78123

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



V.Ducháč (90.180.9.88) --- 6. 7. 2013
snůška

mám také kolem 10kg z kvěťáku, ale na Ostravsku jsou nyní snůšky 4-6, dneska prý přes 6kg, pokud to není pohádka, nevím, ozvěte se Ostraváci jestli je to pravda, Vašek Ducháč.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61836


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Radek HubaÄ? (e-mailem) --- 6. 7. 2013
Re: snĹŻka (61831)

A kolik jsi již vytočil? U nás spousta lidí netočila vůbec, já mám sice 10kg
průměr, ale aby to nevypadalo super, dnes jsem vezl podstavovat pod včely
cca 140kg z 200 kg melecitózy, kterou jsem dovezl před týdnem. Dneska se
točit nedalo, již kolem 6.00 to cákalo z rámků. Kolem 8 přestala snůška a
zase až k večeru. Doufám, že v tom zase nebude melecitoza. Chtěl jsem točit
před slunečnicí, uvidíme, pár dní do rozkvětu ještě je.

Radek Hubač


---------- Původní zpráva ----------

Od: V.Ducháč <duchacvaclav/=/seznam.cz>

Datum: 5. 7. 2013

Předmět: snůka


"medovice v květnu, šla 4 dny, potom se ochladilo a deště a bylo po parádě,

až nyní je trochu z lípy a jetele bílého, nasadil jsem na 2 nástavky mřížky

a 2 jsou nad mřížkou je tak kolem 10 kg nahoře s plodem a tak až vyběhne

plod, mohl bych tak 10-15 kg na úl vytočit. Uvidíme. Zdraví vašek Ducháč."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61835


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 6. 7. 2013
Re: mor vcelieho plodu (61833)

Toť je ovšem naprosto neřešená otázka.
Může to tak být:
1) Pozemková parcela, tedy i 100 ha
2) prostor pod úly
3) stavba. včelín
Někdy se uvádí ,že se místo nesmí zavčelit po dobu trvání ochr. pásma, Jindy
je to pás na kterém úly stojí a lze ho po zrytí a zavápnění znovu zavčelit.
Jindy stačí včelnici založit o 5 m dále. mění se to neustále a mor je tu
stejně pořád. Jednou za jeho šíření mohou staré úly, jiné studie jej ve
stěru ze zasažených úlů nenacházejí. Přenos ze stanoviště na jiné pořád není
dobře znám, Všechny ta uváděná doporučení vycházejí jen z předpokladů a
teorií. Těch je taky přehršel!

pepan
 

---------- Původní zpráva ----------
Od: STANO <e-mail/=/nezadan>
Datum: 6. 7. 2013
Předmět: mor vcelieho plodu

"ako rychlo sa siri MVP a za kolko rokov sa bude dat vcelarit na tom istom
stanovisku"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61834


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

STANO (85.237.229.104) --- 6. 7. 2013
mor vcelieho plodu

ako rychlo sa siri MVP a za kolko rokov sa bude dat vcelarit na tom istom stanovisku

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61833


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (217.77.165.45) --- 6. 7. 2013
Re: (61816)

Snuska porad frci,potacim probirkou po 6-8 kilech tmaveho medu,delam trochu mista v mednicich.Zaverecne 3.toceni za tri tydny vypada vic nez slibne,nekde i 2 nastavky.Po lonskem vypadku medovicove snusky naprosta spokojenost...JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61832


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

V.Ducháč (90.180.9.88) --- 5. 7. 2013
snůška

medovice v květnu, šla 4 dny, potom se ochladilo a deště a bylo po parádě, až nyní je trochu z lípy a jetele bílého, nasadil jsem na 2 nástavky mřížky a 2 jsou nad mřížkou je tak kolem 10 kg nahoře s plodem a tak až vyběhne plod, mohl bych tak 10-15 kg na úl vytočit. Uvidíme. Zdraví vašek Ducháč.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61831


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 5. 7. 2013
Re: snĹŻka

Do včerejška konec maliny a medovice taky přischla ráno zima do 9 hodin.
Mšice se ještě drží ale mravenců je na nich hrozně moc. Ten začátek týdne
byl přínos po dešti, ale středa už nepršelo a taky na váze nic dneska taky
nic jen pyl svazenka ale ta je asi 6 km .Zdá se mi to daleko na dolet ale
pyl je bezpečně svazenkový.Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: Frantisek Sanek <fsanek/=/centrum.cz>

Datum: 5. 7. 2013

Předmět: Re: snůka


"U nás na Vysočině - Humpolecko 480 m,z řepky nebylo nic medovice velice

málo,až nyní začala snůška ,lípa ,jetel bílý dokvétá malina.Druhý den přínos


2kg a den.Jak u vás dopadla medovicová snůška? 21.5. jsi psal ,že medovice

jede a meduje les.Zdraví Saněk.

----- Original Message -----

From: "V.Ducháč" <duchacvaclav/=/seznam.cz>

To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>

Sent: Thursday, July 04, 2013 10:00 PM

Subject: snůka





> zdravím, dnes na váze po delší době přínos 2kg, je to lípa a bílý jetel, v

> mezistěnách světlý med, jak je to u vás?? Vašek Ducháč, podhůří Orlických

> Hor."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61830


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Frantisek Sanek (e-mailem) --- 5. 7. 2013
Re: snůka (61814)

U nás na Vysočině - Humpolecko 480 m,z řepky nebylo nic medovice velice
málo,až nyní začala snůška ,lípa ,jetel bílý dokvétá malina.Druhý den přínos
2kg a den.Jak u vás dopadla medovicová snůška? 21.5. jsi psal ,že medovice
jede a meduje les.Zdraví Saněk.
----- Original Message -----
From: "V.Ducháč" <duchacvaclav/=/seznam.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, July 04, 2013 10:00 PM
Subject: snůka


> zdravím, dnes na váze po delší době přínos 2kg, je to lípa a bílý jetel, v
> mezistěnách světlý med, jak je to u vás?? Vašek Ducháč, podhůří Orlických
> Hor.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61829


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 5. 7. 2013
Re: inseminované matky vigor (61815) (61827)

Dne Friday 05 of July 2013 19:45:24 J.B. napsal(a):
> Je velmi obtížné se vyjádřit k hodnocení inseminovaných matek Ing. Čermáka
> Vigor.
> Vigor je značka.
> Matky jsou inbreeding ované a využívá se jejich heterozní efekt.
> Mám pozitivní i negativni asi desetileté zkušenosti s jejich užití. Neumím
> to zhodnotit ale .... skutečnost že opětovně jsem si letos objednal 2 ins.
> matky moje hodnocení ukazuje.
> Mimo heteroze je nutno       i selektovat.
> Variabilita a selekce jsou základem nejen včel ale všeho živého na této
> planetě.
> J.B.

To je samozrejme pravda,
netvrdim, ze vsechny dcery se povedou , ale rocne je 20 % rekordmanky, 60 % +-
dobry , 20 % brak , za co muze varroa , nosema a viry si netroufam odhadnout.

Oproti drivejsku, kdy jsem rozchovaval to nejlepsi ( z meho pohledu ) ze
vcelnice, bych rekl, ze jsou dcery povahove stalejsi.

Samotnou matku mam ted 3. ( ctvrta uz na mne nekde ceka ) , vcelstva primo s
ni byla vetsinou s dobrym vynosem. A dokonce prezily , kdyz v okoli a na
vcelnici odeslo vse na varroa.

--



S pozdravem

Jan Cervenka

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61828


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

J.B. (91.239.236.109) --- 5. 7. 2013
Re: inseminované matky vigor (61815)

Je velmi obtížné se vyjádřit k hodnocení inseminovaných matek Ing. Čermáka Vigor.
Vigor je značka.
Matky jsou inbreeding ované a využívá se jejich heterozní efekt.
Mám pozitivní i negativni asi desetileté zkušenosti s jejich užití. Neumím to zhodnotit ale .... skutečnost že opětovně jsem si letos objednal 2 ins. matky moje hodnocení ukazuje.
Mimo heteroze je nutno i selektovat.
Variabilita a selekce jsou základem nejen včel ale všeho živého na této planetě.
J.B.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61827


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Josef ?amalík (e-mailem) --- 5. 7. 2013
Re: inseminované matky vigor (61815) (61825)

..nemůžu hodnotil jen inseminované matky, ale Vigorky jako takové jsou
skvělé.

j.


Dne 5.7.2013 19:25, Jan Cervenka napsal(a):
> Dne Friday 05 of July 2013 15:24:25 pavel napsal(a):
>> Dobrý den přátelé včelaři,jaké máte zkušenosti s inseminovanými matkami
>> vigor od pana Čermáka?
> Osobni zkusenost je dobra,
> Jsou hodne, pracovite a dcery tez.
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61826


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 5. 7. 2013
Re: inseminované matky vigor (61815)

Dne Friday 05 of July 2013 15:24:25 pavel napsal(a):
> Dobrý den přátelé včelaři,jaké máte zkušenosti s inseminovanými matkami
> vigor od pana Čermáka?

Osobni zkusenost je dobra,
Jsou hodne, pracovite a dcery tez.


--



S pozdravem

Jan Cervenka

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61825


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 5. 7. 2013
Re: inseminovanĂŠ matky vigor

vigorki ale je kříženec, to není čístý kmen carnici. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: gupa <e-mail/=/nezadan>

Datum: 5. 7. 2013

Předmět: Re: inseminované matky vigor


"Inseminovaná Vigor potažmo Lesana před nějakou dobou mi byla ukázána, dojel

jsem z oblasti kde bodavost je vysoká a byla to dost výrazná změna vidět

takový materiál na vlastní oči. _gp_

.......

pavel (82.100.0.70) --- 5. 7. 2013

inseminované matky vigor



Dobrý den přátelé včelaři,jaké máte zkušenosti s inseminovanými matkami

vigor od pana Čermáka?"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61824


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

STANISLAV (195.91.16.119) --- 5. 7. 2013
mor vcelieho plodu

okres kysucke nove mesto - obec Ochodnica

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61823


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 5. 7. 2013
Re: inseminované matky vigor (61815)

Inseminovaná Vigor potažmo Lesana před nějakou dobou mi byla ukázána, dojel jsem z oblasti kde bodavost je vysoká a byla to dost výrazná změna vidět takový materiál na vlastní oči. _gp_
........
pavel (82.100.0.70) --- 5. 7. 2013
inseminované matky vigor

Dobrý den přátelé včelaři,jaké máte zkušenosti s inseminovanými matkami vigor od pana Čermáka?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61822


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 5. 7. 2013
Re: mor vcelieho plodu (61820)

O jakou jde lokalitu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61821


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

STANISLAV (195.91.16.119) --- 5. 7. 2013
mor vcelieho plodu

zatial to neni v celej obci pred 2 mesiacmi palili u vcelara ktori nam kazdorocne robi prehliadky na MVP po prehliadke bolo vsetko ok ale za 15 dni hlasil MVP po spaleni rodin nie vsetkych je to u neho zatial v poriadku lenze sa to obiavilo u mna pocitam ze ostatny vcelari este zatial ani netusia ze ho maju kedze to nieje lahke najst ako u mna par buniek na plodovom plaste ziadny zapach povodca nakazi je stale nezisteny

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61820


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 5. 7. 2013
Re: mor vcelieho plodu (61817)

je mi tě líto. Toho se nechci dožít.Ted se opravdu likvidují napadená
včelstva , ale to je jen otázka času kdy se to rozšíří dál. Ted je doba
slídění a to je prostor pro tuto nemoc . Další vzorky se dají poznat i v
zimě ve měli a to už mate v celém okolí. Když budete důslední 2 roky si
pořádně nezavčelaříte a žijete ve strachu snad se to dál nenajde. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: STANO <e-mail/=/nezadan>

Datum: 5. 7. 2013

Předmět: mor vcelieho plodu


"MA TU NIEKTO OSOBNE SKUSENOSTI S MOROM VCELIEHO PLODU U NAS V OBCI NEBOL 35

ROKOV A TENTO ROK HO TU MAME ODOMNA ASI 300 METROV UZ PALILI PRED 2

MESIACMI Z 25 SPALILI 7 A VCERA SOM NA BUNKACH TAKTIEZ SPOZOROVAL MVP NA

JEDNOM PLASTE BOLO ASI 3 BUNKY KTORE BOLI DIERKOVANE A PREPADNUTE VIECKO PO

SKUSKE ZO ZAPALKOV SA TIAHOL NITKOVITY SLIZ PORADTE CO BUDE LEPSIE AK SA

POTRVRDI VO VIACERICH VCELSTVACH MVP CI SPALIT LEN TIE V KTORYCH SA POTVRDI

MVP AKO TO UROBILI PRED 2 MESIACMI U TOHO VCELARA CI SPALIT VSETKY VCELSTVA

CO MAM"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61819


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 5. 7. 2013
Re: (61816)

Lípa malolistá je u nás taky v plném květu . Zatím prakticky nepršelo, ale od cca včerejška je teplo a dusno, někde je lípa úplně ulepená. Ale připadá mi, že včel lítá málo.
Podle předpovědi počasí to má v noci nebo nejpozději zítra spláchnout, tak se uvidí.
Zas ale déšť nemá být silný, takže medovice by se příští týden mohla obnovit.
Severí předhůří Beskyd, 330 m n m.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61818


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

STANO (195.91.13.124) --- 5. 7. 2013
mor vcelieho plodu

MA TU NIEKTO OSOBNE SKUSENOSTI S MOROM VCELIEHO PLODU U NAS V OBCI NEBOL 35 ROKOV A TENTO ROK HO TU MAME ODOMNA ASI 300 METROV UZ PALILI PRED 2 MESIACMI Z 25 SPALILI 7 A VCERA SOM NA BUNKACH TAKTIEZ SPOZOROVAL MVP NA JEDNOM PLASTE BOLO ASI 3 BUNKY KTORE BOLI DIERKOVANE A PREPADNUTE VIECKO PO SKUSKE ZO ZAPALKOV SA TIAHOL NITKOVITY SLIZ PORADTE CO BUDE LEPSIE AK SA POTRVRDI VO VIACERICH VCELSTVACH MVP CI SPALIT LEN TIE V KTORYCH SA POTVRDI MVP AKO TO UROBILI PRED 2 MESIACMI U TOHO VCELARA CI SPALIT VSETKY VCELSTVA CO MAM

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61817


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin H. (90.177.148.94) --- 5. 7. 2013

Lípa malolistá u nás taky kvete, spíš rozkvetla už celá, takže za pár dní je po všem. Poslední dny je docela teplo, včely nosí a navečer odpařují. V medníkách to nevypadá dobře, vypadá to, že nebude co točit. Do plodiště se toho ještě vejde, nepoužívám mřížky, tak je to celkem normální......

Letos úplný výpadek jetele, louky, s metrovou trávou, začali kosit většinově tak před týdnem kvůli zamokření z května a června.

Jinak nekvete nic. Opavsko 235mnm.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61816


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

pavel (82.100.0.70) --- 5. 7. 2013
inseminované matky vigor

Dobrý den přátelé včelaři,jaké máte zkušenosti s inseminovanými matkami vigor od pana Čermáka?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61815


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

V.Ducháč (90.180.9.88) --- 4. 7. 2013
snůška

zdravím, dnes na váze po delší době přínos 2kg, je to lípa a bílý jetel, v mezistěnách světlý med, jak je to u vás?? Vašek Ducháč, podhůří Orlických Hor.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61814


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 4. 7. 2013
Re: mravenci v Ăşlu (61810)

Mravence víceméně jen trpím. Jejich odstranění by znamenalo v okruhu několik metrů od úlů odstranit všechny možné kryty, které by mohli mravecni využít a nechat tam jen holou půdu.
Co se dá, snažím se odstranit a co už by bylo moc, nechávám.
Ve včelíně není možné ani to a včely bohužel se proti mravencům moc bránit neumí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61813


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 4. 7. 2013
Re: mravenci v Ăşlu

Vazelínou potřu trubky podstavce,jak píše tazatel příspjevku . Na koč. voze
plechovky nepomohou. Tam se natře náprava za kolem a oj se podloží a podpěra
se též natře.Pozor na trávu ,poté mi tam také lezli. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: Včelař z Prahy <vzp/=/email.cz>

Datum: 4. 7. 2013

Předmět: Re: mravenci v úlu


"Na co vazelinu? Na hladinu vody v misce stačí nalít trochu jedlého

rostlinného oleje a také nevysychá."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61812


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Včelař z Prahy (90.179.183.123) --- 4. 7. 2013
Re: mravenci v Ăşlu (61810)

Na co vazelinu? Na hladinu vody v misce stačí nalít trochu jedlého rostlinného oleje a také nevysychá.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61811


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 4. 7. 2013
Re: mravenci v Ăşlu

aby voda nevyschla a mravenci neovládli krmítka používám vazelínu A00. J
INOU NANESOU PÍSKEM A UDĚLAJ SI CHODNÍČKY. Ale co ve včelíně na pevném
základě. Prdopeč z cukrem žerou a redukuje se množství ale to je věčnej boj
. Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: Jan Cervenka <vcely-konference/=/vcelarstvi.org>

Datum: 3. 7. 2013

Předmět: Re: mravenci v úlu


"Dne Wednesday 03 of July 2013 15:03:44 Renda napsal(a):

> Dobrý den, koupil jsme si oddělky, které jsem dle rady zkušeného ihned

> začal přikrmovat, ale do krmítka se mi dostávají I mravenci. Nemáte
nějakou

> radu jak na ně? děkuji



Zalezi na podstavci - specielne pro polystyrenaky mam konstrukzi z

lesenarskych trubek, trubky jsou v plechovkach s vodou. Pomaha i kyprici

prasek do peciva.



--







S pozdravem



Jan Cervenka"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61810


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

J. ?amalík (e-mailem) --- 3. 7. 2013
Re: prodej matek (61801) (61802) (61803) (61804)


..já vím, že se objednávají v zimě. Ale průšvihy nelze naplánovat. Já
jen, že inzeruje dodání ihned po objednávce.

Dík za reakci.

josef


Dne 2.7.2013 22:53, Pravdomil napsal(a):
> Dobrý den,
>
> ano, velmi dobrou zkušenost, co si objednám to dodá,
> Kdy jste objednával matky?
> Objednívky matek se dělají v zimě-
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61809


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 3. 7. 2013
Re: mravenci v úlu (61807)

Dne Wednesday 03 of July 2013 15:03:44 Renda napsal(a):
> Dobrý den, koupil jsme si oddělky, které jsem dle rady zkušeného ihned
> začal přikrmovat, ale do krmítka se mi dostávají I mravenci. Nemáte nějakou
> radu jak na ně? děkuji

Zalezi na podstavci - specielne pro polystyrenaky mam konstrukzi z
lesenarskych trubek, trubky jsou v plechovkach s vodou. Pomaha i kyprici
prasek do peciva.

--



S pozdravem

Jan Cervenka

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61808


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Renda (90.182.174.218) --- 3. 7. 2013
mravenci v úlu

Dobrý den, koupil jsme si oddělky, které jsem dle rady zkušeného ihned začal přikrmovat, ale do krmítka se mi dostávají I mravenci. Nemáte nějakou radu jak na ně? děkuji

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61807


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 3. 7. 2013
Re: PP- pohotovostnĂ­ plĂĄn (61792) (61799)

Antibyrokratická komise Ministerstva zemědělství (ABK)

byla zřízena ministrem zemědělství ve snaze snížit stoupající administrativní náročnost různých opatření uplatňovaných a využívaných v resortu zemědělství.

Kontaktní adresa:
Antibyrokratická komise Ministerstva zemědělství
Těšnov 17
117 05 Praha 1
Tel.: 221 812 425
E-mail: antibyrokracie/=/mze.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61806


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Davidq (80.79.82.6) --- 3. 7. 2013
s

.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61805


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pravdomil (86.61.134.195) --- 2. 7. 2013
Re: prodej matek (61801) (61802) (61803)

Dobrý den,

ano, velmi dobrou zkušenost, co si objednám to dodá,
Kdy jste objednával matky?
Objednívky matek se dělají v zimě-

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61804


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Josef Ĺ amalĂ­k (e-mailem) --- 2. 7. 2013
prodej matek (61801) (61802)

Dobrý den.

Máte někdo zkušenosti s p. Strnadem? Inzeruje ve Včelařství prodej
matek, ale telefon nebere, na SMS nereaguje... Nevím co si myslet.

Josef

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61803


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin Černý (85.71.174.169) --- 2. 7. 2013
Snůška (61801)

To u nás je to už týden bez snůšky. Ještě vkládám naději do lip.

Martin

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61802


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 2. 7. 2013
Re: odlozence

Tak mě pověz, ja už za 45 let včelaření zkoušel lecos. Zateplené uly ,
baterie různé ram. míry. Před 3 roky jsme stěhovali starý skříně. Koukám a
nechal sem si od syna nařezat tyto starý bedny na nástavky. 12 šrouby
sešrouboval a udělal dna . Je to čtverec tak že to de na studenou i teplou
stavbua světe div se . Od těchto mám z řepky 15 kg průměr a ze zateplených
asi polovic. Vysvětluji si to tím že jak vyšlo slunko ty nezateplene se hned
prohřejí , zateplene musí včelky počkat až z venku cítí teplo. Ted tu máme 2
den snůšku z lesa , ale zítra ma zas pršet. Moc matek se mi nevrátilo a
chtěl sem do nich jít ale jak plné padali na zem tak sem je ani nerušil.Snad
mě dají něco pro mě. na cukr si vydělali Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: Jan Cervenka <vcely-konference/=/vcelarstvi.org>

Datum: 1. 7. 2013

Předmět: Re: odlozence


"Dne Monday 01 of July 2013 21:27:45 Blažena Dvořáková napsal(a):

> Já bych tech 9 stupnů bral . Včera 6 dnes 9 stupnů . To je hrozná zima.

> Standa



Dneska se mi potvrdilo, jak je dulezite zatepleni ulu. Drive jsem mel jen

drevene uly tloustky cca 2.5 cm , strecha jen plech , nebo lino.A vynosy
byly

uspokojive. Od lonska zkousim polystyren 5 cm, a tam kde je polystyren, je i


trocha medu ( tak 10-15 kg/vcelstvo) , tam kde je drevo neni nic - a po

poslednim ochlazeni byly na suchu i v plodisti. Jen sladina z lipy. Takze ,

pokud prijde jeste jedno ochlazeni, tak rychle vse vytocit a zacit krmit.

Letos, jestli se nestane zazrak , budu rad, ze budu mit med pro sebe.

Ale snad se pletu .....







--







S pozdravem



Jan Cervenka"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61801


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Petr (80.251.248.134) --- 2. 7. 2013
Re: odlozence (61797) (61798)

Jistě zde bude záležet na umístění,poloze a místu včelnice.Já včelařím na j.v.Moravy,jedině v coulových deskách.Nevím,co to je roj a při prvním vytáčení v průběhu květu akátů jsem měl průměr včelnice(8 včelstev)dvacet kilo medu.Kvalitu a zkušenost včelaře vidím ve vyrovnanosti(síle) včelstev,kdy včely v každém úle dají bez nějakého velkého rozdílu stejné množství medu.(Plus minus pět kilo)Další odběr provedu asi za dva týdny a těch dalších dvacet kilo ze včelstva by neměl být problém.Spíše víc.
Doporučuji všem se držet alternativního způsobu včelaření,rozumím tím boje proti roztoči a velmi se mě osvědčuje odpařovač NASENHAIDER.Chemii používám ve velmi omezené míře.
Zpěvák P.
UH.Hradiště

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61800


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 7. 2013
Re: PP- pohotovostnĂ­ plĂĄn (61792)

To písmeno zákona hovoří ve třetí osobě. Podnikatel "má zajistit aby osoby vykonávající něco, byly způsobilé ". Samotný podnikatel tedy provede školení v tom smyslu, že to pracovníkům přečte, vyvěsí v prostorách výkonu práce vedle požární směrnice, podání první pomoci, živnosťáku, povolení k provozování, pracovní doby. bezpečnostních pokynů k práci a položeného zákoníku práce, dokumentu schválené provozovny, únikových plánů, schválení provozovny hygienou a veterinou atp atd.

Jenže.

Pokud jsem podnikatel dle registru "bez zaměstnanců" a navíc ve svém doma, může s takovým papírem jít celá byrokracie jinam. Pokud by šlo o nařízení EU, musí v dokumentu být sdělena návazná směrnice, ta někde těsně pod tím č.j. není, takže to buď úředník nevyhledal a nevypsal podle zákona úplně nebo to s EU nemá nic společného.(návaznost v dokumentech či harmonizace podle EU je nutná, nakonci je pouze odkaz č.11, který je:

11) Vyhláška č. 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem, ve znění pozdějších předpisů.

Což neukazuje na nebezpečné nemoci včel, ale na přenosné nemoci ze včely na člověka, čím je jediný známý aspergilus flavus. Takže ten člověk na ministerstu je úplně mimo! Sdělte to p. Machové a pokud se podívá lépe, musí naten sek dojít také.


Vzhledem k rychlosti s jakou to ví ČSV jde o prodiskutovanou věc mezi právním oddělelní ČSV a MZe, na úrovni jakože právně je to uvařené jako výklad na rychlé nudli.

_gp_
.........
(e-mailem) --- 1. 7. 2013
PP- pohotovostnĂ­ plĂĄn


Něco málo jsem o tom zjistil. Celá věc se má tak, že jde vlastně o tlak EU, která cítí, že v tomto směru zaostáváme ,dále je to již spolupráce SVS s MZe. Zřejmě nebude vyjímka, jestli farma má zaměstnance nebo ne,(zjistim) T:P

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61799


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 1. 7. 2013
Re: odlozence (61797)

Dne Monday 01 of July 2013 21:27:45 Blažena Dvořáková napsal(a):
> Já bych tech 9 stupnů bral . Včera 6 dnes 9 stupnů . To je hrozná zima.
> Standa

Dneska se mi potvrdilo, jak je dulezite zatepleni ulu. Drive jsem mel jen
drevene uly tloustky cca 2.5 cm , strecha jen plech , nebo lino.A vynosy byly
uspokojive. Od lonska zkousim polystyren 5 cm, a tam kde je polystyren, je i
trocha medu ( tak 10-15 kg/vcelstvo) , tam kde je drevo neni nic - a po
poslednim ochlazeni byly na suchu i v plodisti. Jen sladina z lipy. Takze ,
pokud prijde jeste jedno ochlazeni, tak rychle vse vytocit a zacit krmit.
Letos, jestli se nestane zazrak , budu rad, ze budu mit med pro sebe.
Ale snad se pletu .....



--



S pozdravem

Jan Cervenka

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61798


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 1. 7. 2013
Re: odlozence

Já bych tech 9 stupnů bral . Včera 6 dnes 9 stupnů . To je hrozná zima.
Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: Jan Cervenka <vcely-konference/=/vcelarstvi.org>

Datum: 1. 7. 2013

Předmět: Re: odlozence


"Dne Monday 01 of July 2013 18:04:02 konusik napsal(a):

> vie mi niekto povedat kolko ramikov v tomto case by mal obsadzovat

> odlozenec na ramikovej miere langstroth 2/3 vdaka



Je to silne individualni v miste a materialu ulu, ja bych udelal klidne i
cely

nastavek - este vcera bylo asi 9-12 C .......



--







S pozdravem



Jan Cervenka"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61797


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 1. 7. 2013
Re: včely pod ořeakem (61778) (61780) (61787)

"Nějaká souvislost asi bude. Dříve na zemědělských usedlostech bylo na dvoře hnojiště, protože hnůj je těžký a z chlévů se musel vyvážet ručně, než se před orbou vyvezl na pole potahem. Proto se hromadil přímo pod okny. A aby nebyl semeništěm much, sázely se u něj ořešáky."

No, jako kluk jsem ještě u nás na vesnici zažil dost hospodářských usedlostí a nikdy jsem neviděl, že by se hnůj nechával pod okny. Většinou byl chlév na opačné straně usedlosti než byla obytná část a hnojiště bylo ještě dál. Vyvážet hnůj o pár desítek metrů dál obvykle málokomu vadilo, hnůj a močůvka z něho bylo tehdy bohatství. Taky minimálně dokud nebyl beton, znamenalo hnojiště masívní průnik močůvky do půdy a tudíž silné zamoření spodních vod. Hnojiště proto muselo být co nejdál od studně. I jak už se běžně používal beton, byly stále úniky do půdy.
Ořešák byl na dvorku a nad hnojem z dříve uvedených důvodů. ale i třeba taky, že na rozdíl od jiného ovoce nebyl problém konzumovat ořechy přiměřeně zašpiněné na dvorku nebo na tom hnoji. S třeba třěšněmi nebo švestkami by to bylo horší. Zastínění hnoje taky omezovalo jeho povrchovou teplotu a tím omezovalo přitahování much.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61796


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Cervenka (e-mailem) --- 1. 7. 2013
Re: odlozence (61794)

Dne Monday 01 of July 2013 18:04:02 konusik napsal(a):
> vie mi niekto povedat kolko ramikov v tomto case by mal obsadzovat
> odlozenec na ramikovej miere langstroth 2/3 vdaka

Je to silne individualni v miste a materialu ulu, ja bych udelal klidne i cely
nastavek - este vcera bylo asi 9-12 C .......

--



S pozdravem

Jan Cervenka

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61795


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

konusik (85.237.229.104) --- 1. 7. 2013
odlozence

vie mi niekto povedat kolko ramikov v tomto case by mal obsadzovat odlozenec na ramikovej miere langstroth 2/3 vdaka

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61794


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Schmidt (e-mailem) --- 1. 7. 2013
RE: včely pod ořeakem (61778)

Mám pod ořešákem 10 včelstev již 12 let a nepozoruji žádný negativní vliv.
Zdravím Honza

-----Original Message-----
From: vcely-bounces/=/v.or.cz [mailto:vcely-bounces/=/v.or.cz] On Behalf Of
Bláha
Sent: Saturday, June 29, 2013 9:11 PM
To: Včelařský mailing list
Subject: včely pod ořeakem

slyšel jsem,že       se nedaří včely pod ořešakem.Je to pravda

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61793


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 1. 7. 2013
PP- pohotovostnĂ­ plĂĄn

 
Něco málo jsem o tom zjistil. Celá věc se má tak, že jde vlastně o tlak EU, která cítí, že v tomto směru zaostáváme ,dále je to již spolupráce SVS s MZe. Zřejmě nebude vyjímka, jestli farma má zaměstnance nebo ne,(zjistim) T:P

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61792


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 1. 7. 2013
Re: vÄ?ely pod oĹ?eakem

vysazování velkých dřevin u chlévů a hnojiště mělo jiný účel.
Hnojiště se tak chránilo před slunečním žárem aby nevysychal hnůj a lépe se
rozkládal. Také vysoké dřeviny jak v usedlostech tak i v ulicích se
používaly jako ochrana před zalétáváním jisker při případných požárech.

pepan



---------- Původní zpráva ----------
Od: vojtech.langer/=/gmail.com <vojtech.langer/=/gmail.com>
Datum: 30. 6. 2013
Předmět: Re: včely pod ořeakem

"Jeden včelín mám "takmer" pod orechom a druhý asi 30m ďalej. Rozdiely
nevidím. Jediný problém je, že mi tieni slnko. Ďaľší orech je cca 10m od
baraku a 20m vysoký. Tiež som počul, že pod orechom neštípu ovady ani
komáre. Žiaľ, nepotvrdilo sa. Keď je ich "sezóna", otravujú všade
rovnako, aj pod orechom...

Vojto.


Dňa 30.06.2013 20:35 Sroll Josef wrote / napísal(a):
> Nějaká souvislost asi bude. Dříve na zemědělských usedlostech bylo na
dvoře hnojiště, protože hnůj je těžký a z chlévů se musel vyvážet ručně, než
se před orbou vyvezl na pole potahem. Proto se hromadil přímo pod okny. A
aby nebyl semeništěm much, sázely se u něj ořešáky. Dodnes se traduje, že
pod ořechen je nezdravé prostředí a nemají se pod něj dávat lavičky. Ale o
žádných srovnávacích studiích nevím. Obyvatelé z těchto usedlostí (v mém
případě spolužáci ve škole) každý při přiblížení hned poznal. Hádejte jak?
> Pepa
> ________________________________________
> Od: vcely-bounces/=/v.or.cz [vcely-bounces/=/v.or.cz] za uživatele R. Polďż˝ek
[e-mail/=/nezadan]
> Odesláno: 30. června 2013 7:36
> Komu: Včelařský mailing list
> Předmět: Re: včely pod ořeakem
>
> "slyšel jsem,že se nedaří včely pod ořešakem.Je to pravda"
> Za včelínem mám velký starý ořešák, ořechy z konce větví padají na střechu
> na jižní zkosenou stranu nad úly a přistávají až pár metrů před česny.
> Nikdy jsem nepříznivý vliv nepozoroval. Je ale fakt, že jsem neporovnával
s
> nějakým zkušebním vzorkem na druhém konci zahrady. Pokud ale nějaký vliv
> ořešáku je, bude dost nízký.
>"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61791


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 1. 7. 2013
Re: vÄ?ely pod oĹ?eakem

Ořešák v první polovině vegetačního období vylučuje fytocidní látky které
zabraňují klíčení jiných dřevin. podobně se chovají i cibule a česnek.
Jako spásný úkryt před včelami Vám poslouží jiné dřeviny nebo  tmavé
prostory tam se včelám lehce ztratíte.

pepan


---------- Původní zpráva ----------
Od: J.P. <e-mail/=/nezadan>
Datum: 1. 7. 2013
Předmět: Re: včely pod ořeakem

"Pánové, něco na tom bude. Chce to požádat dobrého fundovaného
botanika-dendrologa a entomologa o vyjádření v tomto směru. To je
vlastností a vlivu ořešáku na okokolní prostředí. Prosím, pokud máte ve
svém okolí takové lidi, tak je o to požádejte. Co se týče včel tak můj děd
i otec nezaznamenali, že by někdy sedl roj na ořešák. Také se traduje, že
když tě napadnou včely a v blízkosti je nízký ořešák, doběhni k němu a strč
hlavu mezi větve a máš 100% ochráněný obličej od žihadel.

J.P."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61790


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

J.P. (193.179.175.210) --- 1. 7. 2013
Re: včely pod ořeakem (61778) (61780) (61787) (61788)

Pánové, něco na tom bude. Chce to požádat dobrého fundovaného botanika-dendrologa a entomologa o vyjádření v tomto směru. To je vlastností a vlivu ořešáku na okokolní prostředí. Prosím, pokud máte ve svém okolí takové lidi, tak je o to požádejte. Co se týče včel tak můj děd i otec nezaznamenali, že by někdy sedl roj na ořešák. Také se traduje, že když tě napadnou včely a v blízkosti je nízký ořešák, doběhni k němu a strč hlavu mezi větve a máš 100% ochráněný obličej od žihadel.

J.P.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61789


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

vojtech.langer@gmail.com (e-mailem) --- 30. 6. 2013
Re: včely pod ořeakem (61778) (61780) (61787)

Jeden včelín mám "takmer" pod orechom a druhý asi 30m ďalej. Rozdiely
nevidím. Jediný problém je, že mi tieni slnko. Ďaľší orech je cca 10m od
baraku a 20m vysoký. Tiež som počul, že pod orechom neštípu ovady ani
komáre. Žiaľ, nepotvrdilo sa. Keď je ich "sezóna", otravujú všade
rovnako, aj pod orechom...

Vojto.


Dňa 30.06.2013 20:35 Sroll Josef wrote / napísal(a):
> Nějaká souvislost asi bude. Dříve na zemědělských usedlostech bylo na dvoře hnojiště, protože hnůj je těžký a z chlévů se musel vyvážet ručně, než se před orbou vyvezl na pole potahem. Proto se hromadil přímo pod okny. A aby nebyl semeništěm much, sázely se u něj ořešáky. Dodnes se traduje, že pod ořechen je nezdravé prostředí a nemají se pod něj dávat lavičky. Ale o žádných srovnávacích studiích nevím. Obyvatelé z těchto usedlostí (v mém případě spolužáci ve škole) každý při přiblížení hned poznal. Hádejte jak?
> Pepa
> ________________________________________
> Od: vcely-bounces/=/v.or.cz [vcely-bounces/=/v.or.cz] za uživatele R. Polďż˝ek [e-mail/=/nezadan]
> Odesláno: 30. června 2013 7:36
> Komu: Včelařský mailing list
> Předmět: Re: včely pod ořeakem
>
> "slyšel jsem,že se nedaří včely pod ořešakem.Je to pravda"
> Za včelínem mám velký starý ořešák, ořechy z konce větví padají na střechu
> na jižní zkosenou stranu nad úly a přistávají až pár metrů před česny.
> Nikdy jsem nepříznivý vliv nepozoroval. Je ale fakt, že jsem neporovnával s
> nějakým zkušebním vzorkem na druhém konci zahrady. Pokud ale nějaký vliv
> ořešáku je, bude dost nízký.
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61788


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Sroll Josef (e-mailem) --- 30. 6. 2013
RE: včely pod ořeakem (61778) (61780)

Nějaká souvislost asi bude. Dříve na zemědělských usedlostech bylo na dvoře hnojiště, protože hnůj je těžký a z chlévů se musel vyvážet ručně, než se před orbou vyvezl na pole potahem. Proto se hromadil přímo pod okny. A aby nebyl semeništěm much, sázely se u něj ořešáky. Dodnes se traduje, že pod ořechen je nezdravé prostředí a nemají se pod něj dávat lavičky. Ale o žádných srovnávacích studiích nevím. Obyvatelé z těchto usedlostí (v mém případě spolužáci ve škole) každý při přiblížení hned poznal. Hádejte jak?
Pepa
________________________________________
Od: vcely-bounces/=/v.or.cz [vcely-bounces/=/v.or.cz] za uživatele R. Polďż˝ek [e-mail/=/nezadan]
Odesláno: 30. června 2013 7:36
Komu: Včelařský mailing list
Předmět: Re: včely pod ořeakem

"slyšel jsem,že se nedaří včely pod ořešakem.Je to pravda"
Za včelínem mám velký starý ořešák, ořechy z konce větví padají na střechu
na jižní zkosenou stranu nad úly a přistávají až pár metrů před česny.
Nikdy jsem nepříznivý vliv nepozoroval. Je ale fakt, že jsem neporovnával s
nějakým zkušebním vzorkem na druhém konci zahrady. Pokud ale nějaký vliv
ořešáku je, bude dost nízký.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61787


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 30. 6. 2013
Potisk skleniÄ?ek

 
http://mail.centrum.cz/download.php?msg_id=0000000020c300062004018ae568&idx=5&filename=let%C3%A1k%20na%20medov%C3%A9%20sklenice.jpg&r=35.262263333424926 <download.php?msg_id=0000000020c300062004018ae568&idx=5&filename=let%C3%A1k%20na%20medov%C3%A9%20sklenice.jpg&r=35.262263333424926>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61786


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 30. 6. 2013
Re: PP-pohotovostnĂ­ plĂĄn-novĂĄ kachna ?

Nemůžu Gustozatím taky nic dohledat ,ani ve věštníku MZe ani na SVS ani ve veter. zákoně, asi to ještě neaktualizovali. Dedukuji že svaz pravděpodobně jen přebral informaci od MZe a dal si je na své stránkyT:P
 
http://eagri.cz/public/web/mze/zemedelstvi/zivocisne-komodity/zasady-pro-vypracovani-pohotovostnich/ <http://eagri.cz/public/web/mze/zemedelstvi/zivocisne-komodity/zasady-pro-vypracovani-pohotovostnich/>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61785


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin Černý (85.71.174.169) --- 30. 6. 2013
Re: PoslednĂ­ letonĂ­ snĹŻka. (61783)

Stando, jde to dělat v jakémkoliv typu úlu. Přesný postup je zde: http://www.beedol.cz/wp-content/uploads/2012/07/Monitoring-cukrem.pdf

Martin

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61784


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 30. 6. 2013
Re: PoslednĂ­ letonĂ­ snĹŻka.

Martine napiš jakse dělá monitoring práškovým cokrem, a jde to dělat v
nástsvcích a v e vysouvácích které jsou tak za sezonu zalepeny žev to nejde
vytáhnout. Na vysočině jde malina a našel se sporadicky mšici na smrku.
Podotýkám že to před deštibylo lepší. Puklice letos nebyla a včely i v těch
zimách slídí. Včera 6 dneska 7 stupnů odpoledne 15 . předem dík za radu.
Standa.


---------- Původní zpráva ----------

Od: Martin Černý <ustec/=/post.cz>

Datum: 30. 6. 2013

Předmět: Re: Poslední letoní snůka.


"V pátek jsem točil. Med je medovicový, průměr asi 15 kg/ včelstvo. Asi

čtvrtina zůstala v plástech- melicitoza. Je to nic moc, ale při té letošní

mizerii díky za to. momentálně včely nosí něco z hořčice a jetelu

plazivého. Ikdyž při tom dnešním počasí asi ani nevyletí. Do rozkvětu lípy

malolisté zbývají asi 3 dny. Předpověď počasí je příznivá, tak uvidíme.



Včera jsem dělal monitoring varroázy práškovým cukrem a výsledek 0-1 roztoč

na včelstvo.



Martin"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61783


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin Černý (85.71.174.169) --- 30. 6. 2013
Re: Poslední letošní snůška. (61781)

V pátek jsem točil. Med je medovicový, průměr asi 15 kg/ včelstvo. Asi čtvrtina zůstala v plástech- melicitoza. Je to nic moc, ale při té letošní mizerii díky za to. momentálně včely nosí něco z hořčice a jetelu plazivého. Ikdyž při tom dnešním počasí asi ani nevyletí. Do rozkvětu lípy malolisté zbývají asi 3 dny. Předpověď počasí je příznivá, tak uvidíme.

Včera jsem dělal monitoring varroázy práškovým cukrem a výsledek 0-1 roztoč na včelstvo.

Martin

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61782


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 30. 6. 2013
Poslední letošní snůška.

U nás začíná poslední letošní snůška, rozkvétají lípy malolisté. Dřív to byla předposlední, co poloviny srpna byla ještě medovice a uvnitř vesnice nějaké paběrky z ketoucích travních porostů sečených na píci, dneska to už nebývá.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61781


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 30. 6. 2013
Re: včely pod ořešakem (61778)

"slyšel jsem,že se nedaří včely pod ořešakem.Je to pravda"
Za včelínem mám velký starý ořešák, ořechy z konce větví padají na střechu na jižní zkosenou stranu nad úly a přistávají až pár metrů před česny. Nikdy jsem nepříznivý vliv nepozoroval. Je ale fakt, že jsem neporovnával s nějakým zkušebním vzorkem na druhém konci zahrady. Pokud ale nějaký vliv ořešáku je, bude dost nízký.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61780


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 30. 6. 2013
Re: PP-pohotovostní plán-nová kachna ? (61772)

A není to sdělení pro podnikatele co nemají zaměstnance od ČSV kachna?

Pohotovostní plány pro chovatele hospodářských zvířat jsou běžnou věcí, jsou ale hlavně podle § 5 odst. 2, písm. d) veterinárního zákona, jsou určeny pro osoby v zaměstnaneckém poměru k podnikateli. Takže samotný podnikatel, který obhospodařuje své hospodářství, resp. chov včel sám, sám sobě takový plán vyvěšovat na své hospodářství nemusí.

Na webu SVS žádný formulář pohotovostního plánu v tuto chvíly není!

http://www.svscr.cz/index.php?art=5039

Ve věstníku MZe také nic takového zatím není vytištěno.
Ing. Jiří Hojer, v. r. něco ztvrzuje, a přesto tomu skutečnost a informace v tuto chvíly neodpovídají. Tuším, že ČSV předalo návrh tohoto formuláře a proto jako první v řadě jako novinku informují podnikatele ve včelařství, kteří k ČSV chovají zase jiné vztahy.


Veterinární zákon:

http://www.epravo.cz/top/zakony/sbirka-zakonu/zakon-o-veterinarni-peci-a-o-zmene-nekterych-souvisejicich-zakonu-veterinarni-zakon-14038.html

d) zajistit, aby práce při ošetřování zvířat a získávání jejich produktů vykonávaly pouze osoby způsobilé k takové činnosti podle zvláštních právních předpisů,11)


_gp_


..........
(e-mailem) --- 28. 6. 2013
PP


http://eagri.cz/public/web/file/239298/ZEMEDELSTVI_02_13_str2_6.pdf

http://www.vcelarstvi.cz/clanky-380.html

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61779


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Bláha (81.200.58.23) --- 29. 6. 2013
včely pod ořešakem

slyšel jsem,že se nedaří včely pod ořešakem.Je to pravda

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61778


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (217.77.165.33) --- 29. 6. 2013
Re: Předesda čsv- alespon by měl jasný názor a ne mouchy sněste si mě???????????????????????? (61773)

... Hloupost nad hloupost.A nikomu,kdo ma "nejcistsi umysly pracovat pro blaho lidu" Mirku neverte.Vzdycky je to o blahu vlastni kapsy...JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61777


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

BlaĹžena DvoĹ?ĂĄkovĂĄ (e-mailem) --- 29. 6. 2013
Re: PĹ?edesda Ä?sv- alespon by mÄ?l jasnĂ˝ nĂĄzor a ne mouchy snÄ?ste si mÄ????????????????????????? (61774)

amen s náma Standa


---------- Původní zpráva ----------

Od: vcelka1978/=/centrum.cz

Datum: 29. 6. 2013

Předmět: Předesda čsv- alespon by měl jasný názor a ne mouchy sněste si
mě????????????????????????


"chce být i předseda čsv na křemenci

----------

..to vás spíš koupí i s botama 

T:P

 "

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 61776


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78123 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 61776 do č. 61836)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu