v roztoku, což
je v bezplodém období na hodně dlouho. Včelstva přezimovala naprosto bez
problému. Cukr musí dostat poslední, ne "ředit".

Chci ještě zdůraznit co se nesmí udělat. Dát nevytočený cement pod plodiště
na zimu. Vypadá to logicky, včely jej zpracují na jaře. Ještě logičtějčí ale
je, že se na stanovišti strhne totální loupež. Ověřeno praxí kolegů v mém
okolí. Loupeže až k úhynům včelstev. Samozřejmě tam lze rámky dát na jaře
(například rotací nástavků), směs přepracovaného cementu a květového medu má
vynikající chuť. Přeji Vám šťasnou ruku.
VP

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69015


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (85.71.180.241) --- 14. 8. 2016
Re: snuska (69008) (69011)

"Vysočina taky. Nevím proč ale ve Lhotě beton a Stonařov to teče. Nestačil
sem vytočit a včera sem dělal poslední. Teče to jak voda a špunty nejsou. Dá
se to cedit. Vzdálenost 15 km. Standa"
jak jsme kdysi za socíku kočovali k jetelů, tak z toho byl takový podobný med. Velice lahodný, ale ve sklenici se brzo rozdělil na tvrdé hrubé krystaly na dně a na hodně řídký med ve zbytku sklenice.
Ale taky vesměs všude v dosahu byly prakticky samé listnáče. Jehličnanů málo a jedle téměř žádné.
Poslední vytáčení jsme tehdy měli zhruba okolo poloviny srpna.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69014


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.141.5) --- 14. 8. 2016
Re: medovicová snůška (69010)

Upati Drahanske vrchoviny,okres Pv.Vypada to na pozdni jedli podle ranni pochuzky,coz potvrzuje i vzdalenost ostatnich stanovist,kde se nosi,do km od lesa.Dal je klid.Radost z toho nemam vubec,tipuju cement.Resim to podanim 6 kg davky cukru,snad se to naredi.Pred par lety se stalo to samo 22.srpna,nastesti se pak vyrazne ochladilo,prezimovani probehlo v poradku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69013


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 14. 8. 2016
Re: aby to Ä?ert... (69009)

No to je omyl. Melicitoza na zimu, je špatná.Nám to nosí a zatím to teče.
Jak to zatvrdne to je pohroma, jedině že bude zima jako loni. A že toho bude
trochu, Pamatuji rok že v ůlu bylo více jak 10 - 15 kg. Na jaře pohřby
hladem , v lepším případě pokálené česna a slaboši. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: e-mail/=/nezadan

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 14. 8. 2016 8:34:34

Předmět: aby to čert...


"Myslím,že můžete být spokojen,když Vám příroda přispěje k zásobám cukru

Vaším včelám na zimu. Jenže ono to netrvá dlouho a i když se zdá,že toho

přinesou hodně,opak je pravdou."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69012


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 14. 8. 2016
Re: snuska (69008)

Vysočina taky. Nevím proč ale ve Lhotě beton a Stonařov to teče. Nestačil
sem vytočit a včera sem dělal poslední. Teče to jak voda a špunty nejsou. Dá
se to cedit. Vzdálenost 15 km. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: JosPr <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 14. 8. 2016 7:32:26

Předmět: snuska


"Aby to cert vzal,od vcerejska uz zase nosi z lesa.Do rozkrmenych vcelstev

snuska,dle vydesenych telefonatu okolnich vcelaru je to na vetsim uzemi."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69011


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Miroslav Homoláč (85.71.223.70) --- 14. 8. 2016
medovicová snůška

Prosím.můžete sdělit o jaký druh medovice se jedná a v které oblasti ČR včelaříte ?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69010


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(109.238.42.98) --- 14. 8. 2016
aby to čert...

Myslím,že můžete být spokojen,když Vám příroda přispěje k zásobám cukru Vaším včelám na zimu. Jenže ono to netrvá dlouho a i když se zdá,že toho přinesou hodně,opak je pravdou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69009


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.189.9) --- 14. 8. 2016
snuska

Aby to cert vzal,od vcerejska uz zase nosi z lesa.Do rozkrmenych vcelstev snuska,dle vydesenych telefonatu okolnich vcelaru je to na vetsim uzemi.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69008


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.99.69.80) --- 12. 8. 2016
med slunečnicový

Nabízím letošní slunečnicovou medovici v 40 kg kýblech.
120,-kč/kg
Okr. Hodonín,Čejkovice 69615
mobil. 792363481

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69007


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavel Votrubec (e-mailem) --- 8. 8. 2016
Včely na národním divadle

http://www.lidovky.cz/fenonem-mezi-mladymi-nevsimla-jsem-si-rika-vcelarka-sv
uj-ul-ma-na-strese-narodniho-divadla-gsg-/zpravy-domov.aspx?c=A160803_155006
_ln_domov_sk





S pozdravem

Pavel Votrubec



Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69006


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.96.19) --- 5. 8. 2016
Re: tisk (69003)

Vyprazdnuju medniky,co jsem nechal diry,kdyby nahodou "prisla snuska z jedli",tak opravdu prisla,ale cementova.Co jsem minule nechal tocim nadherne,z ramku s cementem to jde,jak kde.Nekde z 50%,nekde smolik.Bude na jaro.Ted leje jak z konve,tak je snad konec melecitozy.JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69005


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

M.H. (217.197.155.190) --- 5. 8. 2016

Jih olomouckého kraje, lípa nešla a les také ne. Mám již dáno 12kg cukru.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69004


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 5. 8. 2016
Re: tisk

Ne na Jihlavsku. Je to řídký a obávám se že to bude tvrdnout. Raději nic než
melicitoza. To se nedá vytočit a na zimu nevhodné.Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: Láďa <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 5. 8. 2016 12:06:00

Předmět: Re: tisk


"A mohu se zeptat, jestli včelaříte na Zlínsku? Co jsem hovořil s včelaři,

zdá se, že letos je to místy velmi silné a jinde opravdu slabší."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69003


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (2a00:1028:8396:222:8d48:7440:6d8f:667f) --- 5. 8. 2016
Re: tisk (69000) (69001)

A mohu se zeptat, jestli včelaříte na Zlínsku? Co jsem hovořil s včelaři, zdá se, že letos je to místy velmi silné a jinde opravdu slabší.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69002


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 5. 8. 2016
Re: tisk (69000)

Tomu nevěř. Já nemám ještě vytočeno a doslova to kradu. Včely slídí a to
ráno je snůška. V této době to je krom melicitozi zázrak. Letos to je 2 - 3
nejlepší rok co včelařím. Tak prostavěné dílo jsem nikdy neměl. Když tam
nejsou můstky z vosku je tam propolis. Kleště, dláto, nůž a někdy mám chut
použít snad krumpáč. Kdy bich stačil točit měl by to být rekordní rok. Bohu
žel už na to nestačím Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: JosPr <e-mail/=/nezadan>

Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>

Datum: 3. 8. 2016 22:10:56

Předmět: tisk


"www.zlin.idnes.cz-kvuli mizernemu pocasi je malo medu.Zakaznici si hodne

priplati."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69001


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.10.0) --- 3. 8. 2016
tisk

www.zlin.idnes.cz-kvuli mizernemu pocasi je malo medu.Zakaznici si hodne priplati.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 69000


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(109.238.42.98) --- 3. 8. 2016
148.122.187.2

Jak sud vyčistit tak,aby atd... Inu,do sběrných surovin a to asi ta nejlepší rada.Z nás včelařů si šoufky dělat nemusíte.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68999


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(148.122.187.2) --- 2. 8. 2016

Jak sud vyčistit tak,aby

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68998


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(148.122.187.2) --- 2. 8. 2016

Nafta

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68997


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(77.240.103.196) --- 2. 8. 2016
Re: pro Lněničku (68986) (68987) (68990) (68995)

Tak znovu... Ozvi se Lence

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68996


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(77.240.103.196) --- 2. 8. 2016
pro Lněničku (68986) (68987) (68990)

Vláďo, ozvi se

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68995


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 8. 2016
Re: Český med pro KaJi (68986) (68987) (68990) (68992)

Ono já to chápu tak, že po nějakém důvodu byl přítel Lněnička ze své ZO vyloučen jako člen a buď se právě u komise kterou pro tento případ ČSV má řeší jeho odvolání, nebo čeká na lhůtu dva roky kdy ho za člena může přijmout dle stanov třeba jiná ZO. Sdělit, že jsem členem napůl je asi otom, že jde o ten druhý případ kdy byla nalezena přátelštější ZO v které pracuje jako nečlen - host a po té dvouleté lhůtě ho může schůze ZO opětovně přivítat jako člena svazu. Asi by mohlo být ze strany p. Lněničky více vysvětleno, protože ikdyž se cítí být nežádoucí, jaksi ve známosti je a bude, takže by mohl svůj příběh o vyloučení nějak dát ve známost.

_gp_
..........
> JosPr (46.135.109.7) --- 2. 8. 2016
Re: Český med pro KaJi (68986) (68987) (68990)

Ptal jsem se proto,ze "pozastaveni clenstvi" neni ve stanovach.Diky za vysvetleni.JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68994


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 8. 2016
Re: Český med pro KaJi (68986)

ÚPV-ČR        344046 / 267877        11.03.2004        VČELAŘSTVÍ        Kombinovaná        Zaniklý dokument
ÚPV-ČR        359658 / 271441        24.09.2004        
ČSV Moravský med        Kombinovaná        Zaniklý dokument
ÚPV-ČR        359659 / 271442        24.09.2004        
ČSV Slezský med        Kombinovaná        Zaniklý dokument
ÚPV-ČR        423943 / 275680        07.03.2005        
Český svaz včelařů        Slovní        Zaniklý dokument
ÚPV-ČR        423944 / 275681        07.03.2005        ČSV        Slovní        Zaniklý dokument
ÚPV-ČR        424463 / 275757        22.03.2005        
ČESKÝ MED ČSV OD VLASTNÍCH VČEL        Kombinovaná        Zaniklý dokument
ÚPV-ČR        424464 / 275758        22.03.2005        
ČESKÝ MED ČSV PŘÍMO OD VČELAŘE        Kombinovaná        Zaniklý dokument
ÚPV-ČR        426745 / 277080        26.05.2005        
ČESKÝ MED Z VLASTNÍHO VČELAŘSTVÍ ČSV        Kombinovaná        Zaniklý dokument
ÚPV-ČR        431143 / 280742        03.11.2005        
ČSV MORAVSKÝ MED PŘÍMO OD VČELAŘE        Kombinovaná        Zaniklý dokument

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68993


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.109.7) --- 2. 8. 2016
Re: Český med pro KaJi (68986) (68987) (68990)

Ptal jsem se proto,ze "pozastaveni clenstvi" neni ve stanovach.Diky za vysvetleni.JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68992


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(87.249.159.54) --- 2. 8. 2016
Re: Český med pro KaJi (68986)

Nemam tuseni o jakem prispevku mluvite. Ale pokud o mem nazoru, ktery je i zde uz >10 let ze na med muzu napsat Cesky med, pokud je cesky, tak zde muzete napsat proc ne.
Ze jste clenum vsugerovavali ze jen oni, je druha vec. Muzete zde vysvetlit proc.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68991


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Lněnička (79.98.78.39) --- 2. 8. 2016
Re: Český med pro KaJi (68986) (68987)

Napůl vyloučený.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68990


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.37.0) --- 2. 8. 2016
Re: ze zlodeje vcelarsky podnikatel? (68984) (68988)

Z nadpisu? Staci precist si clanek.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68989


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Sroll Josef (e-mailem) --- 2. 8. 2016
Re: ze zlodeje vcelarsky podnikatel? (68984)

Jak máme tomu nadpisu rozumět?

Že každý včelař je zloděj, nebo kdo nevčelaří, není podnikatel?

Pepa



________________________________
Od: Vcely <vcely-bounces/=/v.or.cz> za uživatele JosPr <e-mail/=/nezadan>
Odesláno: 29. července 2016 18:30
Komu: Včelařský mailing list
Předmět: ze zlodeje vcelarsky podnikatel?

www.idnes.cz-trestanci<http://www.idnes.cz-trestanci> ve Strazi pod Ralskem vcelari.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68988


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.244.21) --- 1. 8. 2016
Re: Český med pro KaJi (68986)

"s pozastavenym clenstvim" jak rozumet tomuto slovnimu spojeni?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68987


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Lněnička (83.208.65.164) --- 1. 8. 2016
Český med pro KaJi

Známe se, byl jsem u Vašeho vystoupení ze svazu. Na včelařském fóru kecáte o ochranné známce ČESKÝ MED. Tu svaz má, stejně jako moravský a slezský, a to i v německé a anglické variantě. Zařizovali jsme ji já a doktor Šmied. Já jsem mimo jiné i autorem grafiky. Šlo to mimo svazové právničky, protože nemá o známkovém právu ani ahnung. Robert pracoval na "patenťáku" a já jsem na základě zkušeností se známkami z doby působení v zahraničním obchodě dokázal prosadit ochrannou známku Český svaz včelařů.

Na fóru, v ČSV a u PSNV i VÚVč. jsem "persona non grata", tak na Váš příspěvek odpovídám tímto způsobem.

Vladimír Lněnička
bývalý vedoucí odborného oddělení ČSV
včelař s pozastaveným členstvím v ČSV

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 68986


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78082 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 68986 do č. 69046)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu